globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Něco prokluzuje. Je to řemen variátoru nebo spojka?
28.10.2016 v 06:01
Ahoj,

jestliže u skútru s variátorem něco prokluzuje, jak by se dalo vypátrat, co to je? Mám podezření na cokoli. Příznaky jsou tyto.

- zapiplal jsem omylem spojkové obložení vazelínou. Poté co nejpečlivěji vyčistil a odmastil toluenem.
- vlastně jsem zapiplal trochu i řemen. Taktéž jsem se pak snažil vše napravit.
- v polořemenici variátoru je trochu vydřená drážka.
- prokluzování se projeví při rychlosti asi 30 km/h při plným plynu - začne to kvílet a přestane zrychlovat
- nad 50 km/h už nic neprokluzuje
- nic nesmrdí spálenou gumou ani pálícím se obložením
- řemen na sobě nemá žádnou plošku či spáleninu, prostě na něm nevidím nic
- řemenice jsou čisté - žádná napálená guma nebo černé stopy
- spojkové obložení mi připadá tvrdé a lesklé (a dost sjeté, asi na 2 mm)
- spojkový zvon má normální barvu - nepřipadá mi zakalený do modra nebo tak něco.

Chápu, že mám pouhou 125 ccm, která asi moc zřetelné stopy nenadělá, podle kterých bych něco poznal. No prostě podezírám spíš tu spojku. Ale to by pískalo během celého rozjezdu nebo ne? To mi nejde do hlavy, co se tam děje.
Je teoreticky možné, že až při nějaké rychlosti se motor dostane do otáček, zvedne se i jeho točivý moment a pak teprv to proklouzne? Jak to doopravdy vypátrat?

Něco prokluzuje. Je to řemen variátoru nebo spojka?

28.10.2016 v 08:47 | Nahoru | #1
A neměřil jsi řemen? Ony se mu prostě používáním obrousí hrany, je užší a pak to nepracuje správně a prokluzovat taky klidně může, kor když už polořemenice není hladká - v místě tý drážky bude menší síla sevření řemenu.

Já měnil letos v červnu na Atlanticu 500 Sprint. Protože když jsem se rozjel tak ticho, mezi asi tak 15 - 25 km/h zakvílení a pocitově mírnej prokluz a pak už nic. Měl jsem taky podezření na spojku, ale obložení mělo na jedný straně cca 4 mm, na druhých koncích (5 lamel) cca 3 mm. Zvon v normě. Řemen nevypadal nijak tragicky, ale při proměření s novým byl už užší, mechanik mi říkal, že už je to tak na spodní hraně životnosti. No a polořemenice má v jednom místě taky takový "hrbolky". Říkal mi teda, že to zatím není nic hroznýho aby to bylo na akutní výměnu. No a po výměně řemenu je problému.

Naposledy editováno 28.10.2016 08:50:51

Něco prokluzuje. Je to řemen variátoru nebo spojka?

28.10.2016 v 14:26 | Nahoru | #2
ty pakny vyčistit nejdou. musíš koupit nové. - nebo je vypálit na kamnech

Něco prokluzuje. Je to řemen variátoru nebo spojka?

29.10.2016 v 23:52 | Nahoru | #3
Díky oběma za příspěvky. Tak jsem to tedy znovu rozdělal a přeměřil řemen. Dle manuálu ho můžu sjet ještě o 2.7 milimetrů (limit je 19mm), takže snad je v pohodě. Znovu jsem kontroloval řemenice a jsou čisté, suché a na omak "vržou".

Ale ta zpropadená spojka: už zase je ve zvonu vazelína a tudíž i na paknách. Jak se tam dostala? Předtím jsem to pečlivě čistil. Celá spojková sestava se točí na dvou ložiskách. Jedno je zapouzdřené, ale druhé tvoří válečky, které se rovnou odvalují po té ose, na kterou se spojka nasazuje. A nikde tam nevidím žádné gufero a přitom promazané to být musí. No, snad jsem o krok dál, ale pořád nevím.

Každopádně pokud bude nutné mastnotu z paken vypálit, doufám, že si vystačím se sporákem, protože nic jiného nemám

Něco prokluzuje. Je to řemen variátoru nebo spojka?

5.11.2016 v 07:57 | Nahoru | #4
Zdravím, tak jsem problém vyřešil. Už nic neprokluzuje. Celé jsem to znovu rozdělal a odmastil čističem brzd řemenice, pakny i vnitřek spojkového zvonu. Ve spojce byla opět mastnota a naprosto nechápu, kde se tam vzala. Vytlačil se nějaký zbytek z těch paken? Jo a taky jsem vyměnil řemen za nový.

A výsledek? Při rozjezdech to párkrát ostře písklo (mnohem hlasitěji než předtím) a prouklouzlo. A pak to prokluzovat přestalo a jezdí to perfektně. A já opět nevím, čím to bylo. Ale je to spravený.

1 reakcí na tento příspěvek Něco prokluzuje. Je to řemen variátoru nebo spojka?

5.11.2016 v 09:10 | Nahoru | #5
Já bych moc nedal za to, že ten řemen ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Něco prokluzuje. Je to řemen variátoru nebo spojka?

24.8.2017 v 10:47 | Nahoru | #6
Piwell> Tak skoro po roce jsem si vzpomněl, že jsem vlastně neuzavřel tuto diskusi. Kdo říkal, že prokluzování bylo řemenem, ten měl pravdu. Nevěřil jsem tomu, ale koupil jsem novej a všechno je už v pohodě. Díky za rady.

(reakce na) Něco prokluzuje. Je to řemen variátoru nebo spojka?

24.8.2017 v 17:11 | Nahoru | #7
jmart> No jo. Jenže to zase začlo "skuhrat" mě. Stejný jako to, co jsem popisoval nahoře, jen míň. Dělá to po cca. 15 km, když se veriátor pořádně ohřeje. Nikde neni nastrouhaná guma, naoko všechno v pořádku. Možná že proklouzne řemen v tý lehký drážce na polořemenici. Nevim.

Něco prokluzuje. Je to řemen variátoru nebo spojka?

19.6.2018 v 20:29 | Nahoru | #8
Nazdar, úplně stejný problem Yamaha Teos 150. Při zahřátí, asi při rychlosti 50km a prudkým přidání plynu prokluz. Většinou to bylo, když jsem z 90 spomalil na 50 a pak "rychle" akcelerovat, vytočený motor hvizdot a zrychlení žádné. Měl jsem taky podezdření na spojku, ale je OK, nespalená, obložení v normě. Zarazilo mně po rozebrání zadní řemenice, že aretační kolíky dělají do přesuvného krycího plechu vrypy. Měl jsem obavu, že se řemenice při ztahování seká. Po konzultaci ve Scootlandu, že řemenice je naprosto OK. začal jsem, vyměna válečků (měli už plošky) a hlavě kontrastní pružiny ( taky dost unavená o 4cm menší než nová). Nepomohlo, bylo to víc a víc horší. Znovu do Scootlandu koupit nový řemen a zatím vše v pohodě. Jinak starý řemen šířka 20mm limit na výměnu dle manuálu 19mm. Nový jsem neměřil, ale byl o poznání širší. Závěrem, když budete mít stejný problém hned vyměňte řemen a kontrasku, ať si neznižíte řemenici a variátor.

Naposledy editováno 19.06.2018 20:32:25

Něco prokluzuje. Je to řemen variátoru nebo spojka?

25.10.2021 v 13:35 | Nahoru | #9
Přidám se s dotazem. Pozoruji zvláštní chování u své skoro nové Forzy 125. Když se rozjíždím nebo i když pomalu jedu (třeba dojíždím k semaforu) a mírně přidám plyn, abych se zvolna rozjel, tak se někdy objeví dost výrazná vibrace. Nevím, kde hledat původ, na to mám málo zkušeností, ale pocitově je to něco jako když se chci rozjet s autem a dám málo plynu. Ta situace je vlastně podobná. Tady taky dávám málo plynu. Když za to vezmu pořádně, tak problém nenastane. Mám pocit, že ze začátku to skútr nedělal. Teď mám najeto cca. 5000, takže nějaké opotřebení něčeho by to asi taky být nemělo.
Díky za tipy.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
špatné startování, nestabilní volno... Yamaha XN 125 Teos jmart 1 12.7.2018 v 21:37 jmart
zalomený výfukový šteft (svorník) Yamaha XN 125 Teos jmart 5 8.9.2017 v 13:09 kubacech
zaměnitelnost karburátorů Yamaha XN 125 Teos, MBK DooDo 150 jmart 1 5.11.2016 v 14:53 hagrid.hagrid
Proč má být olej Non-friction modif... [1, 2] Yamaha XN 125 Teos, MBK DooDo 150 jmart 42 28.10.2016 v 11:33 macmanCZ
Jak vyměnit podtlakový ventil s pal... Yamaha XN 125 Teos, MBK DooDo 150 jmart 9 23.9.2016 v 17:44 mamaha


TOPlist