jestliže u skútru s variátorem něco prokluzuje, jak by se dalo vypátrat, co to je? Mám podezření na cokoli. Příznaky jsou tyto.
- zapiplal jsem omylem spojkové obložení vazelínou. Poté co nejpečlivěji vyčistil a odmastil toluenem.
- vlastně jsem zapiplal trochu i řemen. Taktéž jsem se pak snažil vše napravit.
- v polořemenici variátoru je trochu vydřená drážka.
- prokluzování se projeví při rychlosti asi 30 km/h při plným plynu - začne to kvílet a přestane zrychlovat
- nad 50 km/h už nic neprokluzuje
- nic nesmrdí spálenou gumou ani pálícím se obložením
- řemen na sobě nemá žádnou plošku či spáleninu, prostě na něm nevidím nic
- řemenice jsou čisté - žádná napálená guma nebo černé stopy
- spojkové obložení mi připadá tvrdé a lesklé (a dost sjeté, asi na 2 mm)
- spojkový zvon má normální barvu - nepřipadá mi zakalený do modra nebo tak něco.
Chápu, že mám pouhou 125 ccm, která asi moc zřetelné stopy nenadělá, podle kterých bych něco poznal. No prostě podezírám spíš tu spojku. Ale to by pískalo během celého rozjezdu nebo ne? To mi nejde do hlavy, co se tam děje.
Je teoreticky možné, že až při nějaké rychlosti se motor dostane do otáček, zvedne se i jeho točivý moment a pak teprv to proklouzne? Jak to doopravdy vypátrat?
Já měnil letos v červnu na Atlanticu 500 Sprint. Protože když jsem se rozjel tak ticho, mezi asi tak 15 - 25 km/h zakvílení a pocitově mírnej prokluz a pak už nic. Měl jsem taky podezření na spojku, ale obložení mělo na jedný straně cca 4 mm, na druhých koncích (5 lamel) cca 3 mm. Zvon v normě. Řemen nevypadal nijak tragicky, ale při proměření s novým byl už užší, mechanik mi říkal, že už je to tak na spodní hraně životnosti. No a polořemenice má v jednom místě taky takový "hrbolky". Říkal mi teda, že to zatím není nic hroznýho aby to bylo na akutní výměnu. No a po výměně řemenu je problému.
Naposledy editováno 28.10.2016 08:50:51
Ale ta zpropadená spojka: už zase je ve zvonu vazelína a tudíž i na paknách. Jak se tam dostala? Předtím jsem to pečlivě čistil. Celá spojková sestava se točí na dvou ložiskách. Jedno je zapouzdřené, ale druhé tvoří válečky, které se rovnou odvalují po té ose, na kterou se spojka nasazuje. A nikde tam nevidím žádné gufero a přitom promazané to být musí. No, snad jsem o krok dál, ale pořád nevím.
Každopádně pokud bude nutné mastnotu z paken vypálit, doufám, že si vystačím se sporákem, protože nic jiného nemám
A výsledek? Při rozjezdech to párkrát ostře písklo (mnohem hlasitěji než předtím) a prouklouzlo. A pak to prokluzovat přestalo a jezdí to perfektně. A já opět nevím, čím to bylo. Ale je to spravený.
1 reakcí na tento příspěvek Něco prokluzuje. Je to řemen variátoru nebo spojka?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Něco prokluzuje. Je to řemen variátoru nebo spojka?
Naposledy editováno 19.06.2018 20:32:25
Díky za tipy.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
špatné startování, nestabilní volno... Yamaha XN 125 Teos | jmart | 1 | 12.7.2018 v 21:37 jmart |
zalomený výfukový šteft (svorník) Yamaha XN 125 Teos | jmart | 5 | 8.9.2017 v 13:09 kubacech |
zaměnitelnost karburátorů Yamaha XN 125 Teos, MBK DooDo 150 | jmart | 1 | 5.11.2016 v 14:53 hagrid.hagrid |
Proč má být olej Non-friction modif... [1, 2] Yamaha XN 125 Teos, MBK DooDo 150 | jmart | 42 | 28.10.2016 v 11:33 macmanCZ |
Jak vyměnit podtlakový ventil s pal... Yamaha XN 125 Teos, MBK DooDo 150 | jmart | 9 | 23.9.2016 v 17:44 mamaha |