globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: BMW R1200 RT - na co se připravit
Čau,

v hledáčku se mi ustálila tahle motorka na delší cestování. Za 12 let jsem vystřídal několik Japonců, ale se světem bavorských vdolků jsou zkušenosti nulové.

Pokud vynechám z debaty typický projev boxera a na první pohled nešikovný systém blinkrů, je nějaké další specifikum konkrétně téhle motorky (r.v. do 2010)? V nabídkách je jich plno bývalých policejních a nájezdy jsou často přes 100tis Km, což je při zvyku na japonské nájezdy velká změna.

Jak jsou na tom případné chronické nemoci a servisní síť- nebavím se o Renocaru apod.

Díky za zkušenosti.
Radek







(reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit

20.8.2016 v 21:14 | Nahoru | #31
ozzman_84> Kolem komína jezdím sám, ale větší trasy jezdíme ve dvou. Komfort je mnohem vyšší u BMW. Lepší sedlo, kufry, výbava...
TDMko byla suprovní motorka za málo peněz. Její předností byl vcelku jednoduchý servis. Dovybavil jsem si jí, čím sem potřeboval. BMW tohle všechno již má v základu a má i další věci. Oba jsou dvouválce. Na BMW si musíš trochu zvyknout. Teď už mi to nepřijde, ale ze začátku jsem vnímal, jak chce boxer s motorkou trochu svičit :)
Ty dvě motorky se nedají srovnávat. Každá má své plusy i mínusy. Pokud se Ti jedná o komfort, tak s RTéčkem nešlápneš vedle. Že je servis dražší? U ostatních motorek v téhle třídě to není lepší. A i na horských pasech si to řádně užiješ. A hlavně to RT je ´teměř stejně težké jako TDMko (na rozdíl od např. Pan-European )
Pro mně je posez úplně ideální. Nemám rád, když musím na motorce ležet.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit

Skvělá odpověď, děkuji! 20.8.2016 v 22:08 | Nahoru | #32

ozzman_84 píše: Lála> Mozna to klapne casove a na jare se nad ni potkame, pokud budes posilat do sveta



S prodejem mám pořád dilema, je mi jí líto, jsem s ní hodně sžitej, to je jak ženská, ale to K1600 asi přetluče tu bolest... , sere mě jen, že je to už těžší, to RT-čko je hračka a má to i posilovač brz...

Z toho servisu, řekl bych nic zásadního, ložiska v převodovce (originál byly polský), spojka, startér, imobilizér, pak nový repráky (voděodolný) a zesilovač na AUX vstup, jinak spotřebáky...

Je už po záběhu - 141 tis km, ale nějakej ten život japonce ještě vydrží...

(reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit

20.8.2016 v 22:43 | Nahoru | #33

MarcelTheRevenger píše: Ja prostě nechápu, jak může nad tímhle bavem někdo vůbec rozmýšlet. Pochopím to u GSa, protože má něco do sebe (naštěstí už je tu Afrika), pochopím to u nácka co chce zavzpomínat na 1940, pochopím to u znuděného pracháče, ktery chce všem ukázat, že má na předražený nespolehlivý šrot, ale nepochopím to u někoho, kdo kupuje celý život bazarovky, obzvlášť když Honda má tady tohle:



A pak jsou ještě lidi, co si koupí BMW K1, který je hnusný a nedá se na něm skoro vydržet jak je tvrdý a topí ... prostě pro nácky...

Hondy mam rád, VFR 1200 je nádherné, stejně jako 800 VTEC, ale nechápu, co je na RT předražené a nespolehlivé, ta motorka je proště už od 1. generace dobře vyzkoušená, proto jich v horách jezdí tolik, nejenom němci...nový je samozřejmě dražší, ale 2005+ se dá sehnat už rozumně. Do autorizovanýho servisu u pozáruční motorky by mě ani nenapadlo, stačí šikovnej mechanik...

1 reakcí na tento příspěvek BMW R1200 RT - na co se připravit

20.8.2016 v 23:03 | Nahoru | #34
BMW RT se vůbec neboj. Jezdím na něm denně cca 100km. Super se to vodí, sedíš vysoko, má to vychytávky typu plexi nahoru dolu, hefvy v teple. ABS, Když prší přitáhneš se k mašině a dá se to přežít.To všechno oceníš, když je hnusně, brzo ráno, do mlhy to má mlhovky a spoustu místa v kufrech co si je pak prostě vemeš do ruky a jdeš. Je to prostě BMW. Zvuk... no... já říkám že jezdím na vysavači. Servis po 2 letech za 5.500,- údržba. Jinak nic. A batůžek taky spokojenej. Dlouhý trasy v klidu ( po dvou hoďkách protáhnout. Chtěl jsem gelové sedlo, ale pak jsem nechal originál a prdel si zvykla.
Nepřirostla mi k srdci, není to hromada chromu, ale co do funkčnosti maximální spokojenost.

V Praze ti doporučím mechanika až ji budeš mít.

Naposledy editováno 20.08.2016 23:04:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit

21.8.2016 v 10:54 | Nahoru | #35
Dawei> Ahoj, super info, diky. Kupoval jsi jetou? Pokud jo, zameroval jsi se na neco vice?

1 reakcí na tento příspěvek BMW R1200 RT - na co se připravit

21.8.2016 v 12:14 | Nahoru | #36
Jestli jezdis pohodove a nemas potrebu zavodit s kazdou motorkou, tak na cestovani je RT idealni. Pohodlny cestovni posez, spolujezdec se na tebe nemusi lepit a drzet se kolem pasu, kapotaz funguje naprosto skvele, za chladna ocenis vyhrivane hefty i sedacku. Proste cestak, na kterem se da jet i trochu sportovneji. Narozdil treba od zminovane FJR, coz je sportovni motorka, ktera si na cestaka hraje. Kupoval jsem predvadecku, takze za slusnou cenu. Ted mam 100 000km a podle mechanika v naprosto skvelem stavu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit

21.8.2016 v 13:31 | Nahoru | #37
Honza-1400> Ahoj, ty najezdy pres 100tis nejsou zadnou vyjimkou, tak rad slysim, ze u tebe vse ok. Nebal bych se ani tak spolehlivosti mechanickych dilu, jako spis elektroniky. Vi mechos o nejakych vylozene charakteristickych zavadach tehle masiny? Diky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit

21.8.2016 v 15:07 | Nahoru | #38
ozzman_84> udajne byva nekdy problem s EWS, ale znam to jen z doslechu. Jinak jen bezna udrzba a spotrebak. Jo, ted si vlastne vzpominam, hned zkraje jsem mel problem s elektronikou: Nehralo me radio kvuli antene

(reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit

21.8.2016 v 16:40 | Nahoru | #39

Honza-1400 píše: ozzman_84> udajne byva nekdy problem s EWS, ale znam to jen z doslechu. Jinak jen bezna udrzba a spotrebak. Jo, ted si vlastne vzpominam, hned zkraje jsem mel problem s elektronikou: Nehralo me radio kvuli antene



To EWS se mi poprvé napsalo na benzínce u Linze, asi ve 120 tis km. Jeden z nejhorších zážitků, asi na 100. pokus se mi to za doprovodu nadávek podařilo nastartovat a dojet domů domů, je to jednoduchá oprava, vymění se akorát ta černá krabička u zapalování. To radio jsem také na začátku řešil, slabej signál...stačilo vyměnit kabel u antény...i když GW1800 má trošku lepší příjem

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit

21.8.2016 v 17:09 | Nahoru | #40

Lála píše: S prodejem mám pořád dilema, je mi jí líto, jsem s ní hodně sžitej, to je jak ženská, ale to K1600 asi přetluče tu bolest... , sere mě jen, že je to už těžší, to RT-čko je hračka a má to i posilovač brz...

Z toho servisu, řekl bych nic zásadního, ložiska v převodovce (originál byly polský), spojka, startér, imobilizér, pak nový repráky (voděodolný) a zesilovač na AUX vstup, jinak spotřebáky...

Je už po záběhu - 141 tis km, ale nějakej ten život japonce ještě vydrží...



ještě mnoho životů japonců vydrží.....je to přece bááávo...ty vole tady je zas camrů.....jen když čtu co za maličkosti chlapi opravujete....naprosto geniální kup...

BMW R1200 RT - na co se připravit

21.8.2016 v 17:13 | Nahoru | #41
taky o něm uvažuju,
trochu mám obavy z brzd, četl jsem, že se občas vyskytují problémy s modulátorem posilovače a ABS,
pak je otázka jak dlouho bude fungovat elektronika, ESA...
tímto bych se chtěl zeptat, zda někdo neví jaká byla chronologie výroby RT ohledně brzd, myslím že u GS se posilovače dělaly jen první ročníky, je to stejné i u RT?

1 reakcí na tento příspěvek BMW R1200 RT - na co se připravit

21.8.2016 v 18:32 | Nahoru | #42
Podívej se do katalogu náhradních dílů, tam to máš od měsíce. Pozor na rok a měsíc výroby a na první provoz. U GS se to lámalo v 2007 a u RT 7-2008 ale třeba u 11-2009 RT jsou oba systémy posilovač i abs 2 generace. Chce to vyzkoušet, stačí zapnout klíček a zmačknout brzdu a je slyšet bzučení.Já mám posilovač a vše funguje, nemůžeš čekat od abs to co předvádí ted. U toho druhé generace odchází uhlíky, ale zase až po xxkm a dají se vyměnit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit

21.8.2016 v 18:55 | Nahoru | #43

kawa...pavel píše: ještě mnoho životů japonců vydrží.....je to přece bááávo...ty vole tady je zas camrů.....jen když čtu co za maličkosti chlapi opravujete....naprosto geniální kup...



Proč do tohoto vlákna vůbec lezeš, když ti vadí názory chlapů co na BMW jezdí.
Já na RT 1100 jezdím od května a mám bez problému již 5100 km a to je jetý dovoz z Itálie. Jediný problém je, že přes zimu musím mašinu rozhodit, protože italský ču...k nezná spojky ,nebo čokoládky rýpal do elektriky a zapojení provedl spojením drátků zakroucením a omotáním izolačkou, a stejně mašina funguje. Vše udělám preventivně , nechci aby mě nějaká pi...ěovinka odstavila mašinu příští rok na dovolence mimo republiku.
JInak pro pohodlí, spotřebu kolem komína i na delší cestovaní, doporučuji.

Naposledy editováno 21.08.2016 19:09:12

(reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit

21.8.2016 v 19:40 | Nahoru | #44

kawa...pavel píše: ještě mnoho životů japonců vydrží.....je to přece bááávo...ty vole tady je zas camrů.....jen když čtu co za maličkosti chlapi opravujete....naprosto geniální kup...



Tak teda života japonce, resp. několik životů itala...lepší?

Koupě rozhodně nelituju, právě že nic zásadního neodešlo, až bude mít ta tvoje 140 tis...tak napiš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit

21.8.2016 v 20:36 | Nahoru | #45
BrumlaRT> Cau, na ten starsi model 1100 bych se rad mrknul nazivo, jak jsi na tom o vikendu? :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit

21.8.2016 v 22:29 | Nahoru | #46

petrumr píše: Podívej se do katalogu náhradních dílů, tam to máš od měsíce. Pozor na rok a měsíc výroby a na první provoz. U GS se to lámalo v 2007 a u RT 7-2008 ale třeba u 11-2009 RT jsou oba systémy posilovač i abs 2 generace. Chce to vyzkoušet, stačí zapnout klíček a zmačknout brzdu a je slyšet bzučení.Já mám posilovač a vše funguje, nemůžeš čekat od abs to co předvádí ted. U toho druhé generace odchází uhlíky, ale zase až po xxkm a dají se vyměnit.



Měl jsem RT 2007 a už bez posilovače, později se pokud vím nikdy nepoužil.

(reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit

Skvělá odpověď, děkuji! 21.8.2016 v 23:03 | Nahoru | #47
s

Naposledy editováno 25.08.2020 01:22:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit

22.8.2016 v 06:33 | Nahoru | #48

ozzman_84 píše: BrumlaRT> Cau, na ten starsi model 1100 bych se rad mrknul nazivo, jak jsi na tom o vikendu? :)


O víkendu když bude počasí OK, jedu na pokec kámošů do Čech, tak jedině v sobotu ráno kolem deváté, než vyrazím.

(reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit

22.8.2016 v 15:07 | Nahoru | #49
BrumlaRT> Písu SZ ;) Díky

(reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit

22.8.2016 v 19:32 | Nahoru | #50

Namork1 píše: Měl jsem RT 2007 a už bez posilovače, později se pokud vím nikdy nepoužil.

Já to vím taky, ale píši data z katalogu náhradních dílů, jestli to bylo jen pro nějaký země z toho nevyčteš, jen z VINka

BMW R1200 RT - na co se připravit

Skvělá odpověď, děkuji! 23.8.2016 v 10:29 | Nahoru | #51
Taky si přisadím
BMW 1200 RT r.v. 2005 je moje 24. motorka. Kupovaná z Rakouska v 66.000 km. Momentálně mám na ní najeto cca 20.000 km.
Můžu potvrdit všechny výše uvedené kladné ohlasy - spolehlivost, sedlo, pohodlnost cestování, ochrana před deštěm, stabilita, lehkost ovládání, atd...
Zdůraznil bych hlavně, že je to první motorka, na které skoro nepoznám, jestli jedu sám nebo se ženou a se třemi naloženými kufry. Konečně si užívám dovolené i po jezdecké stránce
Taky doporučuju vyhnout se modelu s elektrickým posilovačem brzd (tuším roky 2005-2007). Zatím to funguje bezvadně, ale je to bazmek, co se může porouchat - tak jsem z toho preventivně nervózní. Klasika je holt klasika. I mechanici BMW doporučují se tomu pro jistotu vyhnout. Nebyl to od výrobce dobrý nápad a u žádného dalšího modelu to už nepoužili.
Občas se objevuje námitka, že kvůli teleleveru vepředu není odezva od předního kola. Já bych si dovolil nesouhlasit - odezva je, ale jiná, musíš si zvyknout na jiný pocit odezvy.
S tou možností "sportovního" poježdění to ber trochu s rezervou. Sporťák do drobných serpentin to zrovna není. Ale pod pojmem "sportovní" poježdění si každej představuje něco jiného.
Pokud chceš solidní cesťák, tak můžu jen doporučit

P.S. Budeš si muset zvyknout na pomlouvače BMW - viz tohle vlákno a některé příspěvky typu: "Nikdy jsem na BMW neseděl, ale je to hnusný, pro snoby, trhá se kardan a majitelé znásilňují babičky......"

P.P.S. Jednu zápornou věc vlastně mám - dost debilní vypínání blinkrů (pohyb pravým palcem nahoru). Vadí to dost lidem, jinejm je to zase fuk. Asi zakoupím takové vylepšující udělátko od Wünderlicha

P.P.P.S. O vylítaných policejních jednomístných (!) verzích radši neuvažuj. Leží v inzerátech několik let - stále ty samé - a nikdo to nechce. Mluvil jsem se dvěma lidmi, co se na ně byli juknout a docela hrůza

Naposledy editováno 23.08.2016 11:13:56

2 reakcí na tento příspěvek BMW R1200 RT - na co se připravit

23.8.2016 v 14:29 | Nahoru | #52
Podle těchto kufrů a krytu zadního sedla poznáš "přeonačenou" policejní motorku:






Zajímavé, že dotyčný prodejce o těchto kufrech píše jako o originálních - no asi má pravdu. Vždyť pro policajty ty kufry asi taky dělá BMW
V inzerátu se o policejní minulosti často taktně mlčí (nebo se uvede: po 1. majiteli )

BMW R1200 RT - na co se připravit

24.8.2016 v 06:44 | Nahoru | #53
Těch kilometrů u Japonců bych se nebál...... Jezdí i 20 let staré a kdo z majitelů věří tomu co je na tacho je chuj!

(reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit

24.8.2016 v 06:45 | Nahoru | #54
docent> Cau, diky za dalsi prispevek k veci. V tech policejnich masinach mam jasno- sice asi dostavaly pravidelny servis, ale byl to jen nastroj a podle toho se k tomu chovaji. Bohuzel je jich vic nez polovina inzeratu- nekteri aspon sundali ty typicke predni padaky/nosice sireny, ale jak pises- ten zadni "topcase" je prozradi. PS: vypinani blinkru jsem doted nepochopil- mam na vyjezdu plnej, tim padem palec nekde uplne mimo dosah tlacitka...nebo jen moje zkusenost? :)

1 reakcí na tento příspěvek BMW R1200 RT - na co se připravit

24.8.2016 v 06:52 | Nahoru | #55
Neboj, však to vyzkoušíš naživo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit

24.8.2016 v 06:55 | Nahoru | #56
BrumlaRT> Vsak uz koukam smerem k sobote. Tobe se podarilo koupit jinou, nez policejni?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit

24.8.2016 v 09:18 | Nahoru | #57
docent> Zrovna ty kufry vypadají moc dobře, kvůli hornímu plnění bych trochu objemu klidně obětoval. Mám pocit že ti co navrhují boční kufry je sami nepoužívají protože jinak by nemohli navrhnout boční kufry dělené svisle na 2 zhruba stejné části. Kufry na Norge (v zásadě podobné jako na RT) jsou děs, vždycky se hrozně těším co se tentokrát vysype až to otevřu...

No a pomlouvači BMW jsou většinou jenom reakcí na fanatismus některých majitelů.

BMW R1200 RT - na co se připravit

24.8.2016 v 09:58 | Nahoru | #58
Policejní nemam, je to dovoz z Itálie. Jen jsem měl na výběr ještě 1200, ale neměl jsem love navíc.

(reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit

24.8.2016 v 11:24 | Nahoru | #59
stráťa> V tom souhlasím. Pokud oželíš prostor, tak ty policejní kufry mají větší "užitkovou hodnotu". Varoval jsem před policejní minulostí - ne před kufry. Předpokládám, že zájemce by je sehnal i mimo. Teda pokud mají stejné uchycení na motorku.
Pokud chce ale Ozzman_84 jezdit na dovolené i s manželkou, tak snižovat objem není nejlepší nápad. Originální bočáky nejsou z největších - jen velké vypadají kvůli dvojité stěně (podle mě dobrá věc kvůli pevnosti a izolaci před sluncem).
Do bočáků používám tašky ušité na míru a je po problému.

Pozn.: Do diskuzí o fanatismu se nenechám od nikoho zatáhnout Své fanatiky má každá značka......

(reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit

24.8.2016 v 11:39 | Nahoru | #60
ozzman_84> Jen kvůli orientaci v cenách - já jsem při koupi pátral a prohlížel cca 2 měsíce (v létě) a pořídil jsem r.v. 2005 / 66.000km jen se základní výbavou (to jsem chtěl) - ABS, elektrické plexi, vyhřívané hefty, board computer za 186.000,- Kč.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Servis BMW R 1200 RT Vlastík.2882 7 25.3.2024 v 19:37 Dr.fík
snímač tlaku pneumatiky BMW R 1200 RT pete47 1 18.1.2024 v 11:29 TomasNBK
Audio na 1200RT / 2006 BMW R 1200 RT Greko 8 29.12.2023 v 22:23 ŠtrychH
Celoroční motorka na dojíždění do p... [1, 2] BMW R 1150 RT, BMW R 1200 RT Redguy 47 29.8.2023 v 11:12 OndraCB
Kolísání otáček BMW R 1200 GS, BMW R 1200 C, BMW R 1200 RT, BMW R 12... StB 19 18.8.2023 v 21:53 StB


TOPlist