bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rozsvícení tlumených světel u VStroma 650XT až po startu motoru
21.9.2016 v 23:33
Řešil jste někdo na VStromu DL650XT aby se tlumená světla rozsvítila až po startu motoru a ne hned po zapnutí klíčku aniž by se motor nastartoval? Vím že tuhle úpravu si nechal dělat majitel ze Slovenska, jeho Stromek byl nedávno v bazaru. Ptal jsem se ho na schéma zapojení, ale dělali mu to někde v servisu - princip stejný jako u současných aut, použili prý relé co se dává do aut.
Kdyby jste měl někdo el. schéma VStromka nebo věděl o servisu Suzuki kdo by to dělal dejte prosím vědět.

Rozsvícení tlumených světel u VStroma 650XT až po startu mot...

22.9.2016 v 06:29 | Nahoru | #1
Proc to chces delat? Na gsxr to mam stejne a nikdy zadny problem se startem apod... jinak bych do obvodu bych dal spinaci rele napr. Ktere reaguje na zvyseny napeti baterie.

Rozsvícení tlumených světel u VStroma 650XT až po startu mot...

22.9.2016 v 07:51 | Nahoru | #2
Rele a bud na mazani (kontrolka oleje), nebo jak psal (StiefTomas) na zvysene napeti.

1 reakcí na tento příspěvek Rozsvícení tlumených světel u VStroma 650XT až po startu mot...

22.9.2016 v 09:06 | Nahoru | #3
Kdyz bude mit malo oleje tak mu to prestane svitit?

(reakce na) Rozsvícení tlumených světel u VStroma 650XT až po startu mot...

22.9.2016 v 09:28 | Nahoru | #4

KubaLC8 píše: Kdyz bude mit malo oleje tak mu to prestane svitit?

No pokud jezdis bez oleje, tak ano

Rozsvícení tlumených světel u VStroma 650XT až po startu mot...

22.9.2016 v 09:37 | Nahoru | #5
Odvozovat funkci světel od takových věcí, jako je napětí baterky nebo kontrolka mazání je dost nebezpečný nápad.. To by bylo fakt super jet večer nebo v noci a při poruše nabíjení nebo mazání si ještě k tomu rozbít tlamu při zhasnutí světel za jízdy...

Rozsvícení tlumených světel u VStroma 650XT až po startu mot...

22.9.2016 v 09:38 | Nahoru | #6
Olejový čidlo se může posrat.Nejlepší je použít výstup z altíku.To se používá u aut s denim svícenim.Už prej dělaj i krabičku co se používá k dodělání deního svícení která spíná až po zvíšení napětí v okruhu po nastartování.

Rozsvícení tlumených světel u VStroma 650XT až po startu mot...

22.9.2016 v 10:20 | Nahoru | #7
Vsichni mate pravdu, beru Ja pisu o nejjednodussim provedeni. Na sve Suze mam od olejoveho cidla. Pouze jenom tlumene svetla. Pokud by se posralo prepnu a jedu na dalku. No a pokud se posere dobijeni, stejne na svetla moc daleko nedojedes. Je to samo, (pro a proti ). Taky se to da vytahnout dle otacek, a td.... Vcetne casovace a ja nevim co jeste Uprava je pak samo ze drazzsi.

1 reakcí na tento příspěvek Rozsvícení tlumených světel u VStroma 650XT až po startu mot...

22.9.2016 v 10:53 | Nahoru | #8
No mna by zaujimalo hlavne naco to je dobre ?

Pri samotnom starte tlacitko startera svetla odpoji a vsetok prud ide do startera - po pusteni tlacitka sa zase v nom spoji kontakt na svetla ....

Inak pri vypnutom motore nevidim dovod preco mam zapnuty klucik (a tym mat zopnute svetla) ?

1 reakcí na tento příspěvek Rozsvícení tlumených světel u VStroma 650XT až po startu mot...

22.9.2016 v 11:06 | Nahoru | #9
Právě jsem to dodělal na moji motorku, mám to od kontorlky oleje. Chová se to divně, a to tak, že pokud třebas zhasne motor - rozsvítí se kontorlka oleje - světlo pořád svítí, svítí i po vypnutí klíčkem. Aby zhaslo, musí se počkat několik sekund. Čili za mě se to chová supr. Má to jen jeden nežádoucí efekt, kontrolka oleje nezhasne úplně, jen pohasne, ve dne ji nevidím, v noci slabě svítí. Rozdíl je ale dost velkej na to, abych věděl, jestli se něco děje s olejem.

Naposledy editováno 22.09.2016 11:07:49

(reakce na) Rozsvícení tlumených světel u VStroma 650XT až po startu mot...

22.9.2016 v 11:11 | Nahoru | #10
jojkoz> Zastavils někdy v noci u železničního přejezdu? Buď svítím, nebo blikám varovnýma (proč?), nebo jsem úplně potmě a doufám, že mě nikdo nepřehledne... Jo a taky mě baví, když na STK koukají do svítícího potkávacího světla, jestli tam svítí obrysovka, protože ta je u nás přece povinná (že samotná rozsvítit nejde už je jedno).

1 reakcí na tento příspěvek Rozsvícení tlumených světel u VStroma 650XT až po startu mot...

22.9.2016 v 11:11 | Nahoru | #11
Lidi to u Stromu predelavaji spise jinak a z jineho duvodu. Vsechen proud do svetel totiz tece pres startovaci tlacitko a mnozstvi konektoru, coz neni moc idealni. Stava se, ze tlacitko vyhori.
Takze to predelavaji tak, ze se svetla zapoji primo na baterii a pouze se pres rele spinaji z puvodniho privodu.
To sice nezpusobi rozsviceni az po nastartovani (pokud by tedy nebyl spinaci proud pro rele privaden odjinud), ale netece pak takovy proud pres spinac starteru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozsvícení tlumených světel u VStroma 650XT až po startu mot...

22.9.2016 v 11:18 | Nahoru | #12
Plazivec> Vraz tam diodu

1 reakcí na tento příspěvek Rozsvícení tlumených světel u VStroma 650XT až po startu mot...

22.9.2016 v 14:22 | Nahoru | #13
2 PJI

Nerozumiem, ved na tom prejazde ci s nastartovanym alebo vypnutym motorom cez chcipak na riadidle , klucik nechas zapnuty a motorka svieti .....
Co sa tyka STK je mi to vcelku jedno - to je ich problem takto to ma motorka original.

Nehovoriac o tom ze pokial je v poriadku baterka aj nabijanie nieje problem ked svietis par minut pri stani pokial zabudnes na klucik - moto ide v pohode nastartovat. ...

(reakce na) Rozsvícení tlumených světel u VStroma 650XT až po startu mot...

22.9.2016 v 14:50 | Nahoru | #14
jojkoz> Nevím jak u Vás, ale my máme par. 32 odst. 3. zákona o provozu na pozemních komunikacích, který mi při zastavení před přejezdem zakazuje užít potkávací světla, pokud bych jimi mohl oslnit řidiče vozidla v protisměru (u nás je spousta přejezdů mírně nad úrovní vozovky, takže potkávačky svítící "do kopce" téměř vždy mohou oslnit, že na to většina lidí kašle je věc druha). Jinak nevidím důvod svítit, když nejedu, jednak nechladím žárovky, které dost topí/praskají a jednak vybíjím baterku. Zkrátka je spousta důvodů, pro které nedává smysl, aby světla potkávací světla svítila dřív než se nastartuje...

E: překlepy

Naposledy editováno 22.09.2016 14:51:44

(reakce na) Rozsvícení tlumených světel u VStroma 650XT až po startu mot...

22.9.2016 v 17:45 | Nahoru | #15
fafo> kam?

Rozsvícení tlumených světel u VStroma 650XT až po startu mot...

22.9.2016 v 19:31 | Nahoru | #16
mezi tu kontrolku a to relátko

1 reakcí na tento příspěvek Rozsvícení tlumených světel u VStroma 650XT až po startu mot...

22.9.2016 v 22:02 | Nahoru | #17
A co tím vyřeším?

(reakce na) Rozsvícení tlumených světel u VStroma 650XT až po startu mot...

22.9.2016 v 22:19 | Nahoru | #18
Plazivec> Ze Ti nebude slabe svitit kontrolka

Rozsvícení tlumených světel u VStroma 650XT až po startu mot...

22.9.2016 v 23:08 | Nahoru | #19
Podobné zapojení jsem si dělal do sierry, relé jsem napojil na kontrolku mazání, zhasnutí světel při poklesu tlaku nehrozilo, protože jsem po zapnutí relé jistil napájení přes spínací kontakt onoho relé, nemluvě o tom, že se dal systém vypnout a použít originální vypínač - páčka. Tenhle systém jsem si udělal protože jsem zapomínal zapínat a vypínat světla a odnášela to baterka. U motorky s automatikou mi to příjde zbytečný, přesto chápu, že se občas hodí světla vypnout. Spíš bych to řešil vypínačem, než instalovat celý spínání světel.

(reakce na) Rozsvícení tlumených světel u VStroma 650XT až po startu mot...

22.9.2016 v 23:22 | Nahoru | #20

HonzaMT píše: Lidi to u Stromu predelavaji spise jinak a z jineho duvodu. Vsechen proud do svetel totiz tece pres startovaci tlacitko a mnozstvi konektoru, coz neni moc idealni. Stava se, ze tlacitko vyhori.
Takze to predelavaji tak, ze se svetla zapoji primo na baterii a pouze se pres rele spinaji z puvodniho privodu.
To sice nezpusobi rozsviceni az po nastartovani (pokud by tedy nebyl spinaci proud pro rele privaden odjinud), ale netece pak takovy proud pres spinac starteru.



Díky za odpověď
Vytažení kabelů pro ovládací okruh relé se dělá asi z nějakého konektoru z kterého ty kabely ke světlům vedou? Vlastní napájení světel bych natáhnul tedy rovnou od baterie a do okruhu bych dal ještě pojistku příslušné hodnoty. Relé - obyčejné spínací auto relé.
Dělal jsem si podobnou úpravu se spínacím relé na Pegasu pro spínací skříňku, kde docházelo z důvodu velkých proudů co přes ni tekly k vypalování kontaktů. Jenže tam jsem měl schema zapojení el. i s barevným značením kabelů což pro VStroma zatím nemám, takže asi jedině jít po kabelech a najít příslušný konektor.

Rozsvícení tlumených světel u VStroma 650XT až po startu mot...

23.9.2016 v 07:13 | Nahoru | #21
2 PJI

Ale ved ked stojim tak vypnem klucik a svetla nesvietia.
Inac na V-strom nieje problem zapnut samotne parkovacky - otocenim klucika este o jednu polohu dalej ked sa zamyka riadenie ... ....

1 reakcí na tento příspěvek Rozsvícení tlumených světel u VStroma 650XT až po startu mot...

23.9.2016 v 11:55 | Nahoru | #22
Zdar, já mám na stromu taky automatiku a občas je fajn mít možnost světla vypnout, takže jsem našel přívod proudu na potkávačky a vrazil jsem tam spínač. Když nechci tak nesvítim a když to nechá být funguje to normálně jak z výroby.

(reakce na) Rozsvícení tlumených světel u VStroma 650XT až po startu mot...

23.9.2016 v 13:12 | Nahoru | #23

Bings píše: Zdar, já mám na stromu taky automatiku a občas je fajn mít možnost světla vypnout, takže jsem našel přívod proudu na potkávačky a vrazil jsem tam spínač. Když nechci tak nesvítim a když to nechá být funguje to normálně jak z výroby.

Tak s tím dávej bacha na STK ;)

Rozsvícení tlumených světel u VStroma 650XT až po startu mot...

25.9.2016 v 14:58 | Nahoru | #24
A k čemu to potřebuješ?

Naposledy editováno 25.09.2016 14:58:44

Rozsvícení tlumených světel u VStroma 650XT až po startu mot...

25.9.2016 v 15:19 | Nahoru | #25
já to vždy dělal u aut protože ta starší to nemají od výroby ale je na to v každým autoshopu k dostání zpožďovací relé už od 100 kč tak nevím proč to řešit. Smysl to má aby se nazapomínalo rozsvítit a přitom nebylo při startu navíc zatížení od světel. Nevím jak jiný motorky ale GSX 1250 to má vyřešený z výroby - světla při stisku startéru zhasnou. Myslím že Strom by to měl mít stejně. Vypínač světel jsem tam dodělal ale to proto abych netlouk baterku když se v tom šťourám se zapnutým klíčkem a stojícím motorem. Akorát že takový vypínač by tam tak docela být neměl ale kdo ho u mě najde žejo

Naposledy editováno 25.09.2016 15:21:26

Rozsvícení tlumených světel u VStroma 650XT až po startu mot...

25.9.2016 v 20:14 | Nahoru | #26
No já to "udělátko" na spínání po zvednutí napětí měl také(samodomo výroba)ale zlobilo to,možná i dík tomu že sem tam měl víc možností(nucené sepnutí i uplné vypnutí )no nakonec sem to zas demontoval a nechal tam jen páčkový spínač který odpojí jednu potkávačku.Jjezdím s tím přes den,pokud potřebuju vidět víc,připnu i druhou.Výhoda je v tom,že šetřím jednu žárovku,parabola tak netrpí teplem(viděl sem pár foto prasklin na reflektorech ikdyž nemají vliv na funkci,tak nic hezké)a pokud mě shoří ta co svítí trvale,připojim druhou a nemusim jet na dálkové.Stromky tuším od 05 roku odpojení při startu mají,ale někdy to zlobí právě v tom tlačítku startu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom Stromowner 23 16.2.2024 v 20:26 Edyk
Osadenie Air-boxu Dl-650 Vstrom 2014 Suzuki DL 650 V-Strom Bocik13 4 13.2.2024 v 16:49 Bocik13
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 5 12.2.2024 v 19:03 elvis78
Kompresní poměr vs prémiový benzín [1, 2, 3] Suzuki DL 650 V-Strom zahadnytajemny 72 23.1.2024 v 09:43 Krautkopf


TOPlist