máte někdo zkušenost s úpravou předního brzdiče na Ktm smc-r 690 2014-2016? Oproti Aprilii SXV mi přijde brzda taková gumová, méně účinná a méně přesná v dávkování. Jaké úpravy byste navrhovali? Myslím že kotouč i třmen by měli být výkonostně ok, přemýšlel jsem dát radiální master cylinder (brembo, beringer nebo jiný?), případně opletenou hadici. Mají uvedené úpravy smysl nebo jsou to vyhozené peníze a je třeba předělat to komplet? Jak dimenzovat radiální pumpu aby nebyla slabší nebo naopak příliš? Vím že se řeší nějak průměr pístku a pivot point, ale moc tomu nerozumím.
Díky za osvětu!
Ten beringer je pocitově příjemnější na prsty. Brembo má páčku asi trošku užší, víc se vaklá. Uložení páky beringeru je naprosto bez vůlí, což je hrozně příjemný.
Já bych volil ten beringer. (netuším jak to máš ale se spínáním brzdového světla). K brembo pumpě byl tlakový spínač. K berinegeru netuším jestli je.
Naposledy editováno 05.09.2016 12:01:22
Cekově mám lepší pocit z beringeru. přijde mi, že jde trochu líp dávkovat a brzdí to uplně nesmyslně.
Na brembo jsem tlačil hodně silou aby to brzdilo... na Beringeru když zaberu, jde zadní kolo nahoru.
(Ale i to brembo je velkej rozdíl proti sériový pumpě, nejvíc ale v dávkovatelnosti, nějak zásadně to líp nebrzdí)
Ale to je asi subjektivní, těch proměnných je v těch systémech víc.
Mrkni na FB supermoto.cz , chodí tam převážně závoďáci. Ty mají občas tyhle komponenty na prodej.
Jinak jsem našel snad i někoho v ČR, kdo umí Beringer dodat, ale jen pumpa stojí nová cca 11k?
Naposledy editováno 06.09.2016 11:42:44
Vývoj u mě je následující:
1) Koupil jsem origo komplet brzdu z KTM 690 SMC 2013 (vše origo včetně desek). Dodělal k ní adaptér. Brzdilo to moc pěkně.
2) Dokoupil jsem Brembo radiální pumpu 16x18. Brzdilo to super + se zlepšila dávkovatelnost. Hadice a vše ostatní stále původní.
3) prodal sem to celý s KTM a koupil RMZ s komplet beringerem. To brzdí uplně nesmyslně.
Btw. třmen na SMC není monoblok.. resp můj šel teda rozšroubovat a rozpůlit. Jaký mám desky na Beringeru se můžu večer podívat, dostal jsem dvoje náhradní.
Tady je fotka pumpy. Nevím jestli z toho poznáš jaká to je, já asi ne.
Fotky mám na profilu.
Naposledy editováno 07.09.2016 13:31:57
Díky moc!
Co je lepsi/horsi sem ti psal vys. Je to ale subjektivni. Za me ale vede beringer. Ma podle me lepe ulozenou paku a je prijemnejsi na stisk. Celkove mi to brzdi mnohem lip nez brembo. Ale jak rikam, rozdilu je vic.
Kotouc mam goldfren a predpokladam ze je 310mm, protoze mam 16,5 predni kolo. Origo beringer kotouc je tezkej a bude mit vetsi setrvacnost nez jinej plovouci a derovanej.
Origo smc brzdu jsem bral z anglie za 3400kc i s postou. Na tom asi balik nevydelas. Paku brembo sem sehnal za 3800 4x jetou. A uz mela trosku vakl.
- BRO10 (Ø14.5mm piston) for only one floating or
opposite 2 piston caliper (small size).
- BRO12 (Ø17.5mm piston) for only one opposite 4 or
6 piston caliper. Integral braking for Quads.
- BRO14 (Ø20.6mm piston) for 2 opposite 4 or 6 piston
calipers. Integral braking for Quads.
S menším průměrem by měla být delší dráha a menší potřebná síla na páčku, tak je to tak třeba schválně udělané, abys měl lepší dávkovatelnost, nevím.
Máš pravdu, monoblock nemám, mám jen brembo radiální třmen 4pístek se 4mi destičkami, je to půlený, dnes jsem na to koukal. Takže mám asi Brembo P4 34/34 100mm. Našel jsem zajímavé srovnání co se týče hmotnosti s monoblocky m4 - viz foto
http://www.monomania...M-690-Brembo-upgrade
"BRO10 master cylinder have a 14.5mm bore and should be used with single 4 piston calipers and will offer a soft pull BR12 ands BRO12 master cylinders have a 17.5mm bore and should be used with single 6 piston calipers and will offer a soft pull. When used with a 4 piston caliper, it will offer a firm lever pull, but not as hard as other brands. BR14 and BRO14 master cylinders have a 20.5mm bore and are to be used with dual 4 or 6 piston calipers on most sportbikes and hyper bikes."
Naposledy editováno 08.09.2016 01:51:09
Mě to funguje neskutečně a z brzdy mám tak skvělej pocit, jako sem ještě neměl.
Chod mi připadá dlouhej akorát. Je to citlivý jak sviňa a když brzdím jedním - dvěma prsty, nemačkám si ostatní prsty na plynu.
Já to mám doma od minulýho čtvrtka a na trati sem byl zatím jen jednou... asi 2mth. Neměl sem moc čas studovat kde co a jak...
Nicméně to funguje. Páka má asi i zpětnou pružinu. Takže když pustíš páčku, kulturně se vrátí do výchozí polohy.
To brembo je v tom takový trochu jalový.
To upevnění páky a chod je prostě vymazlený. Cejtíš z toho jak je to jako soustava tuhý, bez jakýkoli vůle a chodí to nádherně.
Ono se to těžko popisuje. Nicméně kdybys měl šanci si to osahat na dvou motorkách vedle sebe, okamžitě poznáš rozdíl už jen pomačkáním páčky na místě.
Naposledy editováno 08.09.2016 08:16:42
1 reakcí na tento příspěvek Radiální pumpa na Ktm SMC-R 690
1 reakcí na tento příspěvek Radiální pumpa na Ktm SMC-R 690
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rottweiler Fueling Dongle 690/701 -... KTM 690 Enduro, KTM Duke 690, KTM 690 Supermoto, KTM... | Gumish | 28 | 11.6.2023 v 18:44 Matess727x |
Oblečení supermoto KTM 690 SMC | JsemTomas | 8 | 20.5.2022 v 08:49 selkie |
Diagnostika KTM 690 Duke KTM 690 Enduro, KTM Duke 690, KTM 690 SMC, KTM Duke ... | wormi | 6 | 19.11.2021 v 19:52 wormi |
Dnešní problé s KTM 690 A vylítlá p... [1, 2, 3] KTM 690 SMC | themasterjan | 61 | 15.3.2021 v 15:20 supermotodrz400 |
KTM SMC chyba TPS KTM 690 SMC | jakubadam | 7 | 20.9.2020 v 12:21 -MK- |