bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Transalp nebo Gso
13.10.2016 v 19:13
Zdánlivě nesrovnatelné, ale přesto jsou to mí favoriti.
Řeč je o XL700v a R1150GS. Kterou byste volili vy?

Jsem schopen všeho. Letos jsem projel Bělorusko, Ukrajinu a Rumunsko na 600 hornetu. cca 6500km a ve dvou prosím. :D

Jsou srovnatelné cenou, a nájezdem v cenové relaci kolem 100 000Kč.

pro Alpa hovoří: rok výroby, možná líbivější vzhled, nižší hmotnost
Pro Gso: výkon, 6Q, kardan

Díky za hlas v anketě ;)

14.10 v 10.52
Přidána další možnost ETV 1000 Caponord

Naposledy editováno 14.10.2016 10:52:44
Anketa: Transalp nebo GSo
Transalp XL700V
38%
36
BMW R1150GS
49%
47
ETV 1000 Caponord
14%
13
Předchozí
1 2 3
Následující

Transalp nebo Gso

13.10.2016 v 19:19 | Nahoru | #1
Za mě BMW neboť když už, tak už... Transalp ti po Hornetu prostě nepojede ať si říká kdo chce co chce.....

2 reakcí na tento příspěvek Transalp nebo Gso

13.10.2016 v 19:22 | Nahoru | #2
Ani jedno.... ale kdyz uz pouze z tech dvou tak GS

kua fuj co jsem to napsal

Transalp nebo Gso

13.10.2016 v 20:00 | Nahoru | #3
Nóóó , hlasuju pro GS ,Transalp je neuvěřitelně ošklivej

Transalp nebo Gso

13.10.2016 v 20:02 | Nahoru | #4
Ač mám BMW tak je nej litrové Varadero. Na cesty na racing je to nezapomenutelný stroj

Naposledy editováno 13.10.2016 20:07:04

Transalp nebo Gso

13.10.2016 v 20:12 | Nahoru | #5
Já jsem hlasoval pro alpa, když už tak si kup 12gs. Je lehčí, má méně elektriky, menší spotřebu, vetší výkon. atd. Anebo 1150-potom 12-potom12 dvouvačku a potom 12Gs LC Jiná cesta nebude.

Transalp nebo Gso

13.10.2016 v 20:26 | Nahoru | #6
Hlasoval jsem pro GS, ikdyž ho nemusím a transalpa jsem jezdil.

2 reakcí na tento příspěvek Transalp nebo Gso

13.10.2016 v 20:27 | Nahoru | #7
No XLko jsem zkoušel. Jeli jsme ve dvou a i mladá říkala, že to "nějak netáhne". 12ka je sen ale na ni nejsou bankovky ;)

Co je lepší: Honda s 80 kkm nebo BMW s 80 kkm ? :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Transalp nebo Gso

13.10.2016 v 20:36 | Nahoru | #8

greg600 píše: No XLko jsem zkoušel. Jeli jsme ve dvou a i mladá říkala, že to "nějak netáhne". 12ka je sen ale na ni nejsou bankovky ;)

Co je lepší: Honda s 80 kkm nebo BMW s 80 kkm ? :D



Co dřív utaháš,sedmistovku nebo jedenácetpadesátku?Fábii Htp nebo oktávku fTDI?

(reakce na) Transalp nebo Gso

13.10.2016 v 20:42 | Nahoru | #9

Anti píše: Co dřív utaháš,sedmistovku nebo jedenácetpadesátku?Fábii Htp nebo oktávku fTDI?


Asi tak, ale já bych asi Caponorda.Honda i BMW maji strašně tupej projev motoru (teda na mě) .

(reakce na) Transalp nebo Gso

13.10.2016 v 20:46 | Nahoru | #10
greg600> tak snad Transalp za stejnou cenovku jako to Báwo není s nájezdem 80.000km? Za stejný peníz bude ten Alp určitě podstatně míň jetej. A proč vybíráš jen z těhle dvou? TDM 900 bude lepší a to i za míň peněz a pěknej ročník a málo jetej, a pak za 100 je i Varadero, V-strom 1000 apd. A to jsou vhodné stroje na cestu ve dvou.

Transalp nebo Gso

13.10.2016 v 21:03 | Nahoru | #11
No i ten v-strom 650 je vhodný ve dvou.

Transalp nebo Gso

13.10.2016 v 21:06 | Nahoru | #12
Caponorda jsem hodně dlouho zvažoval ale, hodně se tam mluví o odcházející elektrice. :(

(reakce na) Transalp nebo Gso

13.10.2016 v 21:47 | Nahoru | #13

KubaLC8 píše: Ani jedno.... ale kdyz uz pouze z tech dvou tak GS

kua fuj co jsem to napsal



no nemuzu nez souhlasit kdyz ma takovej blbej vyber

Transalp nebo Gso

13.10.2016 v 21:55 | Nahoru | #14
Transalp je pro dva slabej...

1 reakcí na tento příspěvek Transalp nebo Gso

13.10.2016 v 22:33 | Nahoru | #15
TA ne, 700 je celkově naprd a pro dva už vůbec ne. Bacha, stará 1150 může být dosti kasička na peníze. Je to složitá konstrukce s mnoha nedostatky. Litrový Varan je jako ojetina jistější. Nebo Tiger 955i (ten má teda taky mouchy). Ale i GS má výhody né že ne, "padací" válce, málo plastů k prasknutí, občas i ABS. To je cca vše.

Naposledy editováno 13.10.2016 22:36:12

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Transalp nebo Gso

14.10.2016 v 05:58 | Nahoru | #16
Tech> Padací válce jako výhoda?Možná když jsou obepnuté slušnými padacími rámy...

(reakce na) Transalp nebo Gso

14.10.2016 v 08:14 | Nahoru | #17

Anti píše: Tech> Padací válce jako výhoda?Možná když jsou obepnuté slušnými padacími rámy...

Čau, veď to myslel ironicky.

1 reakcí na tento příspěvek Transalp nebo Gso

14.10.2016 v 08:29 | Nahoru | #18
Dotaz pro znalce:
Proč se bere kardan jako výhoda?
Nemusí se mazat.
Řetěz se maže cca po 600 km, to je tak 1 den na dlouhých cestách. V horších podmínkách častěji.

No ale když se posere něco na kardanu, tak to nejde spravit jen tak na místě. A je to ranec.
Plus odtahovka.
Řetěz se dá opravit spojkou, opravy za směšnou cenu. A lze to opravit na místě.

1 reakcí na tento příspěvek Transalp nebo Gso

14.10.2016 v 08:52 | Nahoru | #19
kardan ti bere vic vykonu

(reakce na) Transalp nebo Gso

14.10.2016 v 08:57 | Nahoru | #20
Anti> Tak jasně, ale to už celkem bývá pravidlo....že tam nějaká ochrana je. A ikdyby nebyla, při nehodě, nebo obecně srážce s čímkoli (třeba zvěř) jsou ty válce super ochrana hnát.

(reakce na) Transalp nebo Gso

14.10.2016 v 10:41 | Nahoru | #21

VladaM píše: Dotaz pro znalce:
Proč se bere kardan jako výhoda?
Nemusí se mazat.
Řetěz se maže cca po 600 km, to je tak 1 den na dlouhých cestách. V horších podmínkách častěji.

No ale když se posere něco na kardanu, tak to nejde spravit jen tak na místě. A je to ranec.
Plus odtahovka.
Řetěz se dá opravit spojkou, opravy za směšnou cenu. A lze to opravit na místě.



Mazání jde vyřešit scottoilerem, a dolíváš cca každých 5000km a řetěz je relativně čistej

1 reakcí na tento příspěvek Transalp nebo Gso

14.10.2016 v 10:42 | Nahoru | #22
VladaM > No nehrozí že se ti nerovnoměrně vytahá, nemusíš mazat po každém dešti. Neřešíš jízdu blátem apod... Na cestě se mi dělo, že jsem mazal i 3xkrát za den a to už tě potom dost nebaví. Někde jsem vyčetl, že komplet ložiska na 1150 stojej kolem 6000 Kč to je srovnatelný jako kdejaká lepší řetězovka (ta ale i s prací asi). Pokud má někdo záporné zkušenosti sem s nimi. :)

(reakce na) Transalp nebo Gso

14.10.2016 v 10:48 | Nahoru | #23

KubaLC8 píše: Ani jedno.... ale kdyz uz pouze z tech dvou tak GS

kua fuj co jsem to napsal


Se ti musely kroutit prsty při psaní co Ale pro dva z toho výběru GS.

Za 6000KČ budeš mít pomalu řetězovky 2.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Transalp nebo Gso

14.10.2016 v 10:52 | Nahoru | #24
greg600> u kardanu je jedinej problém - spousta lidí zapomene že ho má a pak se diví že se to podělalo. Pokud budeš měnit olej v rozvodovce a občas (1x ročně) vizuelne zkontroluješ co to dělá, tak by tě to nemělo vypéct. Repase (těch ca 6kkč) zhruba každých 100tkm vychází mnohem levněji jak měnit řetězovky. Bezudrzbovost na cestách je super bonus.

E: jinak teda když už to dojde do stavu (z 99% díky majiteli kterej to podcenil), že se to vysere, tak stojíš a neuděláš s tím nic, to je fakt. Předminulej víkend se mnou jel kámoš na H-D, kterej má slavnej a bezúdržbovej řemen. Řemen kontrolovanej, bez viditelný vady. A najednou lup a stál taky :) To je prostě život a nestříli se z toho.....
To je jediná výhoda řetězu - pokud se blíží jeho smrt dá to dost jasně vědět a motorku nezastaví, pokud praskne, je to poměrně jednoduše řešitelný...to je potřeba přiznat.
Dál ještě přiznám, že nemám zkušenost co obnáší automatické přimazávání řetězu. Kluci tu občas tvrděj, že si toho nemusej všímat a vše je v pohodě - takže jim věřím. Nicméně stejně to musíš aspoň koupit, namontovat, kontrolovat a doplňovat...

Naposledy editováno 14.10.2016 11:09:14

Transalp nebo Gso

14.10.2016 v 11:35 | Nahoru | #25
Mam bramboru, hlasuju bramboru

Transalp nebo Gso

14.10.2016 v 12:51 | Nahoru | #26
Triumph Tiger 1050

Naposledy editováno 14.10.2016 12:52:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Transalp nebo Gso

14.10.2016 v 13:27 | Nahoru | #27
Dave81> Co jsem četl na GS foru, i tam už kvůli němu dost lidí nedojelo a to si motorek asi hledí... Stejně Liška moto cestou necestou, v jižní americe, půjčené GS - ložisko zadního kola KO. 6kkč na 100tkm je myslím podhodnocené, s olejem, ložiskami do paraleveru, kardanem, ložisky kol...a pořád nemáš jistotu že tě to někde na cestě nezastaví - (devil you know is better than devil you dont) - Křížkům co nejdou namazat nevěřím. Řetěz KO pozná každy. A i tak ještě dojede hodně daleko.

Mazat každý den ale taky nejde, k cestovní motorce s řetězem bych viděl scottoiler jako nutnost.

Naposledy editováno 14.10.2016 13:30:03

1 reakcí na tento příspěvek Transalp nebo Gso

14.10.2016 v 14:01 | Nahoru | #28
Ona ale neni jistota, ze to tech 100tkm vydrzi.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Transalp nebo Gso

14.10.2016 v 15:03 | Nahoru | #29

KubaLC8 píše: Ona ale neni jistota, ze to tech 100tkm vydrzi.



Není, to máš pravdu. Nicméně ta "nejistota" je asi stejně veliká, jako že odejde cokoli jiného, co znehybní motorku. Tím, že to např.při zimní údržbe okoukneš, zda někde nerosí olej, zda není vůle na kole apod. většině překvapení předejdeš. Těch 100tkm jsem hodil jako orientační hodnotu, ono to bude dost záviset na způsobu použití (poměr on/off road a hlavně jak těžkej offroad) - ale to je úplně stejné u řetězu, pokud ho budeš koupat, honit v písku apod., vydrží taky výrazně míň. Za důležitý považuju, že se i na tom koncovým převodu dá ten problém vypozorovat ve většině případů s předstihem. Pokud bych si měl vybrat motorku, kde u mě na prvním místě bude spolehlivost při dlouhý cestě mimo civilizaci a pak dlouho nic, šel bych do řetězu - to přiznávám naprosto bez mučení. Ale já měl priority postavený trochu jinak, po celodenní jízdě v dešti rád strčím motorku pod střechu a mažu do sprchy, jsem rád, že nemusím kleknout k řetězu a připravovat ho na druhý den-to trochu přeháním, ale v zásadě to tak je. Není to jen o čištění a mazání, ale taky napínání, řešení souososti kol, problematičtější demontáž zadního kola apod. Proto mám co mám a vyhovuje mě to. Jen jsem chtěl rozprášit trochu ty mýty o extrémně problémovým kardanu.
Vůbec mi nepřijde férové zmiňovat tady GS z půjčovny v Jižní Americe - o technickým stavu a údržbě se dá dost polemizovat, navíc tazateli jde o 1150 a to je zase úplně jiný příběh i technicky. Tech zmiňuje v nákladech olej, ložiska do paraleveru apod. - olej na mazání řetězu je snad zdarma? Motorka s řetězem má ložiska v kolech a uložení kyvky který jsou zdarma? Nebo vydržej věčně? Ono slintat se o tom nechá donekonečna. Já na údržbu řetězu nikdy moc nebyl a dobře si pamatuju, jak jsem jel na Fazeru v krutym lijáku 400 km v kuse. Krom toho, že jsem byl nasranej jsem taky odpravil řetěz. Samozřejmě - motorka nezastavila, ale já běžel pro novou řetězovku. Taky pamatuju kluka, kterej v Rumunsku zjistil, že má totálně KO řetězovku, zabil 2 dny čekáním na novou řetězovku a musel pro ní opatrně jet asi 400 km.

Naposledy editováno 14.10.2016 15:11:39

(reakce na) Transalp nebo Gso

14.10.2016 v 15:30 | Nahoru | #30
Dave81> Jestli jsi po 400km na silnici v dešti odpravil řetěz na fazeru, tak ten řetěz byl mrtvý už před deštěm.

Naposledy editováno 14.10.2016 15:30:30
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Problém Transalp XL 700V - po zahřá... Honda XL 700V Transalp MartyR 11 17.4.2024 v 22:14 lifik
Počasí v Bosně začátkem května + ti... [1, 2] Honda XL 700V Transalp Kratas14 46 6.2.2024 v 11:45 Radek2107
Boční (horní) kufry na Transalp 700 Honda XL 700V Transalp Svejk1 6 13.1.2024 v 07:18 Millhausse
Honda TransAlp XL700V - debata maji... [1, 2, 3, 4] Honda XL 700V Transalp DoktorII 119 23.12.2023 v 10:58 Millhausse
GIVI E41N Keyless Honda XL 700V Transalp Lukas415 3 6.12.2023 v 21:21 docent


TOPlist