bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko
Ahoj, narážím na problém malého množství informací o Grisu 1200 8V. A jelikož mne pár věcí zajímá, zakládám zde možnost diskuze k této moto a jelikož Stelvio a Sportka mají prakticky stejný motor, jsou zde uvedeny také. Předpokládám, že bude více uživatelů, kteří si potřebují něco prodiskutovat, tak jen do toho.
Já bych začal dotazem. Má někdo český manuál? Na 1100 mám, ale je tam dost odlišností.
Nyní by mne zajímaly utahovací momenty.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

3.9.2021 v 19:01 | Nahoru | #781
pkKun> super ďakujem, volal som v BA a v pondelok mi to pozrú. Treba celú hadicu? Asi to bude najlepšie. Ale patrí mi to, lebo som bol naposledy lenivý vybrať ten airbox...

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

3.9.2021 v 23:45 | Nahoru | #782
Simčo> i já měnil i hadičku, ale dal jsem nějakou náhradu.

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

9.9.2021 v 08:21 | Nahoru | #783
Záleží jak moc se ti s tím chce se jebat Já měnil jen koncovku a pak jsem i nahrazoval téměř prodřené ty hadičky a to udělat je fakt opruz. Chce to vyřešit jak správně tu hadičku nahřát. Při 150°C je ještě tvrdá, u 165°C už je to tak měkké, že se to bortí

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

18.9.2021 v 22:35 | Nahoru | #784
V pondelok prídu diely z Nemecka - 30% cena dole. Uvidíme...

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

6.12.2021 v 10:23 | Nahoru | #785
Ahoj, jen takový tip. Až budete mít dole palivovou nádrž, tak se na ni koukněte i odspodu - u mého Norge 8V (2016) začala povolovat ta tlumící pěna co tam je přilepená. Částečně ten igelit, částečně celá ... Našel jsem to už nasáté ve filtru. Zkrátil jsem to a přilepil Chemoprénem

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

25.4.2022 v 16:07 | Nahoru | #786
Ahoj chlapi,
mám dotaz technického rázu na MG Sport 1200.

Již po několikáté mám problém s zadní brzdou i po snaze odvzdušnit se znova vrací špatné brždění.

Když sešlápnu pedál brzdy zabere až v dolní úvrati..

Jde to vyřešit drobnou opravou doma a případně jak, díky za info.

Nebo předat servisu s přesným zadáním toto je zapotřebí udělat.
Díky Richard

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

26.4.2022 v 19:56 | Nahoru | #787
RichardStr> Ahoj. Těžko posoudit z popisu a ještě obtížněji řešit brzdy, které jsou zásadní. Přikláněl bych se k tomu, aby Ti to někdo skouknul a řekl co s tím. Jde i o to, zda se Ti opakovaně zavzdušňují, jestli je pedál gumový atd. Neřešil bych brzdy na dálku. Z popisu nelze specifikovat, ale i mě špatně brzdila zadní brzda na prví šlápnutí. Musel jsem několikrát a až pak OK. Po výměně destiček za jinou směs to bylo OK. Dej to někam, kde to udělají, zkontrolují a řeknou. Já si neumím ani představit co myslíš například popisem "po snaze odvzdušnit". Šlo o odvzdušnění...? Byly zavzdušněné...? Měnil jsi kapalinu... atd? Pokud dotaz směruješ spíše na to, zda to je na MG známé, či běžné, tak není. Bremba patří k tomu lepšímu. Přeji brzké vyřešení a super sezónu

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

18.2.2023 v 15:05 | Nahoru | #788
Tak jsem se opět přivzdělal v řešení, ne zcela běžných, oprav stelvia. Po tom všem, co jsem musel řešit a myslel si, že už budu "jen" jezdit, začal blbnou volnoběh za studena. Chytlo to, otáčky na 1600-1800, pak dolů, zdechlo. Další start, otáčky opět nahoru, kolísání až na cca 800, nahoru dolu a po lehkém zahřátí se z cca 1600 ot snižovaly až na volnoběh. Za teplého motoru a startech od venkovních 20°C nahoru to bylo ok, jízda ok. Diagnostika nic, čištění stepperu čističem klapek přineslo vždy velmi lehko změnu k lepšímu, ale pak návrat na původní stav. Po přečtení mnoha příspěvků na toto téma jsem došel k závěru, vadný stepper. Sezónu jsem dojezdil, že to tak nechám, ale nedalo mi to. Stepper zatím zdražil z 25 000,- na 30 000,-. Nakonec jsem v Nizozemí našel ojetý stepper v celoplastovém provedení za 7 400,- komplet i s poštou.
Dneska jsem vyměnil bez demontáže nádrže a i když to bylo jak ježek v kleci, nakonec se podařilo. První pozimní start a s vyměněným stepperem byl jak švýcary. Žádný náznak zdechnutí, zakolísání. Uvidím až začnu jezdit, ale zatím se toto jeví jako příčina závady.
Na svém stelviu jsem měl původní stepper taky celoplastový, ten by měl být oproti kovovému tělu bez problémů, ale asi jsem měl smůlu na páteční kus.

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

19.2.2023 v 14:45 | Nahoru | #789
oldyno> No s tou cenou myslíš asi celé vstřikovací hrdla s klapkama (throttle body)? https://www.af1raci...rottle-body---880270
Stepper samotný jde sehnat i OEM je stejný v nějakých Fiatech a tak. Ty vštřikovací hrdla jsou průšvih pokud má někdo opotřebený špatným servisem nebo hodně km najeto ale to spíše tak více než 150tKM. A hlavně tady platí udržovat hladinu oleje max na středu či spíše méně. Jak je na horní rysku tak je to moc objeví se v přepadu a pak v sání a mohou nastat problémy...

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

19.2.2023 v 18:37 | Nahoru | #790
Ne, myslim jen stepper, uplne samotny, plastovy. Stoji podobne u steina, na partsdrpot samo nejdrazsi, 27 500,-. Loni stal o 5 min, nez zdrazovali. Na asi om jsem narazil jen TML, stoji podobnou raketu. Ze pasuje z auta nevim, ani jsem nikde nevycetl a moc rad bych vedel jakej to je. Pak jsem se dival na aprilku, vypada podobne, ale nechtelo se mi za tisice experimentovat.
Na ty stránky, co jsi dal odkaz, mají překvapivě dobré ceny. Znám je, ale s ohledem na ceny od e-bay až po nevím co mě nenapadlo, že by byl jinde za příznivější cenu.

S tím motorovým olejem máš naprostou pravdu, nicméne můj starý rozkuchaný stepper byl relativně čistý, tak nevím, co se mu přihodilo.

Naposledy editováno 19.02.2023 18:45:31

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

19.2.2023 v 18:50 | Nahoru | #791

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

19.2.2023 v 22:15 | Nahoru | #792
oldyno> Aha, tak to jsem si nevšimnul že ten stepper stojí takovou raketu, každopádně ten vlastní motor by asi nahradit za jiný OEM šel ale ten ti asi fungoval. No jsem rád že jsem kdysi koupil za 120EUR celý throttle body včetně stepper Na Grisu mám ten kovový a Stelvio má ten plastový. Jak se ti to chovalo přes GuzziDiag test? Tam by při nastartovaným motoru měl reagovat změnou volnoběhu jak s ním začně ten test cyklus hýbat. Tak hlavně že to pomohlo.

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

20.2.2023 v 07:01 | Nahoru | #793
Diag jsme s koudym prohlíželi opakovaně, zlobilo to celou sezónu. Právě přes test volnoběhu jsem to prošplíchával čističem klapek, jak všude radili. Na diag vypadalo všechno OK, čidla, stepper, test volnoběhu.
Opravu jsem dělal "naslepo", bez přesné identifikace závady, jen podle příznaků z diskuzních fór. Nicméně se závady týkaly hlavně verze s kovovým tělem, kde se usazoval aerosol oleje z airboxu na pístku stejně jak na šroubech obtoku vzduchu, což nebyl úplně můj případ.
Pokud provoz ukáže, že se opravdu jednalo o vadný stepper, tak si myslím, že byl někde mechanický problém při otevírání stepperu za nízkých teplot, kdy z nějakého důvodu stepperu nešlo reagovat na změny volnoběhu a provádět regulaci ve větším rozsahu chodu. Jak se motor i jen lehce zahřál a jednalo se o jemné doladění přísunu vzduchu, bylo vše OK.
U odborníků jsem dostal klasickou guzzí odpověď "za tepla všechno OK? na studený motor se nejezdí, neřeš to, může to být milion věcí", toto se blbě hledá.
Ale jak jsem psal, i když to po půlroce chytlo jak snad nikdy před tím, uvídím, až víc pojezdím.

2 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

18.3.2023 v 16:08 | Nahoru | #794
Ahoj guzusti.
Zkusím to tady protože 1100 4V nemá svoje technické okénko. Zajímalo by mě jak často děláte výměnu řemenu alternátoru? Jestli je životnost daná podle km nebo je potřeba brát v úvahu i roky.
Díky V.

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

18.3.2023 v 17:37 | Nahoru | #795
Venda> myslím po padesáti tkm

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

18.3.2023 v 18:34 | Nahoru | #796
Venda> Jak říká Láďa. Ale po 10ti letech bych ho asi také vyměnil i kdyby bylo pouze 20tkm. Zvláště pokud budeš jezdit. navíc není kontrolka dobíjení.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

18.3.2023 v 20:01 | Nahoru | #797
pkKun> Já právě mám málo km, ale hodně let. Asi by to chtělo. Spekuluju jestli se to dá udělat doma s běžnou výbavou, nebo je na to potřeba nějaký speciální nářadí když se ten řemen napíná. Vlastně jsem ani nenašel žádnou hodnotu v manuálu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

18.3.2023 v 20:17 | Nahoru | #798
Venda> Napina se tak, aby sel rukama pretocit o 90°.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

20.3.2023 v 12:16 | Nahoru | #799
Koudy01> Z toho už se dá nějak vycházet. To přetočení je hodně pocitová záležitost. Jakou silou ho tlačit to toho 90° úhlu? Když to udělám podobně jako na řemenu, který půjde dolů tak by se nemělo nic pokazit.

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

20.3.2023 v 12:48 | Nahoru | #800
Venda> Píšeš to správně. Je to hodně pocitový. Jako moc věcí na MG. Taky jsem to někde vyčetl (a teda dalo to zabrat to najít). Zvolil jsem tak nějak pocitově vhodnou sílu a jezdí to.

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

24.4.2023 v 09:06 | Nahoru | #801
Už jsem pár startů na vyměněný stepper realizoval a potvrzuji původní identifikaci závady, vadný stepper. Teď se motor chová příkladně, start, lehce vyšší otáčky, které poměrně rychle klesnou na volnoběh a drží. Co bylo s původním stepperem netuším, protože pístek byl čistý, ale prostě nefakčil, takže asi něco od elektriky. Co mě zaráží, že se pokazil stepper celoplastový, který je prezentován jako náhrada za zlobící celokovový.

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

2.5.2023 v 10:33 | Nahoru | #802
Kdybyste někdo nevěděli co s penězma, když je ta inflace. Že bych se párkrát přijel aspoň podívat.
https://suchen.mobil...4e3211bb&ref=srp

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

2.5.2023 v 13:27 | Nahoru | #803
oldyno> Pěkná cena. A už jsme jí i jednou viděli, na srazzku

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

2.5.2023 v 13:32 | Nahoru | #804
na nějakým mezinárodním a nějakou takovou nebo přímo tuto?

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

2.5.2023 v 14:17 | Nahoru | #805
oldyno> Přímo tuto asi ne ale v ČR to bylo na https://www.motorkari.cz/tema/?t=136579
Kde to tady veřejně nebudu psát když vidím jakou má dnes cenu Když tak napiš SZ.

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

19.5.2023 v 18:16 | Nahoru | #806
je možné, aby tekl olej vnitřkem čidla tlaku oleje? dneska jsem vyměnil a zasilikonoval těsnění, komplet vyšplíchal čističem brzd, hadice suchý a po opětnovném nastartování je pod čidlem zase olej.

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

22.5.2023 v 09:26 | Nahoru | #807
oldyno> Ano, myslím, že to je i běžné. Mě to teklo kolem toho plastu, jak je konektor. A to tak, že se nadalo jet, protože to opravdu teklo. Vyměnit čidlo. Většinou to hlásí i chybu a mě občas svítila kontrolka mazání, ale mazalo.

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

22.5.2023 v 12:07 | Nahoru | #808
chybu nehlásí, v pátek jsem poskládal, že je to těsnění a po opětovném nastartování louže pod čidlem, nikde jinde. Po vymontování na čidle není nic vidět, nic uvolněnýho, ale je to jak píšeš. Dneska dám nový.
Edit: tak nedám, náhrada původního čidla má menší závit, takže čekám až přijde čidlo, redukce, podložky cosi na kabel, konektor taky nepasuje.
No ital mě nic nedaruje, težký, přetěžký zkoušky.
Jinak po tomto bude ve stavu A1 - nový obutí, rolny Geloš, čidlo tlaku, stepper, mivv+mapa, prodloužený blatník, držák navi + zásuvka, mraky olejů, filtrů, těsnění, svíčky (zásobil jsem se), origo kufry Mytech jako nový, přední vidle olerj olin a repas od Vangelase, myslím loni.
Kdyby někdo věděl o někom, kdo by měl zájem, myslím si, že jsem v rozpoložení, že by byla velmi, velmi dobrá cena.
A bude to jak říkal Geloš, před 40 tis. nekupovat, až bude všechno vychytaný. Původ ČR A Spirit, 2 majitel, 37 tis. nalítáno.

Naposledy editováno 22.05.2023 15:32:55

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

23.5.2023 v 07:07 | Nahoru | #809
oldyno> Tuším, že jsi neobjednal origo čidlo, tak pozor ještě na konektor. Originál není jazýček. Abys to nemusel předělávat . A když všechno vychytáš, tak je škoda se zbavovat, pokud Ti jinak dělá radost .

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

23.5.2023 v 07:57 | Nahoru | #810
Uz mi jde postou, puvodni origo je sracka, ze to ani nechteli prodat. Dava se mezipriruba, jiny cidlo, co je uz ok a konektor.

Naposledy editováno 23.05.2023 08:05:24
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výška sedla Moto Guzzi V7 vs Moto G... Moto Guzzi Stelvio 1200, Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX SPAX 4 27.12.2023 v 07:15 Podas
Pneuservis Bratislava Moto Guzzi Sport 1200 8V micindev 3 3.9.2023 v 07:17 Jan_Zver
Guzzi Stelvio NTX - zkušenosti, rad... [1, 2] Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX dannj 57 16.7.2023 v 12:32 kvjeta
Výfuk s certifikatom bez homologizacie Moto Guzzi Sport 1200 8V micindev 30 16.6.2023 v 07:28 puffybodie
Moto Guzzi Stelvio 1200 startování [1, 2] Moto Guzzi Stelvio 1200 tomas21 42 10.5.2023 v 08:59 oldyno


TOPlist