bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: kartery ČZ 175/125
1.10.2016 v 15:33
zdar, chci se zeptat. je nějaký rozdíl mezi kartery čz 175/477 a 125/476 ? popř. jde nějak okem poznat rozdíl mezi těmito motory ?

kartery ČZ 175/125

1.10.2016 v 21:44 | Nahoru | #1
Nie, normálne som do kartrov 476 dal kľuku zo 477, valec 477 a mal som 175. Neskôr prevŕtané na 220 ccm, stále v kartroch 476. Mám pocit, že označenie "476" a "477" je vyrazené za číslom motora, ale môžem sa mýliť, je to už dávno...

kartery ČZ 175/125

3.10.2016 v 00:11 | Nahoru | #2
kartery 477 a 476 pokud jsou ve stejné serii josu rovnocenné, v podstatě jde jen o přeznačení typu motoru vůči výslednému objemu, který ovlivňuje jiná sestava dílů do karterů montovaných...

Nicméně mezi různými sériemi karterů jsou rozdíly, takže si zjistit, jaký druh karterů máš, protože 477 má mít mazání ložisek kliky z převodovky, pozdější motory 487 měly mazání ložisek kliky směsí. Pozná se to tak, že originální 477 kartery mají z prostoru převodovky vrtané mazací kanály vstupní a výstupní, k pravému ložisku, mazací kanály jsou pak vyfrézované do bloku nad vnějším prpůměrem ložiska a pokračují přes vnější pravé víčko s gurefem až ke kleci a druhým kanálem se to vrací zpět.... už jsem ale viděl i kartery v provedení 487 s vyraženým číslem 477 - těžko zjistiti, jestli to tam někdo naklepal, nebo už montovali to domrdané novější provedení už do posledních serií 477), takže na toto bacha, do 477 originálních karterů z výše zmíněných důvodů patří jiná klikovka - kvůli provedení pravého čepu na dvě gufera je osazený, 487 má rovný.

Pokud sháníš kartery na 477, tak bacha na stav, krom klasických problémů jako vylámaná přepážka k zapalování a urvané držáky na spojkový poloautomat, je problém těchto motorů vadný průměr pro montáž právě pravého ložiska klikovky, je poddimenzované a když začne odcházet a zanedbá, tak se tam protočí a je to v prdeli.... U hodně ojetých motorů >100kkm je ypravidla v6dz, ten průměr vymlácený i bez této nehody prostým namáháním... Takže tento průměr změřit dutinoměrem zda je OK, měřit zhruba v 1/3 výšky od prava - tj. od zapalování, úplně dole je vnitřní gufero, tam je průměr vždycky dobrý.

Ono sehnat dobré kartery na tyto motory je celkem martyrium, dobré jsou vzácné jak jednorožec a bezchybné jsou přímo z říše snů....

Shodou okolností tu mámjeden téměř kompletní motor (chybí jen hlava) v provedení s čerpadlem, kartery by měly být dobré, kupoval jsem je pro sebe, ale nakonec na výměnu nedošlo, protože jsem motorku prodal.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Veterán - výběr [1, 2] ČZ 125/473, Jawa 250/590, BMW R 35 SombreroMickey 38 22.4.2024 v 13:04 Mario1504
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Čz 125/476 Elektrika ČZ 125/476 Hovořak1 3 8.4.2023 v 18:38 Hovořak1
ČZ Posilube 125 vs 175 ČZ 175/477, ČZ 125/476 RockNRolenc 11 21.9.2022 v 17:47 VGT
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 12 8.1.2022 v 17:43 Gahan37


TOPlist