bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: MZ 150 Nehazi Jiskru
16.10.2016 v 00:30
Zdravim mam MZ etz 150 a nehazi jiskru uz sem skousel novou svicku a pojistky sou v poho, nevite cim by to mohlo byt? diky za rady :D

1 reakcí na tento příspěvek MZ 150 Nehazi Jiskru

16.10.2016 v 10:16 | Nahoru | #1
kontaktní nebo bezkontaktní zapalování?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MZ 150 Nehazi Jiskru

16.10.2016 v 10:55 | Nahoru | #2
maspe> kontaktní

(reakce na) MZ 150 Nehazi Jiskru

16.10.2016 v 21:19 | Nahoru | #3

KanecxD píše: maspe> kontaktní

Čau, tak to máš šťastie, skontroluj vodiče, a vyčisti prerušovač, vie sa zaoxidovať ošmirglovať, vyčistiť, ukostrenie, pripojenie na indukčnú cievku. Horšie je to u bezkontaktného zapaľovania.

MZ 150 Nehazi Jiskru

17.10.2016 v 07:36 | Nahoru | #4
urcitě vyzkouším .. sem ted na intru takze v patek vecer dam vedet jestly se to povedlo :)

MZ 150 Nehazi Jiskru

22.10.2016 v 12:54 | Nahoru | #5
tak nic tim to nebylo :(

MZ 150 Nehazi Jiskru

23.10.2016 v 11:01 | Nahoru | #6
Zdravím,
proměř indukční cívku. Primár by měl mít asi 3 - 5 Ohmů a sekundár cca 4 - 7 kiloOhmů. Je to autotransformátor, jsou navzájem vodivě spojeny všechny tři vývody. Vysokonapěťový kabel bych volil s měděným lankem.
Fajfku jsi zkoušel vyměnit?
Mě velmi dobře funguje: kabelova-koncovka-silikonova-s-kabelem
Máš dobře ukostřený motor?
Napětí baterie?
Kondenzátor je OK?

MZ 150 Nehazi Jiskru

25.10.2016 v 23:27 | Nahoru | #7
Nemam to jak proměřit nemam na to veci ale fajfku sem menit zkousel, motor mam ukostreny dobre , mam 6V pred tim jela normalne a kondenzátor nevím .... podle me to vypada na snímač otáček co sem se preptal a dival na internetu ... pred minulou sobotu vecer sem daval mensi sekundarko (14z) jen sem to zkusil a druhy den sem jezdil asi cca 30min a motor zacal vynechavat ... pak dojela asi 2x sem ji jeste roztlacil a tim to haslo uplne..

1 reakcí na tento příspěvek MZ 150 Nehazi Jiskru

28.10.2016 v 22:02 | Nahoru | #8
Snímač má bezkontaktní zapalování. To má taky řídící jednotku a ta, pokud baterie má pod 11V, jiskru nedá. Jezdil jsi s rozsvíceným světlem nebo zhasnutým?
Pokud jsi svítil, po přidání plynu se světlo více rozsvítilo nebo nee?
Pokud nee, tak Ti MZta nedobíjí a vycucáš baterii...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MZ 150 Nehazi Jiskru

4.11.2016 v 19:38 | Nahoru | #9

KanecxD píše: maspe> kontaktní

Si písal, že máš kontaktné- to znamená, že s mechanickým prerušovačom, bezkontaktné je so snímačom a riadiacou jednotkou.

(reakce na) MZ 150 Nehazi Jiskru

2.2.2017 v 19:04 | Nahoru | #10
AresMlok> no ale pred tim vic jak měsic jezdila v klidu ... :) nema svetlo :D

(reakce na) MZ 150 Nehazi Jiskru

2.2.2017 v 19:07 | Nahoru | #11
krokoš> sem se spletl ... mam ji chvili

MZ 150 Nehazi Jiskru

14.9.2018 v 18:35 | Nahoru | #12
Ahojte,
moja tiež nehadže iskru. Mam bezkontaktne zapalovanie, motor zacal stracat vykon, potom som ju este raz nakopol, ale sla iba par metrov a potom uz nič.
Poradi niekto ?????

MZ 150 Nehazi Jiskru

16.9.2018 v 20:28 | Nahoru | #13
Zdravím,
změř napětí baterie. Pokud bude mít víc jak 12,5 V, je OK. Pod 12,5 V ji změř ještě se zapnutými světly. Mohla by rychle ztrácet napětí. Pod 11 V zapalování memaká.
Bude-li baterie OK - nemusíš řešit ani baterii ani dobíjení.
Vyndej svíčku a zkoukni barvu a zda-li je či není zanesená olejem a případně popelem. Zkontroluj vzdálenost elektrod. Popel stačí vyškrábat drátem. Pak poladit směs.
Zapni zapalování, svíčku dej na válec strčenou v fajfce a protoč nakopávačku. Jiskra je - není? Slabá silná, pravidelná nepravidelná?
Je-li jiskra OK, nemusíš řešit zapalování.
Není-li OK, zkusit vyměnit svíčku, pak fajfku, kabel k indukčce, proměřit indukčku, zkontrolovat kabely od spínačky k indukčce, řídící jednotce, snímači. Proměřit snímač a řídící jednotku.
Zde můžeš zjistit, že celý zapalování dostává málo šťávy (napětí). Zlepšit by to mohla repase pojistkový skříňky...
Taky nemusí makat dobíjení tak jak má a to souvisí s variantou, že baterie není OK.
Pokud není baterie OK, připoj ji na nabíječku, zapni zapalování a nastartuj. Blafne-li, řešíš dobíjení...
To bys ostatně mohl udělat jako první krok

Naposledy editováno 16.09.2018 20:29:41

MZ 150 Nehazi Jiskru

23.9.2018 v 13:01 | Nahoru | #14
Dakujem, za mnoho informacii. Vsetko predtym som vyskusal okrem premerania cievky,riadiacej jednotky a snimača. Ako to zmerat a ake by mali byt asi hodnoty?

MZ 150 Nehazi Jiskru

27.9.2018 v 17:04 | Nahoru | #15
Jestli si to správně pamatuju,
tak mezi 1 a 15 na indukčce by mělo být kolem 3 - 5 Ohmů - tipuju tak 4,5 Ohmu. Mezi 15 a 4 cca 7,5 - 15 kOhmů. Všechny tři vývody mezi sebou musí být elektricky spojeny. Žádný vývod nesmí být vodivě spojen s kovovým pláštěm indukčky.
Co se řídící jednotky a snímače týče, tak na smímači (respektive na svorkovnici) stačí dát mínus z Voltmetru na faston bílého vodiče a plus voltmetru na faston červeného kabelu. Mělo by se tam objevit napětí větší než 10 Voltů. Řídící jednotka napětí z baterie sráží přes zatěžovací (ochranné) odpory Hallovy sondy.
Mezi fastonem bílého kabelu (mínus na Voltmetru) a fastonem zeleného kabelu snímače (plus na Voltmetru) by se mělo dle polohy klikové hřídele střídavě objevovat napětí cca 45 - 70 mVoltů (rozuměj 0 Voltů) a asi 4,5 - 5 Voltů. Vždy po pootočení klikovky o 180° nebo pokud se budeš motat pólama magnetu u Hallovy sondy a střídavě kolem ní přejíždět magnetem. Stačí rozsah cca 5° na imbus klíči strčeným do imbusáku na klikovce (magnetu).
Samo to chce zapnutý zapalování a svíčku v fajfce na hlavě válce.
Hallovu sondu lze připojit např. k baterii napřímo a pootáčet magnetem a měřit napětí mezi bílým a zeleným vodičem. Jelikož Hallova sonda bez zatížení řídící jednotkou v podstatě spíná jen napětí (stav je/není), tak se bude mezi bílým a zeleným objevovat buď nula (45 - 70 mV) nebo plné napětí baterie - klidně 12,65 V např. Jestli ještě máš origo DDR, tak bych do toho pustil z jinýho zdroje třeba jen 10 V. Ať Ti sonda nezčoudne.

MZ 150 Nehazi Jiskru

28.9.2018 v 13:46 | Nahoru | #16
Super, dik za vyčerpavajuce info. Dufam ze to rozbehnem. :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
MZ 150 ETZ oprava vidlic MZ ETZ 150 Tomáš_63 13 16.4.2024 v 12:56 Kládík1
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... Apo-Rider 8 29.6.2023 v 16:18 Apo-Rider
MZ etz 150 MZ ETZ 150 rasputin122 20 16.6.2023 v 12:42 Ladislav122
Mz 150 velikost čísel na rámu MZ ETZ 150 assox 0 2.11.2022 v 19:53 assox


TOPlist