bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou
 
1.9.2016 v 15:40
Zdravím,

mám pro vás poměrně úsměvnou zkušenost ze závěreček na velký Áčko.

Udělat si řidičák na motorku jsem si přál docela dlouho. Rozmýšlel jsem se minulý rok, zda se pustit do A2 nebo ještě rok počkat až mi bude 24 a rovnou udělat Ačko. Počkal jsem, jenže přišel listopad 2015 a nové zkoušky v autoškole. Jelikož jsem absolutní začátečník, trochu jsem se bál.

Vybral jsem si autoškolu, kde mají Bandita 600. S mou postavou, 167cm a 55 kg jsem měl ze začátku problém udržet balanc, protože nedosáhnu celou plochou chodidla na zem. Blížil se termín závěreček a já se naučil motorku ovládat. Bohužel nemám zas takovou sílu a dalo mi docela zabrat manipulovat s motorkou (zatlačení do vyznačeného prostoru), ale při nácviku jsem to tak nějak zvládl.

Přišel den zkoušek. Přede mou vše odjel kolega a přišel jsem na řadu já. Musel jsem dotlačit motorku k místu, odkud se zkouška začínala (cca 60 metrů). Tento úkon mi dal natolik zabrat, že jsem si musel udělat jednu malou přestávku :D ale nakonec jsem motorku na místo dotlačil. Značně zadýchán jsem motorku zkontroloval a připravil se na první úkon - zaparkovat motorku do vyhrazeného prostoru. Jak by někdo řekl, jsem tintítko :D a asi jsem si i blbě najel, ale při couvání s motorkou jsem si zřejmě špatně srovnal řídítka a cítil jak se motorka začíná překlápět na pravý bok, proto jsem rychle vykřikl na komisaře zda mi nepomůže a to byl konec :) Hodil jsem motorku na stojan, komisař mi podal helmu a já si to odkráčel k místu, odkud jsem motorku odtlačil.

V tu chvíli jsem si v hlavě přehrával co jsem udělal špatně, ale nic moc jsem nevymyslel. Takže mě čeká opakovačka. Tímto bych se chtěl zeptat na nějaký trik nebo tip jak tento úkon zvládnout při mých proporcích. Nerad bych dělal ústupky s tím, že bych si dělal řidičák na A2 (menší motorka).

Díky a snad jsem někoho pobavil :D

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

7.9.2016 v 07:46 | Nahoru | #121

HondaGiRRl píše: Tys mě vůbec nepochopil, viď? Já neříkám, že se o to nepokusím, já celou dobu tvrdím, že jako podmínka pro získání ŘP je to nesmysl.



Proč je to tedy nesmysl?

A odstavce 2-4 jsou moje odpověď

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

7.9.2016 v 08:43 | Nahoru | #122

Krejza píše: Proč je to tedy nesmysl?

A odstavce 2-4 jsou moje odpověď



Protože to Honda řekla a hotovo

(reakce na) Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

7.9.2016 v 09:37 | Nahoru | #123

Krejza píše: Proč je to tedy nesmysl?

A odstavce 2-4 jsou moje odpověď



imho to jako podminka ziskani RP nesmysl je

1/ Existuji ruzne tezke motorky a pokud zni podminka "zvedni jakoukoli motorku", tak si uvedom, ze budes zvedat treba Goldwinga, ktery ma necelych 400kg. Je-li ucelem schopnost pomoct nekomu, kdo pod takovou motorkou zustane, musis i tohle pripustit

2/ Pokud by to bylo definovano jako "zvedni svoji motorku", na prvni pohled to dava smysl. Jenze je treba si uvedomit, ze muzes motorku vymenit za tezsi. Bude v takovem pripade podminkou vymeny stroje nejaka "recertifikace"?

Bezesporu je uzitecne umet motorku zvednout, klidne by mohlo soucasti zkousek byt i predvedeni zpusobu, jak to nejlepe delat, ale tim bych skoncil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

7.9.2016 v 10:34 | Nahoru | #124
Stanley78> nečuč při osmě na zem, jakmile se na ni podíváš, tak si na ni šlápneš. Koukej na kužely a dáš to levou zadní ;)

Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

7.9.2016 v 11:25 | Nahoru | #125
Jen pro připoměnutí, nebylo to zavedení nových závěreček snahou o POSTUPNÉ získávání zkušeností a vyježdění se? Když půjdu od malého áčka až po neomezené, a na motorkách budu v letech mezi věkovými hranicem opravdu jezdit a učit se, tak by neměl být problém ty závěrečky zvládnout, ne? A to i s tlačením přes půl fotbaláku nebo zvednutí ze země.
Navíc se při zkouškách prokazuje schopnost, nepodepisuje se tam smlouva, že to přesně tak budu celý život dělat. Takže předvedu co chtějí. A pak si kidně můžu pořídit otroka, co mi bude před každou jízdou kontrolovat technický stav, hlídat platnost všech dokumentů, motorku mi přistaví nastartovanou až pod nos, pomůže mi nalézt a třeba mě i roztlačí a pojede se mnou, aby mě z toho mohl v cíli sundat a estou mi radil s pravidly.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

7.9.2016 v 18:56 | Nahoru | #126
vilemx> příteli, Ty asi o ironii víš jen to, že se s tím mejou vokna, viď?
Proč jsi skončil? Každý si opravoval motorku sám?
Pro případ, že bys to nepochopil...ani to puleni motoru z Tebe nedělá o nic lepšího jezdce.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

7.9.2016 v 18:58 | Nahoru | #127
Krejza> chudák ten, co bude ležet pod motorkou a najde ho někdo, kdo nebude mít A...ten ji nejen nezvedne ale ní nebude vědět jak na to... Krejzo Krejzo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

7.9.2016 v 20:07 | Nahoru | #128
MedWed> Ale já nikde netvrdím, že umět rozpůlit motor dělá z někoho lepšího jedzce. Tento názor mi jako kolovrátek neustále podsouváš ty a já ti jako kolovrátek píšu, že tomu tak není.
V půlení jsme za jedno, ale v tom zvedání máme holt rozdílný názor na to, co by měl šofér umět, resp. byl schopen u zkoušek jednou předvést. V pohodě.
Jo a ten servis jsem dal dočasně k ledu kvůli rekonstrukci baráku a narození prťat Až dostavím, rád bych se k tomu vrátil.

Naposledy editováno 07.09.2016 20:09:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

7.9.2016 v 21:02 | Nahoru | #129
vilemx> a umet dolit odstrikovace dela lepsiho jezdce? a zvednuti motorky? a postaveni na hlavni stojan?

Jo, ja chapal, ze jsi to mel na plnej uvazek... jen se vrat, servisaku je furt malo... zvlast dobrejch...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

7.9.2016 v 22:07 | Nahoru | #130
MedWed> No, tak v tom případě můžeme zrušit zdravovědu a technické otázky ohledně stavby motorky. Pochybuju, že dát člověka do stabilizované polohy z tebe lepšího jezdce udělá

(reakce na) Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

7.9.2016 v 22:20 | Nahoru | #131

felixxx píše: mi to třeba vůbec rozumný nepřijde,

za chvilku zavedou když hodíš před zatáčkou na bok auto tak ho musíš převrátit na kola. jinak nedostaneš papíry

z vedat motorku ze země je naprosto nehorázné a zdraví nebezpečné zvláště pro lidi 17 let co sedí v lavicích a mají váhu 5O kilo

něco o tom vím, silu mám jak franta kocorék věnoval jsem se boxu a když někoho břinknu hákem na bradu de k zemi


A tak v 17ti asi nebudeš mít 250-300kg cesťáka, ale nějakou lehkou 125ku. Až poporosteš, tak si koupíš větší motorku.
Řeči o převracení aut na kola jsou úplně mimo. Hloupá demagogie. Auto ti samo od sebe na bok nespadne a rozhodně se to nestává tak často. U motorky je to naopak dost časté a zvlášť u začátečníka. Ale mně je to fuk. Ať si každej dělá s ležící spící motorkou co chce.

(reakce na) Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

7.9.2016 v 23:07 | Nahoru | #132

Krejza píše: Proč je to tedy nesmysl?

A odstavce 2-4 jsou moje odpověď



Protože to je naprosto nevypovídající o ničem. Klidně, ať to instruktor v autoškole ukáže, jak na to. Ale proč to proboha chtít při závěrečkách? To fakt potřebujete mít předpis i na utření prdele (sorry, ale už to jinak říct nejde). Pak to tady nemá vypadat, jak to vypadá, evidentně si lidi v příkazech, zákazech, regulacích, pravidlech na každou kravinu libují.... Jinak Veverčák to vystihl přesně tak jak jsem to myslela. Dál je asi zbytečný se k tomu vracet. Prostě se v tom neshodneme.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

7.9.2016 v 23:07 | Nahoru | #133

dva_hrnce píše: Protože to Honda řekla a hotovo



No, tak snad mám ještě právo na svůj názor...

(reakce na) Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

7.9.2016 v 23:09 | Nahoru | #134

MedWed píše: vilemx> a umet dolit odstrikovace dela lepsiho jezdce? a zvednuti motorky? a postaveni na hlavni stojan?

Jo, ja chapal, ze jsi to mel na plnej uvazek... jen se vrat, servisaku je furt malo... zvlast dobrejch...



Prostě pokud nejsi schopnej poskládat celou motorku od šroubku, nejsi hoden na ní jezdit

(reakce na) Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

7.9.2016 v 23:38 | Nahoru | #135

Krejza píše: MedWed> No, tak v tom případě můžeme zrušit zdravovědu a technické otázky ohledně stavby motorky. Pochybuju, že dát člověka do stabilizované polohy z tebe lepšího jezdce udělá



Jiste, ja naprosto souhlasim!

2 reakcí na tento příspěvek Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

8.9.2016 v 02:42 | Nahoru | #136
MedWed, Honda, Veverčák - Zřejmě každý chápeme význam slova autoškola jinak.
Pro mě to znamená školu, kde se naučím schopnosti důležité pro jízdu na motorce v souvislosti se skutečnostmi, na které mohu narazit při provozu. Není záměrem z tebe udělat super pilota, už jenom počet hodin jízd a tím nákladů na výcvik by se znásobil, tím by ses dostal na nesmyslnou částku za získání oprávnění, ale nalejt do tebe základní schopnosti, jak se na silnici pohybovat, stroj dostatečně ovládat a připravit tě na situace, které tě běžně mohou na silnici potkat. To ale znamená umět a znát několik věcí, které sice nesouvisí se samotným řízením, ale souvisí s provozem motorky a provozem obecně. Proto nemám problém s tím, že jsou do toho výcviku zařazeny i přidružené schopnosti/testy, jako je umět pomoci raněnému, znát motorku nebo ji umět tlačit a zvednout.

Pokud se budeš chtít stát lepším pilotem, je to vždy jenom na tobě, ty musíš chtít. Na to tě ale autoškola nepřipraví a musíš se rozvíjet sám. Ať již formou samostudia, motoškoly, rad od rozličných lidí atd. Takže jste u mě vítáni, pokud budete chtít rozvinou své schopnosti stát se lepšími piloty. Veverčák už moje metody zná

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

8.9.2016 v 07:44 | Nahoru | #137
Krejza> pro me je autoskola instituce, ktera Ti ma dat zakladni mnozsvi informaci... a zrovna zvedani motorky je z meho pohledu naprosto zbytna informace.

Jinak bych napriklad mohl trvat na tom, aby byl kazdy schopen na silnici vymenit dusi, resp opravit netesnici pneu... ci jinou naprosto OT situaci, ktera na silnici nastane 1x za 10 let.

(reakce na) Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

8.9.2016 v 08:15 | Nahoru | #138

HondaGiRRl píše: No, tak snad mám ještě právo na svůj názor...



Ještě jo

(reakce na) Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

8.9.2016 v 09:11 | Nahoru | #139

Krejza píše: MedWed, Honda, Veverčák - Zřejmě každý chápeme význam slova autoškola jinak.
Pro mě to znamená školu, kde se naučím schopnosti důležité pro jízdu na motorce v souvislosti se skutečnostmi, na které mohu narazit při provozu. Není záměrem z tebe udělat super pilota, už jenom počet hodin jízd a tím nákladů na výcvik by se znásobil, tím by ses dostal na nesmyslnou částku za získání oprávnění, ale nalejt do tebe základní schopnosti, jak se na silnici pohybovat, stroj dostatečně ovládat a připravit tě na situace, které tě běžně mohou na silnici potkat. To ale znamená umět a znát několik věcí, které sice nesouvisí se samotným řízením, ale souvisí s provozem motorky a provozem obecně. Proto nemám problém s tím, že jsou do toho výcviku zařazeny i přidružené schopnosti/testy, jako je umět pomoci raněnému, znát motorku nebo ji umět tlačit a zvednout.

Pokud se budeš chtít stát lepším pilotem, je to vždy jenom na tobě, ty musíš chtít. Na to tě ale autoškola nepřipraví a musíš se rozvíjet sám. Ať již formou samostudia, motoškoly, rad od rozličných lidí atd. Takže jste u mě vítáni, pokud budete chtít rozvinou své schopnosti stát se lepšími piloty. Veverčák už moje metody zná



Ale ja mluvim jen o tom, ze nepovazuji podminku zvednuti motorky za vhodnou k ziskani ridicaku, nic vic.

Jinak bych potreboval zrychlit, nejblizsi sanci mas na slovakiaringu 30.9.-2.10., jsi vitan ;)

Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

8.9.2016 v 09:58 | Nahoru | #140
Dvě stránky o ničem - nikdo nechce, aby žák v autoškole zvedal padlou motorku. Pouze odtlačit po rovině určitou vzdálenost. Pokud to žák nezvládne, jsem rád, že se počká, až se to naučí.
A k určité technické informovanosti...............ano, je potřeba žákům vysvětlit, že tlak v pneu zásadně ovlivňuje chování stroje (proč by to měl žák řešit, když máme pneuservisy a tam kolo dofouknouí?), vysvětlit, že když něco uniká z motorky, tak může být problém - buď to někde chybí, nebo zase někde přebývá (olej se třeba přemístí z motoru na pneumatiku........................servis to přece vyřeší) aatd., atd.

Až bude HondaGiRRI vysvětlovat - promiňte paní, já jsem vašeho muže přejela protože mě došla voda v ostřikovači...............no chápejte - jsem jenom ženská, takže jsem nevěděla co s tím a servis byl až v dalším městě. To přece musíte pochopit........................ne nemusím a ani nechci. Jsou určité minimální znalosti potřebné k ovládání jak auta, tak motorky - a že v autoškole se snaží to žáky naučit................................chválím. V žádné autoškole netlačí Goldwinga nebo podobná monstra - mají tam nejběžnější typy strojů většinou nevybočující z průměru.

Dělal jsem autoškoly v minulém století a před technickou výukou se třásli i chlapci. Museli jsme třeba napumpovat kolo pumpičkou, vyměnit žárovku, nasadit rezervu, dolít a zkontrolovat olej, vodu v ostřikovači..............................a všichni šmahem - a jezdili jak chlapi, tak ženské.

Motorku zvedat netřeba - odtlačit někam (třeba aby nepřekážela) považuji za minimum.

Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

8.9.2016 v 16:13 | Nahoru | #141
Ja moto tlacim 50m uplne bezne. Parkujem na ulici na parkaci pre moto. Ale sem-tam to chcem namazat, ocistit, atd. Tak to zatlacim do priejazdu, kde je ticvho, tien a necumi na mna kazdy mimon. Startovat kvoli 50m fakt nebudem. Zatlacit do parkovacieho mesta tiez bezna vec. Dvihat som musel za 2roky dva krat. Spadlo mi to na chate a nikto tam nebol. Spadlo mi to u prace (zle vykopnuty bocak) a ludia namiesto pomoci cumeli ako na debila. Obidva krat som xj600 (220kg) zdvihol uplne v pohode. Mam 68kg a neposilujem. Proste podla mna bezna dovednost

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

8.9.2016 v 17:36 | Nahoru | #142

MedWed píše: Krejza> chudák ten, co bude ležet pod motorkou a najde ho někdo, kdo nebude mít A...ten ji nejen nezvedne ale ní nebude vědět jak na to... Krejzo Krejzo...

Možno by sa to mohlo zaviesť do školských osnov... malá násobilka sa odloží na druhý polrok, decká budú zdvíhať Goldwingy.

(reakce na) Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

9.9.2016 v 00:07 | Nahoru | #143

Metric píše: Možno by sa to mohlo zaviesť do školských osnov... malá násobilka sa odloží na druhý polrok, decká budú zdvíhať Goldwingy.



A v jeslich skutra!

(reakce na) Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

9.9.2016 v 08:13 | Nahoru | #144
ynzha> Svata pravda , ale zadarilo se!

(reakce na) Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

9.9.2016 v 08:18 | Nahoru | #145

MedWed píše: Krejza> pro me je autoskola instituce, ktera Ti ma dat zakladni mnozsvi informaci... a zrovna zvedani motorky je z meho pohledu naprosto zbytna informace.
.


nevím jestli to tam ještě je nebo už ne ale musel jsi u auta umět vyměnit kolo při defektu(sice né při závěrkách) ,ale prostě to tak bylo .
proč je dnes v autoškole zdravověda , k čemu? když ji stějně nikdy nepoužiješ a ve vetšině případů budeš volat rychlou,(a netahej tam přímé ohrožení života to je jiná kapitola)
Prostě to tam je a hotovo,chceš na tom jezdit musíš to umět odtlačit a to zvednutí na kola není špatné umět,pro případ když ti někde upadne aby jsi mohl postavit a nepřekážela v provozu a není to jen o nehodě (např: mě na dovče v chorvatsku sfoukl vítr(Bóra) na bok Bandita z hlavního stojanu)
Mělo by se ukazovat technika jak ji zvednou aby si člověk neublížil viz video jak jsem někdo už dal ,podle toho pak s tím nemá problém ani 50 kg střízlík.
Jinak ty zkoušky schvaluji ,konečně tak autoškola možná bude mít trošku smysl a budou z ní chodit lepší řidiči než dosuď ale pouze to možná.

Naposledy editováno 09.09.2016 08:23:24

1 reakcí na tento příspěvek Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

9.9.2016 v 08:30 | Nahoru | #146
Takže, ještě horké zážitky ze včerejší zkoušky. Testy jsou pohoda, pokud si někdo projede testy na etesty2 na netu tak jsou to NAPROSTO ty samé otázky. Jen doporučuji read the F question protože já jsem si nepřečetl : Řidič NEVIDÍ značku a natlačil jsem tam tu co vidí hahaha...dva body. No ale dal jsem to s přehledem, 3 minuty jsou tak v klidu bez spěchání, 5 i s následnou kontrolou.
Přesun na cvičák: kontrola motorky, dotaz na min. hloubku vzorku a co kontroluju pod sedlem, jinak standart, bez komentáře, naprosto souhlasím.
Tlačit mašinu 12 metrů a zacouvat, neopíral jsem ji o sebe ale lehce naklonil na sebe, pohoda. Jo mimochodem to byla suzuki GSR 600. Zaparkovat, pohoda, stojan. Kolega po mně to dal jako by ke zdi garáže a musel to přeparkovat doprostřed.
Pak pomalá jízda, pomalý slalom a osmička. Při prvním oblouku jsem si šlápl ale nechal mně pokračovat a vykroužit další 3, pak už v klidu.
Rychlé manévry ok, brzdění ok. Kolega zablokoval zadní brzdu tak, až to hulilo jak Temelín tak ho to nechal udělat znova. Ale s tím, že chtěl vidět jak se i to zadní zablokuje ale jen na chvíli, prý ať vidí že používáš obě, logicky.
No a pak jízda v provozu, komisař jel na mašině a bylo to v pohodě, pár předností zprava, blikat v křižovatkách když hlavní odbočuje, přechody pro chodce. Hodně se soustředil na levé zrcátko a mrtvý úhel, ale já to věděl, tak jsem hlavou točil do krajních poloh aby to viděl. Jen mně řekl, že před přejezdem mám mít 30 jen 50m před, ne 100. Ale já to udělal schválně abych si nenaběhl. Jinak naprosto v klidu komisař, nestresoval jsem ani já ani on.
Přede mnou vylil jednoho 125ccm když zastavil v křižovatce a nevěděl, kdo má přednost, přestože byl na hlavní - no nedivím se.
Takže suma sumárum, papíry mám, teď už se můžu začít učit jezdit, protože 13hodin je tak akorát se naučit dost na to udělat jízdy, ale to je vše.
Nemyslím si, že kterýkoliv úkon při zkoušce byl zbytečný, jen bych přidal více hodin jízd. Němci mají 26hodin (60minutových), my 13(45minut)...myslím, že to je málo, nemůžu říct, že jsem plně ready vyrazit.

1 reakcí na tento příspěvek Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

9.9.2016 v 08:31 | Nahoru | #147
Jo a žádné zvedání mašiny nebylo, jen nás všechny upozornil, kdo to položí, tak dál nepokračuje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

9.9.2016 v 09:02 | Nahoru | #148
Stanley78> Gratulace

(reakce na) Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

9.9.2016 v 10:04 | Nahoru | #149
mstejska> Dik

Fail při závěrečkách u manipulace s motorkou

9.9.2016 v 12:46 | Nahoru | #150
A když má komisař blbej den, tak to udělá do kopce :)

No nezávidím Vám a i když vidím ty ceny ....

Jak jsem rád, že jsem si v 18 udělal papíry na A, jezdil jsem na Jawě 350 a komisař mě u motorky v životě neviděl.
Akorát jsem musel psát test na dopravním inspektorátu, který jsem na poprvé nedal, takže jsem na nějakou dobu přišel i o B.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist