bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm
10.9.2016 v 05:54
Ahoj.

Před 2 lety jsem si koupil motorku (Kawasaki KSR, 125 ccm / 6 kW) na ježdění po městě. Ale začal jsme ji používat i na kratší výlety. Typicky 80 Km tam a 80 Km zpět. Což zvládá naprosto v pohodě. Nejdelší trasa byla asi 150 Km tam a 150 Km zpět. Což už bylo dost nad její limit.

Teď by jsem chtěl jezdit třeba i 500 - 1000 Km. Proto potřebuji novou motorku. Díval jsem se Kawasaki Z300 (300 ccm / 25kW), Ninja 500, Z800.

Myslíte si, že by 300 ccm bylo na takové ježdění dostatečné? Od silnějších motorek mě odrazuje to, že stojí dvojnásobek až trojnásobek ceny... . S přítelkyní nejsme moc velká zátěž (65kg + 45kg). Především kvůli ceně jsem velmi nakloněný k Z300. Bude to ale dostatečné? Nerad bych se dostal do situace, kdy ji budu za půl roku prodávat, protože nebude stačit... .

Díky za názor.

(nežiji v ČR)


Naposledy editováno 10.09.2016 05:55:26

(reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm

15.9.2016 v 21:05 | Nahoru | #121
felixxx> Však nikdo neříká že slabé motorky jsou na nic, jen že ve dvou na cestování jsou na nic. Sám se radši jedu projet kolem komína na TA s 39kw než na Tigroj s 90kw. Ale při předjíždění na první třídě, naloženej na cestování je to sakra málo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm

15.9.2016 v 22:21 | Nahoru | #122

Kynklačka píše: Plazivec> Chceš vidět jawu po 1000 km? Tak se dojdi do NTM podívat na jawu která objela svět...



Chci vidět tu jawu naloženou a ve dvou po 1000km boje s kamiony a jinou havětí na cestě. Hlavně kolikrát ji cestou opravoval. Měl jsem nějaké jawy a vrtal jsem se v tom furt. Děkuji, ale už tu národní hrdost nějak oželím. Nechci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm

15.9.2016 v 23:30 | Nahoru | #123
Plazivec> o tom nikdo nemluvil. Říkal, že s jawou v pohodě předjíždí kamiony a ne že ji doporučuje tazateli pro jeho požadavky jízdu ve dvou s nákladem, na trasu 1000 km...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm

16.9.2016 v 00:22 | Nahoru | #124

Kynklačka píše: Plazivec> o tom nikdo nemluvil. Říkal, že s jawou v pohodě předjíždí kamiony a ne že ji doporučuje tazateli pro jeho požadavky jízdu ve dvou s nákladem, na trasu 1000 km...


A to jeho předjíždění kamionů s tématem souvisí jak?

Naposledy editováno 16.09.2016 00:23:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm

16.9.2016 v 09:35 | Nahoru | #125
Plazivec> Díky za tento příspěvek 18:29 . Pod to se podepisuju... Mně teda na začátek a rozježdění stačí, ale dávám tomu tak rok. Byť jsou vzadu druhé stupátka, není to motorka pro dva lidi...

Naposledy editováno 16.09.2016 09:41:51

(reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm

16.9.2016 v 10:06 | Nahoru | #126
Nanjua> Tak to já zas poděkuju tobě, žes mě připoměla, ano, máme ji na rozježdění, půjčenou od kámoše motorkáře, kterému stála v garáži, protože synek už na ní nechce jezdit. Manželka se na ní naučila kvaltovat - měla burgmana 400/skútr/, ale chtěla se posunout, když se naučila, koupili jsme ji pak Versyse 650. Od té doby se neohlížím do zrcátek, stíhá naprosto perfektně, dokonce ji nedělá problém držet 150 na dálnici dlouhodobě, to už spíš nestíhám já
No a dcerka to samé, dva týdny, co jsme ji byli pro z750 a říká, že konečně už může jezdit a nebát se předjíždět. Její kluk jí má taky, když jedou, je to nádhernej pohled, to mi můžete věřit.
Takže za mě, 300 je málo pro jednoho kolem komína, natož pro dva a cestování. To by bylo trápení jak motorky, tak jezdce, i baťůžku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm

16.9.2016 v 10:58 | Nahoru | #127
Plazivec> Nejspíš tím chtěl říct, že není zase takový problém předjíždět s jawou kamiony natož se Z300, která má skoro dvojnásobný výkon.
Teď jsem si to ale tak prohlížel a 634 má 29,4Nm při 4250 ot. a ta Z300 27 Nm při 10 000 ot./min. To by člověk takhle od boku řekl, že 634 musí být zaručeně čtyřtakt a Z300 dvoutakt

(reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm

16.9.2016 v 14:32 | Nahoru | #128

Kynklačka píše: Plazivec> Nejspíš tím chtěl říct, že není zase takový problém předjíždět s jawou kamiony natož se Z300, která má skoro dvojnásobný výkon.
Teď jsem si to ale tak prohlížel a 634 má 29,4Nm při 4250 ot. a ta Z300 27 Nm při 10 000 ot./min. To by člověk takhle od boku řekl, že 634 musí být zaručeně čtyřtakt a Z300 dvoutakt



Hele, já mu to neberu, ale ať si nemyslí, že je bezpečnější slabší stroj, nežli silnější. To není pravda. Naopak.
A ano, souhlas, vypadá to na 4takt, ale pravdou taky je, že než dostaneš Z300 na těch 10 000/min, tak to nějakou dobu trvá a nedejbůh se netrefíš do kvaltu a natočíš tam třeba jen o 2500 míň, tak se žádnej zátah prostě nekoná a vykulený bulvy už nis nezmůžou.
Naproti tomu u třindy jde ten zátah víceméně už odspoda a tak se může zdát, že to jede líp, což je paradox, ale ne až zas takovej, i když má z300 větší výkon. Za akceleraci odpovídá krouťák a ten je u obou stejný.

Podstatné ale je, že obhájci slabších strojů nemají a nikdy nebudou v tomhle mít pravdu, ať řeknou cokoli. Slabší stroj je prostě méně bezpečný.

Já třebas mám na jízdu po městě 70ccm 2takt skútr a ten je rozzuřenej suverén na křižovatce, rozjede se jako ďas, ale už kolem těch 45km/h mu dochází dech a i když jezdí max 65, tak na dvouproudové silnici je to za jízdy hodně o koule, protože to nemůžu poslat kam a kdy chci. To samé platí o 300ce v provozu mimo město.

1 reakcí na tento příspěvek Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm

16.9.2016 v 20:13 | Nahoru | #129
Nemám potřebu zastávat se kubatury 250 (i když je moje nejoblíbenější), ale tady se naplácalo tolik nepřesností, že se taky rozepíšu:

napřed souhlasim, že to fakt není na cestování a rychlé předjíždění (proto jsem doporučil minimálně pětikilo). Tyhle malorážky jsou užitkáče do města a okolí, nebo pro slabé malé začátečníky a tříkila i pro "sportovní" zážitek z točivého motoru v rámci A2. Že ninja250 nejede? Ano pro majitele velkých kw-Nm ne, ale pro začátečníky nebo přechodu z mz,jawa je to dračice. Velký omyl, že krouťák určí zrychlení. Z 0-100 při sportovním rozjetí vůbec, při pružném zrychlení částečně a to převážně jen z malých rychlostí-otáček, třeba z 60 na 100kmh. Při zrychlení ze 100-140 je i poslední kvalt tak roztočen, že rozhoduje výkon! Ta malá ninja točí při kile už asi 8500ot (vrchol momentu) a za 12,5sekundy má 140 (krouťákové NC700 jen o 2s lepší) Obojí relativně pomalé, ale jen díky malým kw. Přitom lepší než polovina aut (těch 40-80kw). Jasně 100koní v motce bezpečnějších, jen pozor na ty kolony za náklaďákem, některá auta ráda bez blinkru náhle vybočí
Socialistické dvoutakty mají papírově lepší Nm, ale mají tak malé max otáčky, že krouták již nemůžou tolik posílit převodama na zadní kolo oproti točivé ninje. V reálu má tak mz250 menší sílu odspodu a horší rozjezd do kopce. A to se na ninju oprávněně nadává, že je dole mrtvá. Nad 100kmh už tyto dvoutakty prakticky nezrychlují.

A ještě důkaz dvou stejně těžkých motorek:
Yamaha BT 1100 Bulldog
1063 cm3
48 kW bei 5500/min
88 Nm bei 4500/min
174 km/h
0–100 km/h 4,9 sek
60–100 km/h 5,3 sek
100–140 km/h 6,0 sek

Suzuki bandit 650 h2o
656 cm3
63 kW bei 10 500/min
62 Nm bei 8 900/min
205 km/h
0-100 km/h: 3,8 sek
60-100 km/h: 4,8 sek
100-140 km/h: 5,4 sek

Vidíte, 25Nm navíc a méně válců nepomůže yamaze v žádném čase na výkonější suzuki, zde překvapivě ani 60-100 na poslední kvalt. Krouťák se hodí na cestování+spolujezdce, otáčky pro sportovní zážitky. Konec slohu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm

16.9.2016 v 20:25 | Nahoru | #130
bledemon> No já nevim, já měl zato, že zrychlení určuje krouťák. Dokazuje to také moje motorka, protože má jen sotva 60 kW, ale 107 Nm. Co s tim?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm

16.9.2016 v 20:58 | Nahoru | #131
Plazivec> 107Nm využiješ na konci obce při zrychlení a 60kw při předjíždění v 90tce (po podřazení budou stačit třeba 4vteřiny na předjetí)
Budeš se divit máš už vysoký výkon (aspoň pro legální rychlosti, i výkonné biky 200koní+ nezrychlují v těchto oblastech na last kvalt o moc líp, těží zde spíš z nižší hmotnosti)

Naposledy editováno 16.09.2016 21:03:08

1 reakcí na tento příspěvek Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm

16.9.2016 v 21:26 | Nahoru | #132
hoši jestli si někdo myslí že jawa 350 není na cestování tak moje zkušenosti jsou že jo, mám tři skoro na nich nejezdím ale mám je rád

tady jsou chlapi kousek ze strání naprosto v pohodě

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm

16.9.2016 v 22:32 | Nahoru | #133

bledemon píše: Plazivec> 107Nm využiješ na konci obce při zrychlení a 60kw při předjíždění v 90tce (po podřazení budou stačit třeba 4vteřiny na předjetí)
Budeš se divit máš už vysoký výkon (aspoň pro legální rychlosti, i výkonné biky 200koní+ nezrychlují v těchto oblastech na last kvalt o moc líp, těží zde spíš z nižší hmotnosti)



No já nevim, jak to ten motor pozná, kdy využít Nm a kdy kW? A co se týče výkonu, těch 60 kW počítej na 270kg mašina a 110 já. To je 380kg, takže nevim, jestli je 60kw dost, spíš ne.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm

16.9.2016 v 22:33 | Nahoru | #134
felixxx> Nic ve zlym, ale už jsi se svezl na něčem lepším jak třinda?

(reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm

17.9.2016 v 07:36 | Nahoru | #135
Pokud chce někdo svižnější předjíždění, tak si může upravit sekundární převod. Maximálka se ve většině případů nezmění nebo lehce klesne, ale výrazně stoupne akcelerace a pásmo využitelnosti u těchto malorážek. Motor bude mít sílu i na větší kvalt při nižší rychlosti než před tím. Na druhou stranu to pořád nemění nic na tom, že je to malinkaté, nepohodlné a prostě na hovno To je fakt lepší posezení na té stoleté třiapuli...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm

17.9.2016 v 10:11 | Nahoru | #136

Plazivec píše: No já nevim, jak to ten motor pozná, kdy využít Nm a kdy kW? A co se týče výkonu, těch 60 kW počítej na 270kg mašina a 110 já. To je 380kg, takže nevim, jestli je 60kw dost, spíš ne.



ono jde u příčiny zrychlení o ty Nm, ale o ty "pravé" na zadním kole. Ty ale vycházejí po zpřevodování z křivky výkonu.

Naposledy editováno 18.09.2016 10:03:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm

17.9.2016 v 11:45 | Nahoru | #137
bledemon> Právěže absolutně nemám pocit, že by tomu na 5ce chybělo zrychlení. Jde to za plynem překvapivě ohubu. Ze 110 na 140 za 2,5 až 3s, jako nemám to změřený, je to jen odhad, ale fakt to jede jako kráva i na 5ce.

(reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm

17.9.2016 v 12:51 | Nahoru | #138
Plazivec> mám litra fzr a magnu 65 kW, jezdím nejvíc na magně,

pincky , 634 a dvě 638 mám jen z lásky a jawe roční nájezd 6OO km max, jen ty stroje provětrat, prdel mám hlavně s pincka, to si dám i fichtlkap,

Naposledy editováno 17.09.2016 12:53:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm

17.9.2016 v 12:52 | Nahoru | #139

Plazivec píše: No já nevim, jak to ten motor pozná, kdy využít Nm a kdy kW? .

Pobavilo

Je třeba říci, že zrychlení vždy "určuje" výkon. Prostě kolik výkonu máš v daných otáčkách k dispozici, tak to bude zrychlovat. Je jasné že motorka s větším MK, resp. objemem má i větší výkon v "nízkých" otáčkách. Proto jede líp odspodu atd...

EDIT: a samozřejmě záleží i jak roste výkon....proto pomalejší převod jede líp, motor se lehčeji (dřív) dostane z nízkých otáček do vysokých kde je více výkonu.

Proto obvykle turbodiesly s stejným výkonem jako nepřeplňované benzíny zrychlují lépe....výkon u nich roste rychleji.

Naposledy editováno 17.09.2016 13:06:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm

17.9.2016 v 13:10 | Nahoru | #140
Plazivec> kdybys neměl co dělat tak jsou za chvilku v holiči závody https://www.google....L2NmqRMbBbif5QFdTJIw

doják jsou start padesátek to je kráválu jak z desti tanků dýmu že nevidíš na metr srychlení ale ta atnosvéra je jedinčná

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm

17.9.2016 v 16:51 | Nahoru | #141
Tech> Mýlíš se, ale nechce se mi s tebou polemizovat. Nechme to být.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm

17.9.2016 v 16:55 | Nahoru | #142
felixxx> No tak to musíš být opravdu zamilovanej do těch jawiček, pincek je prdel, souhlasím, ale větší objemy nemusím, já si jich užil dost, prostě nějak nemám v lásce 2takty, asi proto, že taťka vlastnil varťasa a nic jinýho než 2taktní motorky tady nebylo k mání a já se toho nějak přejedl. Od mala jsem chtěl HD a když jsem se k němu dostal, tak jsem dostal víc, než jsem očekával, lépe řečeno, i když jsem kolem toho kdeco načetl a nakoukal, první nastartování doma v garáži byl nepopsatelný zážitek.
Tu záležitost nestíhám, mimoto tady chčije.

Naposledy editováno 17.09.2016 16:58:15

(reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm

17.9.2016 v 18:34 | Nahoru | #143
[quote=Plazivec]felixxx> No tak to musíš být opravdu zamilovanej do těch jawiček, pincek je prdel, souhlasím,

je to mé dětství, kus života, komplic tonda bude mít ted 66, jet za ním když jede na 634 café racer, tak se směju celou cestu, ty jeho šaškárny co na tom dokáže, kolikrát si musím utřít oči abych viděl na cestu, kouří za jídy odklepává, a ty jeho polohy a pozice

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm

17.9.2016 v 18:40 | Nahoru | #144
Plazivec> Rád si poslechnu rozumné argumenty, nakonec to není až zas tak offtopic.

(reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm

17.9.2016 v 22:48 | Nahoru | #145
Tech>

o čem chceš argumentovat plazivec má svoje nároky na jízdu jako každý jiný a to je celé, já žádní argumenty a nároky nemám, sednu a jedu, nemám problém do kopce z kopce s čímkoliv ani s kroutákem, možná i o tom je bikerství, před nikým se neponižuj a nad nikoho se nepovyšuj- to navíc si šulín

Naposledy editováno 17.09.2016 22:51:28

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm

18.9.2016 v 07:16 | Nahoru | #146
Tech> V podstatě a teoreticky to co tvrdíš ty, že za zrychlení odpovídá výkon je pravda. Ale reálný motor je něco jiného. Abys dosáhl největšího zrychlení, musel bys dostat motor co nejdříve do otáček max. výkonu, tam jej držet a kvaltováním dosahovat zrychlení.
A v tom to je. U "točivých" motorů musim někam za 8000rpm a buď spojkuju, nebo kvaltuju.

Třeba u sportstra je max výkon někde kolem 5700 a je to 49kW /omluva za předešlé zavádění 60 kW/ a křivka je lineární
Kdežto max krouťák jde už od cca 1200-1500rpm na maximum a křivka je plochá až do těch 6000rpm.

V praxi to pak vypadá, že ty HD nemají papírově výkon , ale mají ohromné zrychlení a to proto, že nemusím držet 5700 rpm, ale využiju celé spektrum otáček pro zrychlení.

Teď zpátky k 3tí větě mého příspěvku - téměř nikdo v běžném provozu takhle nejezdí a proto se zdá, že za zrychlení odpovídá vyšší krouťák.

Tady je prax





Naposledy editováno 18.09.2016 07:21:23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm

18.9.2016 v 11:31 | Nahoru | #147
Plazivec> tak si mě přinutil najít si akcelerace seriového sportstera1200 (naměřeno 107Nm), když má teda jenom těch 49kw. Je vidět, že má dost dlouhou aspoň 5tku, když jede až 190kmh, což mu škodí. Má pak stejné časy jako bulldog1100 výše. Díky malé hmotnosti jede i sv650-52kw 60-100,100-140kmh časově na 6tku stejně, pocity a prvotní odezva budou jiné.
Na sprintu 0-100 za 5sek nemůže kapotám1000 (3sek ) konkurovat vůbec.
Takže k videu:
-ty se dají najít různá
-jak měl chopper upravený motor?
-jak to jezdci uměli?
-měl vůbec fireblade vytočený plyn přes spojku? Přijde mi to jako běžné rozjetí od volnoběhu, kde pochopitelně první metry na krouťák-výkon ztrácí. Po málo desítkách metrů (u zmrzliny stále na jedničku) nemá custom bez kw šanci.

Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm

18.9.2016 v 11:53 | Nahoru | #148
To jsou bláboly, že Z300 nepojede, to bych neřek. Kamion musí přeletět jak hovno i do kopce. Nemluvim tu ale o jízdě se spolujezdcem, motorka má jedny řidítka, je jen pro jednoho. Spolujezdec ať pořídí svuj stroj. Na svezení kolem komína bych si raděj vzal lehounký točivý tříkilo, který můžu vyždímat a užít si víc zábavy, než na nudnym vysavači Z800.

(reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm

18.9.2016 v 12:43 | Nahoru | #149
Plazivec> Jako stím souhlasím, však jsem to psal, proto i turbodiesly jedou tak dobře. Spousta využitelného výkonu.

(reakce na) Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm

18.9.2016 v 13:16 | Nahoru | #150
bledemon> Nechtěl jsem tě k ničemu nutit. To video je jen ilustrační právě k průběhu krouťáku. Je mi jasný, že oba jeli odspoda, jinak by ten jogurt u 9000 rpm přes spojku musel být rychlejší.

Co se týče té 5ky u sportsteru, neřekl bych, že tam něco škodí, on opravdu na 5ce jede jako ďas a hlavně na dálnici při předjíždění je to poznat. A jinak se dá s klidem jezdit na 4ku, což se mi několikrát stalo, že jsem tam 5ku zapoměl dát, hlavně mezi vesnicema.

Naposledy editováno 18.09.2016 13:19:10
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
pomoc - Rotor alternátoru EN 500 Kawasaki EN 500 PepeBurgman 7 27.10.2022 v 20:47 roman689
Kawasaki en 500 Kawasaki EN 500 Aneke 1 11.9.2022 v 12:37 Ariete
Kufry na Kawasaki EN500 Kawasaki EN 500 grz 0 22.5.2022 v 21:23 grz
Sedlo Kawasaki en 450 Kawasaki EN 500, Kawasaki EN 450 dyks 0 26.1.2021 v 07:33 dyks


TOPlist