Téma: Rozkmitani riditek
25.8.2016 v 14:00
Ahoj lidi,
mam problem z rozkmitavanim riditek . prvne se mi to stavalo s kufrem kdyz jsem je pustil cca 60km/hod. Typoval jsem na kufr.
Pokracovalo to ze bez kufru nad 180km/hod coz bylo neprijemne a ted uz mi zacinaji kmitat nad 160km/hod. Ale stylem ze to je skoro nebezpecny.
Vule v hlave neni jde krasne hladce volne zadne zadrhavani.
Jediny co je na Motorce totalne KO je retez. ¨
Muze to byt retezem?
Diky za rady Dins.
mam problem z rozkmitavanim riditek . prvne se mi to stavalo s kufrem kdyz jsem je pustil cca 60km/hod. Typoval jsem na kufr.
Pokracovalo to ze bez kufru nad 180km/hod coz bylo neprijemne a ted uz mi zacinaji kmitat nad 160km/hod. Ale stylem ze to je skoro nebezpecny.
Vule v hlave neni jde krasne hladce volne zadne zadrhavani.
Jediny co je na Motorce totalne KO je retez. ¨
Muze to byt retezem?
Diky za rady Dins.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozkmitani riditek
FEAR píše: Kup tam novou gumu a nevymejšlej další závady
+1

Ale prd nejvetsich nakladu . Zatim to stalo cca 1500,- a vim, ze zadek je v cajku a v loziskach to byt nemuze. Pneu stoji vic.
XJR je pry strasne nachylna na nastaveni podvozku. Nekdo ji i kvuli tomu prodal. Staci to prej jen vychytat.
Ta guma ma najeto 4 tis. Bridgestone BT30 EVO GT.
Jeste me napadlo ze koupim tlumic rizeni....
Myslite ze na to vlneni by mol pomoct? Kluci z XJR clubu si pochvalovali ze moto je pak jak vymenena.
XJR je pry strasne nachylna na nastaveni podvozku. Nekdo ji i kvuli tomu prodal. Staci to prej jen vychytat.
Ta guma ma najeto 4 tis. Bridgestone BT30 EVO GT.
Jeste me napadlo ze koupim tlumic rizeni....
Myslite ze na to vlneni by mol pomoct? Kluci z XJR clubu si pochvalovali ze moto je pak jak vymenena.
Tak jasně, že pomůže, kvůli tomu se vyrábí ale to nevyřešíš příčinu ale důsledek, to je blbost.
Všichni se shodli na gumě, tak jí kup, nech přezout a když to gumou nebude, tak jí tam hold za 2 roky, až sjedeš novou zas hodíš ne?
O nic nejde, prachy nevyhodíš
Všichni se shodli na gumě, tak jí kup, nech přezout a když to gumou nebude, tak jí tam hold za 2 roky, až sjedeš novou zas hodíš ne?
O nic nejde, prachy nevyhodíš

1 reakcí na tento příspěvek Rozkmitani riditek
Tlumicem rizeni resit nejakou "vadu" neni nejlepsi reseni. Jasne, zlepsi se to, ale mnohem lepsi je najit problem.
Taky bych vsadil na pneu.
A ad to nastaveni podvozku - tomu moc neverim, xjr ma tak primitivni techniku, ze o to nastaveni ani tak moc nejde..
Taky bych vsadil na pneu.
A ad to nastaveni podvozku - tomu moc neverim, xjr ma tak primitivni techniku, ze o to nastaveni ani tak moc nejde..
1 reakcí na tento příspěvek Rozkmitani riditek
Ahoj vetřu se do dotazu jelikož mám dost stejný problém. Motorku mám týden. gumy uplně nové najeto cca 300km. ložisko v krku bez vůle. Ale jak jedu 160 tak mi skače přední kolo a je to vidět i na blatníku jak to všechno vibruje. je to hrozně nepříjemny. a po Praze je podvozek tak tvrdej že mam pocit že to skoro netlumi. Přední vidlice je nastavena že trčej 3 proužky. a v zadu jsou obě matice u sebe. oproti banditu je to jak staré kolo bez odpružení. Motor taha jak hrom ale mam strach že to někde odskočí a bude pád
děkuji za radu

fisera1 píše: Ahoj vetřu se do dotazu jelikož mám dost stejný problém. Motorku mám týden. gumy uplně nové najeto cca 300km. ložisko v krku bez vůle. Ale jak jedu 160 tak mi skače přední kolo a je to vidět i na blatníku jak to všechno vibruje. je to hrozně nepříjemny. a po Praze je podvozek tak tvrdej že mam pocit že to skoro netlumi. Přední vidlice je nastavena že trčej 3 proužky. a v zadu jsou obě matice u sebe. oproti banditu je to jak staré kolo bez odpružení. Motor taha jak hrom ale mam strach že to někde odskočí a bude pád děkuji za radu
dal bych odpružení do základního nastavení
2 reakcí na tento příspěvek Rozkmitani riditek
Tak potize pokracuji... ale zajimave zjisteni vcera jsem se posunu pri vysoke rychlosti zadkem na jednu stranu , cca soupnul jsem ho pocitove asi o centak a kmitani prestalo. A uz to vubec nechapu.

Že by aerodynamika? Já mám FZS 1000 a nad 180km/h mám problém, protože si sám rozkmitávám řidítka. Mám cca 110kg a trošku široký v ramenách + širší řidítka a problém je na světě. U XJR kdy zrcátka jsou na řidítkách , atd bych rozmitávání řešil jen a pouze tlumičem řízení. Prostě naháč rozhodně není na tak vysoké rychlosti.
Ještě takovou blbost - kontroloval jsi jestli máš přední a zadní kolo "rovně"? Ale kontroluj to deskou- na čárky na kyvce se vyprdni.
Ještě takovou blbost - kontroloval jsi jestli máš přední a zadní kolo "rovně"? Ale kontroluj to deskou- na čárky na kyvce se vyprdni.
Dins> Ahoj
Já si na XJR namontoval vidle z R1 a super,do 150km/h přes se taky rozkmitali a skončilo to skokem přes přejezd a následnou hospitalizací :
zlomený obratel,rozdrcená stehení kost...pecka
Vrátil jsem tam původní a vzal ji do Brna a do Mostu a dobrý...
Ale ty USD tam vypadají skvěle
Řešil jsem to ještě s MadMaxem,který je tam má taky a on s tím problém nemá...
bude to asi vážně v nastavení,ale ruku na srdce,kdo to umí naštelovat ???
Je i pár takovejch,co se tím živý,odvypráví pohádku a tady máš a zkus to...
Já si na XJR namontoval vidle z R1 a super,do 150km/h přes se taky rozkmitali a skončilo to skokem přes přejezd a následnou hospitalizací :
zlomený obratel,rozdrcená stehení kost...pecka
Vrátil jsem tam původní a vzal ji do Brna a do Mostu a dobrý...
Ale ty USD tam vypadají skvěle

Řešil jsem to ještě s MadMaxem,který je tam má taky a on s tím problém nemá...
bude to asi vážně v nastavení,ale ruku na srdce,kdo to umí naštelovat ???
Je i pár takovejch,co se tím živý,odvypráví pohádku a tady máš a zkus to...

1 reakcí na tento příspěvek Rozkmitani riditek
Tak po par letech stale stejny
.
Koupeny novy pneu Michelin Road5.
Vymeneny loziska na prednim kole , kuzelikove v krku, vzadnim kole, v kyvce, nova rozvodovka, vymeneny olej v ohlinsech.
A je to nemlich to samy s batuzkem neni problem jet pres 200, single 160 tak ze se to chvilku da 180 ji lovim z jedny strany na druhou.
Pojedu asi na nejaky xjr sraz a musim pokecat s ostatnima. Popripade si pujcit nejakou. Prudi mi ze i moje XJ600N jede rychleji.
Dins.

Koupeny novy pneu Michelin Road5.
Vymeneny loziska na prednim kole , kuzelikove v krku, vzadnim kole, v kyvce, nova rozvodovka, vymeneny olej v ohlinsech.
A je to nemlich to samy s batuzkem neni problem jet pres 200, single 160 tak ze se to chvilku da 180 ji lovim z jedny strany na druhou.
Pojedu asi na nejaky xjr sraz a musim pokecat s ostatnima. Popripade si pujcit nejakou. Prudi mi ze i moje XJ600N jede rychleji.
Dins.
Dins> uz kdysi jsem cetl v jednom testu XJR. Predek je mekky, zadek tvrdy. To by odpovidalo tomu, ze se spolujezdcem a je motorka stabilnejsi. Vyzkousis to snadno, predpeti predni vidle dotahnout, zadni pruziny povolit. Kdyz se to potvrdi, muzes laborovat s vymenou pruzin.
Zrovna vcera jsem to zkousel, zadek povolil ze jsem to mel az nahohore a tim nejmeksi perovani co se dokaze nastavit predek dotahnul. A vyrazil.
Dokonce jsem si za jizdy sednul na zadni sedacku a nohy na zadni stupacky a motorka se vicemene uklidnila, ze se dze se to dalo cca 180 jak jsem ale presedl tak uz zase cvicila ze strany na stranu.
Dokonce jsem si za jizdy sednul na zadni sedacku a nohy na zadni stupacky a motorka se vicemene uklidnila, ze se dze se to dalo cca 180 jak jsem ale presedl tak uz zase cvicila ze strany na stranu.
Tak ji přifoukni, tu gumu... Nebo teda, máš tam tlak za studena jak má bejt ? Nebo po krátké jízdě cca 10% plus?
Druhá věc, nepřetáhl jsi ložiska v krku? Musí jít absolutně volně, jinak motorka nestíhá srovnat vlnění díky gyro momentu od kol. Jedeš jako nalitej, cítíš v řídítkách jak se pravidelně zavírá a otvírá. Ve vysoké rychlosti kmitá a nechce se zklidnit. Po cca 5 tisících to oskáče př. gumu
Třetí věc, v brýlích je poloha tlumičů dle manuálu? Pokud se to pustí níž na předku, motorka zkrátí stopu a je nestabilní hlavně na kvaltu ... Ale lidi to stejně dělají
Edit: tuhost pružin má být tak, že když si sedneš v jízdní poloze zhruba, tak musí klesnout předek i zadek stejně a současně. Povolit útlumy ( pokud to jde ) nastavit to aby se prosedaly spolu a pak tlumení zpět, většinou je potřeba to taky sladit na stejný pokles i odskok.
Předtím je ale potřeba jako první krok nastavit vzadu SAG, a pak už jen povolovat pokud k tomu nejde dohonit předek, záleží co ti umožní nastavovací prvky. ( XJR SP má Ohlins, je to asi jiné než normální...)
= Pokud se nemění pružina, tak potřebuješ vzadu negativní zdvih, tedy podle mě prosednutí cca o 15 % dráhy celkového zdvihu zad. tlumičů u nezatížené motorky po sundání ze stojánku ( vyvěšené kolo). Pokud k tomu nedohoníš předek, aby klesaly oba stejně, pak vzadu povolovat.
Naposledy editováno 17.04.2020 16:28:34
Druhá věc, nepřetáhl jsi ložiska v krku? Musí jít absolutně volně, jinak motorka nestíhá srovnat vlnění díky gyro momentu od kol. Jedeš jako nalitej, cítíš v řídítkách jak se pravidelně zavírá a otvírá. Ve vysoké rychlosti kmitá a nechce se zklidnit. Po cca 5 tisících to oskáče př. gumu
Třetí věc, v brýlích je poloha tlumičů dle manuálu? Pokud se to pustí níž na předku, motorka zkrátí stopu a je nestabilní hlavně na kvaltu ... Ale lidi to stejně dělají
Edit: tuhost pružin má být tak, že když si sedneš v jízdní poloze zhruba, tak musí klesnout předek i zadek stejně a současně. Povolit útlumy ( pokud to jde ) nastavit to aby se prosedaly spolu a pak tlumení zpět, většinou je potřeba to taky sladit na stejný pokles i odskok.
Předtím je ale potřeba jako první krok nastavit vzadu SAG, a pak už jen povolovat pokud k tomu nejde dohonit předek, záleží co ti umožní nastavovací prvky. ( XJR SP má Ohlins, je to asi jiné než normální...)
= Pokud se nemění pružina, tak potřebuješ vzadu negativní zdvih, tedy podle mě prosednutí cca o 15 % dráhy celkového zdvihu zad. tlumičů u nezatížené motorky po sundání ze stojánku ( vyvěšené kolo). Pokud k tomu nedohoníš předek, aby klesaly oba stejně, pak vzadu povolovat.
Naposledy editováno 17.04.2020 16:28:34
Ahoj, asi jsem na to prisel. Vypada to ze chyba v motorce neni je ve me, ze se drzim riditek . Delaji to ruce, tahahaji za riditka tak se to tlakem vzduchu vlni.
Zkousel jsem to na dalnici cca od 160 jsem plyn chtil jen dvouma prstama levou ruku hodil do klina a moto byla cca do 200 klidna pak uz jsem se bal a byl moc velky tlak vzduchu ze jsem sjizdel dozadu. nicmene drzela stopu v ramci moznosti.
Mate nekdo zkusenosti z tlumicem rizeni? jestli by toto dokazal odfiltrovat. popripade predni plego co by usmernilo vzduch.
Zkousel jsem to na dalnici cca od 160 jsem plyn chtil jen dvouma prstama levou ruku hodil do klina a moto byla cca do 200 klidna pak uz jsem se bal a byl moc velky tlak vzduchu ze jsem sjizdel dozadu. nicmene drzela stopu v ramci moznosti.
Mate nekdo zkusenosti z tlumicem rizeni? jestli by toto dokazal odfiltrovat. popripade predni plego co by usmernilo vzduch.
Hele,tlumičem řízení nikdy nic nezkazíš...
XJRo mám momentálně v inzerci a jsou tam fotky i s umístěním...
https://www.motorkar...jr-1300-1544783.html
XJRo mám momentálně v inzerci a jsou tam fotky i s umístěním...
https://www.motorkar...jr-1300-1544783.html
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jiná kola na XJR 1300 Yamaha XJR 1300 | spéca | 2 | 4.1.2021 v 17:54 docent |
Tlumič řízení XJR 1300 SP Yamaha XJR 1300 | xjrko1300 | 19 | 24.12.2020 v 10:57 __RomFox__ |
Adaptér olejového filtru Yamaha XJR 1300 | sladis | 9 | 5.12.2020 v 18:42 krokoš |
KN filtr Yamaha XJR 1300 | eda | 25 | 28.11.2020 v 20:34 Doctoropulos |
Je moje XJR 1300 RP02 zároveň tzv SP Yamaha XJR 1300 | Mufiozo | 5 | 21.10.2020 v 05:20 VlaHa |