globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: BMW R850R - výměna hlavy a pístu z R21 na 259R
5.9.2016 v 00:47
Zdravím vespolek,

před časem jsem tady řešil zavaření motoru a převodovky na mém BMW R850R (R21) (bouraná zezadu) a nakonec jsem zbaběle koupil komplet motor i s převodovkou.. No a tak nějak mi bylo líto toho motoru, který mi doma smutně leží na paletě, takže dneska jsem si přivezl starší model R850R (259R), kde upadla čočka výfukového ventilu a zdevastovala jak píst, tak i hlavu...

Jelikož prodejci použitých dílů tvrdí že jejich hlavy jsou vždy vhodné na R850, R1100 i R1150, předpokládal jsem že budou totožné mezi mým novějším modelem a tímto starším.. Nejsou.. První základní rozdíl je ve výfukových svodech.. Starší model má dvě kulaté díry a novější má jednu elipsu.. Zatím to nemám rozebrané, takže jiné rozdíly jsem nezjistil..

Pokud máte někdo přístup do katalogu dílů, můžete se mi prosím podívat jestli jsou například stejné písty a ventily?? Mezi rokem 1995 a 2003??? Pokud alespoň tyto díly budou shodné, prostě pro jistotu koupím origináll hlavu a přendám zbytek... Nebo ještě zda je hlava ročníku 1995 shodná s hlavou R1100R

Díky..

macman

PS: mimochodem proč vlastně upadne čočka ventilu?? Je to jenom únava materiálu a prostě se stane, nebo někdo kašlal na štelování vůlí??

BMW R850R - výměna hlavy a pístu z R21 na 259R

5.9.2016 v 11:25 | Nahoru | #1

BMW R850R - výměna hlavy a pístu z R21 na 259R

5.9.2016 v 13:22 | Nahoru | #2

BMW R850R - výměna hlavy a pístu z R21 na 259R

5.9.2016 v 16:27 | Nahoru | #3
stane že talíř upadne po přetočení, praskne třeba klaviatura, upadne něco do sání, praskne vstřikovač, vodítko, sedlo... tohle se stává běžně.

BMW R850R - výměna hlavy a pístu z R21 na 259R

5.9.2016 v 17:24 | Nahoru | #4
Moc děkuji pánové..

ten maxbmwmotorcycles.com znám, ale chyběla tam ta má novější R850..

podle realoem jsou tedy ventily i píst shodné, pouze jiná palice..

Našel jsem na prodej palici z R1100GS, která má stejný výstup na výfuk, jako potřebuju ale podle katalogu to je jiný číslo dílu než potřebuju a teď nevím jak zjistit, zda bude fyzicky pasovat..

Takže jsem zatím zjistil, že palice z 1100 má oproti 850 o 2mm delší ventily, přitom ta konzola, vačky i vahadla jsou u obou modelů stejný.. Takže hlava z 1100, která vypadá naprosto totožně bude o 2mm tlustší???

V současné době jsem nenašel na prodej žádnou hlavu originál 850, takže přistupuji k radikálnímu řešení... Zkusím nabastlit hlavu z novéjšího modelu a upravit výfukové svody...

Naposledy editováno 06.09.2016 01:00:55

BMW R850R - výměna hlavy a pístu z R21 na 259R

7.9.2016 v 12:41 | Nahoru | #5
Tak jsem zjistil, že na levém válci je prasklé spodní vedení rozvodového řetízku.. Chápu to správně, že sundám ségrovku, pokusím se jí nehodit do motoru.. Ze strany spojky vypíchnu víčko a pod ním by se měl nacházet šroub, kterým povolím trn, na kterém vodítko drží???

Nechce se mi to půlit..

Zase kdybych rozpůlil, dám novou kliku a bude komplet GO motoru... motor má najeto 150kkm a už teďka budu dávat válce, písty a hlavy z motoru který má pouze 24kkm

Nejraději bych přehodil celý motor, ale nesedí jedno písmeno v typu motoru...

BMW R850R - výměna hlavy a pístu z R21 na 259R

5.10.2016 v 00:53 | Nahoru | #6
Takže motor mám opravený, moto jezdí.. Ale vyskytl se menší zádrhel... pokud moto stojí delší dobu, tak po nastartovaní značně hulí a prská z výfuku nespálený olej...

Takže někde nastala chyba.. Jelikož je hlava z 100% dobrého motoru, vylučuji netěsnost ventilových gufer... Takže kroužky... Jelikož jsem je z pístu nesundaval, nemohou být otočené... Z náhradního motoru jsem použil jak válec, tak píst a hlavu...

Chyba by mohla být, že na pístu nebyla žádná značka, takže jsem ho tam dal, jak jsem ho měl v ruce.. Na druhou stranu značku opravdu nemá a vypadá symetricky.. Má vždy každý píst směr montáže, nebo je to u některých motorů jedno??

Kroužky jsem dal pootočené o 120 stupňů.. předpokládám že asi by to jinak ani nemělo být, ne??

Poslední co mě napadá, tak jelikož moto je stále ve fázi testování a jelikož není stále na CZ papírech a do té doby s ním na silnici stejně nevyrazím (už mi jednou chtěli sebrat noty za to, že jsem vyjel se skůtrem bez RZ ven ze zahrady), dal jsem tam místo 20w60 olej 10w40 (samozřejmě odpovídající specifikace API) s tím, že ho použiju jako proplachovací a před používáním dám správný..

Ale přece za studena nebude mít 10W40 menší viskozitu než má 20W60 v pracovním režimu, ne??

Dále mám takové podezření, že to dělá od té doby co jsem moto dal na boční stojan (opravovaným válcem dolů).. Sice je to asi kravina, ale je možné že by byla netěsnost těsnění pod hlavou, která by nenarušila zásadním způsobem kompresi, ale během stání by prolnul olej do spalovacího prostoru??

BMW R850R - výměna hlavy a pístu z R21 na 259R

5.10.2016 v 14:35 | Nahoru | #7
U boxera je běžné, že do spalovacího prostoru spodního válce nateče olej, když stojí na bočním stojánku. I po krátkém běhu bude píst a válec ohřátý dost na to, aby se olej po vypnutí motoru prohřál, protekl přes kroužky a při příštím startu se spálil.

Občas mi po startu zakouřil každý baworák. Ale dýmilo to vždy jenom pár sekund a určitě jsem si nevšiml kapiček oleje prskajícího výfukem ven.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Oprava spojky BMW R 850 R Pavlk 6 31.12.2023 v 18:29 TomasNBK
odborná oprava koncového prevodu BMW R 1100 GS, BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventur... Destroyer 27 10.12.2023 v 13:00 Tomassino
Vypadáva posilňovač bŕzd BMW R850R ... BMW R 850 R kasi1976 9 14.6.2019 v 15:04 JiriBN
Manuál k BMW R850R BMW R 850 R JJ_CB 4 18.3.2019 v 15:21 fofo44
vstupní hřídel převodovky BMW R 850 R EmilBMW 4 3.9.2018 v 18:05 honza.kr


TOPlist