globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: BMW R1200 RT - na co se připravit
Čau,

v hledáčku se mi ustálila tahle motorka na delší cestování. Za 12 let jsem vystřídal několik Japonců, ale se světem bavorských vdolků jsou zkušenosti nulové.

Pokud vynechám z debaty typický projev boxera a na první pohled nešikovný systém blinkrů, je nějaké další specifikum konkrétně téhle motorky (r.v. do 2010)? V nabídkách je jich plno bývalých policejních a nájezdy jsou často přes 100tis Km, což je při zvyku na japonské nájezdy velká změna.

Jak jsou na tom případné chronické nemoci a servisní síť- nebavím se o Renocaru apod.

Díky za zkušenosti.
Radek






Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek BMW R1200 RT - na co se připravit

19.8.2016 v 14:50 | Nahoru | #1
Ono určitě i některé japan cestáky mají přes 100tisíc na tacháči. Když si hlupáci (nic proti tobě)žadají na tachoši u 7-15 leté cestovnímašiny nájezd 20-30 tisíc tak mu to trh dodá(stočí).Dotaz, proč nejdeš do čistokrevného cesťáku ? K 1300GT,Popřípadě pokud máš love K 1600 GTL ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit

19.8.2016 v 15:03 | Nahoru | #2
Pipla> S tím nájezdem samozřejmě souhlas, ale bavím se o cca 7 let staré motorce, tam by nájezd do 50tis mohl být u některých kusů i realita. Mám vybranou tuto právě skrze motor a ještě trošku sportovní ambice- čistý cesťák zatím ne.

Naposledy editováno 19.08.2016 15:04:59

1 reakcí na tento příspěvek BMW R1200 RT - na co se připravit

19.8.2016 v 15:35 | Nahoru | #3
Sportovni ambice? na tomto?

(reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit

19.8.2016 v 15:59 | Nahoru | #4
KubaLC8> Zase mě nechytej za slovo Svižnější a obratnější svezení než na vyloženém cesťáku stačí.

BMW R1200 RT - na co se připravit

19.8.2016 v 16:05 | Nahoru | #5

1 reakcí na tento příspěvek BMW R1200 RT - na co se připravit

19.8.2016 v 16:36 | Nahoru | #6
Ahoj ročník 2010 vypadá jinak nejdřív si o tom něco zjisti a pak kupuj




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit

19.8.2016 v 19:56 | Nahoru | #7
kratkej01> Ahoj, neco uz jsem nacetl. Pisu "do roku 2010" - pak se upravil motor o druhou vacku atd. Takze se bavime o prvni generaci.

Naposledy editováno 19.08.2016 19:56:40

(reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit

19.8.2016 v 20:22 | Nahoru | #8

ozzman_84 píše: kratkej01> Ahoj, neco uz jsem nacetl. Pisu "do roku 2010" - pak se upravil motor o druhou vacku atd. Takze se bavime o prvni generaci.



Tak to se omlouvám sem to přehlídnul ale pokud to finance dovolej šel bych do dvouvačky

2 reakcí na tento příspěvek BMW R1200 RT - na co se připravit

19.8.2016 v 22:18 | Nahoru | #9
Mám necelý rok, tak na zkušenosti je celkem brzo. Najeto podle tachometru 65000 km Kilometry jsem ověřoval v BMW a mohli by souhlasit. Byla tam svolávačka na palivové čerpadlo a unašeč zadního kola-vše zdarma loni vyměněno. Je to velmi pohodlná motorka, s dobrou výbavou. Problémem je, že se ta výbava občas pokazí. Já měl zatím problém s mikrospínačem na přední brzdě - vyměněn za nový (cena asi 1200,-) a naposledy mi začal kapat olej z kardanu. Výměna všech ložisek gufer a nevím čeho stála 11000,- . Holt za komfort se platí :)
Ale je to kus od kusu. Jinak si na něj nemůžu stěžovat. Ve 150 km/hod se bez řvaní domluvím s manželkou, díry téměř necítím a spotřeba letos ve Slovinsku ve dvou kolem 4,5 - 4,7 litrů. Já bych neměnil.
Přeji šťastnou ruku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit

20.8.2016 v 08:30 | Nahoru | #10
Rorejda> Ahoj, konecne prispevek k tematu. Ty svolavacky funguji tak, ze pokud na tve motorce z x-te ruky nebyla provedena, tak ti to kdekoliv v Bmw gratis udelaji? Na zaklade kontroly vin? Diky

(reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit

Skvělá odpověď, děkuji! 20.8.2016 v 12:19 | Nahoru | #11
ozzman_84> kontrolují to podle VIN a je potřeba to řešit přes oficiálního dealera (Renocar, Stratos, Invelt...)

1 reakcí na tento příspěvek BMW R1200 RT - na co se připravit

20.8.2016 v 12:25 | Nahoru | #12
Ano, podle VIN ti zjistí všechny svolávačky které se tvé konkrétní motorky týkají. Také jsem tam měl palivové čerpadlo a unašeč zadního kola, asi jako většina majitelů. Jako u všech motorek, je důležitá správná údržba a u BMW to snad platí dvojnásob. Konstrukce motorky je dost specifická, stejně tak postupy oprav. Po nákupu nech udělat běžný servis. Oleje motor- převodovka, koncový převod. Filtry- na vzduchový je horší přístup po demontáži hromady plastů, seřízení ventilů- pozor, seřizují se dvě různé věci, neseřizují se jen vůle mezi ventilem a vahadlem. Výměna svíček- 4ks, jeden "odborník" který kolem mé motorky naštěstí jen prošel, mi tvrdil že má jen dvě svíčky protože má dva válce (blbec). Výměna brzdové kapaliny v celé soustavě - důležitá věc, nepodceňovat kvůli modulátoru ABS. Nech také zkontrolovat případnou vůli na ložisku zadního kola.
Prostě na ani běžný servis bych ti nedoporučoval se do to rejpat. Udělej si maximálně olej v motoru a filtry, zbytek nech na někom kdo tyhle motorky dělá. Důležité je dodržet pracovní postupy a utahovací momenty a nic nedělat od oka.
Dále se připrav na celkem vysoké ceny případných dílů. Osobně mám teď motorku v na běžném servisu v 80 tis. km a "naštěstí" mechanik zjistil včas poškozené ložisko kříže kardanové hřídele. Nová hřídel stojí bez pár korun necelých 20 tis. Kč, když půjdou oba koncové kříže repasovat bude stát tak 5 tis. Do starší se mi moc nechce, nevím kolik mají skutečně najeto a jak dlouho může vydržet. Pokud by mechanik nevěděl na co se má zaměřit, nemusel na ten kardan přijít a já se mohl za pár týdnů pěkně rozmlátit jakmile by se mi kouslo nebo utrhlo zadní kolo.
Abych ti jen nestrašil, jedná se pohodlnou, výborně ovladatelnou sportovně-cestovní motorku, ikdyž i já pravidelně cca. po dvou hodinách stavím abych si protáhnul kolena a sedací svaly. Při plném naložení (2 osoby + plné kufry) a cestovní rychlosti 160-170 km/h (podle nastavení tempomatu) jsem měl spotřebu 6,2-6,5 litru, jinak se dá v klidu jezdit něco málo přes 5 litrů, takže případné výlety po evropě se ti až tak neprodraží. Jediné co jsem si navíc přidělal byla USB zásuvka na dobíjení telefonu (navigace) a kamery, vše ostatní už má motorka sama. Osobně nemám elektronický podvozek ESA a vzhledem k jeho ceně opravy bych se mu asi raději vyhnul, nepovažuji ho na této motorce za nutnost.

Naposledy editováno 20.08.2016 12:43:44

(reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit

20.8.2016 v 13:13 | Nahoru | #13
ozzman_84> Ahoj, pokud hledáš někoho na servis BMW v okolí Brna tak určitě Tonda , tady na něj máš i pár referencí .

(reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit

20.8.2016 v 13:37 | Nahoru | #14
Berka79> Paradni info, diky!

2 reakcí na tento příspěvek BMW R1200 RT - na co se připravit

20.8.2016 v 14:15 | Nahoru | #15
Ty chceš vyměnit VFR za takový drahý rumpál? Takže na co se připravit? Nejprve si tedy ujasni, že jdeš jezdi na motorce za 450k a je jedno, žes ji koupil v bazaru za nižší cenu a hochům z autorizovaného servisu, až budeš někde trčet v zahraničí, taky.

(reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit

20.8.2016 v 15:01 | Nahoru | #16
MarcelTheRevenger> Chapu ten servis, ale mas s tim nejakou konkretni zkusenost?

2 reakcí na tento příspěvek BMW R1200 RT - na co se připravit

20.8.2016 v 15:13 | Nahoru | #17
Pro mě bylo přesednutí z VFR 800 VTEC na RT1200RT docela pohodlný, hned jsem to otestoval na cca 8000 km dlouhém výletu do Fara (30 výročí), na VFR mě štvala jezdecká pozice, furt jsem ležel na rukách, RT je rozhodně pohodlnější(do 140 km/h se dá vykouřit cigáro), zvuk hroznej, ale dá se to do 120 km/h přehlušit radiem(starší modely nemají aktivní aux - dá se řešit a přehrávač jen CD, které časem zničí...co mě na motorce baví nejvíc je podvozek, v zatáčkách naprosto úžasná, když se v passech sundaj všechny 3 kufry a stahne se dolu plégo, dá se s ní docela i zablbnout.

Za mě je to rozhodně výborná volba, na svoji dobu nádherná motorka (hezčí než facelift 2010+) možná bych při své výšce (190 cm) ocenil vyšší plexi, mám z toho důvodu sedlo na nižším stupni a zkrčenější nohy...na delších přesunech nepřijemné. Taky bych asi zauvažoval o gelovém sedle, origo po delší cestě nic moc. Pokud budeš kupovat verzi bez radia, tak rozhodně nějakej laďák.

Mám ho 6 let a začínám pokukovat po K1600, zatím nejsem rozhodnut, ale asi půjde z domu...

Naposledy editováno 20.08.2016 15:15:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit

Skvělá odpověď, děkuji! 20.8.2016 v 15:56 | Nahoru | #18

MarcelTheRevenger píše: Ty chceš vyměnit VFR za takový drahý rumpál? Takže na co se připravit? Nejprve si tedy ujasni, že jdeš jezdi na motorce za 450k a je jedno, žes ji koupil v bazaru za nižší cenu a hochům z autorizovaného servisu, až budeš někde trčet v zahraničí, taky.


Jenže v téhle kategorii motorek, jsou takhle drahé všechny. Ano, za cenu co jsem kupoval ojeté RT jsem mohl jít a koupit si nějakého nového japonce, ale nebyla by to motorka stejné třídy. Člověk si musí ujasnit k jakému účelu ji kupuje. Když jsem měl malé BMW GS jezdil jsem na motorce pouze sám. Pak jsem jednou vzal s sebou na výlet manželku a zjistil jsem že tahle motorka pro cestování ve dvou absolutně nestačí. Jak rozměrově tak výkonem a konstrukcí. Od té doby co mám RT je to přesně naopak. Když pominu cesty do práce a pár jízd které bych spočítal na prstech jedné ruky, jezdíme na výlety společně. Prostě sedneme na ten náš "autobus" a jedeme jedno kam, protože na téhle motorce na vzdálenosti nezáleží. Někdy najedeme jen 300 ale někdy taky 800 km za den, ale ten pocit naprosté pohody pro oba, na motorce která stojí nová 200 tis. nenajdeš. Tady je vše. Pohodlí, slušný výkon, špičková spotřeba, dostatečně velké kufry, podle typu vynikající výbava (ABS, el. plexi, vyhřívané sedačky, rukojeti, tempomat, rádio s CD) a k tomu trocha té jedinečnosti protože zase tak moc RT na silnici nepotkáš.

Ještě jsem minule zapomněl na doporučenou výměnu řemene alternátoru v max. 80 tis km

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit

20.8.2016 v 16:23 | Nahoru | #19
Berka79> To zni sice hezky, jenže problém je v tom, že Pan European, VFR1200 a FJR budou někde jinde jak motorově, tak cenově a kvalitativně.

BMW R1200 RT - na co se připravit

20.8.2016 v 16:31 | Nahoru | #20
V podstatě vše tu již řekl Berka79 .... jen bych dodal že ESA je super, pohodlně si přepínáš mezi jednotlivými režimy nastavení podle stavu cesty a nebo chuti kroutit zápěstím. Já jej využíval docela často, rozdíl mezi režimy je opravdu znát. Ale je taky pravda že v momentě kdy se to posere se pos. i ty až uvidíš účet (myšleno v dobrém) Servis není levný ale zase na druhou stranu při troše šikovnosti si ho klidně uděláš doma sám bez nutnosti speciálních přípravků apod. (jednoduchý motor) Spotřeba byla luxus .. když jsem se snažil a držel v zákonných limitech dostal jsem se i na 3,5L/100km. Jen ty plasty ..... když na ní chceš cokoliv udělat tak ji musíš komplet odstrojit a to mě vážně vadilo

1 reakcí na tento příspěvek BMW R1200 RT - na co se připravit

20.8.2016 v 16:46 | Nahoru | #21
Ja prostě nechápu, jak může nad tímhle bavem někdo vůbec rozmýšlet. Pochopím to u GSa, protože má něco do sebe (naštěstí už je tu Afrika), pochopím to u nácka co chce zavzpomínat na 1940, pochopím to u znuděného pracháče, ktery chce všem ukázat, že má na předražený nespolehlivý šrot, ale nepochopím to u někoho, kdo kupuje celý život bazarovky, obzvlášť když Honda má tady tohle:



Naposledy editováno 20.08.2016 16:47:59

BMW R1200 RT - na co se připravit

20.8.2016 v 17:01 | Nahoru | #22
Tim mene pak tohle:



Naposledy editováno 20.08.2016 17:02:58

BMW R1200 RT - na co se připravit

20.8.2016 v 17:13 | Nahoru | #23
no nechci se nikoho dotknout, technicky to bude určitě skvělá motorka, ale já jezdím většinou přes den a na tomhle bych nikam nemohl. To je tak hnusný, až je to ... opravdu hnusný. Ale tisíc lidí, tisíc chutí.

(reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit

20.8.2016 v 17:28 | Nahoru | #24
Lála> Ahoj, z VFR odchazim prave kvuli pozici- ruce, kycle, kolena. Resil jsi uz nejaky vetsi servis?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit

20.8.2016 v 18:49 | Nahoru | #25
Rorejda> Jeste se divam do tveho profilu- jake je srovnani s TDM a FJR? Diky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit

20.8.2016 v 19:03 | Nahoru | #26
Lála> Mozna to klapne casove a na jare se nad ni potkame, pokud budes posilat do sveta

BMW R1200 RT - na co se připravit

20.8.2016 v 19:43 | Nahoru | #27
Mně se třeba Pan European líbil, ale je to o dost těžší, topí to a pěkně chlastá. FJR pro člověka menšího vzrůstu znamená trochu předklonu k řídítkům, ani největší představce SW Motech moc nepomohly. Na VFR bych osobně nedal ani 100 km, tam už sou ty řídítka pomalu jak na supersportu. RT je rozhodně nejpohodlnější

(reakce na) BMW R1200 RT - na co se připravit

20.8.2016 v 19:44 | Nahoru | #28

MarcelTheRevenger píše: Berka79> To zni sice hezky, jenže problém je v tom, že Pan European, VFR1200 a FJR budou někde jinde jak motorově, tak cenově a kvalitativně.

b ano, podívej se na hmotnosti a spotřebu a hlavně na kroutící moment, každý nemá rád jekot při dvanáctitisících otáček třeba hodinu v kuse.

BMW R1200 RT - na co se připravit

20.8.2016 v 19:50 | Nahoru | #29
Jak se dívám na to vfr tak mně bolí záda a jelikož to nemá kardan tak to zhoupnutí dostaneš plně do zad..

BMW R1200 RT - na co se připravit

20.8.2016 v 19:55 | Nahoru | #30
Marcel- ty chces srovnávat GSA s holátkem africou? Kam na té hondě dá lepení na duše a sprej na řetěz.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Servis BMW R 1200 RT Vlastík.2882 7 25.3.2024 v 19:37 Dr.fík
snímač tlaku pneumatiky BMW R 1200 RT pete47 1 18.1.2024 v 11:29 TomasNBK
Audio na 1200RT / 2006 BMW R 1200 RT Greko 8 29.12.2023 v 22:23 ŠtrychH
Celoroční motorka na dojíždění do p... [1, 2] BMW R 1150 RT, BMW R 1200 RT Redguy 47 29.8.2023 v 11:12 OndraCB
Kolísání otáček BMW R 1200 GS, BMW R 1200 C, BMW R 1200 RT, BMW R 12... StB 19 18.8.2023 v 21:53 StB


TOPlist