globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Radiální pumpa na Ktm SMC-R 690
2.9.2016 v 11:51
Ahoj,

máte někdo zkušenost s úpravou předního brzdiče na Ktm smc-r 690 2014-2016? Oproti Aprilii SXV mi přijde brzda taková gumová, méně účinná a méně přesná v dávkování. Jaké úpravy byste navrhovali? Myslím že kotouč i třmen by měli být výkonostně ok, přemýšlel jsem dát radiální master cylinder (brembo, beringer nebo jiný?), případně opletenou hadici. Mají uvedené úpravy smysl nebo jsou to vyhozené peníze a je třeba předělat to komplet? Jak dimenzovat radiální pumpu aby nebyla slabší nebo naopak příliš? Vím že se řeší nějak průměr pístku a pivot point, ale moc tomu nerozumím.
Díky za osvětu!
Předchozí
1 2
Následující

Radiální pumpa na Ktm SMC-R 690

5.9.2016 v 12:00 | Nahoru | #31
Já měl to brembo 16x18, teď mám pumpu Beringer.
Ten beringer je pocitově příjemnější na prsty. Brembo má páčku asi trošku užší, víc se vaklá. Uložení páky beringeru je naprosto bez vůlí, což je hrozně příjemný.

Já bych volil ten beringer. (netuším jak to máš ale se spínáním brzdového světla). K brembo pumpě byl tlakový spínač. K berinegeru netuším jestli je.






Naposledy editováno 05.09.2016 12:01:22

(reakce na) Radiální pumpa na Ktm SMC-R 690

5.9.2016 v 12:03 | Nahoru | #32

assassin píše:
Myslim ze vetsina týmu co u nas jezdi supermoto jede krosky předělány na motardy...



A co maj taky jezdit jinýho, když v současný době jsou tovární SM snad jen TM a HQ. Všechno ostatní jsou předělávky.

Radiální pumpa na Ktm SMC-R 690

6.9.2016 v 10:07 | Nahoru | #33
Cruzz> Jj, asi přišetřím a půjdu do Beringeru. A kde jsi ho kupoval, tady v Čechách to snad nikdo neprodává? A pocitově je to tužší-přesnější? A chod a potřebná síla oproti Brembu?

Radiální pumpa na Ktm SMC-R 690

6.9.2016 v 11:40 | Nahoru | #34
Chod těžko říct. Ten beringer brzič mi brzdí víc než brembo, ale to je asi, mimo jiné, deskama.
Cekově mám lepší pocit z beringeru. přijde mi, že jde trochu líp dávkovat a brzdí to uplně nesmyslně.
Na brembo jsem tlačil hodně silou aby to brzdilo... na Beringeru když zaberu, jde zadní kolo nahoru.
(Ale i to brembo je velkej rozdíl proti sériový pumpě, nejvíc ale v dávkovatelnosti, nějak zásadně to líp nebrzdí)
Ale to je asi subjektivní, těch proměnných je v těch systémech víc.

Mrkni na FB supermoto.cz , chodí tam převážně závoďáci. Ty mají občas tyhle komponenty na prodej.
Jinak jsem našel snad i někoho v ČR, kdo umí Beringer dodat, ale jen pumpa stojí nová cca 11k?

Naposledy editováno 06.09.2016 11:42:44

Radiální pumpa na Ktm SMC-R 690

6.9.2016 v 23:04 | Nahoru | #35
Jj, je to drahý jak pi*a. A co jsi měl předtím za třmen? Taky brembo monoblok? Já myslím, že to bude stejné jako u beringeru, radiální čtyřpístek z jednoho kusu, nebo je beringer lepší? Hadice máš normální? A dal jsi tedy BRO12 nebo 10? A destičky jaký? Díky!

Radiální pumpa na Ktm SMC-R 690

7.9.2016 v 13:29 | Nahoru | #36
Hele nevim.
Vývoj u mě je následující:

1) Koupil jsem origo komplet brzdu z KTM 690 SMC 2013 (vše origo včetně desek). Dodělal k ní adaptér. Brzdilo to moc pěkně.
2) Dokoupil jsem Brembo radiální pumpu 16x18. Brzdilo to super + se zlepšila dávkovatelnost. Hadice a vše ostatní stále původní.
3) prodal sem to celý s KTM a koupil RMZ s komplet beringerem. To brzdí uplně nesmyslně.

Btw. třmen na SMC není monoblok.. resp můj šel teda rozšroubovat a rozpůlit. Jaký mám desky na Beringeru se můžu večer podívat, dostal jsem dvoje náhradní.

Tady je fotka pumpy. Nevím jestli z toho poznáš jaká to je, já asi ne.
Fotky mám na profilu.












Naposledy editováno 07.09.2016 13:31:57

Radiální pumpa na Ktm SMC-R 690

7.9.2016 v 16:20 | Nahoru | #37
Pozná se myslím podle čísla vyraženého před expanzkou. Ten třmen od Beringu lze taky půlit, tak nevím, ještě mrknu co tam mám, ale žil jsem v představě, že je to osazené vpředu třmenem Brembo Monoblock. Hraju si s představou dát komplet Beringer kit (radiál master s páčkou, hadice, třmen, kotouč). Myslíš že ten třmen je lepší v něčem než ten od bremba? A kotouč jsem někde četl, že by měl být užší a lehčí, je tam znát rozdíl? Za kolik bych cca prodal komplet stock, co mám teď na motorce?
Díky moc!

Radiální pumpa na Ktm SMC-R 690

7.9.2016 v 16:37 | Nahoru | #38
Pred expanzkou mam vyrazenou desitku. Rekl bych ze monoblok nemas. Mam dojem ze stoji pres 20 klacku jen trmen.
Co je lepsi/horsi sem ti psal vys. Je to ale subjektivni. Za me ale vede beringer. Ma podle me lepe ulozenou paku a je prijemnejsi na stisk. Celkove mi to brzdi mnohem lip nez brembo. Ale jak rikam, rozdilu je vic.
Kotouc mam goldfren a predpokladam ze je 310mm, protoze mam 16,5 predni kolo. Origo beringer kotouc je tezkej a bude mit vetsi setrvacnost nez jinej plovouci a derovanej.
Origo smc brzdu jsem bral z anglie za 3400kc i s postou. Na tom asi balik nevydelas. Paku brembo sem sehnal za 3800 4x jetou. A uz mela trosku vakl.

Radiální pumpa na Ktm SMC-R 690

8.9.2016 v 00:54 | Nahoru | #39
Tak to máš zřejmě BRO10, i když na 4pístek Beringer doporučuje BRO12 viz:

- BRO10 (Ø14.5mm piston) for only one floating or
opposite 2 piston caliper (small size).
- BRO12 (Ø17.5mm piston) for only one opposite 4 or
6 piston caliper. Integral braking for Quads.
- BRO14 (Ø20.6mm piston) for 2 opposite 4 or 6 piston
calipers. Integral braking for Quads.

S menším průměrem by měla být delší dráha a menší potřebná síla na páčku, tak je to tak třeba schválně udělané, abys měl lepší dávkovatelnost, nevím.
Máš pravdu, monoblock nemám, mám jen brembo radiální třmen 4pístek se 4mi destičkami, je to půlený, dnes jsem na to koukal. Takže mám asi Brembo P4 34/34 100mm. Našel jsem zajímavé srovnání co se týče hmotnosti s monoblocky m4 - viz foto













Radiální pumpa na Ktm SMC-R 690

8.9.2016 v 01:04 | Nahoru | #40
Destičky maji 206g, takže můj třmen má nějakých 1143g i s destičkama. Aerotec 4pístek od Beringeru má 990g, takže tam je tedy výhoda uspořených 153gramů. Nevím, jak je to s účiností, jakou roli hraje vnitřní konstrukce atd., troufám si myslet, že by to mělo být plusminus stejné..? Markatnější by to mohlo být u těch monoblocků, ale pozná to vůbec běžný smrtelník?

Radiální pumpa na Ktm SMC-R 690

8.9.2016 v 01:24 | Nahoru | #41
Tady to někdo swapnul myslím z RC8r a prý rozdíl, tak možná na tom něco bude.
http://www.monomania...M-690-Brembo-upgrade

Radiální pumpa na Ktm SMC-R 690

8.9.2016 v 01:40 | Nahoru | #42
Jinak jsem našel, že průměr pístků u 4pístku Beringer 4R12A je 32mm. Hlavní pumpu má u BRO12 17,5mm, pivot je ??. Versus Brembo P4 - pístky 34mm a 19mm (pivot 18 nebo 20) u RCS19.

Radiální pumpa na Ktm SMC-R 690

8.9.2016 v 01:47 | Nahoru | #43
Ještě co jsem našel, vesměs potvrzuje, co jsem psal výše a že jde o to, co komu víc vyhovuje. Ale lze tedy použít bro10 i 12 se 4pístkem Beringer, u záměny za mou stock brembo axiální pumpu by to mohlo asi taky fungovat, myslím, že hlavní pumpa je 15mm??, takže pocitově by asi zůstal chod stejný ale dávkování o kus přesnější.

"BRO10 master cylinder have a 14.5mm bore and should be used with single 4 piston calipers and will offer a soft pull BR12 ands BRO12 master cylinders have a 17.5mm bore and should be used with single 6 piston calipers and will offer a soft pull. When used with a 4 piston caliper, it will offer a firm lever pull, but not as hard as other brands. BR14 and BRO14 master cylinders have a 20.5mm bore and are to be used with dual 4 or 6 piston calipers on most sportbikes and hyper bikes."

Naposledy editováno 08.09.2016 01:51:09

Radiální pumpa na Ktm SMC-R 690

8.9.2016 v 08:13 | Nahoru | #44
Hele udělej jak uznáš za vhodné.
Mě to funguje neskutečně a z brzdy mám tak skvělej pocit, jako sem ještě neměl.
Chod mi připadá dlouhej akorát. Je to citlivý jak sviňa a když brzdím jedním - dvěma prsty, nemačkám si ostatní prsty na plynu.

Já to mám doma od minulýho čtvrtka a na trati sem byl zatím jen jednou... asi 2mth. Neměl sem moc čas studovat kde co a jak...
Nicméně to funguje. Páka má asi i zpětnou pružinu. Takže když pustíš páčku, kulturně se vrátí do výchozí polohy.
To brembo je v tom takový trochu jalový.

To upevnění páky a chod je prostě vymazlený. Cejtíš z toho jak je to jako soustava tuhý, bez jakýkoli vůle a chodí to nádherně.

Ono se to těžko popisuje. Nicméně kdybys měl šanci si to osahat na dvou motorkách vedle sebe, okamžitě poznáš rozdíl už jen pomačkáním páčky na místě.












Naposledy editováno 08.09.2016 08:16:42

Radiální pumpa na Ktm SMC-R 690

8.9.2016 v 09:45 | Nahoru | #45
Jasně, já s tím souhlasím. Nejideálnější by bylo to vyzkoušet Ale to nemám kde , proto se tady snažím sehnat co nejvíc informací a udělat si nějakou představu. Níže ještě info k plným kotoučům od Beringeru.









1 reakcí na tento příspěvek Radiální pumpa na Ktm SMC-R 690

8.9.2016 v 20:45 | Nahoru | #46
Tak dej pak vědět co si pořídil.

Radiální pumpa na Ktm SMC-R 690

11.9.2016 v 00:12 | Nahoru | #47
Jj, bude to Beringer, jen premyslim jestli cely set nebo jen radial pumpu a hadice..

(reakce na) Radiální pumpa na Ktm SMC-R 690

30.3.2017 v 22:48 | Nahoru | #48
Cruzz> Tak jsem nakonec dal komplet Beringer přes zimu. Byla to celkem laborace, prodejce tvrdil, že mají KIT vychytaný, samozřejmě přišel kit na starší model ,myslím na smc 2012. Takže jen jedna hadice a krátká. Já mám model 2016, hadice jsou tam 2, kvůli abs. Takže jsem musel změřit a překreslit orig hadice, následně udělali ve Francii opletené a poslali. Musel jsem ještě vypodložit čidlo abs. Dál odvzdušnění byl obrovský problém. Nakonec se to nějak povedlo, ale pořád se mi to nezdálo. Tak jsem to odvezl ještě do KTM aby to odvzdušnili i s pomocí PC a diagnostiky (aktivace modulu abs). Vesměs se nic moc nezlepšilo a jsem zatím celkem zklamaný. Zpracování a kvalita je na jedničku, ale páčka je prostě hrozně gumová. Přijde mi, jako by bylo v systému nějaké těsnění nebo něco gumového, co jakoby povolí. Prostě, když si na jakékoliv jiné motorce zmáčknu přední brzdu, tak se dostanu do bodu, kdy už prostě nejde a je tvrdá. U mojí páčky ji domáčknu až k heftu. Jinak, je to sice takhle gumové, ale brzdí to dost, takže myslím, že zavzdušněné to není. Někdo nápad?

Radiální pumpa na Ktm SMC-R 690

30.3.2017 v 22:57 | Nahoru | #49
Mě zatím přijde nejpravděpodobnější, že je tam ještě někde nějaká minibublinka, ale už mi opravdu došly nápady. Odvzdušňoval jsem s pomocí odsávačky ze shora, ze spodu nahoru stříkačkama, třmen jsem poklepával a otáčel, abs jsem pulsoval na štěrku a poté to ještě odvzušňovali v KTM i s počítačem a furt je to gumový

1 reakcí na tento příspěvek Radiální pumpa na Ktm SMC-R 690

31.3.2017 v 12:01 | Nahoru | #50
Pocitově je to podobný, jako když si zmáčknu přední brzdu na enduru nebo krosce - dlouhý a gumový. Na silniční motorce je to většinou krátký a pevný. Není to tedy nakonec vlastnost menšího průměru pístku? Mám BRO10.

(reakce na) Radiální pumpa na Ktm SMC-R 690

24.4.2018 v 11:09 | Nahoru | #51
peshhi> cau, docela by me zajimalo, jak si to vyresil. mam ted neco podobnyho. na Bergu mam trmen Beringer a Brembo pumpu. brzdi to celkem dobre, ale obcas to mam taky takovy gumovy. cely sem to odvzdusnil, nahore i dole a chodi to lip, ale porad to nebrzdi na citovku. necham to jeste cely vycistit, jestli tam neni nekde nejakej bordel. kdyz ani to nepomuze, uz nevim jo a nemas nejaky fotky ty brzdy na 690?

Radiální pumpa na Ktm SMC-R 690

28.7.2018 v 15:19 | Nahoru | #52


Naposledy editováno 28.07.2018 15:21:11

Radiální pumpa na Ktm SMC-R 690

28.7.2018 v 15:35 | Nahoru | #53
Nakonec jsem to vyresil tak, ze jsem to dal na primo a vysr*l se na abs. Je to o kousek lepsi ale ne nejak zasadne. Brzda brzdi skvele, jen proste pocitove jde zlehka. Obcas mi prijde, ze je jakoby nekonzistentni, ze nekdy zmacknu lehce a hned to brzdi a nekdy se "chyta" jakoby pozdeji, ale to prisuzuju vzdalenosti desticek od kotouce. Ale, kdyz beru za packu v klidu, tak mam pokazde stejny odpor a konzistenti chod. Prislo mi, ze to prave dela, kdyz pri jizde dyl nebrzdim, takze to zabira jako pozdeji, tak dle me jsou desticky vic oddalene. Nebo jestli je v expanzce malo brzdovky a pri nerovnostech se dostane minibublinka pred pistek a je potreba namackat, nevim. Mate nekdo podobnou zkusenost? Vymenim jeste brzdovku a zkontroluju mnozstvi. Ale jeste jsem se nedostal k tomu to nejak poradne vysledovat, budu jeste chvilku laborovat a dam vedet.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rottweiler Fueling Dongle 690/701 -... KTM 690 Enduro, KTM Duke 690, KTM 690 Supermoto, KTM... Gumish 28 11.6.2023 v 18:44 Matess727x
Oblečení supermoto KTM 690 SMC JsemTomas 8 20.5.2022 v 08:49 selkie
Diagnostika KTM 690 Duke KTM 690 Enduro, KTM Duke 690, KTM 690 SMC, KTM Duke ... wormi 6 19.11.2021 v 19:52 wormi
Dnešní problé s KTM 690 A vylítlá p... [1, 2, 3] KTM 690 SMC themasterjan 61 15.3.2021 v 15:20 supermotodrz400
KTM SMC chyba TPS KTM 690 SMC jakubadam 7 20.9.2020 v 12:21 -MK-


TOPlist