bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: dynamické dovážení klik.hřídele-jednoválec(pro odborníky)
20.10.2016 v 07:25
Zajímalo by mě na jakou hodnotu v % vyvazujete chlapy klikové hřídele u jednoválců, někdo dělá dovážení na 60%, jiný na 63% a zase jiný na 66%.....nevím na jakou hodnotu to dovážit......
Jedná se o dovážení kliky na pravítkách, nebo ložiskách na stojánku a vypočtená hmotnost se dá na horní oko ojnice, klika při každém pootočení musí zůstat stát bez toho aniž by měla tendenci se někam dále točit.

Taky by mě zajímalo jestli nevíte o někom kdo by byl schopný dynamicky vyvážit kliku (na dyn.vyvažovačce).


Naposledy editováno 20.10.2016 07:26:11
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) dynamické dovážení klik.hřídele-jednoválec(pro odborníky)...

10.7.2018 v 20:53 | Nahoru | #31
mito7> Ještě napiš, kolik je hmotnost těch posuvných hmot, pístu (140g?), čepu (50g?), části ojnice s ložiskem (60g?). Tedy 3g dělá asi 1,25% z celkové odhadované posuvné hmoty a 2% z hmotnosti vývažku těchto posuvných hmot. Přínos je samozřejmě kladný, menší hmota budí menší síly a namáhání dílů motorů je menší. Ale na vibrace, které pocítí jezdec, to má zanedbatelný vliv.

1 reakcí na tento příspěvek dynamické dovážení klik.hřídele-jednoválec(pro odborníky)...

11.7.2018 v 07:42 | Nahoru | #32
Píst jsem odlehčil ze 128 g na 127 g a čep z 38 g na 36 g. Primárně jsem to nedělal pro snížení vibrací, ale pro snížení namáhání a zvýšení výkonu.
Ale s novým Nikasilem jsem dostal od Oulehly nové "kvalitní" písty Wösner a ty váží 133 g a čepy k nim 43 g. Takže tato sestava je o 13 g těžší než to co tam mám teď. To se mi tam ani nechce do budoucna dávat, jak to asi změní vlastnosti těch motorů?

Naposledy editováno 11.07.2018 08:27:04

(reakce na) dynamické dovážení klik.hřídele-jednoválec(pro odborníky)...

11.7.2018 v 11:42 | Nahoru | #33
mito7> Na vyvážení se ta změna hmotnosti nijak pozorovatelně neprojeví. Těch 13 gramů úspory váhy dělá asi 5% z posuvných hmot. Síly v klikovém mechanismu jsou přímo úměrné hmotnostem a kvadrátu otáček. Takže pro dosažení stejných sil pro tu o 5% těžší sestavu nebudeš točit např. 12.300rpm, ale jenom 12.000.

1 reakcí na tento příspěvek dynamické dovážení klik.hřídele-jednoválec(pro odborníky)...

11.7.2018 v 11:47 | Nahoru | #34
Jasně, díky. Ještě by mě zajímala funkčnost pomocných výfukových kanálků, které nejsou ovládány přívěrou a přitom jsou umístěny na horní hraně otevřeného výfukového kanálu. Takže i v případě zavřené přívěry se tyto otevírají podstatně dříve a samozřejmě i zavírají později, než hlavní kanál výfuku. Již jsem ti dával fotku u tvého článku.


Naposledy editováno 11.07.2018 12:00:46

1 reakcí na tento příspěvek dynamické dovážení klik.hřídele-jednoválec(pro odborníky)...

11.7.2018 v 15:21 | Nahoru | #35
To bude klasika prodlužování-zkracování doby hoření směsi ve válci ne? Nízké otáčky kanál uzavřený. Vysoké otáčky, kanál otevřený.

(reakce na) dynamické dovážení klik.hřídele-jednoválec(pro odborníky)...

11.7.2018 v 18:29 | Nahoru | #36

mito7 píše: Jasně, díky. Ještě by mě zajímala funkčnost pomocných výfukových kanálků, které nejsou ovládány přívěrou a přitom jsou umístěny na horní hraně otevřeného výfukového kanálu. Takže i v případě zavřené přívěry se tyto otevírají podstatně dříve a samozřejmě i zavírají později, než hlavní kanál výfuku. Již jsem ti dával fotku u tvého článku.


Já vím. Popravdě, nejsem autorem tohoto vynálezu, takže se můžu jenom domnívat.
Obecně se přídavné výfukové kanálky dávají z důvodu rozšíření horní části výfukových oken, aby iniciační tlakový impuls do výfuku byl co nejmocnější a zároveň netrpěly pístní kroužky přechodem přes široké okno. Všechny možné přívěry jsou nějak patentované a Cagiva asi potřebovala nějaký patent obejít. Možná vycházeli z úvahy, že pomocné kanálky mají tak malý průřez, že při jen jejich otevření je tlaková vlna relativně slabá a teprve po otevření hlavního kanálu je k dispozici dostatek energie pro výfukový rezonátor. Jinými slovy, nejede to jako Yamaha s YPVS, ale v otáčkovém rozsahu 0,6x až 0,85x Nrez je negativní dopad výfukového rezonátoru potlačen.

Naposledy editováno 11.07.2018 18:30:32

(reakce na) dynamické dovážení klik.hřídele-jednoválec(pro odborníky)...

11.7.2018 v 19:04 | Nahoru | #37
Kynklačka> Kanálky jsou stále otevřené.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3868, 3869] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116066 Dnes v 06:03 Jirka4137
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist