bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Soudní znalec - příčina požáru motocyklu - za jízdy kamarádovi shořela...
25.10.2016 v 23:40
Ahoj motorodino,
kamarádovi letos na podzim lehl Transalp popelem, když byl na dovolené v Rumunsku. Pravděpodobně byl důvodem regulátor dobíjení. Havarijní a ani jiné pojištění nad rámec povinného ručení neměl. Takže zbývá jediná možnost, soudní znalec, který to posoudí, vydá stanovisko a pokusit se z Hondy vymámit alespoň něco....... A nebo také nic a prostě se na to vysrat...........

Soudní znalec - příčina požáru motocyklu - za jízdy kamarádo...

26.10.2016 v 10:31 | Nahoru | #31
Jak jsem psal, myslim si ze zdroj nebude v regulatoru ale v konektoru/kabelazi. Vlastni regulator je zality epoxidem a v kovovem chladici, jeste jsem nevidel ze by chytl. Naopak takoveto obrazky jsou bezne: http://www.motorkari.cz/tema/?t=171667

A jak znam hasice, tak ti co urcuji ohnisko pozaru jsou sice dobri, ale pokud nemaji moznost prozkoumat primo misto bez manipulace, tak stejne nic neurci. Dle meho nazoru jde o ztraceny boj.

Soudní znalec - příčina požáru motocyklu - za jízdy kamarádo...

26.10.2016 v 10:42 | Nahoru | #32
myslím, že když vemeš pár destítek tisíc a hodíš je do kanálu bude to mít stejnej efekt jako soudní znalec a pokus se něco vysoudit kor u jetý bazarový motorky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soudní znalec - příčina požáru motocyklu - za jízdy kamarádo...

26.10.2016 v 10:43 | Nahoru | #33
Artepx> Já jsem neřek, že nemají dostatečnou kvalifikaci, ale že nebudou schopni to kvalifikovaně posoudit. Podívej se na to realisticky: máš ohořelý vrak, všechny konektory, plasty, hadičky lehly popelem. To co zbylo je požárem silně degradované. Co na tom chceš poznat? Jistě existují metody jak zjistit, co zahořelo jako první. Ale většina znalců je nemá k dispozici, resp. objednala by si je někde. A teď se dostáváme k jádru pudla - cena takové expertizy bude mnohonásobně přesahovat cenu nového motocyklu. Vezme takovou zakázku seriozní znalec? Zaplatí takovou zakázku byť bývalý nešťastný majitel shořelého stroje? A jistě, může se o peníze soudit, ale s kým? S bývalým majitelem? S prodejcem? S výrobcem? Bude platit právníka? Často je v takových případech nejlevnější nechat to být.

Otázka záruky na tzv. "skryté vady" u použitého stroje je jedna z mnoha podivností v našem právním řádě - jistě původně dobře myšlená, dneska 4 měsíce po prodeji motorky za tebou může přijít nový majitel, že mu tam něco shořelo, a že to je skytá vada. Mnozí lidé vyžadují na 10 let starý stroj 2 roky záruku. Mějme trochu soudnosti.
Padlo tady dost slov o přechodových odporech, zkorodovaných konektorech. Mimochodem - dobře navrhnout konektory není jednoduché, jejich vady pak způsobují většinu problémů s elektrikou u starších strojů. A kdo z majitelů starších motorek si je po koupi zkontroloval? Kolik z nich má ulámaný zajišťovací "packy". Kolik z nich je dobastlených a omotaných izolačkou? Myslíte, že to je ok? Myslíte, že s tím výrobce při návrhu el. soustavy počítal?

Soudní znalec - příčina požáru motocyklu - za jízdy kamarádo...

26.10.2016 v 10:58 | Nahoru | #34
Prvotně se mi jednalo o to, zjistit příčinu. Labakov mi nejspíše příčinu objasnil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soudní znalec - příčina požáru motocyklu - za jízdy kamarádo...

26.10.2016 v 11:47 | Nahoru | #35

MartinNTV píše: Artepx> Já jsem neřek, že nemají dostatečnou kvalifikaci, ale že nebudou schopni to kvalifikovaně posoudit. Podívej se na to realisticky: máš ohořelý vrak, všechny konektory, plasty, hadičky lehly popelem. To co zbylo je požárem silně degradované. Co na tom chceš poznat? Jistě existují metody jak zjistit, co zahořelo jako první. Ale většina znalců je nemá k dispozici, resp. objednala by si je někde. A teď se dostáváme k jádru pudla - cena takové expertizy bude mnohonásobně přesahovat cenu nového motocyklu. Vezme takovou zakázku seriozní znalec? Zaplatí takovou zakázku byť bývalý nešťastný majitel shořelého stroje? A jistě, může se o peníze soudit, ale s kým? S bývalým majitelem? S prodejcem? S výrobcem? Bude platit právníka? Často je v takových případech nejlevnější nechat to být.

Otázka záruky na tzv. "skryté vady" u použitého stroje je jedna z mnoha podivností v našem právním řádě - jistě původně dobře myšlená, dneska 4 měsíce po prodeji motorky za tebou může přijít nový majitel, že mu tam něco shořelo, a že to je skytá vada. Mnozí lidé vyžadují na 10 let starý stroj 2 roky záruku. Mějme trochu soudnosti.
Padlo tady dost slov o přechodových odporech, zkorodovaných konektorech. Mimochodem - dobře navrhnout konektory není jednoduché, jejich vady pak způsobují většinu problémů s elektrikou u starších strojů. A kdo z majitelů starších motorek si je po koupi zkontroloval? Kolik z nich má ulámaný zajišťovací "packy". Kolik z nich je dobastlených a omotaných izolačkou? Myslíte, že to je ok? Myslíte, že s tím výrobce při návrhu el. soustavy počítal?

já jsem asi blondýna, ale stále nechápu, proč by znalec neměl být schopný věc, na kterou je znalec, kvalifikovaně posoudit? Když bude potřebovat nějaké další či podpůrné testy z laboratoře nebo měření, proč by neměl být schopen si je opatřit? A pokud má zákazníka, který to zaplatí, tak se možná zeptá, k jakému účelu bude daný znalecký posudek sloužit. Realisticky vidím to, že pokud má znalec platícího zákazníka, tak není co řešit. Pokud má zákazníka, který se jen informuje, tak poskytuje konzultaci a nedělá z toho hned znalecký posudek.

Soudní znalec - příčina požáru motocyklu - za jízdy kamarádo...

26.10.2016 v 11:55 | Nahoru | #36
vilemx a labakov Ti to tu napsali přesně - nejčastější příčiny požírů jsou keonktory nikoliv smaotný regulátro uvntř hliníkového chladiče

na tohle ti soudní znalec nepomůže, reálná šance na výhru je v podstaě nulová

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soudní znalec - příčina požáru motocyklu - za jízdy kamarádo...

26.10.2016 v 12:21 | Nahoru | #37

dakarista píše: Regulátor dobíjení je spotřební věc... Hold někdo zanedbal kontrolu a údržbu elektroinstalace. Za tím bych šel se stížností...



Regulátor dobíjení je přesně taková "spotřební věc", která by měla vydržet celou životnost motocyklu (a to ne jen jednoho), není vůbec žádný důvod technického rázu, proč by se měl pokazit regulátor dobíjení, pokud bude konstruován konstruktérem správně a ze součástek s určitou rezervou mezních parametrů a po mechanické stránce tak, aby byl odolný vibracím a vodě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soudní znalec - příčina požáru motocyklu - za jízdy kamarádo...

26.10.2016 v 12:42 | Nahoru | #38

Maxipes_Fík píše: Regulátor dobíjení je přesně taková "spotřební věc", která by měla vydržet celou životnost motocyklu (a to ne jen jednoho), není vůbec žádný důvod technického rázu, proč by se měl pokazit regulátor dobíjení, pokud bude konstruován konstruktérem správně a ze součástek s určitou rezervou mezních parametrů a po mechanické stránce tak, aby byl odolný vibracím a vodě.



Regulátor na 99% moto funguje jako zkratový. Přebytečný výkon "alternátoru" odvádí pomocí tepla pryč. Takže je logické, že se hřeje a není stavěný na životnost motorky... Možná kdyby jsi si o principu regulátoru u moto něco přečetl, věděl by jsi...

A hlavní příčina spálení regulátoru je špatný konektor a nebo nějaký přechodový odpor mezi regulátorem a baterií

Soudní znalec - příčina požáru motocyklu - za jízdy kamarádo...

26.10.2016 v 13:05 | Nahoru | #39
Víš o nějakých dalších "zahořeních" TA? Vidíš rozdíl mezi příčinnou souvislosti požáru a regulátoru s jinou součástí motky? Třeba těsnení pod nadrží, zkrat kabeláže atd?
Máš důkazy že v okamžiku vzniku požáru jsi měl super čistý motor bez provozních kapalin které by se mohly vznítit??

Tohle téma mi přijde jak z pohádky.

Naposledy editováno 26.10.2016 13:06:14

(reakce na) Soudní znalec - příčina požáru motocyklu - za jízdy kamarádo...

26.10.2016 v 13:09 | Nahoru | #40

Artepx píše: já jsem asi blondýna, ale stále nechápu, proč by znalec neměl být schopný věc, na kterou je znalec, kvalifikovaně posoudit? Když bude potřebovat nějaké další či podpůrné testy z laboratoře nebo měření, proč by neměl být schopen si je opatřit? A pokud má zákazníka, který to zaplatí, tak se možná zeptá, k jakému účelu bude daný znalecký posudek sloužit. Realisticky vidím to, že pokud má znalec platícího zákazníka, tak není co řešit. Pokud má zákazníka, který se jen informuje, tak poskytuje konzultaci a nedělá z toho hned znalecký posudek.



Nesjspíš proto , že ne vše je zjistitelné. Holt nežijeme v seriálu NCIS ... takže na něco kde má malou šanci se může vybodnout a prostě to neřešit

Soudní znalec - příčina požáru motocyklu - za jízdy kamarádo...

26.10.2016 v 13:19 | Nahoru | #41
Jo ještě k tomu předpokladu, zda je příčinou opravdu regulátor. Třeba je v tom ten regler nebo konektor regulátor alternátor nevinně a požár vzniknul od konektoru u hlavní pojistky nad startovacím relátkem. Tohle místo bývá také často teplem totálně zničené.Tímto místem totiž veškerý proud protéká před jeden jediný pin, kterému se to časem přestane líbit

1 reakcí na tento příspěvek Soudní znalec - příčina požáru motocyklu - za jízdy kamarádo...

26.10.2016 v 13:32 | Nahoru | #42
Otázka zněla tak, že hledám soudního znalce, který by mi třeba objasnil příčinu požáru. Pravděpodobný důvod jste mi vysvětlili. "Zkazit" Hondě jméno, to bylo myšleno obrazně - každý týden se tu píše o jejich regulátorech.
Pokud by však soudní znalec zjistil příčinu nějakou jinou, tak bych kamaráda směroval na oficiální zastoupení, aby se k tomu třeba vyjádřilo.

To je vše. Pokud se to někoho nějak dotklo, tak se omlouvám. Nebylo to myšleno ve zlém, možná špatně napsáno. Nejsem zase tak naivní, že bych si myslel, že soudní znalec udělá posudek a Honda poskytne nějakou kompenzaci, to je úplné Sci - Fi.

Právě, že jsem o žádných dalších "zahoření" TA neslyšel, tak mne zajímala příčina.

Soudní znalec - příčina požáru motocyklu - za jízdy kamarádo...

26.10.2016 v 13:51 | Nahoru | #43
Rukama mi prošly desítky AT a TA 600 i 650 (sedmistovky už ne). Drtivá většina měla tyhle konektory (altík - regulátor) a (hlavní svazek - hlavní pojistka) teplem degradované (deformace či zežloutnutí plastu konektoru, drolení izolace kabelu, vyhřátí mědi kabelu či pinu). Z toho tak čtvrtina měla některé části už zuhelnatělé. Ve dvou přídadech byl od tepla rozteklý i boční podsedlový plast. Vím o jedné AT, která za jízdy chytla přímo od jednoho z výše uvedených konektorů, sháněl ode mě díly na opravu. V drtvé většině případů pak naštěstí dřív než k požáru dojde k poruše dobíjení. Ber to jako statistiku.
Konkrétní TA-čko ale klidně mohlo shořet na něco úplně jiného, třeba netěsnost mezi nádrží a vstřikováním.

Naposledy editováno 26.10.2016 13:53:45

(reakce na) Soudní znalec - příčina požáru motocyklu - za jízdy kamarádo...

26.10.2016 v 14:15 | Nahoru | #44
XL700VA> Regulatory u hondy je folklor - jeden z motorkářských mýtů.Muj text byl o tom ze to je od pocatku zcetne a nema to reseni - neni koho stihat takze neni duvod hledat znalce. Proste se neco posralo a jelikoz to neni vyrobni vada, nemas sanci (muj nazor). Jinak bych to videl pokud by ti dohledani priciny pomohl se ji prite vyhnout ale na rovinu , budes opravdu kontrolovat vsechny konektory na motorce zda nejsou poddimenzovany nebo spinave a diky prechodovemu odporu se ti neprehrivaji? Budes mít motorku vzdy super cistou? Mas stopro zatesneny palivovy system?

Je toho moc

Mel jsi smulu , nezavidim, ale co nadelas....

Naposledy editováno 26.10.2016 14:16:28

1 reakcí na tento příspěvek Soudní znalec - příčina požáru motocyklu - za jízdy kamarádo...

26.10.2016 v 15:06 | Nahoru | #45
V létě jsme byli v Alpách a jeden regulátor na CBR600 zahořel způsobem, že se z motorky valil dým a myslím, že k plamenu moc daleko neměl.. Ta hmota, kterou je zalitý byla dosti zuhelnatělá a nějaké to líznutí od plamínku tam asi i bylo.. Zajímavý je, že většinou odejde regulátor tak, že začne přebíjet a zníčí baterku, tenhle šel natvrdo do skratu.. Naštěstí se to stalo ve městě a všimli jsme si toho na křižovatce, takže se chcípnul motor a vytrhnul konektor od baterky... A ke kvalitě regulátorů Honda?? Vyměněný regulátor vydržel 2000 km a kleknul ještě ve švýcarsku...

(reakce na) Soudní znalec - příčina požáru motocyklu - za jízdy kamarádo...

26.10.2016 v 16:21 | Nahoru | #46

macmanCZ píše: V létě jsme byli v Alpách a jeden regulátor na CBR600 zahořel způsobem, že se z motorky valil dým a myslím, že k plamenu moc daleko neměl.. Ta hmota, kterou je zalitý byla dosti zuhelnatělá a nějaké to líznutí od plamínku tam asi i bylo.. Zajímavý je, že většinou odejde regulátor tak, že začne přebíjet a zníčí baterku, tenhle šel natvrdo do skratu.. Naštěstí se to stalo ve městě a všimli jsme si toho na křižovatce, takže se chcípnul motor a vytrhnul konektor od baterky... A ke kvalitě regulátorů Honda?? Vyměněný regulátor vydržel 2000 km a kleknul ještě ve švýcarsku...



Odejde-li 2x za sebou stejná součástka, asi bych se zamýšlel nad příčinou . Očekávat , že jsem měl 2x smůlu mi nepčijde moc systemové :)

Soudní znalec - příčina požáru motocyklu - za jízdy kamarádo...

26.10.2016 v 16:26 | Nahoru | #47
Rad bych se vratil k tematu :

Proč si myslíte , že jakákoli součástka byť by měla fatální vliv na poškození stroje jako celku je po záruční době reklamovatelná resp je na tom základě cokoli vymahatelné. Pokud zde nešlo o nějakou skrytou vadu.

E: případně které součástky by tomuto zvláštnímu režimu mohly odpovídat

Naposledy editováno 26.10.2016 16:27:11

(reakce na) Soudní znalec - příčina požáru motocyklu - za jízdy kamarádo...

26.10.2016 v 16:34 | Nahoru | #48
XL700VA> Každopádně díky za info, a hodně štěstí

Soudní znalec - příčina požáru motocyklu - za jízdy kamarádo...

26.10.2016 v 16:42 | Nahoru | #49
Na to aby něco chytlo stačí fakt málo - stačí při opravě třeba něco připájet místo zamáčknout do konektoru kleštěma. Pitomá pájecí kapalina (i neutrální) způsobí oxidaci drátu pod izolací a hned je problém na světě. Zoxidovaný kontakt, zlomený kabel, ale třeba i suchá tráva/jehličí někde u svodu výfuku.
Doutnající trávu u zadního svodu výfuku jsem měl i na mé LC8 - za mokra jsem projel čurbesem, který na svodu uschl a začal doutnat.
Na jaře jsem byl světkem toho jak přehřátá Li-nevimco baterka umístěná pod sedlem chytla a propálila díru nahoru i dolu nebo taky jak přehřátá klasická olověná baterka nafoukla, vypouštěla páru a vypadala jako by měla každou chvíli bouchnout.
Před týdnem jsem spadl s motorkou a povytáhl hadičku z nádrže, benzín kapal na svod. Naštěstí to bylo chvíli po startu, takže ještě docela studené a hned jsem si toho všiml.

Těch možností je fakt hodně co se mohlo stát a podle mě tomu lze předejít jen průběžnou kontrolou a správnou údržbou.

(reakce na) Soudní znalec - příčina požáru motocyklu - za jízdy kamarádo...

26.10.2016 v 16:45 | Nahoru | #50

XL700VA píše: Nejde mi o to někoho nějak napadnout. Ta motorka měla servisku a byly dodrženy pravidelné prohlídky v autorizovaném servisu. Byla stará 8let a jelikož mám Transalpa také, tak se docela bojím, že mi pod prdelí také shoří. Motorka celou dobu jela bez jediného náznaku problému. Najednou to chcíplo a zhasly kontrolky, když sesednul, tak zjistil, že celý "podsedlák" už je v plamenech a za 30 vteřin už nebylo co řešit. Regulátor jako příčina je pouhý odhad.
Ale viděl jsem regulátor ve skútru, který se při závadě tak "rozžhavil", že tekly plasty okolo a začínaly doutnat - naštěstí se to stalo v garáži, pokud by to bylo během jízdy, tak nejspíše také lehne popelem.



podle toho co píšeš mě to přijde spíš jako vnitřní zkrat baterky.... možná způsobený regulátorem.
Reglery neodcházejí primárně jen na Hondách... mě odešel taky. Přebíjel střídavě 14 ale i dost přes 18V...někdy, čas od času ... měl jsem 3měsíce starou baterku a po obídku ně mě kontrolky po zasunutí klíčku jen zamžouraly ... šel jsem hned po baterce a byla jak žhavej kámen - v rukavicích jsem jí odpojil a vyndal... po 20min zchladla a bylo po ní... ...

Soudní znalec - příčina požáru motocyklu - za jízdy kamarádo...

26.10.2016 v 16:58 | Nahoru | #51
Zdraví, můžu přidat pouze svoji zkušenost. Minulou sezonu mě vyhořelo dobíjení na TA600. Po demontáži v dílně bylo zjištěno že prostě a jednoduše byl majitel předemnou lempl a blbě izoloval, proklepaly se dráty a zkrat. No holt spojení nedobré údržba a kutil domácí se musí projevit což neříkám že je tento případ,ale soudní znalec? leda by mu v servise hrabali s elektrikou a shořelo to hned po cestě z něj...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soudní znalec - příčina požáru motocyklu - za jízdy kamarádo...

26.10.2016 v 17:09 | Nahoru | #52

dakarista píše: Jinak každý říká, že že mu shořel regulátor. Ale vždy je to jen obrazný pojem. Nikdy regulátor nehoří plamenem. On umře vnitřně ale ne nikdy plamenem...



Ani já ani nikdo hoho znám neměl a nemá na Hondě problém s regulátorem. To je jen takovej motorkářskej hoax.

Soudní znalec - příčina požáru motocyklu - za jízdy kamarádo...

26.10.2016 v 18:01 | Nahoru | #53
"A nebo také nic a prostě se na to vysrat..........." toho bych se asi držel - šetřil si tak čas a nervy

1 reakcí na tento příspěvek Soudní znalec - příčina požáru motocyklu - za jízdy kamarádo...

26.10.2016 v 19:13 | Nahoru | #54
jaksi nechápu - motorka stará 8 let - co chceš vymámit z Hondy ? - byla prodloužena záruka na 8 let ?
iniciatívu bych chápal kdyby byla ješte v záruce
Bohužel kolega měl smulu - takhle přjít o motorku to by nasralo každýho

Soudní znalec - příčina požáru motocyklu - za jízdy kamarádo...

26.10.2016 v 19:14 | Nahoru | #55





Jak píše Labakov, přesně tak to vypadá a může to být i příčina proč to zčudlo. Regulátor nevykazoval poškození i když byl KO.

(reakce na) Soudní znalec - příčina požáru motocyklu - za jízdy kamarádo...

26.10.2016 v 19:20 | Nahoru | #56

dinosaurus píše: jaksi nechápu - motorka stará 8 let - co chceš vymámit z Hondy ? - byla prodloužena záruka na 8 let ?
iniciatívu bych chápal kdyby byla ješte v záruce
Bohužel kolega měl smulu - takhle přjít o motorku to by nasralo každýho


JJ taky jsem čekal že to bylo u pul roku starý mašiny a ono 8 let..

(reakce na) Soudní znalec - příčina požáru motocyklu - za jízdy kamarádo...

26.10.2016 v 19:24 | Nahoru | #57

Mike70 píše: Ani já ani nikdo hoho znám neměl a nemá na Hondě problém s regulátorem. To je jen takovej motorkářskej hoax.



Asi tak ale když odejde na Yamaze,Suzuki atd. je to v pořádku, stane se....
A většina, co jim odejde regulátor, tak zjistí, že maj v píči baterku, která je toho většinou příčina

Naposledy editováno 26.10.2016 19:26:19

Soudní znalec - příčina požáru motocyklu - za jízdy kamarádo...

26.10.2016 v 20:11 | Nahoru | #58
Mike 70> já 2x, poprvé to zapříčinila baterka, která načala i altík ( ten bohužel v servisu neproklepli a skončilo to výměnou baterky a regulátoru, ten byl z gsxr ) a podruhé vyhořel altík a vzal sebou i regler z té Suzi a opět výměna konektorů. Altík byl tak v pr...i, že zapaloval olejové výpary v motoru. Po nastartování se vyvalil bílej dým u řidítek a chcíplo to. Pak to přestalo dobíjet a už to nebouchalo. První verze byla, že to může být přidřený, protože to vypadalo jako by tlakoval spodek ( vylítlo gufero u řadičky, povolil jsem víčko na dolívání oleje, aby šel tlak ven ), tlaky byly OK tak se šlo po dobíjení a zjistilo se, že to dělal altík. V prvním servise nic nezjistili ( stálo to tam 14 dní před pánskou jízdou na Lipno, to bouchlo 2x ) a na výletě se to začlo srát až v sobotu. V neděli cestou domů odešlo dobíjení ( 2x jsem nabíjel na pumpě ) a už byl klid a ani jednou to neudělalo. Motku jsem odvezl do druhého servisu, tam taky o takové závadě neslyšeli, ale pak vše dali do cajku. Převinutej altík ( prej tak zhořenej ještě neviděli ) a novej regler Ignitech. Přes 6 let motka šlapala bez jedinýho problému a pak jedna vadná baterka a co udělá problémů.

Soudní znalec - příčina požáru motocyklu - za jízdy kamarádo...

26.10.2016 v 20:20 | Nahoru | #59
Titus> máš recht, u mě byla koupená nová ke konci sezony a něco se vní porouchalo a na jaře problém. Bohužel na motobaterie je záruka jen 6 měsíců a tak jsem s reklamací neuspěl páč jsem reklamoval po 7,5 měsících. Baterku si vzali na přezkum, ale vyjádření bylo, že je po záruce a nic měnit nebudou. Vyjádření co s ní bylo ani baterku jsem už neviděl a začali problémy co jsem popisoval výš.

Naposledy editováno 26.10.2016 20:27:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soudní znalec - příčina požáru motocyklu - za jízdy kamarádo...

26.10.2016 v 22:00 | Nahoru | #60

soccer píše: a není strašení soudním znalcem teď hysterie ??? čeho chcete dosáhnout??? Motorka je v záruce??? první na co se Honda odvolá, zda byly dodrženy servisní intervaly a to nejlíp v Hondě... značka jak taková tě stejně pošle, abys žaloval servis, kde se ti o motorku starali...


To jako když odejde regler tak se budou ptát jestli byl měněný olej a svíčky?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Problém Transalp XL 700V - po zahřá... Honda XL 700V Transalp MartyR 11 17.4.2024 v 22:14 lifik
Počasí v Bosně začátkem května + ti... [1, 2] Honda XL 700V Transalp Kratas14 46 6.2.2024 v 11:45 Radek2107
Boční (horní) kufry na Transalp 700 Honda XL 700V Transalp Svejk1 6 13.1.2024 v 07:18 Millhausse
Honda TransAlp XL700V - debata maji... [1, 2, 3, 4] Honda XL 700V Transalp DoktorII 119 23.12.2023 v 10:58 Millhausse
GIVI E41N Keyless Honda XL 700V Transalp Lukas415 3 6.12.2023 v 21:21 docent


TOPlist