globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda VT600/750 vs Suzuki VZ 800
Dámy a pánové, řeším dilema ohledně koupě své první motorky. Ojeté. Bude to moje úplně první. Zcela jednoznačně to bude z kategorie chopper/cruizer/custom. Nechci zde řešit jízdní a výkonové vlastnosti této kategorie strojů a jejich vhodnost pro začátečníka. To už jsem si přebral.
Pročetl jsem snad všechno co se tady ohledně výběru moto napsalo, zkušenosti majitelů, atd. A do užšího výběru tedy postoupily Hondy VT600/750 a Suzuki VZ 800 Marauder. Všechny s datem výroby cca 1996-2000. K Hondám mě táhne hlava. Mají pověst spolehlivých dříčů, bez zásadnějších slabin. A Marauder mě zase bere za srdce. Tedy ne že by u Hondy ne, ale Marauder nejak víc. Jenže u něj se bojím přidírání kliky. Velmi nemilá věc, jejíž oprava představuje nezmalou část ceny motorky. A zřejmě není způsob jak tuhle závadu při koupi ojetiny odhalit, jestli neni na prodej právě proto že je hřídel už načatá. Podle diskuzí na motorkářích se zdá že je to závada celkem častá, naopak na zahraničních forech jsem v podstatě žádné informace nenašel. Byl bych rád za názor především majitelů Marauderů, kterých zde celkem dost, zda měli problém s vydíráním. A samozřejmě beru i názory ostatních ohledně volby Honda vs. Suzuki.

Díky za všechny postřehy, a za ty k tématu obzvlášt
Anketa: VT 600 vs VT 750 vs VZ 800
VT 600
0%
0
VT 750
62%
8
VZ 800
38%
5

1 reakcí na tento příspěvek Honda VT600/750 vs Suzuki VZ 800

17.8.2016 v 11:51 | Nahoru | #1
Jestli chceš jezdit i trochu dálky, tedy ne jen 150 - 200 km kolem komina, je Shadow 750 mnohem pohodlnější než Marauder.

1 reakcí na tento příspěvek Honda VT600/750 vs Suzuki VZ 800

17.8.2016 v 14:18 | Nahoru | #2
Cruisery se vybíraj srdcem, protože kdyby sme si je měli vybírat rozumem, jezdíme na naháčích nebo cendurech...
Takže jestli tě bere Marauder, šel bych do něj!

To, že se na zahraničních fórech neřeší přidírání kliky asi něco vypovídá o stylu, kterým v tuzemsku určitá skupina jezdců přistupuje k servisu svých strojů. Co takhle si koupit Maraudera z Německa?

A ještě přidám osobní poznámku k Hondě – loni mi smutným řízením osudu skončila jedna Shadow 750 Spirit v garáži. Trochu jsem na ní najezdil a ... naprosto nechápu, odkud tahle motorka bere pověst stroje bez zásadnějších slabin – podle mě má slabin poměrně dost, hlavně je ale neskutečně nudná. Když jsem měl v létě nepojízdnýho Harleye a řešil, na čem na dovolenou, radši než Shadow jsem nakonec vytáh Jawu 350...

1 reakcí na tento příspěvek Honda VT600/750 vs Suzuki VZ 800

17.8.2016 v 19:30 | Nahoru | #3
Měl jsem Maraudra skoro 5 let,celou dobu jezdil naprosto bez problémů,sklon k přidírání kliky tam asi nějakej bude,je to ale spíš o tom ,jak to kdo servisuje a jak se s tím jezdí.Jsem členem Marauder bandy,a není tam nikdo,kdo by takový problém měl.Spokojenost s ním byla taková,že teď mám zase Maraudera,ale 1600.Neboj se toho a dobře pořiď.

(reakce na) Honda VT600/750 vs Suzuki VZ 800

17.8.2016 v 19:31 | Nahoru | #4

RTourer píše: Jestli chceš jezdit i trochu dálky, tedy ne jen 150 - 200 km kolem komina, je Shadow 750 mnohem pohodlnější než Marauder.



Představuju si, že až se trochu otrkám tak nějaký Chorvatsko, třeba, bych chtěl dát. Pohodlí se bude určitě taky odvíjet od tělených proporcí a osobních měřítek jezdce. A obě si na nějaké delší trase stejně nemůžu vyzkoušet, takže je to loterie. Ale honda vypadá pohodlněji už od pohledu, to zase jo. Mě ale jde opravdu hlavně o spolehlivost a snadnější údržbu, případně opravitelnost, kterou bych si převážně zvládl udělat sám.

(reakce na) Honda VT600/750 vs Suzuki VZ 800

17.8.2016 v 19:43 | Nahoru | #5

JohnnyS08 píše: Cruisery se vybíraj srdcem, protože kdyby sme si je měli vybírat rozumem, jezdíme na naháčích nebo cendurech...
Takže jestli tě bere Marauder,

radši než Shadow jsem nakonec vytáh Jawu 350...



Poslechnout srdce je naprosto v pořádku. Rozhodně souhlas. Ale rozum je taky občas fajn, pokusit se podívat na věci objektivně. Já si chci motorkou udělat radost, jako asi všichni, a ne starost s něčím, co nemůžu ohlídat.
Ty zahraniční fora jsou anglicky, tedy zejména USA, jaká panuje ohledně zmiňované závady situace třeba Německu netuším, protože nevládnu jazykem. A přes překladač to fakt pročítat nejde.
U tý Shadowky ti jako slabiny přišlo co? Nesedla ti, nebo se nějak sr..a? Nudnost je asi zase subjektivní, myslím že by mi jako panici nudná nepřišla.

(reakce na) Honda VT600/750 vs Suzuki VZ 800

17.8.2016 v 19:53 | Nahoru | #6

Boris. píše: Měl jsem Maraudra skoro 5 let,celou dobu jezdil naprosto bez problémů,sklon k přidírání kliky tam asi nějakej bude,je to ale spíš o tom ,jak to kdo servisuje a jak se s tím jezdí.Jsem členem Marauder bandy,a není tam nikdo,kdo by takový problém měl.Spokojenost s ním byla taková,že teď mám zase Maraudera,ale 1600.Neboj se toho a dobře pořiď.



No právě ten sklon k přidírání. Z dostupných informací mi není jasné, zda se tomu dá předejít (kontrola množství a včasná výměna oleje), nebo spíš je to otázka času a toho jak často a dlouho jezdí ve vyšších otáčkách. Alespon podle tohoto www.cernohorskytuning.cz/klikovky-suzuki-intruder-a-marauder-/
Já za to určitě nijak zvlášť tahat nebudu, ale kdo ví co už bude mit motorka za sebou.

Každopádně dík, tvůj názor vyzněl dost optimisticky.

1 reakcí na tento příspěvek Honda VT600/750 vs Suzuki VZ 800

Skvělá odpověď, děkuji! 17.8.2016 v 22:09 | Nahoru | #7
LFK> Chápu tvůj postoj, je smamozřejmě smutný koupit motorku a pak místo ježdění jen utápět peníze v opravách, jenže - pokud koukáš na 15-20 let starý stroje, tak prostě musíš počítat s tím, že tě nějakej, dost možná i větší, servis nemine. Čistě obecně je Shadow spolehlivější než Marauder, ale tahle statistika ti nikdy nezaručí, že zrovna ten tvuj konkrétní stroj se nebude sypat.

Co se slabin Shadow týče, tak je motor by snes pár koní navíc a hlavně bych uvítal aspoň náznak nějaký výkonový špičky. Motorka má hodně malou volnost náklonu, tupý brzdy a model Spirit dost nepohodlný sedlo. Ale nejzásadnější slabina je odpružení, který je naprosto podtlumený a ve vyšších rychlostech se motorka prakticky furt houpe. Ve výsledku je to fajn motorka na kochací jízdu, ale jakýmkoliv pokusům o svižnější svezení se doslova vzpouzí. Samozřejmě, spousta chopráků od svého stroje nic jako dynamickou jízdu nepožaduje, ale mě to nestačí.

(reakce na) Honda VT600/750 vs Suzuki VZ 800

17.8.2016 v 23:13 | Nahoru | #8
JohnnyS08> Nebudu si nic nalhávat. Samozřejmě jde o prachy. Kdybych je nemusel řešit přistupoval bych k výběru jinak. Ale musím.
Ačko jsem si udělal už loni v létě, ale jaksi nebylo střelivo na motorku. Letos už bych něco dohromady dal, a samozřejmě se v rámci možností pohlížím po tom nejlepším co za danou částku seženu (obsahově, ročníkem, stavem). Něco padne taky na boty, helmu, bundu atd. Kalhoty mám A dalších dejme tomu dvacet tisíc na větší opravu prostě není. A odkládat to zase na příští rok? Nechce se mi.

Ještě je varianta koupit mě jakou tu VT600, čtyřkvalt, kolem pade, šede. Zbylo by na případný servis a na nějaký vyježdění by asi stačila. Dojezdit sezonu a příští rok. A pak by se vidělo.

Honda VT600/750 vs Suzuki VZ 800

9.8.2017 v 15:57 | Nahoru | #9
Hehe, tak utekl další rok. A něco konečně mám, tu šestistovku

http://lfk.motorkari.cz/

Naposledy editováno 09.08.2017 15:59:09

Honda VT600/750 vs Suzuki VZ 800

10.8.2017 v 10:58 | Nahoru | #10
Ahoj všem. Přidám svojí kapku do mlýna. Právě dávám do hromady jednu nemocnou chudinku ( nemocnou jsem jí koupil, zase byla za suoer peníze) VZ 800 a na potíže s přidíráním kliky jsem si udělal názor. Kdo nemaže, ten nejede. Ano mám ( teda měl jsem) vydřený ojniční ložiska i čepy a přirřenou klikovku a taky jsem měl plnej motor černýho bláta z toho jak chudák jezdila s minimem oleje. Kliku repasoval pan Černohorský a teď jí skládám.
Podle mého je trochu zrádná kontrolka mazání. Neindikuje množství ojeje, ale jeho tlak. Tokže pokud svítí už v motoru žádnej olej není.
Na Německém www.mobile.de je teď zrovna jedno VZ800 s přidřenou klikou, ale majitel rovnou přiznává, že jezdil bez oleje.
Marauder je nádhernej stroj a byla to láska na první pohled.

1 reakcí na tento příspěvek Honda VT600/750 vs Suzuki VZ 800

11.8.2017 v 17:25 | Nahoru | #11
V tom je asi celý problém,jestli někdo dolejvá olej,až když se mu rozsvítí kontrolka,tak to si fakt koleduje.Od toho je na motoru okénko,aby bylo jasně vidět,kolik tam je oleje.

(reakce na) Honda VT600/750 vs Suzuki VZ 800

11.8.2017 v 17:39 | Nahoru | #12
Boris.> Problém je skôr v tom , že pre VZ 800 Marauder firma Suzuki naprojektovala veľmi optimistický objem olejovej náplne - 2,1l , čo sa ukázalo ako nesprávny krok a už VL 800 Volusia mala objem 3,7 litra .
Lebo ak ti chýba dajme tomu 7 deci z 3,7 l , tak ešte stále tam máš 3 litre , čo je na mazanie dosť , ibaže ak ti ostane v motore 1,4 litra , tak hrozí , že sa naozaj niečo pridrie , aj keď to nemusí byť markantné okamžite .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zadní karburátor na VZ800 Marauder ... Suzuki VZ 800 Marauder linhic 2 7.1.2024 v 13:59 1100Virago
Zadní karburátor Suzuki Marauder VZ... Suzuki VZ 800 Marauder linhic 5 6.12.2023 v 11:42 linhic
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... Slezy28 326 29.9.2023 v 00:19 kudla009
Škrtený Marauder 800 Suzuki VZ 800 Marauder Dano998 0 8.9.2023 v 22:32 Dano998
Brašny na Suzuki VZ 800 Suzuki VZ 800 Marauder Faier 2 5.9.2023 v 18:28 Boris.

TOPlist