globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: záhada karburátoru...
27.10.2016 v 20:26
zdravím vespolek, sice se problém nachází na skůtru, ale jedná se o karburátorový problém...

Zhruba před dvěma lety jsem koupil skůtr Honda Lead 100, který od počátku vykazoval problém s výkonem.. Místo v TP deklarovaných 80km/h steží po rovině jel 60.. Rok jsem tuto závadu řešil, čistil karbec v ultrazvuku, měnil řemen, válečky atd.. Na nic jsem nepřišel..

Zhruba před rokem, jsem měl možnost koupit totožný skůtr, který sice měl najeto 60.000km po Praze a jeho stav i cena tomu odpovídala.. Takže jsem ho bral jako na pokusy..

Díky tomu jsem zjistil, že původní příčinou nedostatku výkonu byl karburátor..

Teď ovšem chci zprovoznit i ten jetý skůtr a potřebuji na záhadu přijít..

U karburátoru, který nejde do výkonu je potřeba pro udržení volnoběhu dost podstatně přitáhnout šroub na dorazu plynu.. Také starty jsou problematičtější..Není problém jen v maximálce, výkon chybí i při rozjezdu..

Prohození membrány včetně šoupěte a jehly problém nevyřešilo... Nakonec jsem tedy přehodil veškeré odmontovatelné věci mezi těly karburátoru a problém se mezi němi přesunul.. Takže samotné tělo karburátoru za závadu nemůže..

Jediné věci, které tedy můžou v současné době problém způsobovat jsou tedy obě trysky, jehla zavírání benzínu, plovák a takový ten výstupek na připojení sytiče..

Problém ovšem je, že přehazovat jednu věc za druhou znamaná vymontování karburátoru, odpojení lanka a všech hadiček, výměnu součástky, opět vše připojit a rozmontovat airbox, protože zvenku nejde do něj hadice připojit.. Včetně projíždky k obecnímu radaru hoďka práce..

V čem bude tedy nejpravděpodobnější příčina???

Samozřejmě jsem měl vše již v ruce a mezi součástmi jsem žádný rozdíl nenašel.. Plovák zavírá na obou karburátorech ve stejném místě (zcela vodorovně s plochou - dle návodu), trysky mají stejné označení a jsou průchozí a čisté..

Fat nevím.. Jinak se jedná o klasické rovnotlaké karburátory Keihin AVK

Díky
Předchozí
1 2
Následující

záhada karburátoru...

27.10.2016 v 22:45 | Nahoru | #1
Jak jsi měřil ty hladiny?

záhada karburátoru...

27.10.2016 v 23:07 | Nahoru | #2
Tak to je složák .......

záhada karburátoru...

27.10.2016 v 23:28 | Nahoru | #3
Hladiny jsem neměřil, porovnával jsem polohu plováků při zavření... Mohl by relativně nepatrný rozdíl hladiny udělat takovou paseku??? Můžu zkusit na výpušťák dát průhlednou hadičku a hladiny porovnat... U toho jetého karburátoru byla původně otlačená zavírací jehla a karbec měl snahu přeplavovat.. I když byl přeplavenej, a tekl z něj benzín, tak nějaký extra vliv na výkon to nemělo.. Pak prostě jen nešlo nastartovat, poněvadž se to uchcalo.. Jinak oba karbece mají zavírací jehly nové..

záhada karburátoru...

27.10.2016 v 23:40 | Nahoru | #4
někdy jsou věci mezi nebem a zemí, ale to ti moc nepomůže

záhada karburátoru...

28.10.2016 v 00:47 | Nahoru | #5
Za poslední dva dny jsem s těmi karburátory strávil asi 16 hodin.. Dneska jsme se v tom vrtali ve dvou s kamarádem a oba se hrabeme minimálně 20 let v motorkách.. Celou dobu to prostě vypadalo že ten jeden karburátor má nějakou vadu "uvnitř", pak jsme prostě přeházeli uplně vše a hle.. přestal jet ten druhej...

Vcelku zajimavý je to, že skůtr s problémovým karbecem má najeto za 12 let kolem 10000km a všechny šrouby na karbeci a na přírubách byly už tak ojetý, že se museli některý odvrtávat. Takže nejsem první, kdo ho řeší... Už začínám mít pocit, že v Indii udělali někde při montáži chybu..

Ta mrcha, která nalítala minimálně 60.000km po Praze (bůh ví, jak dlouho už nejde náhon tachometru), tak všechny šrouby na karbecu bez známek, že by je někdo povoloval..

záhada karburátoru...

28.10.2016 v 08:05 | Nahoru | #6
Nejlepší sehnat jiný karburátor...jestli si s tím chceš dát tu práci, tak holt celý vnitřek vyměnit - resp. začal bych tryskami..můžou vypadat, že jsou naprosté stejne (stejna cisla), ale hlavní tryska může mít menší průměr...potom jehlový ventil (že by měl na to vliv se mi moc nezdá) ...plovák asi smysl měnit nema, jen bych výšku hladiny seřídil podle manualu...

záhada karburátoru...

28.10.2016 v 08:30 | Nahoru | #7
Podle mě zeslabený průřez trysky.Stačí pár desetinek nánosu a už to nejede.Nic jiného mě nenapadá.Řešil jsem už několik karbeců kde byla tryska na první pohled průchodná,ale přesto motor nejel.Chtělo se v ní pošťárat a byl klid.Jinak ti stejně nezbyde nic jiného než vyměňovat součástku po součástce....

záhada karburátoru...

28.10.2016 v 08:38 | Nahoru | #8
zaujímavé.
Tryska, ale ktorá, keď to robí pri voľnobehu/rozbehu na nízke otáčky, rovnako ako aj na vysoké otáčky?

1 reakcí na tento příspěvek záhada karburátoru...

28.10.2016 v 08:52 | Nahoru | #9
Ono je obecně rozšířeno,že hlavní tryska "zabírá" až ve vyšších otáčkách,ale každý kdo laboroval s velikostí hlavní trysky ví že to není pravda a hlavní tryska ovlivňuje i volnoběh a nízké otáčky.Jehla není tak těsná aby trysku dokonale zavírala.A je to i naopak,nevhodně zvolená velikost volnoběžné trysky ovlivňuje i celkový výkon-taky se počítá s průtokem paliva přes ni.

(reakce na) záhada karburátoru...

28.10.2016 v 08:58 | Nahoru | #10
.

Naposledy editováno 25.01.2017 12:06:08

záhada karburátoru...

28.10.2016 v 09:07 | Nahoru | #11
No ta jehla nezavře nikdy úplně a tak jako tak se množství paliva tlačeného podtlakem nahoru změní s průřezem trysky.Je to třeba o hodně málo,ale prostě to má vliv.Nehodlám se nimrat v akademických debatách,jen mám zkušenosti(třeba mylné) že tryska ovlivňovala většinu otáčkového spektra.U dvoutaktu(Jawa 360) pomáhalo kupodivu přůřez zmenšovat(bohužel až do kousnutí motoru),čtyřtaktu zas pomohlo zvětšování k "masitějšímu" průběhu...

1 reakcí na tento příspěvek záhada karburátoru...

28.10.2016 v 09:39 | Nahoru | #12
Anti má pravdu. Jednoduše: Větší průměr může škrtit a taky škrtí ten menší.
Co když jsou oba průměry stejné, škrtí se navzájem? A co když je jeden o 5% menší, ještě škrtí taky? Jistě...
A o 6 % větší - už neškrtí vůbec? A o 7?

Jistě, škrtí větší průměr menší.
Proto ovlivní hlavni tryska i cca 25% polohu plynu, kde už zabírá jehla.

macmanCZ: co zkusit si dát oba karbecy na stůl popsat si čísla trysek, čísla jehel, omrknout to pod mikroskopem s měřičem (asi nevlastníš), tak alespoň kalibrem odzkoušet trysku.

Nebo jinak rozděl si ten problém na poloviny tzn napoprvé prohoď jen jehlu s šoupětem a membránou +trysky.. a pak třeba jen ten sytičový systém a plovákový systém...

Netvrď kolik je to práce, nebo ti vysvětlím jak jsem ladil srada, měl jsem to dole asi 40x (plasty, nádrž, filtr, sitič, bovdeny plynu, hadičky, příruby, airbox, selenoidy, víčka plovákovek. Navíc ještě dataloging, lambda, kamera v airboxu s osvětlením...)

Hladina by tohle podle mě nezpůsobila.

Naposledy editováno 28.10.2016 09:42:33

záhada karburátoru...

28.10.2016 v 10:18 | Nahoru | #13
Co říká barvy svíčky?

Edit: je to 5 součástek = 5x vyměnit, vyzkoušet a při vší smůle to bude až tá pátá.

Naposledy editováno 28.10.2016 10:20:59

záhada karburátoru...

28.10.2016 v 11:47 | Nahoru | #14
Na barvu svíčky bych po každé úpravě potřeboval poněkud delší projíždku a v poslední době na to moc není počasí.. Vzhledem k tomu, že se jedná o přibližovadla po vesnici, tak svíčky byly vždy spíše tmavé - jezdí to prakticky jenom na sytič...

Na trysky kalibr nemám.. ale jsou obě vyčištěné měděným lankem..

Samozřejmě mi nic jiného nezbude, než jít součástku po součástce.. Ale z věčného vyndavání už začíná být jetá příruba na motoru a nechybí moc do roztřepení lanka..

Zkusím nejdříve tedy hlavní trysku i s tím vedením jehly...

záhada karburátoru...

28.10.2016 v 16:02 | Nahoru | #15
jehlovou trysku, trysku a jehlu se segrovkou a celé šoupě. Pak můžeš začít dál dělit prvočinitele. Ale dělej jak chceš.

Stejně nakonec dojdeš na něco ve smyslu, předtím jsem to špatně složil, nebo teď už na to nemůžu přijít a výměna se už neprojevuje apod.. prostě oser

Naposledy editováno 28.10.2016 16:03:58

záhada karburátoru...

28.10.2016 v 19:02 | Nahoru | #16
nemato nahodou automat sitic a ten nefunnguje,neeboo spis funguje furt?

(reakce na) záhada karburátoru...

28.10.2016 v 22:43 | Nahoru | #17
.

Naposledy editováno 25.01.2017 12:06:30

záhada karburátoru...

29.10.2016 v 12:49 | Nahoru | #18
Prohod mezi sebou jen ten automatickej sytic co to ma. Bude vadnej. Bejva to nejcastejsi pricina problemu. Neni problem ho pak koupit novej az zjistis vymenou, ze je to tim. Je taky vhodne nastavit karburator do zakladu a od toho se pak odpichnout s pripadnym doladenim. Manual je ke stazeni myslim i tady na m.cz. Tak pak napis jestli to tim bylo nebo ne. At se zadari.

1 reakcí na tento příspěvek záhada karburátoru...

29.10.2016 v 14:23 | Nahoru | #19
Nevím jak autor vlákna,ale na skůtrech je ten sytič první věc kterou řeším...Že by to bylo tak jednoduché?

(reakce na) záhada karburátoru...

29.10.2016 v 21:02 | Nahoru | #20

Anti píše: Nevím jak autor vlákna,ale na skůtrech je ten sytič první věc kterou řeším...Že by to bylo tak jednoduché?


vsad boty :D vis jak..mas uz proste zkusenosti a predpokladas,ze takovou zakladni vec udela kazdy... ale ja jsem se tak nejak naucil, ze clovek co si pise o rady na forum proste o tom moc nevi a nezna ty zakladni banality. Nemyslim to nijak zle vuci autorovi,ale proste je to tak. A tim padem moje rady vzdy smeruji k temhle kravinam a az pak premejslim nad slozitosti a nesmrtelnosti brouka. Nehlede na to,ze radit a resit nejakou slozitejsi vec s nekym po netu je stejne nerealne.

záhada karburátoru...

29.10.2016 v 22:00 | Nahoru | #21
projevu to celkem odpovídá, tak si počkáme

záhada karburátoru...

30.10.2016 v 00:11 | Nahoru | #22
výměna olejů nebyla ok vyhoněný motor

záhada karburátoru...

30.10.2016 v 00:37 | Nahoru | #23
Jsem na horach a pisu z mobilu, takze budu trosku strucny... Sytic, ani vyhoneny motor za to nemuze.. mam dva totozne skutry a dva totozne karbece... Vzdy jeden karburator funguje a druhy ne... Postupnym prehazovanim dilu se zavada stehuje mezi karburatory. Kdyz menim karburator, tak sytic zustava ten stejny, ktery je pripojeny v danem skutru. Zitra se vracim a zkusim prohodit trysky...

2 reakcí na tento příspěvek záhada karburátoru...

30.10.2016 v 08:40 | Nahoru | #24
problém je v šoupátku bohužel ho neumíš odstranit, kup druhý karbec a budeš jezdit

(reakce na) záhada karburátoru...

30.10.2016 v 10:14 | Nahoru | #25
.

Naposledy editováno 25.01.2017 12:06:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) záhada karburátoru...

30.10.2016 v 14:29 | Nahoru | #26
felixxx> V šoupátku problém není... Jak už jsem psal.. povolit dva šroubky a prohodit komplet šoupátko i s membránou a jehlou je to nejmenší a závadu to neovlivňuje.. Dokonce u jednoho šoupěte je už unavená pružina a je o 2cm kratší - na funkci to evidentně nemá vliv...

Zvážit plovák zkusím.. To zní zajímavě.. Jdu laborovat a napíšu co jsem zjistil...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) záhada karburátoru...

30.10.2016 v 22:05 | Nahoru | #27
macmanCZ> ti píšu kup druhý karbec a pojedeš prostě na ostranění této závady nemáš, tím tě nechcu nasrat ale je to nejednoduší cesta jak jezdit dál

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) záhada karburátoru...

30.10.2016 v 22:07 | Nahoru | #28

felixxx píše: macmanCZ> ti píšu kup druhý karbec a pojedeš prostě na ostranění této závady nemáš, tím tě nechcu nasrat ale je to nejednoduší cesta jak jezdit dál



a nekupuj totál čajnu problém se opakuje, zrovna mám na stole nový karbec který nefachčí, motorky prostě i něco stojí není to o šroubku a čase

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) záhada karburátoru...

31.10.2016 v 05:39 | Nahoru | #29
felixxx> Takže nejlepší opravář je výměnkář?Osobně bych na to chtěl taky přijít,vyměňovat umí každej jouda...

záhada karburátoru...

31.10.2016 v 10:39 | Nahoru | #30
Jen tak na okraj...
Na kontrolu díry v trysce nemusíš mět extrasuperkalibr, stačí "něco" kuželového.
Třeba silnější špendlík.
A podle toho, jak se hluboko do díry zasune, lze usuzovat o její velikosti.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda lead 100 nehází jiskru Honda SCV 100 Lead, Honda @125 Sovičič 19 14.7.2023 v 17:16 combust
Honda Lead pokazené ložisko v zadne... Honda SCV 100 Lead mmichal624 7 29.12.2022 v 13:42 krokoš
Honda SCV100 kouří modrobíle Honda SCV 100 Lead macmanCZ 12 25.5.2020 v 21:12 macmanCZ
Jak nastavit rozvodovy retez k vent... Honda SCV 100 Lead kodlyk 9 9.10.2019 v 21:34 Martin2032
Jak přidělat mobil na Hondu Lead Honda SCV 100 Lead lukyn23 2 31.3.2019 v 19:58 karavanista


TOPlist