bmw_r1300gs_cartec

globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výměna předních ložisek hornet 600
31.10.2016 v 15:29
Honda CB 600 F Hornet 2000 (PC34)

takhle jsem měnil ložiska předního kola já.. neříkám, že takhle se to má dělat, ale nikde jsem postup nenašel, tak jsem si udělal postup svůj. Pokusím se to stručně popsat.

Rád bych zdůraznil, že správné nalisování ložiska je základem jeho životnosti a správného chodu. Pokud nemáte možnost použít lis, a myslíte si že kladivo stačí ... Určitě by to šlo, ale není to dobrý nápad.

Výměna začíná sundáním kola (viz. manuál). Ve středu kola jsou dvě ložiska a dvě gufera, rozměry si nepamatuji a ani jsem to neřešil, koupil jsem celou sadu přímo na horneta.

Kolo jsem si položil na ponk a pomocí malého plochého šroubováku vyndal gufera. Pod guferama jsou ložiska, která jsou zakrytá plastovou krytkou. Tu jsem z jednoho ložiska vyndal stejným způsobem jako gufera.

V dílně jsem našel nerezovou podložku, která akorát sedla na vnitřní kroužek ložiska. Pomocí svářečky typu TIG jsem podložku na pár místech přivařil k ložisku. Potom jsem kolo otočil a přes kus trubky vyrazil ložisko ze sedla. Stejným způsobem jsem vyrazil i druhé ložisko. Na to už ale není potřeba nic vařit.

Další fázi bylo lisování nových ložisek. Kolo jsem položil pod lis a vypodložil ho, aby neleželo na gumě, ale na středu ráfku (konkrétně na šroubech co drží brzdový kotouč). Nové ložisko jsem s lehkostí hydraulickým lisem nalisoval na své místo. Otočil jsem kolo, do středu strčil rozpěrnou trubku (ta co se opírá o vnitřní kroužky obou ložisek a vypadne ven při vyražení prvního ložiska) a nalisoval i druhé ložisko. Stejným způsobem jsem nalisoval i nová gufera, kterým jsem vazelínou namazal pružinky. Ty jsem pak kvůli citu lehce doklepnul kladivem přes gumovou kostku.

Kolo jsem vrátil mezi vidlice a hotovo.

Točení kola na ose bez jakéhokoliv zvuku je důkazem správně provedené výměny.

Výměna mi trvala zhruba hodinu, protože jsem teprv přemýšlel jak ty ložiska dostanu ven. Jinak zhruba 20 minut čistého času.

Naposledy editováno 01.11.2016 21:53:06

31.10.2016 v 15:31 | Nahoru | #1

31.10.2016 v 16:04 | Nahoru | #2
Neuvedl jsi to nejdulezitejsi, nova loziska lisovat jen za vnejsi krouzek! Jestli jsi je lisoval tim spalkem na foto, moc jsi jim neprospel...

31.10.2016 v 18:24 | Nahoru | #3
myslím že nandat by to šlo i pomocí zavit. tyče s podložkou která by se opřela o vnější kroužek ložiska + dvě matky a pak není potřeba ani lis ani kladivo

2 reakcí na tento příspěvek Výměna předních ložisek hornet 600

31.10.2016 v 19:16 | Nahoru | #4

Naposledy editováno 31.10.2016 19:19:05

31.10.2016 v 20:42 | Nahoru | #5
horkovzduškou ohřeju kolo a ložisko dám do mrazáku a jde to tam samo a nepotřebuju lis jako kráva

1.11.2016 v 07:42 | Nahoru | #6

petrumr píše: no ten lis je dobréj, ale jedno jsi nezdokumentoval, ty modrý krytky se mají sundat a to ložisko namazat a zase je tam nacvaknout.

Nemají.

1.11.2016 v 07:53 | Nahoru | #7
petrumr> Proč mazat ložisko,který je už namazaný ?

1.11.2016 v 08:36 | Nahoru | #8
Neasi jenom by se doj.bala ta krytka

2 reakcí na tento příspěvek Výměna předních ložisek hornet 600

1.11.2016 v 12:08 | Nahoru | #9

Naposledy editováno 01.11.2016 12:13:45

1.11.2016 v 21:44 | Nahoru | #10
rozjela se tu diskuze, parada :)

1. nový ložisko nikdy nerozdělávat, je namazaný jak má být
2. lisování ložiska samozřejmně za vnejší kroužek.. v mem připadě má lis hlavu širší než ložisko, takže bez problému
3. vnitrni trubka je vetsinou volna a pak to jde vyklepnout vyrazecem, ale u meho kola to neslo.. to byl duvod proc sem skoro hodinu nad tim kolem stal a premyslel jak ty loziska vyndat, protoze to timto zusobem neslo
4. jak jsem uvedl na konci.. tohle je postup, kterým jsem to dělal já.. určitě to jde i jinak, bez lisu, bez svařečky.. ja tyhle možnosti mám a svářečku jsem měl zrovna zapojenou vedle ponku a lis hned ve vedlejší místnosti, takže jsem to udělal jak nejlépe jsem zrovna mohl než abych hledal matky, zavitovou tyč a ja nevim co ještě tu padlo za navrhy.. takto to bylo provedeno čistě a tak jak se ložiska běžně mění ve strojnictví
5. gufera mají uvnitř pružinu a je zcela bežné jí lehce promazat plastickou vazelínou.. tak se v kole nikdy nezahřeje natolik, aby vytekla.. a navic to gufero je tam přece od toho aby těsnilo, takže by se stejně nedostala ven, ne?

Naposledy editováno 01.11.2016 21:49:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna předních ložisek hornet 600

1.11.2016 v 21:51 | Nahoru | #11

ja1 píše: proto je rozpěrná trubka volná na koncích a drží jen uprostred aby ses dostal na hranu ložiska a to šlo vyklepnout-práce na 10 min pomocí kladiva a trnu jde dělat pomocí svářečky a různých přípravků i mnohem déle. taky se divím proč mazat simering u zakrytýho ložiska ,nejspíš aby po zahřátí vazelínka promázla i kotouče v servisu by z tebe mněli radost a ty by sis moc nevydělal

můžete mi laskavě vysvětlit, jak by se "vazelínka" dostala na kotouče? děkuji

2.11.2016 v 07:17 | Nahoru | #12
Tak ja to myslel pro nekoho kdo lis nema a s tim mazanim myslel primo tu krytku loziska ne? A ne gufero, ten brit gufera trosku taky pokazdy maznu ale abych rozlouskaval namazany lozisko kvuli namazani to ne :D

1 reakcí na tento příspěvek Výměna předních ložisek hornet 600

2.11.2016 v 07:59 | Nahoru | #13

asi to zní složitě, ale ve skutečnosti je to fakt snadný, rychlý a šetrnější k náboji - síla působí jen v ose

1 reakcí na tento příspěvek Výměna předních ložisek hornet 600

2.11.2016 v 16:17 | Nahoru | #14
Zakoupil jsem kdysi na čínském eshopu www.aliexpress.com v akci za necelou tisícikorunu, občas se tam objevuje za nižší cenu

3.11.2016 v 05:16 | Nahoru | #15

callowsick píše: vyndavat ložisko pomocí navařený podložky jsem ještě nikoho neviděl... když už je problém s vykloněním rozpěrný trubičky, je snadný důlčíkem rozbít klec ložiska (je měkká, jde to dobře), nahrnout kuličky k jedný straně, vyndat středovej kroužek, vyndat rozpěrku, vybouchnout protější ložisko, vzít 3-4 kuličky, na ty rozepřít zpátky vyndanej středovej kroužek a vyklepnout i tohle ložisko.

jak jsem psal, určitě by to tak šlo, ale ja měl svařečku vedle sebe a krabici s podložkama na dosah ruky :)

3.11.2016 v 05:18 | Nahoru | #16

mzxy píše: Ložiska kol vyjímám s pomocí vytahováku ložisek určeným především pro ložiska ze slepých děr ze "slepých" děr s reverzním kladivem
https://www.aliexpre...62c914f6b10f [/quote]

to byla první věc co mě napadla, bohužel u nás v dílně to není

3.11.2016 v 20:10 | Nahoru | #17
to callowsick : jo i podložka a TIG se hodí :) a svářeč k tomu

16.6.2019 v 19:50 | Nahoru | #18
callowsick: díky moc chlape za tip! chtěl jsem vydělat ložiska na mojí Veferině a tahle tvá rada byla jedničková. Šlo to velmi rychle a snadno.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 27 Dnes v 17:20 Yellec
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet Radysek79 4 Dnes v 17:13 nevo7
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet Paťas96 5 23.4.2024 v 20:43 holl75
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet vodnikw 6 17.4.2024 v 19:08 Anti
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet Vaclav_74 3 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V