globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Triumph Tiger 800 XRt + origo kufry = nad 130km/h kýve se jako kačena
20.9.2016 v 21:16
Mám Triumph Tiger 800 XRt rv 2016. Jsou na něm origo hliníkové kufry. Při rychlosti nad 130km/h se začíná komíhat jako kačena a nad 140 je skoro neovladatelný. Pokud jezdím jen s topboxem, problém není. Problémy dělají boční kufry. Zkoušela jsem vše možné. Jezdila po dálnici sem a tam jako magor a zkoušela je mít vyvážené, s a bez top boxu. Nic nepomohlo. Nastavila jsem vše podle návodu na jezdce s bagáží.

V DK mi tvrdí, že jsem jediná, kdo si stěžuje. Což mi přijde divné. Jaké máte zkušenosti?

Možná se pletu, ale kufr vedle výfuku je výrazně vybočenější. Při vyšších rychlostech by ten větší odpor už mohl dělat trabl. Už jen o kolik víc je zasviněný od much!!! Mouchy ale z komíhání neviním.

Ovšem v podstatě není co reklamovat, když zátěž kufrů i topboxu je dle výrobce max 5kg. Komické!! JO a rychlost s kufry má být 120km/h max..
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Triumph Tiger 800 XRt + origo kufry = nad 130km/h kýve se ja...

20.9.2016 v 22:20 | Nahoru | #1
Mam tigera 1050 a hlinikovy traxy, u vyfuku ten menší, ani při 200 to nic nedělá :)

(reakce na) Triumph Tiger 800 XRt + origo kufry = nad 130km/h kýve se ja...

21.9.2016 v 09:06 | Nahoru | #2
wormi> No mně to taky přijde rozumnější mít ho užší. Já už ze zoufalství uvažuji, že to nechám zúžit. Já bych i jeden koupila, ale oni nedělají užší.Ale měly by to být GIVI s nápisem Triumph.

Chtělo by to zkusit.

Triumph Tiger 800 XRt + origo kufry = nad 130km/h kýve se ja...

21.9.2016 v 09:30 | Nahoru | #3
Me to na kacene dela kolem 170 ale s kuframa od Huskyho, na BMW GS1200 LC s traxama kolem 160, ani jeden s topcasem, bez kufru to jde az do maximalky

Kola samozrejme vyvazena, ja mam oba kufry stejne, BMW jeden uzsi kvuli vyfuku, tlumic rizeni toto neodstrani, ale posune hranici ovladaatelnosti o par km vys.

Tohle bude asi vec celkove aerodynamiky motorky a zpusobu nalozeni kufru. predpokladam, ze kola mas v ose a ram je OK.

Pokud mas nekde napsane omezeni kufru (vaha, rychlost) tak nevyreklamujes nic

2 reakcí na tento příspěvek Triumph Tiger 800 XRt + origo kufry = nad 130km/h kýve se ja...

21.9.2016 v 10:04 | Nahoru | #4
KubaLC8 - To víš, kufry mají na sobě nálepku 5kg, což je fakt komické. Kola vyvážená,v ose. Rám OK. Tam problém není. Já to zkoušela i s kuframa co jsem převažovala, aby byly stejné na deka.

Topbox problém není. To jsem zkoušela s ním i bez něj. Ale to proudění musí dělat paseku. Ten kufr je o cca 10-15 cm víc uskočený a tudíž vytrčený a klade větší odpor a musí tudíž vychylovat motorku a ta se pak vrací. Nejsem odborník na aerodinamiku, ale co děla dětský větrník vím. Ovšem nevím co s tím a nechci dát zmenšit kufr a zjistit, že problém je jinde.

BTW. potřebovala bych pak eventuelně někoho, kdo mi to zmenší.

1 reakcí na tento příspěvek Triumph Tiger 800 XRt + origo kufry = nad 130km/h kýve se ja...

21.9.2016 v 10:12 | Nahoru | #5
Mně se teď KLVčko hodně vlnilo, když jsem nazul K60 scouty. Trochu jsem je přifouknul a je to lepší = vlní se při vyšší rychlosti. Asi těma gumama začněte...
Někde o tomhle problémku psali, že pomáhá vyztužit rám kufrů...

(reakce na) Triumph Tiger 800 XRt + origo kufry = nad 130km/h kýve se ja...

21.9.2016 v 10:18 | Nahoru | #6

JeckyllHydova píše: KubaLC8 - To víš, kufry mají na sobě nálepku 5kg, což je fakt komické. Kola vyvážená,v ose. Rám OK. Tam problém není. Já to zkoušela i s kuframa co jsem převažovala, aby byly stejné na deka.

Topbox problém není. To jsem zkoušela s ním i bez něj. Ale to proudění musí dělat paseku. Ten kufr je o cca 10-15 cm víc uskočený a tudíž vytrčený a klade větší odpor a musí tudíž vychylovat motorku a ta se pak vrací. Nejsem odborník na aerodinamiku, ale co děla dětský větrník vím. Ovšem nevím co s tím a nechci dát zmenšit kufr a zjistit, že problém je jinde.

BTW. potřebovala bych pak eventuelně někoho, kdo mi to zmenší.



Takze podle tebe potrebujes udelat to, aby oba kufry mely stejnou celni plochu? to znamena ten, kde je vyrez na vyfuk zakryt tak aby plocha byla stejna jak u toho druheho?
mas nekde foto motorky s kuframa?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger 800 XRt + origo kufry = nad 130km/h kýve se ja...

21.9.2016 v 10:25 | Nahoru | #7
JeckyllHydova> Nemyslím že jde o těch pár cm do strany, s tím by si motorka měla celkem snadno poradit. Podle mě jde o odlehčení předního kola - plechové kufry nejsou zrovna nejaerodynamičtější, navíc něco váží a působí až za zadním kolem. Pro začátek bych zkusil upravit/vyrobit nosič kterej naklopí kufry takových 20-30° aby čelní plocha nebyla kolmo ke směru jízdy, to by mělo trochu snížit odpor a posunout plavání do vyšší rychlosti.

KubaLC8> Já ji pochopil že má 2 identické kufry s v různé vzdálenosti od osy motorky (jeden je víc vystrčenej kvůli výfuku).

Naposledy editováno 21.09.2016 10:27:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger 800 XRt + origo kufry = nad 130km/h kýve se ja...

21.9.2016 v 10:30 | Nahoru | #8

stráťa píše: JeckyllHydova> Nemyslím že jde o těch pár cm do strany, s tím by si motorka měla celkem snadno poradit. Podle mě jde o odlehčení předního kola - plechové kufry nejsou zrovna nejaerodynamičtější, navíc něco váží a působí až za zadním kolem. Pro začátek bych zkusil upravit/vyrobit nosič kterej naklopí kufry takových 20-30° aby čelní plocha nebyla kolmo ke směru jízdy, to by mělo trochu snížit odpor a posunout plavání do vyšší rychlosti.

KubaLC8> Já ji pochopil že má 2 identické kufry s v různé vzdálenosti od osy motorky (jeden je víc vystrčenej kvůli výfuku).



Naklánění kufrů ničemu nepomůže.
Já právě nevím jaké má, jestli 2 stejné a z toho jeden dál od motorky nebo jeden užší

Triumph Tiger 800 XRt + origo kufry = nad 130km/h kýve se ja...

21.9.2016 v 10:49 | Nahoru | #9
Mám 2 stejné a proto je ten jeden víc vytrčený.

Naposledy editováno 21.09.2016 10:49:14

(reakce na) Triumph Tiger 800 XRt + origo kufry = nad 130km/h kýve se ja...

21.9.2016 v 10:51 | Nahoru | #10
karf> Mám tam Continental TKC70 M+S a nafoukané dle návodu. Jasně mohu je lehce přefouknout, jestli to nepomůže. Tlak si hlídám pravidelně.

Triumph Tiger 800 XRt + origo kufry = nad 130km/h kýve se ja...

21.9.2016 v 10:53 | Nahoru | #11
prefouknuti gum v tomhle pripade nepomuze, jedine co me napada je zkusit si pujcit nekde stejny, ale uzsi kufr, tak, aby na obou stranach vnejsi hranice kufru byly od osy motorky stejne vzdalenosti (nebo alespon co nejmensi rozdily)
O kolik je ted jeden vysunuty oproti druhemu?

Triumph Tiger 800 XRt + origo kufry = nad 130km/h kýve se ja...

21.9.2016 v 10:57 | Nahoru | #12
No tady je to asi nejlíp vidět zezadu



Triumph Tiger 800 XRt + origo kufry = nad 130km/h kýve se ja...

21.9.2016 v 10:59 | Nahoru | #13
Jo taky mě napadlo to někde vypůjčit, ale musím někoho sehnat, kdo má užší. a půjde na můj nosič. Jak jsem psala, měla by to být givi, tvrdí v triumphu.

1 reakcí na tento příspěvek Triumph Tiger 800 XRt + origo kufry = nad 130km/h kýve se ja...

21.9.2016 v 10:59 | Nahoru | #14
Mám Tigra 955. Také každý kufr jinak daleko od motorky a podobný problém neznám, i při maximálce a se 3 kufry jede jako po kolejích.
Ale pokud bys chtěla něco upravovat, šel bych spíš směrem předělání nosiče na straně bez výfuku dál od motorky. Bude to jednodušší varianta než upravovat kufr.
Případně kontaktovat Bartuse a koupit celé nové nosiče. Jeho práce je fakt poctivá a nociše ti přizpůsobí na přání.
Navíc podél nosiše by pak vzniklo další místo na na schránku na nářadí nebo jiné drobnosti.
Blůžka

(reakce na) Triumph Tiger 800 XRt + origo kufry = nad 130km/h kýve se ja...

21.9.2016 v 11:04 | Nahoru | #15
bluzka> Nápad je dobrý a relativně dobře realizovatelný, jenže pak už budu tlustá jak prase a třeba v zácpě se budu blbě protahovat!!

Triumph Tiger 800 XRt + origo kufry = nad 130km/h kýve se ja...

21.9.2016 v 11:22 | Nahoru | #16
Ten kufr je fakt dost vystrcenej
Kazda motorka je jina, jiny kola, gumy, aerodynamika, vaha na kolech, samozrejme vyska jezdce a nastaveni podvozku, ale tady bych to prisuzoval prave tomuto ze kazdej kufr je o dost jinde.

Kdyz pominu to, ze to vypada strasne, pokud bys chtela zuzit pravej kufr aby oba byly stejne, jak velkej by ten kufr byl? par cm?
Rozsireni leveho nosice hodne zvaz, o kolik mas ted kufry sirsi nez riditka? spis nez rozsireni nosice coz prinese akorat mrtvej prostor mezi moto a kufrem a daleko horsi ovladatelnost zkus spis levej kufr sehnat sirsi, at mas konce kufru ve stejne vzdalenosti od moto.

Triumph Tiger 800 XRt + origo kufry = nad 130km/h kýve se ja...

21.9.2016 v 12:42 | Nahoru | #17
Koukala jsem, tohle jsou GIVI trekker. Já mám 37l větší je 45l a je o 50mm širší. To je tak 1/3 toho rozdílu co dělá vejfuk, ale zkusím to časem přeměřit, teď je TT v servise.

1 reakcí na tento příspěvek Triumph Tiger 800 XRt + origo kufry = nad 130km/h kýve se ja...

21.9.2016 v 13:37 | Nahoru | #18
Ja vim cim to je. Triumph nema plovouci bocni kufry - ma plovouci celou motorku

(reakce na) Triumph Tiger 800 XRt + origo kufry = nad 130km/h kýve se ja...

21.9.2016 v 15:18 | Nahoru | #19
seikos> No na tede jsme tu čekali, až příjdeš. A nějaký dobrý návrh by jsi neměl ???? Zrovna jsem mluvila s DK a kladla jim na srdce, ať to jedou projet s těma kuframa a ne prázdnýma. Jsem zvědavá co jim to bude dělat. A minimálně 150-160km/h.

Naposledy editováno 21.09.2016 15:18:56

1 reakcí na tento příspěvek Triumph Tiger 800 XRt + origo kufry = nad 130km/h kýve se ja...

21.9.2016 v 15:35 | Nahoru | #20
To je jednoduche, zaver bude ten, ze zavada se neprojevila

1 reakcí na tento příspěvek Triumph Tiger 800 XRt + origo kufry = nad 130km/h kýve se ja...

21.9.2016 v 19:01 | Nahoru | #21
Já už to říkal, že se píšťala nad cca 150 km/h chová divně a podvozek je z toho plachej.
Někdo už to tu myslím také řešil, že se mu na tom málem vypleskla žena, když se jí to na dálnici ve 140-150 rozvlnilo tak, že dva pruhy bylo až málo. Zkus pohledat.
Přisuzoval to myslím k rozložení hmotnosti na zadek + nápor větru a předek potom nevěděl co s tím. Bez kufrů to prý bylo ok. Nepamatuji si teď, jak to rozlousknul. Zkusit mu pak napsat zprávu.

(reakce na) Triumph Tiger 800 XRt + origo kufry = nad 130km/h kýve se ja...

21.9.2016 v 19:14 | Nahoru | #22
KubaLC8> Jde o to. zda se projeví pak u mně, až pojedu ze servisu. Mám to po dálnici.

(reakce na) Triumph Tiger 800 XRt + origo kufry = nad 130km/h kýve se ja...

21.9.2016 v 19:16 | Nahoru | #23
Prasoper> Jo když se mi to stalo poprvé myslela jsem, že mi fouknul vítr. Nejhorší je, že ono se to nestane vždy. No zkusím najít.

Napadlo mě řešení, koupit jinou motorku!

Naposledy editováno 21.09.2016 19:16:51

1 reakcí na tento příspěvek Triumph Tiger 800 XRt + origo kufry = nad 130km/h kýve se ja...

21.9.2016 v 19:21 | Nahoru | #24
Prasoper> No nic jsem nenašla.... Možná blbě hledám, nebo spíš vyhledávač....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger 800 XRt + origo kufry = nad 130km/h kýve se ja...

21.9.2016 v 21:48 | Nahoru | #25
JeckyllHydova> A já už myslel,že to dělaj ty 07,kteréž to tam ještě nejsou nazuté. Nemáš nějaké jiné(vyšší)plexi? U dvou identických motorek jsem po dlouhosáhlém laborování(zoufání) toto zjistil.

Triumph Tiger 800 XRt + origo kufry = nad 130km/h kýve se ja...

21.9.2016 v 22:32 | Nahoru | #26
zkusím se podívat a pak to sem lupnu. Motorka je to slušná i když mě to zrovna neučarovalo a v daný kategorii ovšem není moc řešení (dneska pokud máš na novou tak se něco najde)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Triumph Tiger 800 XRt + origo kufry = nad 130km/h kýve se ja...

21.9.2016 v 22:38 | Nahoru | #27
KubaLC8> Zdaleka nejsem aerodynamik ale myslím že tak budou mít trochu menší odpor a proto trochu míň nadlehčovat předek.

JeckyllHydova> Jak se to chová s těžším spolujezdcem?

Naposledy editováno 21.09.2016 22:39:07

1 reakcí na tento příspěvek Triumph Tiger 800 XRt + origo kufry = nad 130km/h kýve se ja...

22.9.2016 v 08:27 | Nahoru | #28
Půjč to nějakýmu chlapovi co jezdí s hliníkáčema, ať se s tim projede, jestli neděláš z komára velblouda....

1 reakcí na tento příspěvek Triumph Tiger 800 XRt + origo kufry = nad 130km/h kýve se ja...

22.9.2016 v 08:36 | Nahoru | #29
Zkusil bych trosku popustit motorku niz na prednich tlumicich nebo zvednout/pritvrdit zadek. To by teoreticky melo dost pomoct.

(reakce na) Triumph Tiger 800 XRt + origo kufry = nad 130km/h kýve se ja...

22.9.2016 v 09:41 | Nahoru | #30

Kluzon píše: JeckyllHydova> A já už myslel,že to dělaj ty 07,kteréž to tam ještě nejsou nazuté. Nemáš nějaké jiné(vyšší)plexi? U dvou identických motorek jsem po dlouhosáhlém laborování(zoufání) toto zjistil.



Mitasky jsem dala dolu. Nebyl to dobrý nápad. Sice jsou za hubičku... ale já se s nima necítila a když jsem jela v dešti, tak už vůbec. Bylo mi vysvětleno, že ať na ně zapomenu pro cestu do Alp. Takže jsou tam teď Continental TKC70 M+S

Mitasky za to tedy nemohou.

Plégo je původní.

Naposledy editováno 22.09.2016 09:46:42
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 34 26.3.2024 v 10:06 kokosman
Cena servisu Triumph Triumph Tiger 800 XR michla 29 17.12.2023 v 18:42 tencotancismoto
Gumy na Triumph Tiger 800 Xrt Triumph Tiger 800 XR davidic 4 26.9.2023 v 19:08 Juraj22
Triumph Tiger 800XR - řidítka, plex... Triumph Tiger 800 XR Karaya1 11 27.8.2023 v 18:57 Karaya1
Triumh Tiger 800 - Dětské nemoci? [1, 2] Triumph Tiger 800 XR, Triumph Tiger 800 XC xpekos 44 2.8.2023 v 23:22 RadoFun76

TOPlist