globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zahřívá se více přední válec
Vážené dámy, vážení pánové,
píši Vám opět v opakující se relaci na téma technické anomálie mého motocyklu. Nadpis tématu je všeříkající. Zahřívá se mi dříve přední válec nežli ten zadní a i posléze má vyšší teplotu. Nevím co s tím, zda li je to normální či je problém v karburátoru nebo za to může vůle boží.

Děkuji za každou radu.

S pozdravem a přáním hezkého dne Prázdná nádrž.

Zahřívá se více přední válec

Skvělá odpověď, děkuji! 25.8.2016 v 12:20 | Nahoru | #1
a chova se to nějak jinak,střílí,kucka se to,chcípato?

Zahřívá se více přední válec

25.8.2016 v 12:24 | Nahoru | #2
Vrní jako kotě akorát když je motor studený tak když jedu z kopce se zařazenou rychlostí, tak střílí do výfuku.

Zahřívá se více přední válec

Skvělá odpověď, děkuji! 25.8.2016 v 12:25 | Nahoru | #3
a máš to seřízené? Nemáš na předním válci chudší směs, nebo nějak rozhozené ventily?

1 reakcí na tento příspěvek Zahřívá se více přední válec

25.8.2016 v 12:34 | Nahoru | #4
To bude asi kámen úrazu, akorát si nějak netroufám se hrnout do seřizování karburátoru nebo ventilů. Dával jsem to do servisu před rokem tak snad mi to tam mohli seřídit. Nebo se to mohlo samovolně rozhodit?

(reakce na) Zahřívá se více přední válec

Skvělá odpověď, děkuji! 25.8.2016 v 12:40 | Nahoru | #5
Emptytank> ventily se časem zatlučou a karburátor se může nějak zanést, nebo šroubky vlivem vibrací trošku pohnout

Zahřívá se více přední válec

Skvělá odpověď, děkuji! 25.8.2016 v 12:42 | Nahoru | #6
nejrychlejší kontrola bohatosti směsi je podle barvy svíček,vyšroubuj je a uvidíš,musí mít stejnou barvu,nejlépe aby se blížila k ružové až cihlové červené,mam na mysli tu keramiku uprostřed

Zahřívá se více přední válec

Skvělá odpověď, děkuji! 25.8.2016 v 15:12 | Nahoru | #7
Radeji to dej do servisu, taky to tipuju na rozstelovanou smes

Zahřívá se více přední válec

Skvělá odpověď, děkuji! 25.8.2016 v 16:24 | Nahoru | #8
Máš to chudé to servisu seridit

Zahřívá se více přední válec

25.8.2016 v 16:42 | Nahoru | #9
Děkuji mockrát za odpovědi a rady!

Zahřívá se více přední válec

25.8.2016 v 22:41 | Nahoru | #10
Kubacech:
Ty máš taky zatlučenej ventil, ale v Tvý hlavě
Zdar S

1 reakcí na tento příspěvek Zahřívá se více přední válec

Skvělá odpověď, děkuji! 26.8.2016 v 06:43 | Nahoru | #11
Tak si to shrneme...

1 - tvou uvedené teploty jsou relativní - nevíš jestli je normální ten co se zahřívá moc, nebo ten co málo.

2 - k rozdílnému spalování může docházet a pravděpodobně to tak je, pouze při určitém režimu, buď volnoběh a lechtání plynu, nebo naopak plná zátěž (což zavání pořádným průserem a je to nepravděpodobné).
což tedy navazuje na zde výše uvedené - po jízdě to na svíčce v podstatě nepoznáš.

Podle mě k tomu dochází právě na volnoběhu že? Když nastartuješ a necháš motor běžet, za chvíli jsou rozdílné teploty, no částečně se tohle dá přežít, dlouhodobě to není ideální.
Teď jde o to co je normální - většinou svod co topí je ok a ten studený vynechává, ale takhle po netu se to nedá posoudit.

3- servis vybere 25 tisíc a motorku budeš mít na pár let totálně rozdrbanou, než narazíš na nějakého odborníka. Toť moje zkušenost se servisy.
Potřebují vydělávat, ne se tomu věnovat a několik let studovat karbec.

Hodně štěstí, přeji aby to byla nějaká totální blbost typu ucpaná volnoběžná tryska, nebo hodně hnutá synchronizace klapek, hlavně si nenech montovat dynojet, KN a pod. tonoucí se stébla chytá kraviny.

Pamatuj, že origo stav funguje, najít příčinu, vyčistit karbec, seřídit synchro klapek.
Žádná směs se nešteluje, jednak není důvod a jednak ne v servisu, tam chybí základní znalosti a hlavně měřící vybavení!!!

Naposledy editováno 26.08.2016 06:48:32

(reakce na) Zahřívá se více přední válec

1.9.2016 v 05:23 | Nahoru | #12
Jurawood> Už jsem to vykoumal. Je to uložením svíčky. Na předním válci je vlevo a na zadním vpravo, a já ošahával pouze levou stranu válce. Každopádně mockrát děkuji za rady!!

Zahřívá se více přední válec

1.9.2016 v 09:27 | Nahoru | #13
Zrovna jsem i chtěl psát ... ale přišel jsi na to sám takže

1 reakcí na tento příspěvek Zahřívá se více přední válec

1.9.2016 v 10:27 | Nahoru | #14
Leda, že by si měl na jedné straně dvojnásobně dlouhé žebrování, než na druhé, ale to jsi mohl rovnou osahávat chromovou krytku, nebo stehno batůžku

Každopádně motor se musí prohřívat na všech stranách stejně, navíc blok je z hliníku, směs je homogenní - rozprášená, pak rozvířená přes sání a ventil, stlačená kompresí, odpařená a znovu rozvířená. Neumím si představit, že by hořela jen u svíčky a na druhé straně ne - jestli si to myslel takhle? tak zapomeň

tady se mrkni a představ si, že to hoří jen na jedné straně, jakým kouzlem by to mělo probíhat...


i kdyby si měl svíčku na jedné straně


Naposledy editováno 01.09.2016 10:33:02

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívá se více přední válec

1.9.2016 v 10:43 | Nahoru | #15
Jurawood: Viraga prostě mají asymetrické žebrování - jeden válec je vpředu vlevo, druhý vzadu vpravo a žebrama je to natažené tak, aby vypadaly v zákrytu. Mezi válcem a opačným okrajem žebrování je ještě díra na rozvodový řetěz, takže je to fakt hlavně ze začátku ohřáté hodně nerovnoměrně. Takhle nějak:

Zahřívá se více přední válec

1.9.2016 v 11:24 | Nahoru | #16
aha takže ten první případ, jsem netušil že někdo dokáže být až takovej expert

(reakce na) Zahřívá se více přední válec

1.9.2016 v 18:56 | Nahoru | #17

1100Virago píše: Jurawood: Viraga prostě mají asymetrické žebrování - jeden válec je vpředu vlevo, druhý vzadu vpravo a žebrama je to natažené tak, aby vypadaly v zákrytu. Mezi válcem a opačným okrajem žebrování je ještě díra na rozvodový řetěz, takže je to fakt hlavně ze začátku ohřáté hodně nerovnoměrně. Takhle nějak:



Souhlas, chtěl jsem napsat to samé. Ono se na ten válec nechá sáhnout jen chvilku po nastartování, dříve než se to plně ohřeje, po ohřátí už by si asi spálil prsty.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívá se více přední válec

2.9.2016 v 15:01 | Nahoru | #18
1100Virago>Žebrování,nežebrování,toť pravda, tak a teď mi Davide vysvětli,proč mi i na XV535 i na XV1100 jde ihned po nastartování z obou výfuků na volnoběh rozdílná teplota?

Zahřívá se více přední válec

2.9.2016 v 15:58 | Nahoru | #19
Asi máš na jednom válci studenou svíčku a na druhém teplou svíčku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívá se více přední válec

2.9.2016 v 16:43 | Nahoru | #20
Doctor1: Těch vysvětlení může být víc. Máš tam na výfucích ten originální kolektor pod motorem, nebo jsou to laďáky a každé koleno a koncovka samostatně?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívá se více přední válec

3.9.2016 v 10:39 | Nahoru | #21
1100Virago> Vše origo,jen jsou u obou strojů vybrabčené.Hrnce pod motorem jsou,takže právě to je zajímavé,že vše jde to společné do mixéru,a vychází rozdílné teploty.To mi hlava nějak nemůže pobrat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívá se více přední válec

3.9.2016 v 13:14 | Nahoru | #22
Doctor1: Právě naopak Ta cesta z kolektoru do koncovek není symetrická a kvůli proudění má prostě většina výfukových plynů tendenci jít do koncovky, kudy má cestu s menším odporem. Tak se taky rychleji ohřívá a tím se ta nesymetričnost jen podtrhne. Teprve když se prostupem tepla prohřeje celý výfukový systém, rozdíly se zdánlivě smažou.

Horší by to bylo u oddělených výfuků - tam by to znamenalo pravděpodobně rozdílnou směr a tím odlišnou teplotu spalování.

Stejně tak je normální, že přední koleno je chladnější než zadní. Je totiž dvouplášťové - dvě trubky v sobě - zatímco zadní je prostě jednoduchá roura.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zahřívá se více přední válec

3.9.2016 v 23:29 | Nahoru | #23
1100Virago> Nějak se mi nechce souhlasit,to co říkáš by fungovalo,když by byly rozdílné tlaky na koncovkách,tudíž cesta nejmenšího odporu,ale tlaky jsou stejné-jen rozdílná teplota.Mám za to,že ten kolektor je prázdný-bez nějakých přepážek,takže by se tam měla teplota i tlak sjednotit,nebo mi potom uniká smysl celého toho kolektoru.Kdyby tam kolektor nebyl,a vývod ze svodů každý zvlášť-to by mi bylo jasné jak pjsi psal.A stále mi jen jde o nastartování studeného motoru.

(reakce na) Zahřívá se více přední válec

4.9.2016 v 13:15 | Nahoru | #24
Doctor1: Kolektor není prázdný, jsou tam přepážky. A víceméně funguje jako vyrovnávací nádrž u kompresoru. Má za úkol vyrovnat přetlaky u obou válců, aby měly oba shodný odpor i když mají rozdílnou délku výfukových svodů. Jeho výstup už není pro funkci podstatný, proto může být jedna trubka tlustá a zahnutá a druhá zploštělá aby se vyhnula trubce rámu. Tím pádem odpor výstupů je různý, ale na motor už to nemá vliv.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Virago výkon a trysky Yamaha XV 535 Virago CubaLibre 5 17.4.2024 v 12:28 zetka125
Nehádže iskru Virago 536 Yamaha XV 535 Virago Denyd 1 14.4.2024 v 19:30 Kolja73
hladina karburátorů Yamaha XV 535 Virago Sieg 4 30.3.2024 v 21:00 Sieg
XIV Velká Virago Vyjížďka 2024 se ... [1 ... 346, 347] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10401 24.2.2024 v 11:46 rancher
schopný opravář na Chomutovsku Yamaha XV 535 Virago Pavel3319 5 8.2.2024 v 09:21 TaťusPájus


TOPlist