bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko
Ahoj, narážím na problém malého množství informací o Grisu 1200 8V. A jelikož mne pár věcí zajímá, zakládám zde možnost diskuze k této moto a jelikož Stelvio a Sportka mají prakticky stejný motor, jsou zde uvedeny také. Předpokládám, že bude více uživatelů, kteří si potřebují něco prodiskutovat, tak jen do toho.
Já bych začal dotazem. Má někdo český manuál? Na 1100 mám, ale je tam dost odlišností.
Nyní by mne zajímaly utahovací momenty.

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

15.12.2018 v 15:47 | Nahoru | #301
Dám tvrdší péro a tradá
Díky za info o nějakých tvrostech a podrobnostech.

Krouťák i výkon se vyhoupl celkem solidně

2 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

17.12.2018 v 22:03 | Nahoru | #302
Ahoj borci, snad nebudu za dotaz bit Koukám po Stelviu NTX (je ve výběru a velký favorit), jedno co je v merku má natočeno 130k km (2011, s malou nádrží). Jak jsou na tom motory s životností?

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

18.12.2018 v 04:58 | Nahoru | #303
Ve svém minulém příspěvku mám odkaz na Seikose. Napsal krásný článek o Stelviu a 80000km. Dnes to mám najeto taky a moto je pořád bez velkých investic a bez poruch. Jen pravidelně měním náplně a filtry.

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

18.12.2018 v 07:43 | Nahoru | #304

spike-cz píše: Ve svém minulém příspěvku mám odkaz na Seikose. Napsal krásný článek o Stelviu a 80000km. Dnes to mám najeto taky a moto je pořád bez velkých investic a bez poruch. Jen pravidelně měním náplně a filtry.

Pravdou je, že 80 a 130 je trochu rozdíl a já sám mám něco k 60tik km a také zatím v poho. Seikos má zkušenosti se Stelviem osobně a bude mít největší přehled, o čemž možná píše i ve článku, který Spike zmiňuje. Rozhodně by při takovém nájezdu měla být zajímavá cena. Ale u své moto s 60tkm si myslím, že mám novou, jeko že ten nájezd není znát. Záleží od koho, za kolik a jak se to servisovalo. Zkus toho Seikose, třeba ho bude znát osobně . Přeji správný výběr.

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

18.12.2018 v 07:44 | Nahoru | #305
Prasoper> Nyní po úpravě airboxu vylezl ještě výrazně krouťák. Neuvěřitelný

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

18.12.2018 v 09:16 | Nahoru | #306

mara.k píše: Ahoj borci, snad nebudu za dotaz bit Koukám po Stelviu NTX (je ve výběru a velký favorit), jedno co je v merku má natočeno 130k km (2011, s malou nádrží). Jak jsou na tom motory s životností?



To záleží na údržbě, jakou dostával

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

Skvělá odpověď, děkuji! 18.12.2018 v 11:25 | Nahoru | #307
mara.k> Stelvio s malou nádrží se vyrábělo do 2010, asi to byl nějaký ležáček.
U motoru asi kardinální otázka, jestli má původní vačky nebo inovovaný rozvod s rolnama. Ostatní díly by mohly při troše péče být OK.
No a pak dále směrem dozadu - spojka původní? převodovka tichá na všechny kvalty? koncový převod?
Kotouče bez hran? Tlumiče tlumí? Elektrinstalace elektrifikuje?
Asi tady nebude moc motorkářů, co kdy velkou Guzzi s takovým nájezdem aspoň vidělo.

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

18.12.2018 v 15:08 | Nahoru | #308
Tak tak. Ale podle VINka by mu zjistili v autorizovaném servise, jestli to stelvio absolvovalo svolávací akci na rolny a pokud se nepletu, byly svolávačky ještě na něco...stojan asi.
Jak jsem zjistil, stačí, když se Stelvio myje vapkou. Pak jsou většinou ložiska v kyvce a krku řízení KO. Ale zadní tlumení bude pravděpodobně v nebi. To je třeba předpokládat. Takovej nájezd nikdo nedá okolo komína. Ale já měl rozebranej svůj kardan a je jak novej, nikde rez ap.
Takže to bude opravdu o přístupu a péči o konkrétní stroj.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

18.12.2018 v 19:32 | Nahoru | #309
spike-cz> Článek od Seikose jsem pročetl už nějakej čas zpět, hlavně ze zvědavosti jestli to drží nebo ne.
Je to koupeno v CZ, 1. majitel, rolny dělaný.
Dotaz jsem nahodil hlavně proto, že v inzerátech je minimum 1200 s nájezdem přes 100k, takže se obrázek o životnosti blbě dělá.

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

18.12.2018 v 20:19 | Nahoru | #310
Tak nejbezpečnější motku kupovat se zkušeným majitelem modelu nebo před koupí nechat prohlídnout v servisu. Já, přiznám se, jsem spolehnul na mechanika. Bude rozdíl, jestli s tím někdo najížděl Balkán a Ukrajinu šotolinou nebo Alpy po asfaltu.

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

18.12.2018 v 21:37 | Nahoru | #311
mara.k> Majitele znáš osobně nebo je to cizí osoba? To někdy prozradí skoro víc než prohlídka motorky. A snad i ty sám jsi mentálně připravený na život s guzzou co má natočeno kilotřicet, čeká tě kopec srandy.

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

Skvělá odpověď, děkuji! 19.12.2018 v 08:13 | Nahoru | #312

mara.k píše: spike-cz> Článek od Seikose jsem pročetl už nějakej čas zpět, hlavně ze zvědavosti jestli to drží nebo ne.
Je to koupeno v CZ, 1. majitel, rolny dělaný.
Dotaz jsem nahodil hlavně proto, že v inzerátech je minimum 1200 s nájezdem přes 100k, takže se obrázek o životnosti blbě dělá.


tak ono je to taky tím že ČR je malá prdelní dírka uprostřed velký prdele zvané Evropa a Stelvií tady moc nejezdí.
Ale na Advrideru je ohromné vlákno, které má už skoro 60tis příspěvků a nájezd 130 tis tam není nic neobvyklého. Pokud je o motorku staráno jak má, tak to pro ten vzduchovej motor není nic neobvyklého.
A ano, ložiska na kyvce jsou obvykle KO, ale to je taková kosmetika. Ložiska řízení můžou být zcela v poho, pokud se s tím nejezdilo pořád v offroadu.

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

22.2.2019 v 13:53 | Nahoru | #313
Tak přidám svou zkušenost když už jsem tady. Jsem hrdým majitelem Stelvia NTX z roku 2009. Mám najeto 124000km, kupoval jsem ji v lednu 2017 s 85000km. Motorka byla koupená nová v čechách a do cca 60000km servisovaná v A-spirit. Od té doby už jen asi domácí servisy. Za tu dobu co ji vlastním já tak s motorkou nebyl žádný zásadní problém až na občasné praskání hlavní pojistky při zapnutí mlhovek v teplém počasí (nic příjemného když si v Albanii v neosvětleném tunelu zapnete mlhovky a najednou tma) Po dlouhém laborování jsem vyměnil kabel od mlhovek ke konektoru u hlavního svazku a od té doby je klid. Vloni přes zimu jsem si nechal vyměnit v Sušici vačky (najeto 120000km a vačkám světe div se nic nebylo). Při té příležitosti byl měněn hlavní stojan a ještě nějaké jiné drobnosti na svolávačky. V motorce měním olej pravidelně každých 8000km a to včetně převodovky a koncového převodu. Cca před měsícem jsem v garáži objevil pod motorkou olejovou skvrnu která skapávala od motoru z místa spoje převodovky a motoru. Jelikož jsem s tím tak nějak počítal že to na tolika km muselo někdy přijít tak mi bylo hned jasné že je to gufero na klice,takže v sobotu motorku pověsit,sehnat od kamaráda zvedák a motor byl za 8 hodin i s obědem a krabičkou marlborek venku. Spojka ještě není jetá až na nýty ale gufero na klice KO. Takže vyměním gufero na klice,gufero na vstupu převodovky a radši i lamelu když už to mám takhle hezky rozložené a holka najede zase dalších 100000km. Jdyž jsem to rozebíral tak kardan jak nový,bez rzi a bez vůle. Takže závěrem si myslím že moto guzzi stelvio je motorka za super peníz která při pravidelném servisu najede mraky kilometrů bez větších problémů.

Naposledy editováno 03.03.2019 11:49:19

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

22.2.2019 v 21:36 | Nahoru | #314
flander> slušný nájezd za dva roky

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

23.2.2019 v 08:29 | Nahoru | #315
pkKun :A to je většina z toho najeta ve dvou a s kuframa. Stelvio si nechám a výhledově přemýšlím o V85 ale ještě chvilku počkám protože si myslím že první vyrobené kusy budou mít ještě nějaké mouchy jako je to u většiny nových motorek. Hele a jak jsi upravoval airbox ,že se tu zmiňuješ že ti motorka po úpravě jede líp?

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

23.2.2019 v 16:35 | Nahoru | #316
flander> To Geloš, nacpal do něj nějaké díly z V11, což asi změnilo proudění. Změna se zatím ukázala jen na brzdě. Je to cca 2 týdny co jsem ji dovezl zpět od Geloše po servisu.

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

7.3.2019 v 16:35 | Nahoru | #317
Tak ladění tlumiče dopadlo tak, že jsem ho nechal repásnout a nasadil jsem progresiní péro s cca 30% větší tuhostí. Dneska jsem to projel po rozmlácený polní cestě a dalo by se říci, že jsem spokojen. Utažené na cca o 10 kliků méně než na původní a funguje to parádně. Nemlátí to do zad při menších nerovnostech (silnice po zimě) a zároveň to pěkně pobírá nějakej ten větší výmol. Dokonce sem šel párkrát i vzduchem a ok
Koneční dolazení ještě bude probíhat, projel jsem se na tom jen pár km, ale pocitově spokojenost.

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

7.3.2019 v 17:03 | Nahoru | #318
Prasoper>

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

25.3.2019 v 17:37 | Nahoru | #319
Ahoj,
po zimě se asi do křemíkového nebe odebrala baterie mého steliva, proto otázka na baterku...
Můžete doporučit nějaký konkrétní typ?
Třeba tyhle dvě?
varta č.1
varta č. 2

Naposledy editováno 25.03.2019 18:07:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

25.3.2019 v 19:03 | Nahoru | #320
spike-cz> Mne se také na Grisu loučí. Takže osobně zkušenost na MG nemám, ale půjdu pravděpodobně do té samé. Výdrž 9 let mi přijde více než OK. Pokud bych experimentoval, tak možná MotoBatt, , kterou mám v jiné již vyzkoušenou. Má podle papírů vyšší kapacitu a oproti běžným i startovací proudy, snese vibrace a kontakty na obou stranách. Cena originálu je ovšem někde jinde než ... Ta Varta nevypadá za ty peníze zle, Ale já jsem Vartou již zklamán. Navíc nevím jak na Stelviu, ale mě by se do Grisa nevlezla. Je tam skutečně na těsno a ta varta je ještě o chlup větší. Třeba má někdo další větší zkušenosti.

Naposledy editováno 25.03.2019 19:04:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

25.3.2019 v 19:19 | Nahoru | #321
pkKun> Díky za tip, já koupil Stelvio s tou současnou baterií. Kdybych věděl, že mi další vydrží tak jak Tobě, šel bych do ní. Ale současná určitě není původní..

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

25.3.2019 v 19:31 | Nahoru | #322
spike-cz> S tou od MotoBattu jsou zatím všichni o kterých vím spokojeni. Já tedy řešil i reklamaci a OK, měl jsem smůlu na kus. Nyní již rok na jednoválci 600ccm vše OK a drží. A právě jsem si ji objednal. Alespoň nezůstanu viset . Díky za rozhoupání.

Naposledy editováno 25.03.2019 19:52:26

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

26.3.2019 v 12:57 | Nahoru | #323
Já mám 4. rokem Exide YTX20CH-BS ve Stelviu a funguje. Přes zimu ji občas dobíjim Optimate nabíječkou, protože nějaký odběr tam je. Jinak dřív jsem dle manuálu při stání delším jak měsíc vytahoval pojistku, ale tohle je pohodlnější.

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

26.3.2019 v 19:46 | Nahoru | #324
Já mám Exide (s aktivací doma) za skoro půl peněz jak Motobatt, která mi dešla po cca. 1.5 roce. Parametrově jak ta Motobatt.

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

26.3.2019 v 22:17 | Nahoru | #325
mara.k> Však ano, každý si musí zvolit sám. Já dal o 500 více a rozhodl jsem se pro vyšší startovací proud na papíře a pouze doufám, že si nebudu vyčítat tu Yuhasu

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

24.5.2019 v 20:33 | Nahoru | #326
Ahoj, letos jsem koupil Stelvio 2009, něco málo (1000km) už jsem na něm najel a dneska mi začalo zlobit. Po zastávce během projížďky a následném startu mi začala svítit olejnička na displeji a motor začal vynechávat (jeden válec). Tak jsem zastavil, zkontroloval olej, kterého bylo dost. Kousek jsem popojel a ještě jednou zastavil, pomačkal jsem konektory a olej zhasl. Vynechávání bohužel nepřestalo. Nebyl jsem daleko od domova, tak jsem dojel. Doma jsem obhlédl, zda není někde něco uvolněné a na nic jsem nepřišel. Neměl jste někdo podobný problém, na co kouknout?

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

24.5.2019 v 21:17 | Nahoru | #327
ladin-t> Otázka je, zda jde o jeden problém, nebo nezávisle na sobě o dva. Rozhodně jako první je na řadě mazání. Jelikož je málo informací (déšť, mytí, změna zvuku...), tak mohu pouze sdělit svoji zkušenost, ale rozhodně neber, že to je tím. Za deště mi to dělalo čidlo tlaku oleje. Zkontrolovat, zda maže, např.povolením šroubu víka, kdy se olej vytlačí ven. Tím budeš mít jistotu, že maže a pouze ukazuje chybu. A to pak nejčastěji bývá to čidlo. Mne to dělalo až povolilo v tom pertlování. Byla to častá závada MG. Já bych na ní sázel. Vynechávání je potřeba hledat. Kabely, svíčky... Já měl podobný problém a bylo to tím, že servis přede mnou při vytahování fajfek, porušil kabely a ty probíjely přes víko, takže chvílema to nepálilo.Izolačka to napravila. Olej si myslím, že bude to čidlo, ale zbytek je třeba hledat.

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

24.5.2019 v 21:48 | Nahoru | #328
S olejem jsem už načetl co jsi mi napsal a přestalo to svítit. Zvuk motoru beze změny, tak z toho strach nemám.
Na fajfku jsem koukal, ta už je obalená izolačkou. Zkusím ji ještě rozbalit a znovu přeizolovat. Jinak to vynechává jak v nízkých tak vyšších otáčkách, cca 80% OK / 20% špatný.
Dík za rychlou reakci.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

24.5.2019 v 21:54 | Nahoru | #329
ladin-t> Jestli tam už je izolačka, tak to bude pravděpodobně ono. Vždy když jsem měl fajfky venku dával jsem novou izolačku.Pravděpodobně bys i viděl, jak to projiskřuje, když budeš mít dole ten kryt kabelu.

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

24.5.2019 v 21:56 | Nahoru | #330
pkKun> vyzkouším, kdyby to bylo jen tohle bylo by to super.

Naposledy editováno 24.05.2019 21:56:58
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výška sedla Moto Guzzi V7 vs Moto G... Moto Guzzi Stelvio 1200, Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX SPAX 4 27.12.2023 v 07:15 Podas
Pneuservis Bratislava Moto Guzzi Sport 1200 8V micindev 3 3.9.2023 v 07:17 Jan_Zver
Guzzi Stelvio NTX - zkušenosti, rad... [1, 2] Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX dannj 57 16.7.2023 v 12:32 kvjeta
Výfuk s certifikatom bez homologizacie Moto Guzzi Sport 1200 8V micindev 30 16.6.2023 v 07:28 puffybodie
Moto Guzzi Stelvio 1200 startování [1, 2] Moto Guzzi Stelvio 1200 tomas21 42 10.5.2023 v 08:59 oldyno


TOPlist