globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko
Ahoj, narážím na problém malého množství informací o Grisu 1200 8V. A jelikož mne pár věcí zajímá, zakládám zde možnost diskuze k této moto a jelikož Stelvio a Sportka mají prakticky stejný motor, jsou zde uvedeny také. Předpokládám, že bude více uživatelů, kteří si potřebují něco prodiskutovat, tak jen do toho.
Já bych začal dotazem. Má někdo český manuál? Na 1100 mám, ale je tam dost odlišností.
Nyní by mne zajímaly utahovací momenty.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

11.9.2020 v 15:16 | Nahoru | #601
Simčo> JJ, jsou to ty matky s vnitřním závitem .

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

12.9.2020 v 20:53 | Nahoru | #602
david1> dík, zajtra to poriešim. Dúfam, že to bude v , dával som dole nádrž, kvôli vzduch filter a prdla zas tá hadica, čo je od valca (prepad) do airboxu. Už to meniť je pakáren. Uvidíme..

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

13.9.2020 v 19:15 | Nahoru | #603
Chlapci ešte raz ďakujem, hotovo za 10 minút.

2 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

4.10.2020 v 18:56 | Nahoru | #604
Kluci, nemáte tip na přední kotouče, Arashi, Bremba nebo NG. Musím vyměnit a je to darda, tak abych nešlap do hov... + desky. Stávající musí dolů. Při brzdění se třepe celej předek a jak zpomalim a dobrzduju, tak jakoby na kotoucich byly na 3 místech mastny fleky.
Dik

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

Skvělá odpověď, děkuji! 5.10.2020 v 08:04 | Nahoru | #605
oldyno> To tvoje Stelvio tě trápí, na tom co má najeto a hned ohnutý kotouče? Originál budou Bremba, ale levný to nebude. Na druhý motorce mám NG, cena nižší, rozdíly nepozoruju a brzdí to.

Nemůže to třepání předku dělat třeba oskákaná guma, nebo špatný tlumiče?

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

5.10.2020 v 11:46 | Nahoru | #606
Ne, už to dělalo lehce dřív, tak jsem protáčel ty čepy, co drží kotouče a možná lepší, ale nic zásadního. Tak jsem to neřešil, ale jelikož mám už pořešeny ostatní věci, přišla řada i na brzdy.
Jak jedu přes kilo a hrábnu na přední brzdu, tak se to celý rozvibruje - levá pravá. Pod cca 70 dolu to vcelku drží bez vibrací a jak dojíždím na křižovatku, tak to zase dělá jako bych střídavě mačkal a povoloval brzdu.
Už jsem je čistil, laboroval s tím a beze změn.

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

5.10.2020 v 12:13 | Nahoru | #607
Pánové, nemáte někdo zkušenosti s neorigo padáky?
Včera se mi podařilo pravý zrušit a přemýšlím, jestli shánět zase originál, nebo je vyměnit komplet za jiné.
Koukal jsem třeba na Hepco Becker "https://www.hepco-becker.de/motorschutzbuegel-schwarz-fuer-moto-guzzi-stelvio-ntx-1200-2008-2016.html", ale mám trochu strach z toho uchycení v podstatě v jednom místě.

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

5.10.2020 v 12:29 | Nahoru | #608
Po osobních zkušenostech před 2 měsíci bych do jiných padáků, než máš teď, nikdy nešel.
Pokud neseženeš origo, pořešil bych to www.bartus.eu

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

5.10.2020 v 15:42 | Nahoru | #609
Ty origo jsou fajn, ale taky mají nějaké mouchy. Na můj vkus jsou hodně nízko, takže motorka má snahu lehnout na kapoty. Poslední, co to může udržet, je bástr (ten origo plastovej nemá šanci) a když to nedá ani ten, tak jsou kapoty KO.

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

5.10.2020 v 16:20 | Nahoru | #610
Mě to spadlo na místě, borec zleva zezadu zduchl autem a jen se přes ty origo překulilo. Chytly to řidítka, ,0.5cm hnuty a prasklej kryt ruky. Plasty ani skrabanecek. Asi záleží jak to spadne. Ale ty v odkaze me prijdou úplně pitomý.
Zlikvidovat origo, zajedu za Bartusem, pouziju origo uchycení a nechám udělat na míru a ještě s ním vymyslim vylepšení.

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

6.10.2020 v 12:18 | Nahoru | #611
Vím že to sem úplně nepatří ale musím, Guzzina s motorem z T603.
https://www.auto.cz/.../6589930?jwsource=cl

Naposledy editováno 06.10.2020 12:20:24

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

6.10.2020 v 13:40 | Nahoru | #612
Papanhe> Nějak se to nechce zobrazovat ...

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

7.10.2020 v 20:45 | Nahoru | #613


Naposledy editováno 07.10.2020 21:05:30

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

10.10.2020 v 06:11 | Nahoru | #614

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

21.11.2020 v 14:45 | Nahoru | #615
Není to úplně k tomuto tématu. Je to příbuzný stroj tak si dovolím sem dát ukázku této perfektní strojařiny.
https://www.facebook...eos/432507277770783/

Naposledy editováno 21.11.2020 14:51:00

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

24.11.2020 v 21:42 | Nahoru | #616
Ahoj, chci se zeptat, neřešil jste někdo u 2 V motoru 1200 ( Sport,Breva) zvýšení krouťáku v nižších otáčkách oproti standardu ? Pokud ano, jak a s jakým výsledkem? Vyřešila by to jiná palivová mapa?

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

25.11.2020 v 07:13 | Nahoru | #617
alterego> Ahoj, já mám 8V a dělal mi to Geloš na brzdě. Hrál si s mapou a měnil i sání plus další drobnosti. Sání mělo podle jednotlivých grafů největší vliv na krouťák. Zkus jeho, umí to.

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

25.11.2020 v 11:03 | Nahoru | #618
Jj, jednoznačně Gelos, ale od 2V toho moc nečekej, dá se dohnat klidnější průběh v nižších otáčkách, ale že by Ti jen mapou zvedl kroutak o 5 Nm tak to zase si myslím že ne.
Tím nechci říct ať to neřešís vůbec, ale nečekej zázraky...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

25.11.2020 v 15:50 | Nahoru | #619
dva_hrnce> a Petře děkuji za rychlé reakce, napadlo mě , že když se čím dál víc jen courám, že by to třeba šlo vylepšit v zátahu odspodu. Zkusím Geloše kontaktovat ale vzhledem k tomu, že se neznáme si nedělám moc velké naděje, že se mojí Sportkou bude chtít zabývat..., ale oběma ještě jednou díky.

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

25.11.2020 v 16:31 | Nahoru | #620
alterego> Myslím, že se domluvíte a znáš ho ze sletu

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

27.11.2020 v 14:11 | Nahoru | #621
Ahojte,

mal by som zaujem o kupi STELVIO 1200 V8, 2008 viete mi na co sa zamerat pri kupe, opytat...aku velku to ma nadrz nakolko niekde som sa docital 18 l niekde az 32l. Tato znacka sa mi akosi dlho vyhybala ale teraz ma kamarat na to upozornil a dal mi par inzeratov kde sa predavaju...mal som poovdne zaujem v tomto type moto naBMW R1200GS Adveture, ale to co som skusal, videl vsade nejaky problem...touto cesto by sa vas rad poprosil o rady, skusenosti, servis, intervaly, naklady...z vasej strany ako ludi co vlastnite tuto znacku. Dakujem.

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

27.11.2020 v 14:44 | Nahoru | #622
Stelvio do 2011 18l nádrž, jedna lambda. Je třeba kouknout na uchycení přední osy kola, jestli někdo nedorval imbusy a neprasklo to. Jinak občas napraskl a pak praskl držák topcase, ale hlavní budou rolnový zdvihátka. Pokud nebudou plochý vyměněný za rolling tapes a nedomluvíš si někde výměnu na fabriku, což už může být problém, nekupoval bych ho.
Jinak jestli na bmw byly problémy, tak u tohoto taky nepočítej, že budeš jen jezdit. Až na výjimky se v tom člověk taky docela vrtá. Mohl bych vyprávět co mě to už stálo peněz a nervů. Ale za bezpohlavní gs bych ho neměnil. Na GS jsem měl tu čest a ani svezení jako takový za moc nestálo.

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

27.11.2020 v 16:08 | Nahoru | #623
přečti si recenzi od uživatele Seikos

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

27.11.2020 v 20:14 | Nahoru | #624

Prasoper píše: přečti si recenzi od uživatele Seikos



A je to tady: https://www.motorka...lvio-1200-35028.html

3 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

Skvělá odpověď, děkuji! 6.12.2020 v 19:01 | Nahoru | #625
Zima se blíží, ideální doba pro přípravy na další sezónu. Další Griso dostalo od Mikuláše big bore sadu na 1380 ccm, tentokrát pěkné zelené Tenni SE.


Aby to nebylo pořád to samé dokola, zkusím tentokrát jiné vačky, a to sice starou opovrhovanou verzi z první generace s plochýma zdvihátkama. Původní motor 1200 ccm s ní měl sice dost divokou charakteristku, ale to je hlavně kvůli dost neobvyklému továrnímu časování rozvodu, samotný profil by mohl většímu objemu sedět lépe než novější vačka s rolnama. Takže nejdříve trochu měření, pak trochu počítání a nakonec výlet za kamarádem s CNC mašinkou navrtat nové aretační díry pro ozubené kola pohonu vačky. Znovu přeměřit, docela jsme to trefili, a teď už jen všechno seskládat, trochu motor zaběhat a pak šup s ním na brzdu. Palivovou mapu budu muset udělat celou novou, ale to už je jen finální doladění, nejprve hardware a pak k němu software.
Stay tuned
Geloš

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

6.12.2020 v 19:19 | Nahoru | #626
geloš> Dobře ty Tak hlavně ať se dílo vydaří a držím palce

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

6.12.2020 v 21:52 | Nahoru | #627
geloš> Pěkně. A já myslel ž ty vačky mají stejnej profil jak ty původní. Tak jsem zvědav

(reakce na) MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

8.12.2020 v 19:36 | Nahoru | #628
geloš> To zní zajímavě, jsem zvědav, co to udělá na brzdě

MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

8.12.2020 v 21:28 | Nahoru | #629
tyhle fotky sem vůbec nepatří... kor ještě takhle před zimou...
Já už nejednu křivku z téhle úpravy viděl a nechci si to znovu připomínat

Naposledy editováno 08.12.2020 21:29:14

1 reakcí na tento příspěvek MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko

Skvělá odpověď, děkuji! 18.12.2020 v 14:58 | Nahoru | #630
Další příspěvek do technického okénka - Griso 8V 1400 už pomalu ukazuje, co by se z něj dalo dostat. Nejprve si prohlédněte moje specíální svody pro selektivní měření bohatosti levého a pravého válce. Zjišťuju, že bych bez nich byl totálně mimo, levý i pravý válec si žijí každý svým vlastním životem, mají to tak všechny V2 motory, ale tady je to extrém. Jednou bych rád dokonale porozumněl tomu, co se tam uvnitř všechno děje.

Myslel jsem si, že s posunutou vačkou 1.generace zůstane zachovaný masivní kroutící moment v nízkých otáčkách a zbavím se náhlého poklesu nad 6200 rpm. Myslet znamená hovno vědět. Ve středních to mělo díru jako nejhorší Stelvio z 2008, prostě nejdříve krásný nástup, pak ve 4500 rpm mrtvo a teprve potom pořádný fofr, taková závodní charakteristika. Takže vačky přestavit na tovární časování, něco obětovat a něco zase získat. Takto nastavené už se to dá akceptovat a s vyladěným mapováním to bude ještě lepší. Graficky vidíte na obrázku srovnání s Grisem 1400 s rolnama (to je lokomotiva), v řeči čísel Griso/rolny 130 Nm 3300rpm, 117 PS 6950rpm, Griso/flat tappets 134 Nm 6300rpm a 127 PS 7500 rpm.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výška sedla Moto Guzzi V7 vs Moto G... Moto Guzzi Stelvio 1200, Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX SPAX 4 27.12.2023 v 07:15 Podas
Pneuservis Bratislava Moto Guzzi Sport 1200 8V micindev 3 3.9.2023 v 07:17 Jan_Zver
Guzzi Stelvio NTX - zkušenosti, rad... [1, 2] Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX dannj 57 16.7.2023 v 12:32 kvjeta
Výfuk s certifikatom bez homologizacie Moto Guzzi Sport 1200 8V micindev 30 16.6.2023 v 07:28 puffybodie
Moto Guzzi Stelvio 1200 startování [1, 2] Moto Guzzi Stelvio 1200 tomas21 42 10.5.2023 v 08:59 oldyno

TOPlist