Před 2 lety jsem si koupil motorku (Kawasaki KSR, 125 ccm / 6 kW) na ježdění po městě. Ale začal jsme ji používat i na kratší výlety. Typicky 80 Km tam a 80 Km zpět. Což zvládá naprosto v pohodě. Nejdelší trasa byla asi 150 Km tam a 150 Km zpět. Což už bylo dost nad její limit.
Teď by jsem chtěl jezdit třeba i 500 - 1000 Km. Proto potřebuji novou motorku. Díval jsem se Kawasaki Z300 (300 ccm / 25kW), Ninja 500, Z800.
Myslíte si, že by 300 ccm bylo na takové ježdění dostatečné? Od silnějších motorek mě odrazuje to, že stojí dvojnásobek až trojnásobek ceny... . S přítelkyní nejsme moc velká zátěž (65kg + 45kg). Především kvůli ceně jsem velmi nakloněný k Z300. Bude to ale dostatečné? Nerad bych se dostal do situace, kdy ji budu za půl roku prodávat, protože nebude stačit... .
Díky za názor.
(nežiji v ČR)
Naposledy editováno 10.09.2016 05:55:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
Kynklačka píše: Plazivec> Chceš vidět jawu po 1000 km? Tak se dojdi do NTM podívat na jawu která objela svět...
Chci vidět tu jawu naloženou a ve dvou po 1000km boje s kamiony a jinou havětí na cestě. Hlavně kolikrát ji cestou opravoval. Měl jsem nějaké jawy a vrtal jsem se v tom furt. Děkuji, ale už tu národní hrdost nějak oželím. Nechci.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
Kynklačka píše: Plazivec> o tom nikdo nemluvil. Říkal, že s jawou v pohodě předjíždí kamiony a ne že ji doporučuje tazateli pro jeho požadavky jízdu ve dvou s nákladem, na trasu 1000 km...
A to jeho předjíždění kamionů s tématem souvisí jak?
Naposledy editováno 16.09.2016 00:23:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
Naposledy editováno 16.09.2016 09:41:51
No a dcerka to samé, dva týdny, co jsme ji byli pro z750 a říká, že konečně už může jezdit a nebát se předjíždět. Její kluk jí má taky, když jedou, je to nádhernej pohled, to mi můžete věřit.
Takže za mě, 300 je málo pro jednoho kolem komína, natož pro dva a cestování. To by bylo trápení jak motorky, tak jezdce, i baťůžku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
Teď jsem si to ale tak prohlížel a 634 má 29,4Nm při 4250 ot. a ta Z300 27 Nm při 10 000 ot./min. To by člověk takhle od boku řekl, že 634 musí být zaručeně čtyřtakt a Z300 dvoutakt
Kynklačka píše: Plazivec> Nejspíš tím chtěl říct, že není zase takový problém předjíždět s jawou kamiony natož se Z300, která má skoro dvojnásobný výkon.
Teď jsem si to ale tak prohlížel a 634 má 29,4Nm při 4250 ot. a ta Z300 27 Nm při 10 000 ot./min. To by člověk takhle od boku řekl, že 634 musí být zaručeně čtyřtakt a Z300 dvoutakt
Hele, já mu to neberu, ale ať si nemyslí, že je bezpečnější slabší stroj, nežli silnější. To není pravda. Naopak.
A ano, souhlas, vypadá to na 4takt, ale pravdou taky je, že než dostaneš Z300 na těch 10 000/min, tak to nějakou dobu trvá a nedejbůh se netrefíš do kvaltu a natočíš tam třeba jen o 2500 míň, tak se žádnej zátah prostě nekoná a vykulený bulvy už nis nezmůžou.
Naproti tomu u třindy jde ten zátah víceméně už odspoda a tak se může zdát, že to jede líp, což je paradox, ale ne až zas takovej, i když má z300 větší výkon. Za akceleraci odpovídá krouťák a ten je u obou stejný.
Podstatné ale je, že obhájci slabších strojů nemají a nikdy nebudou v tomhle mít pravdu, ať řeknou cokoli. Slabší stroj je prostě méně bezpečný.
Já třebas mám na jízdu po městě 70ccm 2takt skútr a ten je rozzuřenej suverén na křižovatce, rozjede se jako ďas, ale už kolem těch 45km/h mu dochází dech a i když jezdí max 65, tak na dvouproudové silnici je to za jízdy hodně o koule, protože to nemůžu poslat kam a kdy chci. To samé platí o 300ce v provozu mimo město.
1 reakcí na tento příspěvek Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
napřed souhlasim, že to fakt není na cestování a rychlé předjíždění (proto jsem doporučil minimálně pětikilo). Tyhle malorážky jsou užitkáče do města a okolí, nebo pro slabé malé začátečníky a tříkila i pro "sportovní" zážitek z točivého motoru v rámci A2. Že ninja250 nejede? Ano pro majitele velkých kw-Nm ne, ale pro začátečníky nebo přechodu z mz,jawa je to dračice. Velký omyl, že krouťák určí zrychlení. Z 0-100 při sportovním rozjetí vůbec, při pružném zrychlení částečně a to převážně jen z malých rychlostí-otáček, třeba z 60 na 100kmh. Při zrychlení ze 100-140 je i poslední kvalt tak roztočen, že rozhoduje výkon! Ta malá ninja točí při kile už asi 8500ot (vrchol momentu) a za 12,5sekundy má 140 (krouťákové NC700 jen o 2s lepší) Obojí relativně pomalé, ale jen díky malým kw. Přitom lepší než polovina aut (těch 40-80kw). Jasně 100koní v motce bezpečnějších, jen pozor na ty kolony za náklaďákem, některá auta ráda bez blinkru náhle vybočí
Socialistické dvoutakty mají papírově lepší Nm, ale mají tak malé max otáčky, že krouták již nemůžou tolik posílit převodama na zadní kolo oproti točivé ninje. V reálu má tak mz250 menší sílu odspodu a horší rozjezd do kopce. A to se na ninju oprávněně nadává, že je dole mrtvá. Nad 100kmh už tyto dvoutakty prakticky nezrychlují.
A ještě důkaz dvou stejně těžkých motorek:
Yamaha BT 1100 Bulldog
1063 cm3
48 kW bei 5500/min
88 Nm bei 4500/min
174 km/h
0–100 km/h 4,9 sek
60–100 km/h 5,3 sek
100–140 km/h 6,0 sek
Suzuki bandit 650 h2o
656 cm3
63 kW bei 10 500/min
62 Nm bei 8 900/min
205 km/h
0-100 km/h: 3,8 sek
60-100 km/h: 4,8 sek
100-140 km/h: 5,4 sek
Vidíte, 25Nm navíc a méně válců nepomůže yamaze v žádném čase na výkonější suzuki, zde překvapivě ani 60-100 na poslední kvalt. Krouťák se hodí na cestování+spolujezdce, otáčky pro sportovní zážitky. Konec slohu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
Budeš se divit máš už vysoký výkon (aspoň pro legální rychlosti, i výkonné biky 200koní+ nezrychlují v těchto oblastech na last kvalt o moc líp, těží zde spíš z nižší hmotnosti)
Naposledy editováno 16.09.2016 21:03:08
1 reakcí na tento příspěvek Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
tady jsou chlapi kousek ze strání naprosto v pohodě
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
bledemon píše: Plazivec> 107Nm využiješ na konci obce při zrychlení a 60kw při předjíždění v 90tce (po podřazení budou stačit třeba 4vteřiny na předjetí)
Budeš se divit máš už vysoký výkon (aspoň pro legální rychlosti, i výkonné biky 200koní+ nezrychlují v těchto oblastech na last kvalt o moc líp, těží zde spíš z nižší hmotnosti)
No já nevim, jak to ten motor pozná, kdy využít Nm a kdy kW? A co se týče výkonu, těch 60 kW počítej na 270kg mašina a 110 já. To je 380kg, takže nevim, jestli je 60kw dost, spíš ne.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
Plazivec píše: No já nevim, jak to ten motor pozná, kdy využít Nm a kdy kW? A co se týče výkonu, těch 60 kW počítej na 270kg mašina a 110 já. To je 380kg, takže nevim, jestli je 60kw dost, spíš ne.
ono jde u příčiny zrychlení o ty Nm, ale o ty "pravé" na zadním kole. Ty ale vycházejí po zpřevodování z křivky výkonu.
Naposledy editováno 18.09.2016 10:03:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
pincky , 634 a dvě 638 mám jen z lásky a jawe roční nájezd 6OO km max, jen ty stroje provětrat, prdel mám hlavně s pincka, to si dám i fichtlkap,
Naposledy editováno 17.09.2016 12:53:02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
Plazivec píše: No já nevim, jak to ten motor pozná, kdy využít Nm a kdy kW? .
PobaviloJe třeba říci, že zrychlení vždy "určuje" výkon. Prostě kolik výkonu máš v daných otáčkách k dispozici, tak to bude zrychlovat. Je jasné že motorka s větším MK, resp. objemem má i větší výkon v "nízkých" otáčkách. Proto jede líp odspodu atd...
EDIT: a samozřejmě záleží i jak roste výkon....proto pomalejší převod jede líp, motor se lehčeji (dřív) dostane z nízkých otáček do vysokých kde je více výkonu.
Proto obvykle turbodiesly s stejným výkonem jako nepřeplňované benzíny zrychlují lépe....výkon u nich roste rychleji.
Naposledy editováno 17.09.2016 13:06:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
doják jsou start padesátek to je kráválu jak z desti tanků dýmu že nevidíš na metr srychlení ale ta atnosvéra je jedinčná
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
Tu záležitost nestíhám, mimoto tady chčije.
Naposledy editováno 17.09.2016 16:58:15
je to mé dětství, kus života, komplic tonda bude mít ted 66, jet za ním když jede na 634 café racer, tak se směju celou cestu, ty jeho šaškárny co na tom dokáže, kolikrát si musím utřít oči abych viděl na cestu, kouří za jídy odklepává, a ty jeho polohy a pozice
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
o čem chceš argumentovat plazivec má svoje nároky na jízdu jako každý jiný a to je celé, já žádní argumenty a nároky nemám, sednu a jedu, nemám problém do kopce z kopce s čímkoliv ani s kroutákem, možná i o tom je bikerství, před nikým se neponižuj a nad nikoho se nepovyšuj- to navíc si šulín
Naposledy editováno 17.09.2016 22:51:28
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
A v tom to je. U "točivých" motorů musim někam za 8000rpm a buď spojkuju, nebo kvaltuju.
Třeba u sportstra je max výkon někde kolem 5700 a je to 49kW /omluva za předešlé zavádění 60 kW/ a křivka je lineární
Kdežto max krouťák jde už od cca 1200-1500rpm na maximum a křivka je plochá až do těch 6000rpm.
V praxi to pak vypadá, že ty HD nemají papírově výkon , ale mají ohromné zrychlení a to proto, že nemusím držet 5700 rpm, ale využiju celé spektrum otáček pro zrychlení.
Teď zpátky k 3tí větě mého příspěvku - téměř nikdo v běžném provozu takhle nejezdí a proto se zdá, že za zrychlení odpovídá vyšší krouťák.
Tady je prax
Naposledy editováno 18.09.2016 07:21:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
Na sprintu 0-100 za 5sek nemůže kapotám1000 (3sek ) konkurovat vůbec.
Takže k videu:
-ty se dají najít různá
-jak měl chopper upravený motor?
-jak to jezdci uměli?
-měl vůbec fireblade vytočený plyn přes spojku? Přijde mi to jako běžné rozjetí od volnoběhu, kde pochopitelně první metry na krouťák-výkon ztrácí. Po málo desítkách metrů (u zmrzliny stále na jedničku) nemá custom bez kw šanci.
Co se týče té 5ky u sportsteru, neřekl bych, že tam něco škodí, on opravdu na 5ce jede jako ďas a hlavně na dálnici při předjíždění je to poznat. A jinak se dá s klidem jezdit na 4ku, což se mi několikrát stalo, že jsem tam 5ku zapoměl dát, hlavně mezi vesnicema.
Naposledy editováno 18.09.2016 13:19:10
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |
pomoc - Rotor alternátoru EN 500 Kawasaki EN 500 | PepeBurgman | 7 | 27.10.2022 v 20:47 roman689 |
Kawasaki en 500 Kawasaki EN 500 | Aneke | 1 | 11.9.2022 v 12:37 Ariete |
Kufry na Kawasaki EN500 Kawasaki EN 500 | grz | 0 | 22.5.2022 v 21:23 grz |
Sedlo Kawasaki en 450 Kawasaki EN 500, Kawasaki EN 450 | dyks | 0 | 26.1.2021 v 07:33 dyks |