bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Motor ČZ 150c - pomoc s identifikací
15.9.2016 v 16:53
Zdravím,

Až donedávna jsem si myslel, že mám doma dva totožné motory na čz 150c. Jak se ukázalo jsou na nich nějaké rozdíly a chtěl bych poprosit o pomoc s určením.

První motor je klasická čz 150C, ale je na něm číslo 469 436 - Proč tolik?

Druhý motor se oproti prvnímu liší ( VIZ. FOTO ) - žebrování válce je na straně nad karburátorem skosené, vzadu kde je ukazatel zařazeného stupně není "výstupek" k uchycení bočního víka. Také je rozdíl v místě pro kryt karburátoru. Na motoru je menší ozubené řetězové kolečko. Mohl by prosím někdo poradit?

















1 reakcí na tento příspěvek Motor ČZ 150c - pomoc s identifikací

15.9.2016 v 19:27 | Nahoru | #1
Ten motor na obrázku je zjevně "napaden kutilem". Pokud vím, vyráběly se 4 typy motocyklů 150tek:
1 - klasická bez zadního pérování
2 - klasická se zadním pérováním jako pérák
3 - kývačka, půlbuben
4 - kývačka celý buben
První dva typy měli převod více do síly (menší primární kolečko), kývačky větší (víc do rychlosti).
Pokud se mýlím, uveďte v čem.

Naposledy editováno 15.09.2016 19:28:24

Motor ČZ 150c - pomoc s identifikací

15.9.2016 v 21:09 | Nahoru | #2
Ten motor z fotek měl někdo na krosce nebo v motokáře...napaden kutilem obecným...ta zkosená část na zadní straně válce je podle mě kvůli velkému karburátoru, který tam nacpal, nebo konstrukci ramu toho samodomopeklostroje...vyřezané úchyty krytu karburátoru a pravého dekliku jsou to první, co všichni tuning bahňáci dávají pryč...na funkci to nemá valný vliv, ale na veteránskou testaci bych s tím nejezdil

Motor ČZ 150c - pomoc s identifikací

15.9.2016 v 21:36 | Nahoru | #3
Hodně najdeš na stránkách Jawarmaniak a odtud cituji vysvětlení výrobního čísla:

Tyto motory byly později převzaty do motocyklů Jawa-ČZ 125/351 a 150/352. Poznáme je podle výrobního čísla začínajícího 4xx xxx (125ccm začíná v.č. 400 000, 150ccm 420 000).



To znamená, první motor je z malé Kývačky a ne z Céčka.

Edit: A ten druhý kutilský by měl být podle výr. čísla Céčkový z konce roku 1951

Naposledy editováno 15.09.2016 21:43:52

Motor ČZ 150c - pomoc s identifikací

15.9.2016 v 21:44 | Nahoru | #4
Z motoru je odbroušený celý vrch karterů, protože normálně je karburátor utopený v "misce" pod deklem. Tady pro větší karbec šlo vše po válec pryč.





Naposledy editováno 15.09.2016 21:46:30

Motor ČZ 150c - pomoc s identifikací

16.9.2016 v 09:06 | Nahoru | #5
Mockrát děkuji za info. Je možné bez nějakých větších problémů použít ten motor Jawa-ČZ 150/352 jako motor do Cčka ?

1 reakcí na tento příspěvek Motor ČZ 150c - pomoc s identifikací

16.12.2016 v 07:40 | Nahoru | #6
Rozměrově bude motor z 352 pasovat úplně přesně, až na pár drobností jsou to stejné motory. Jedna z těch droností je avšak fakt, že 352 nemá chcípák na pravém bočním krytu, ale ve spínačce. Takže by bylo potřeba vyvézt z motoru drátek chcípáku a udělat si chcípací kontakt někde mimo extra. (Další drobnosti - výřez v řadící hřídeli u řetězového kolečka kvůli většímu kolečku sekundáru - 150 Céčka měli 17z, 352 pak 20z. A to je vše, jinak to jsou stejné motory.(

Ale to jsi už za tu dobu zjistil, tak jen pro další generace

(reakce na) Motor ČZ 150c - pomoc s identifikací

3.1.2017 v 13:19 | Nahoru | #7

hobr píše: Ten motor na obrázku je zjevně "napaden kutilem". Pokud vím, vyráběly se 4 typy motocyklů 150tek:
1 - klasická bez zadního pérování
2 - klasická se zadním pérováním jako pérák
3 - kývačka, půlbuben
4 - kývačka celý buben
První dva typy měli převod více do síly (menší primární kolečko), kývačky větší (víc do rychlosti).
Pokud se mýlím, uveďte v čem.



To s převodem je blbost. Ano kývačka a céčko používají jiné pastorky na sekundáru, ale vem v potaz jiné rozměry kola 19" vs. 16" Finální převod i maximálka je stejná

(reakce na) Motor ČZ 150c - pomoc s identifikací

3.1.2017 v 13:20 | Nahoru | #8

milfordoj píše: Rozměrově bude motor z 352 pasovat úplně přesně, až na pár drobností jsou to stejné motory. Jedna z těch droností je avšak fakt, že 352 nemá chcípák na pravém bočním krytu, ale ve spínačce. Takže by bylo potřeba vyvézt z motoru drátek chcípáku a udělat si chcípací kontakt někde mimo extra. (Další drobnosti - výřez v řadící hřídeli u řetězového kolečka kvůli většímu kolečku sekundáru - 150 Céčka měli 17z, 352 pak 20z. A to je vše, jinak to jsou stejné motory.(

Ale to jsi už za tu dobu zjistil, tak jen pro další generace



+ upevnění krytu řetězu... To bez zásahu do karteru neuděláš..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ČZ 150C - ojnice ČZ 150 ajfi 19 4.10.2023 v 14:00 Drakl
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
CZ150C - podložka ČZ 150 bisop 6 12.10.2022 v 06:21 bisop
Pneumatika 3,25-19 ČZ 150 RuntyCrown 4 28.9.2022 v 13:58 Ariete
Cz125/150c ČZ 150, ČZ 125 _Macca_ 16 27.9.2022 v 18:53 Xstork


TOPlist