globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko
Ahoj, narážím na problém malého množství informací o Grisu 1200 8V. A jelikož mne pár věcí zajímá, zakládám zde možnost diskuze k této moto a jelikož Stelvio a Sportka mají prakticky stejný motor, jsou zde uvedeny také. Předpokládám, že bude více uživatelů, kteří si potřebují něco prodiskutovat, tak jen do toho.
Já bych začal dotazem. Má někdo český manuál? Na 1100 mám, ale je tam dost odlišností.
Nyní by mne zajímaly utahovací momenty.

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

19.6.2020 v 07:37 | Nahoru | #541
Koukám, že tady je složitá fyzika Za mne pokud je pásek na vnější straně ráfku, což asi je, tak otáčením kola působí odstředivá síla a spíše se odlepí než přitiskne.
Řešení bezdušáků na Stelviu není moc šťastné, někteří výrobci to mají lépe vyřešené, ale já s tím problém zatím neměl. U V85TT to u Guzzi vyřešili, dali tam duše

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

19.6.2020 v 09:28 | Nahoru | #542
TRA> Jojo, proto píšu, že se od náboje kola odstředivá síla stará o přetížení jako na kolotoči (tam to působí od středu)
Páska bude pod ráfkem a tlačit se bude k běhounu, čili ven čili pryč od niplů. Takže ano, nekvalitní pásku to bude/může odlepovat.
Ale zkušenosti s tím prej ok, tak bych se nebál. Zajímala by mne jen interakce s ultrasealem apod. produkty...

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

19.6.2020 v 09:32 | Nahoru | #543
Kluci, drátěná kola nemám, ale již neřešte tu pásku , je to fyzika ze základky a navíc působení tlaku vzduchu v pneu a další. Pokud se rozvíjí debata tímto směrem, tak bych si to někde nechal raději udělat. Ze zkušenosti u jiných značek (KTM...), kde bude princip asi stejný, mohu pouze uvést. Niple (špice) netěsní a jejich dotahováním se neodstraňuje únik vzduchu, ale centruje ráfek, případně upravuje tuhost výpletu. Úniku tlaku z pneu zabraňuje vnitřní límec (páska) v ráfku, který je velmi často při výměně poškozen, nebo špatně usazen. Jeho poškození může být nepatrné až prakticky neznatelné. Doporučuje se ho po několika letech měnit i když je OK. Dalším důvodem úniku může být nakoplý ráfek, kdy je únik buď u patky pneu, nebo právě u límce. Mám zkušenost u nás, že gumař to 3x předělával a to dělá moto, včetně endur dlouhé roky. Osobně bych to dal do pneuservisu, kde s tím mají zkušenost a vědí co s tím. Ztráta tlaku během několika dní není normální a dle diskuze zde je mi zřejmé, že to samodomo nezvládneme . Řešením dalším je duše.

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

19.6.2020 v 09:36 | Nahoru | #544
pkKun> Souhlas, naštěstí mi na Stelivu s 97tis.km+ pořád neuchází ani jedno kolo. Zato mi tam bloudí proudy

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

19.6.2020 v 17:37 | Nahoru | #545

Koudy01 píše: Pokud klapne termín, mám to v plánu Akorát teda po vosmým budu pod stolem a už nic neprobereme

Křeček i antipich "běhá" jinde, než se lepí páska.



Njn, už vím...
Taková blbost a jak to jednoho potrápí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

19.6.2020 v 17:56 | Nahoru | #546
dva_hrnce> srazek kdy a kde?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

19.6.2020 v 19:10 | Nahoru | #547
Wolferine> Sleduj toto vlákno
Teď Ti uteklo Cervenohorske sedlo, což je škoda, bylo super počasí

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

22.6.2020 v 07:53 | Nahoru | #548
dva_hrnce> o tom sem vedel ale v tom terminu uz byla pul roku naplanovana rodina dovca takze smula...

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

22.6.2020 v 13:13 | Nahoru | #549
Chalani, tak servizio mi to zadní kolo "předělal" na dušové. Vzduch utíkal přes dvě špice. Tímto tedy zřejmě navždy vyřešeno. Předek zatím dobrej (za celou zimu jsem dofoukával 0.5 atm), jak to příjde, nechám předělat i předek.

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

22.6.2020 v 14:15 | Nahoru | #550
ze zvedavosti, co to obnasi. vyhodit ventilek a strcit dusi nebo jeste neco dalsiho

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

22.6.2020 v 19:03 | Nahoru | #551
Ještě tam dávali nějakou pásku mezi špice a duši.

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

23.6.2020 v 09:33 | Nahoru | #552
sranda...ti co maj dusaky vetsinou resi jak to predelat na bezduse a my tu jdem opacne:))

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

23.6.2020 v 09:38 | Nahoru | #553
ja se prave divim, ze neporesili ty utikajici spice. duse bych nechtel ani za nic, az jako ekonomicky, popr. technicky posledni moznost.

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

23.6.2020 v 09:47 | Nahoru | #554
no ja si schovam tu pasku a az to zacne utikat tak ji aplikuju:)

2 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

23.6.2020 v 21:20 | Nahoru | #555
Čistě prakticky a ze zvědavosti - proč chtit za každou cenu bezdušové kolo? Chápu, že je to old style, ale řešení s duší vyřeší unikající špice jednou provždy. Pneuservisy většinou nedělají servis výpletů, příští týden snad konečně vyjedu na Slovensko (zasranej Covid a chcaní poslední měsíc), čekat na nové výplety s tím, že výsledek je nejistý se mi fakt nechce a když ty dráty tomu Stelviu fakt sluší...

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

23.6.2020 v 22:07 | Nahoru | #556
lukee159> Já v tom vidím snazší možnost opravy defektu.
Do bezdušky vyrazím knot a jedu dal..

Ale sunfavat někde u skarpy celé kolo, když mám jen boční stojan, to by se mi vážně nechtělo

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

24.6.2020 v 06:24 | Nahoru | #557
Jo, u bezdušovky nehrozí, že utrhneš ventilek. Na opravu, která zabere asi 10 minut, vozíš jen knoty a bombičky/pumpičku. Když máš duši, vozíš lepení/náhr. dušu, komplet nářadí na sundání kola a především kvalitní montpáky (na těch strašně záleží - s blbýma montpákama bezdušovou pneu, kterou tam určitě máš, jen tak nesundáš). Oprava, u které se v létě dost zpotíš, ti pak zabere třeba hodinu.

Naposledy editováno 24.06.2020 06:31:02

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

24.6.2020 v 06:34 | Nahoru | #558
lukee159> Dotažení špic, popř. tu pásku co ti tu doporučovali jste vůbec nezkoušeli nebo zkoušeli a nefungovalo to?

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

24.6.2020 v 07:39 | Nahoru | #559
U californie ev, přitom vyřešili tento problém drátama mimo vnitřní část pneu.
californie

Naposledy editováno 24.06.2020 07:40:47

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

24.6.2020 v 09:09 | Nahoru | #560
Tak uvažuju, kdy jsem naposledy píchl kolo Možná 15 let nazpět? Dotažení špic nezkoušeno - někdo psal, že to pomáhá, někdo zas psal, že to je čistě na centrování kola... Nebudu experimentovat. Každopádně můj pneuservis, co normálně přezouvá i motorky, má na to vyvažovačku atd. výplety prostě nedělá. Opravné sady v podobě knotu stejně nevozím, takže kdybych píchl bezdušovku, sundám ji bokem jako u auta a musím dovést do nejbližšího servizio.

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

24.6.2020 v 09:25 | Nahoru | #561

Opravné sady v podobě knotu stejně nevozím, takže kdybych píchl bezdušovku, sundám ji bokem jako u auta a musím dovést do nejbližšího servizio.


Tak to není o čem. V tomhle případě je úplně jedno, co tam máš nebo nemáš a je pochopitelný, že si to vyřešil tím nejsnadnějším a nejrychlejším způsobem

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

24.6.2020 v 15:51 | Nahoru | #562
Tak volal jsem ještě do kozího chlívku v Sušicích - prej je to půl na půl - půla lidí jezdí Stelvio na duších, půlka tam patlá lepidlo na autosklo...

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

25.6.2020 v 15:19 | Nahoru | #563
No nevím... duši bych tam necpal, až píchneš, tak jedině odtahovka
Bez vercajku nemáš šanci tu gumu v polních podmínkách zout.
Dotažení špice je k ničemu, je potřeba vyměnit O-kroužek na niplu. Akorát bacha na ten pojistnej C-kroužek, když ho sundaváš, tak rád odlítává velkou rychlostí neznámo kam

2 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

2.7.2020 v 15:10 | Nahoru | #564
Ahoj vespolek pánové, chtěl jsem už už slavit se Stelivem 100 000 km a najednou mi dneska cestou z práce najednou zhrubnul zvuk, začla střílet do výfuku při ubrání plynu, no zasyla ve mně strach a obavy. Dojel jsem normálně, protože jízdní projev a reakce na plyn se nezměnila. Jediná věc, která mi napadá, je těsnění kolen a ve spoji koleno - výfuk. Ale nikde to nefouká. Co dál?
Foto jetýho těsnění..
Edit: tak po vychladnutí ..motorky a mně taky.. to fouká v tom drhém nevyfoceném spoji. Měli byste odkaz na správný těsnění? Někdo (Podas?) to už řešil a dával nějakou alternativu. Díkyy

Naposledy editováno 02.07.2020 15:39:11

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

2.7.2020 v 22:36 | Nahoru | #565
spike-cz> objednával jsem u Louise https://m.louis.eu/...-54-5x60x27/10042980
Jsou na výfuku myslím dva rozměry, jeden na tlumiči, druhý mezi trubkou z válce a středovou trubkou

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

2.7.2020 v 22:53 | Nahoru | #566
spike-cz>
Jde to nahradit tímto dílem Kawasaki https://www.partzil.../kawasaki/11060-1330 zkus se zeptat u Kawasaki za kolik bude.
Nebo jsem to kupoval u megamoto pod PN 734.91.11 https://www.megamax...je-vyfuku-49x55x30mm
A mám jedno náhradní, protože to prý odchází hlavně to na pravé straně.
Edit. To co psal Kvjeta je podle mne to u tlumiče.
Orig PN jsou v katalogu tak se mrkni: to co máš na fotce je GU06123500 je tam 2x a k tlumiči GU05128230 1x.

Naposledy editováno 02.07.2020 23:00:17

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

3.7.2020 v 07:06 | Nahoru | #567
Díky pánové. Myslím, že se to bude hodit víc lidem..

Edit: takže zakoupeno a vyměněno.
Pokud byste chtěli v Písku u MOTORI kupovat díly na guzzi, buď se připravte na čekačku kvůli objednání (prý na starší modely nic skladem nemají) nebo zajeďte jinam. V mém případě do Sušice, kde jsem v 1.kozí pochodil. A abych se s tím nemusel prát i v budoucnu, vyměnil jsem vše.
Ještě jednou díky za všechny rady, postrčení a odkazy

Naposledy editováno 03.07.2020 15:59:42

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

6.7.2020 v 18:55 | Nahoru | #568
kluci, vcil litam po Alpach s novym mivvem + kat vlozka na original novou mapu po vymene zdvihatek. vsecko ok, spotreba 5,6 az na jednu vec. pri zavreni plynu odplivava do vyfuku a to temer furt, obcas jakoby lehce streli. dost me to sere a kazi pozitek z jizdy. staci vsak lehce pridat a nemit plyn uplne zavreny a je to ok. nekdy i pri prerazreni nahoru hlasite zapraska. muze to delat netesnost svodu nebo budu muset resit premapovani. zatim porad neco resim a to jsem hledal skoro nejete stelvio, ale musim to dobojovat. jizda je famozni. diky za tipy

Naposledy editováno 06.07.2020 18:56:37

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

7.7.2020 v 09:01 | Nahoru | #569
oldyno> Breva 1100 dvouventil s otevrenym vyfukem dela to same, zkusely se jine mapy, nepomohlo.
Co pomaha je reset klapky, ale vzdyt tak max. na 300 km a strili to zase.
V Susici mi tvrdil ze motory 1200 8V lehce strili i s origo laufem..
Ja to uz 85tis.km neresim a motor je asi jedine co zatim drzi.
Takze tak, zkus jinou mapu, mozna to bude o fous lepsi

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

7.7.2020 v 14:09 | Nahoru | #570
tak edit: po včerejším googlování přetěsním svody od válců až po výfuk, provedu s kamarádem seřízení vč. vymazání adaptivních hodnot a seru to. Podle videí to asi není nic neobvyklého. navíc po návratu do ČR a standardnímu provozu se hlasitost a četnost o 50% zmenšila. Jezdit jen u nás, nenapadlo by mě to řešit.

Naposledy editováno 08.07.2020 07:51:47
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výška sedla Moto Guzzi V7 vs Moto G... Moto Guzzi Stelvio 1200, Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX SPAX 4 27.12.2023 v 07:15 Podas
Pneuservis Bratislava Moto Guzzi Sport 1200 8V micindev 3 3.9.2023 v 07:17 Jan_Zver
Guzzi Stelvio NTX - zkušenosti, rad... [1, 2] Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX dannj 57 16.7.2023 v 12:32 kvjeta
Výfuk s certifikatom bez homologizacie Moto Guzzi Sport 1200 8V micindev 30 16.6.2023 v 07:28 puffybodie
Moto Guzzi Stelvio 1200 startování [1, 2] Moto Guzzi Stelvio 1200 tomas21 42 10.5.2023 v 08:59 oldyno


TOPlist