globalmoto_duben_nolan





Téma: Dvoupatrový most na D1
 
14.2.2008 v 14:05
Určitě hodně z Vás litá po D1 aniž bystě věděli že na D1 jezdíte po dvoupatrovém mostě, přes vrchní část vede D1 a přes spodní část "okreska", ten spodní most byl původně určen a postaven pro dálnici ale nebyl k tomu využit a měl být zbourán, ale je to hezká stavba a tak se rozhodlo že zůstane zachován a nad ním se vystaví nový. V létě je tam moc hezky, takže doporučuju se tam cestou zastavit. Je to most přes želivku tuším že snad na 75 km z prahy a dostanete se na něj ze sjezdu Hořice.

pokud už to tady bylo tak se omlouvám







Naposledy editováno 14.02.2008 14:28:38
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Dvoupatrový most na D1

14.2.2008 v 14:06 | Nahoru | #1
proč mi nejdou vkládat fotky...

Naposledy editováno 14.02.2008 14:08:30

Dvoupatrový most na D1

14.2.2008 v 14:08 | Nahoru | #2
pěkný! To je ta cesta jako přes Vlašim? Je cesta přímo vedle dálnice ale okreska... Není to tohle?

1 reakcí na tento příspěvek Dvoupatrový most na D1

14.2.2008 v 14:10 | Nahoru | #3
[img]

2 reakcí na tento příspěvek Dvoupatrový most na D1

14.2.2008 v 14:12 | Nahoru | #4
A není to na D1 jen tato atrakce ale i tato :

http://www.moto.werd...mbnails&album=57

Dvoupatrový most na D1

14.2.2008 v 14:12 | Nahoru | #5
Je to u želivky - kousek od Humpolce - mezi Hořicema a Vojslavicema

49°35'45.398"N, 15°12'24.451"E

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dvoupatrový most na D1

14.2.2008 v 14:13 | Nahoru | #6
Suzuki> No pis presne kudy tam a hod treba i mapku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dvoupatrový most na D1

14.2.2008 v 14:14 | Nahoru | #7
Werd> doprdele nejde mi vložit ani obrázek tady a už chceš i mapku ...je to jak píše Meli...

(reakce na) Dvoupatrový most na D1

14.2.2008 v 14:15 | Nahoru | #8
Suzuki> lol lol lol

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dvoupatrový most na D1

14.2.2008 v 14:16 | Nahoru | #9
tak mi nefunguje tady ten slavný "link na obrázky" ale kašlu na to

Naposledy editováno 14.02.2008 14:23:32

(reakce na) Dvoupatrový most na D1

14.2.2008 v 14:32 | Nahoru | #10
Suzuki> Obrázek imageshack_image_Procházet_host it_Thumbnail for forums (1)_zkopírovat a vložit do fora
allowed: jpg jpeg png gif bmp tif tiff swf < 1.5 megabytes!!!!!

Naposledy editováno 16.02.2008 07:38:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dvoupatrový most na D1

14.2.2008 v 16:44 | Nahoru | #11
Suzuki> Vzdyt jsi je tu mel vsechny 3 :o Tak proc jsi to zase smazal ?

(reakce na) Dvoupatrový most na D1

14.2.2008 v 19:38 | Nahoru | #12

Werd>A není to na D1 jen tato atrakce ale i tato :

http://www.moto.werd...amp;album=57 [/quote]
A kde je tohle?

1 reakcí na tento příspěvek Dvoupatrový most na D1

14.2.2008 v 19:50 | Nahoru | #13
Loni jsem byl na obou "atrakcích"

http://droppi.rajce....5Dovolena_070090.JPG

http://droppi.rajce....5Dovolena_070092.JPG

http://droppi.rajce....5Dovolena_070074.JPG

Ne, prostě jsem jen vlezl na tohle nový fórum a zase se hnedka nas*al, páč ty obrázky nevidim (nevim jak ostatní teda)

Tak budou alespoň odkazy :o

Naposledy editováno 14.02.2008 20:13:26

(reakce na) Dvoupatrový most na D1

14.2.2008 v 19:55 | Nahoru | #14
Droppi> Fakt krásný

Dvoupatrový most na D1

14.2.2008 v 20:05 | Nahoru | #15
pěkné prostě další zajímavý tip na výlet

(reakce na) Dvoupatrový most na D1

14.2.2008 v 20:11 | Nahoru | #16

Werd>A není to na D1 jen tato atrakce ale i tato :
http://www.moto.werd...amp;album=57 [/quote]

Jestli myslíš ten nedostavěný most, někdy nesprávně nazývaný jako Hitlerův most, tak jo, taky jsem tam byl.
edit: obrázek nešel vložit, tak když odkaz na tu akci
http://www.koprivnic...00/6-tz-vysocina.htm
byla tam jedna kontrola v rámci závodu Tajný závod Vysočina 2006

další info o mostě:
http://www.tretipol....nek&view&288
mapa:
http://www.mapy.cz/#...6%276.52%22E@mm=PF@@
foto z boku:
[img]

Naposledy editováno 14.02.2008 20:16:02

(reakce na) Dvoupatrový most na D1

14.2.2008 v 21:55 | Nahoru | #17
Werd> jsou v úvodním příspěvku

1 reakcí na tento příspěvek Dvoupatrový most na D1

15.2.2008 v 06:42 | Nahoru | #18
byl jsem tam, ještě se chystáme na mosty švihov,nebo jak se to jmenuje, ty jsou taky nedokončený,viz foto,co tu někdo dával

(reakce na) Dvoupatrový most na D1

15.2.2008 v 20:07 | Nahoru | #19
Děděk EV> před 2,5rokama sme tam byli, jak sme jeli do toho Chýnova, vy stese vezli autem lol lol tak ste holt měli smůlu.

Až se mi podaří narvat někam fotky, tak je sem upnu.
Imageshack me fakuje, takže letecká:
http://leteckaposta.cz/928592440
http://leteckaposta.cz/188319325

Naposledy editováno 15.02.2008 20:13:32

Dvoupatrový most na D1

16.2.2008 v 01:39 | Nahoru | #20
Dingo já vím,když jsme byli s Deerem na tom dvojpatráku,tak nás to nenapadlo se tam kuknout, spíš on nám nezasvěceným neřekl,že už je to jen kousek od tamtud

Dvoupatrový most na D1

9.3.2008 v 15:06 | Nahoru | #21
jj,ten dvojitej most znam,pochazim z Humpolce a parkrat sem tam uz byl:))

1 reakcí na tento příspěvek Dvoupatrový most na D1

9.3.2008 v 18:18 | Nahoru | #22
Dá se k tomu nedostavenýmu mostu na borovsku dostat na masine az primo k nemu?díky

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dvoupatrový most na D1

9.3.2008 v 18:41 | Nahoru | #23
owen196> dostaneš se (resp. loni to tak ještě bylo) k němu na cca 50 metrů po relativně rozumné lesní cestě, pak následuje sráz s vyšlapanou cestičkou mezi stromy. To už je vyloženě na enduro, ale na konci cesty je největší zářez v podobě půlmetrového schodu už přímo na most.
Chtěl jsem fotečku motorky na tom mostě, ale na mém stroji je to jaksi nereálné :\

(reakce na) Dvoupatrový most na D1

9.3.2008 v 19:00 | Nahoru | #24

Droppi>owen196> dostaneš se (resp. loni to tak ještě bylo) k němu na cca 50 metrů po relativně rozumné lesní cestě, pak následuje sráz s vyšlapanou cestičkou mezi stromy. To už je vyloženě na enduro, ale na konci cesty je největší zářez v podobě půlmetrového schodu už přímo na most.
Chtěl jsem fotečku motorky na tom mostě, ale na mém stroji je to jaksi nereálné :\



No ono je to tak trošku nereálné i pro enduro, reálně to připadá pro lehkou krosku
Ovšem cedule zákaz vlezdu, vodní ochranné pásmo,. to si pak říkáš pěkně o průser, pokud tě někdo chytí, jako že krosky teda rozhodně tichý nejsou

Si vyfoť motorku na tom dvojitým mostě, je to stejnej most

Naposledy editováno 09.03.2008 19:01:17

Dvoupatrový most na D1

9.3.2008 v 19:09 | Nahoru | #25
podzim 2006








1 reakcí na tento příspěvek Dvoupatrový most na D1

9.3.2008 v 23:53 | Nahoru | #26
Ten nedokončený most vypadá dost zajímavě ... !! Kde to prosím Vás je přesně? Jinak docela by mě zajímala historie tohoto mostu, proč se stavěl a nedostavěl atp. Pokud máte někdo webovky o tomto "skvostu" hoďte prosím ...

Dvoupatrový most na D1

10.3.2008 v 01:29 | Nahoru | #27
Autor článku na http://www.tretipol...nek&view&288 se poněkud zásadně mýlí. Nevím kde vzal název "Hitlerův most" u nás se tyto mosty, jak patrový u Píště a tak i ty dva na km 59,10 a 59,70 bývalé protektorátní dálnice u Hulic a Borovska nenazývají. Navíc druhej most u Hulic, /ten větší/ je zcela kompletní a nic mu nechybí. Až na ten násep, kterej měl za ním začínat a otáčet se doprava /viděno směrem na Brno/ k Borovsku. Mostovka má na konci mostu speciální podpěry a tak most není absencí náspu ohrožován. Jezero tu v té době pochopitelně nebylo, takže konec mostu byl zcela na suchu. Pokud poklesne hladina jezera tak o -2 metry jsou stále vidět i koleje kabelovýho jeřábu, který byl používán zde, tak jako u stavby každýho velikýho mostu. Most je poměrně, až na vrchní izolaci v dobrý kondici, statikové mu dávají tak 200 let. Pozastavení stavby se sice odehrálo, tak jak autor píše, ale s tím že až do konce války byl na staveništi stálý dozor. Na konci války v květnu 1945 nebyl most vůbec hotový, stály jen dva holý nosný oblouky v brněnský polovině /tuším/ a bez mostovky. Stavba od roku 1945/46 pokračovala až do dokončení v listopadu 1950, most byl kolaudován v roce 1952. Pak strana a vláda rozhodla, že "Dálnice nejsou, jako kapitalistický výmysl třeba" a následky jsou známy. Druhý menší /sloupkový/ most je již v havarijním stavu, na rozdíl od velkého, zde nedosypaný násep měl být pevnou součástí stavby a tak dochází k poklesu odkryté nechráněné severozápadní podpěry a trhání armarury /odhadovaná životnost je zde 20 - 40 let/.
Patrový most u Píště skutečně nebyl dokončen, chybělo vybetonovat pouze poslední, asi 5m dlouhý pole. Asi do roku 1959 tam bylo ještě armování a šalovací forma, to se pak zřítilo a zbytky byly z důvodů bezpečnosti odstraněny a nahrazeny provizorní lávkou. Při stavbě D1 v 70-tých létech bylo poslední pole znova zaarmováno a dobetonováno. Je to při návštěvě spodního patra dopře patrné. Nově dobetonobvaná část je o dost méně kvalitní. Stojí za zmínku, že Němci předělali projekt dálnice na rychlost 160km/h.

Mimo tyto dva mosty je v lokalit u Hulic/Borovska mnoho stavebních pozůstatků, zde byla Protektorátní dálnice již z 90% dokončena. Jsou tu tři velký propustky /po jednom z nich se jezdí/, nějaký drobný zbytky a torzo nedostavěný přeložky místní komunikace z Bernartic do Borovska a velmi kuriózní situace, kdy přeložku sice nedostavěli, ale přeložkou se nakonec stala Protektorátní dálnice sama. Takže asi po necelém kilometru protektorátní dálnice se můžete projet, přesněji jejím brněnským pruhem, kterej je hotovej a jezdí se po něm do Borovska. Možno zde prohlédnout jeden z velkých propustků, který má nové kovové zábradlí. Za války na propustcích zábradlí nedělali. Propustkem vede lesní cesta a dříve kovovými poklopy zakrytý potok. Poklopy byly však již dávno ukradeny. Hned 15m vedle propustku je druhý, malý. Pokud neí léto a je málo listí, je dobře vidět. Ten patří k nedokončené přeložce místní silnice, která vede nyní po staré dálnici. Nová D1 vede z počátku hned vedle, pak se odklání na západ. Asi po 1 km se odkloní na západ i stará dálnice a vede opuštěná lesem. Silnice do Borovska pak pokračuje již samostatně.

Zde pár obrázků zajímavejch staveb v lokalitě:
http://www.mesto-vlasim.eu/mosty.htm
Některý obrázky jsou vypůjčený z ze Slavíkova webu www.dalnice.com, s jeho dovolením. Barevný foto velkýho mostu u Hulic z roku 1967 je uměle zmenšený. Ostrá velká verze by měla být v připravované knize o stavbě dálnic za války, pokud mi ji tam autoři dají...

Orthofotomapy zvláštní "přeložkodálnice", pak stopy původní dálnice v terénu, mostů a nějaký přímý foto mostu plus jeřábový dráhy při poklesu vody:
http://www.speaker.c...ge.php?name=autobahn

Přeložka vedená po starý Protektorátní dálnici, původní těleso v dálnice lese:
http://www.speaker.c...sloclanku=2005020401
Článek je sice o Borovsku, resp. farním kostelu v Borovsku, obrázky jsou pod článkem. U Fotomap bacha, není to ze Sezmanu.cz, jsou to vostrý orthomapy, sice uměle zmenšovaný. Moc to tedy nikde nevěšte.

Naposledy editováno 10.03.2008 02:00:51

1 reakcí na tento příspěvek Dvoupatrový most na D1

10.3.2008 v 16:47 | Nahoru | #28
Prej je tam zakazany jezdit a chodit?

(reakce na) Dvoupatrový most na D1

10.3.2008 v 21:25 | Nahoru | #29
prej je to hlídaný kvůli tomu že je to v ochranem psamu

(reakce na) Dvoupatrový most na D1

10.3.2008 v 21:30 | Nahoru | #30
owen196> od čeho jsou zákazy?
Jo a taky se tam nesmí koupat
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist