globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak brzdit
 
8.8.2016 v 22:14
Podle autoškoly i motoškoly se má brzdit postupným odřazováním, na každém stupni pustit spojku. Má to nějaký dobrý důvod?
Já brzdím brzdou až do rychlosti např. 10 km/h a pak to najednou přehrkám z pětky na jedničku. Příjde mi to tak pohodlnější. Motorka neprotestuje, žádné ošklivé zvuky se z ní nelinou. Mluvím o brždění před křižovatkou. Před zatáčkou to dělám stejně, ale nejdu na jedničku přirozeně.

Jak brzdíte vy?
Anketa: Jak brzdím
Převážně motorem, stupeň po stupni
98%
152
Převážně brzdou, řazení přehrkám najednou
2%
3
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 9
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit

8.8.2016 v 22:17 | Nahoru | #1
Brzdím hodně motorem , takže postupně podřazuju.

Jak brzdit

8.8.2016 v 22:17 | Nahoru | #2
Podradujem, iba ak rychlo naskoci cervena alebo pod tak pouzivam cisto brzdu.

Jak brzdit

8.8.2016 v 22:18 | Nahoru | #3
no řadit v rychlosti 10 km z pětky na jedna určitě správně nejni

1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit

8.8.2016 v 22:26 | Nahoru | #4
Až najezdíš pár 1000km tak nebudeš klást podobné otázky(myslím to v dobrém),co prospívá spojce a převodovce?

Jak brzdit

8.8.2016 v 22:29 | Nahoru | #5
Brzdím a kopu to dolů podle potřeby , až se naučš , tak ti to nepřijde divný . Zabrzdit a pak to zkopat dolů je blbost . Třeba dobrzdíš z velký rychlosti do zatáčky a chceš přidat , máš tam šestku a vono nic . Proto se odřazuje ,aby motor měl pořát správný otáčkay . Třeba u auta je to jedno . Tam dáš z šestky neutrál brzda a jedna .

1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit

8.8.2016 v 22:39 | Nahoru | #6
Zkopavam to je to prdel kdyz piska zadni pneu Brzdim az pak

1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit

8.8.2016 v 22:52 | Nahoru | #7
To víš že to děláš správně v autoškole i motoškole tomu vůbec nerozuměj a mají se od tebe ještě hodně co učit.

Je tohle vůbec možný ? Jo voni jsou prázdniny já zapomněl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

8.8.2016 v 22:53 | Nahoru | #8
Cosmo: Jak brzdíš v autě? Flákneš ze šestky nebo pětky neutrál a tlačíš na brzdu, nebo postupně odřazuješ a pomáháš si bržděním motorem?

1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit

8.8.2016 v 22:58 | Nahoru | #9
Teď jsem se podíval kolik ti je a málem jsem tu spadnul na zem Na tohle se zeptá 50ti letej chlap ?

Jak brzdit

8.8.2016 v 23:04 | Nahoru | #10
No, každopádně jsi vynalezl nejhorší možný způsob, hlavně tedy před zatáčkou je to průkopnictví slepých uliček jako vyšité.

5 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit

8.8.2016 v 23:08 | Nahoru | #11
Ale no tak pánové ..., děláte ze mne vola, ale nikdo jste pořádně neodpovděděl PROČ je postupné odřazování lepší. Jen snad motovlk na příkladu zatáčky - mám vyšší otáčky motoru a tedy rychleji vyrazím. Ok beru, ale já nejsem žádný rychlík, takže mne to netrápí ....

Omezme to tedy na brždění před křižovatkou, kde budu muset zastavit. Proč brzdit odřazováním? Mnou popsané brždění motorce nijak nevadí. Můžu jet na pětku 10 km/h a motorce to nijak nevadí dokud nepřidám plyn. Možná tisknu spojku už při 20 km/h, to nevím. Podstatné je, že můžu jet na pětku velmi pomalu dokud nepotřebuju přidat a ve chvíli, když chci přidat, si odřadím na vhodný stupeň podle aktuální rychlosti. Proč je to takto blbě? Motoru a spojce to podle zvuku nevadí a šetření brzdových destiček neberu jako argument.

(reakce na) Jak brzdit

8.8.2016 v 23:11 | Nahoru | #12
1100Virago> Mám automat. Když jsem měl manuál, tak jsem běžně řadil nahoru i dolů ob stupně. Snad jen v zimě jsem více dbal na brždění motorem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

8.8.2016 v 23:13 | Nahoru | #13

BladeRider píše: Teď jsem se podíval kolik ti je a málem jsem tu spadnul na zem Na tohle se zeptá 50ti letej chlap ?

No padesátiletý, ale začátečník. Potřebuji věcem rozumět. Ne něco dělat jenom proto, že to někdo říká. Tak se raději zeptám.

1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit

8.8.2016 v 23:16 | Nahoru | #14
To bude asi spíš ňáká provokace... Todle téma..

(reakce na) Jak brzdit

8.8.2016 v 23:25 | Nahoru | #15

Cosmo píše: No padesátiletý, ale začátečník. Potřebuji věcem rozumět. Ne něco dělat jenom proto, že to někdo říká. Tak se raději zeptám.



Je to hlavně z důvodu že pak nastane situace kdy musíš zpomalit víc než si čekal a pak ti trvá zbytečně dlouho než to zkopeš dolu o několik kvaltů. Když podřazuješ průběžně tak pak stačí podřadit o jeden kvalt a jseš pryč. Pokud se bavíme čistě o tom proč je to tak před křižovatkou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

8.8.2016 v 23:26 | Nahoru | #16
Cosmo> Podle tebe je lepší si dojít na záchod, sednout si a pak teprve stahovat kalhoty

Můj názor je, že máš mít motorku v každém okamžiku pod kontrolou. To ve tvém případě nehrozí, protože podtočená pětka nebo šestka je hodně rychlá cesta k tomu, že si v klidu na tom semaforu usteleš. Ty potřebuješ mít možnost řešit jakoukoli situaci, která může nastat a k tomu je potřeba mít motorku VŽDY připravenou - viz. motovlk nebo jakákoliv pro tebe neobvyklá situace (krizovka).
Brždění motorem může být trochu problém, pokud to budeš dělat ve vysokých otáčkách, v červeném. Ve středních a nižších je to naprosto v pohodě a motor tím neničíš.
Šetření desek je naprosto platný argument, asi nemáš ponětí, kolik které stojí.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

8.8.2016 v 23:28 | Nahoru | #17

spajazacatecnik píše: To bude asi spíš ňáká provokace... Todle téma..


Není. Zdvořile se ptám. Ono mi už na střední profesor říkal, že jsem opačný extrém než šprti, kteří všechno odrecitují, ale hovno tomu rozumí. Já, pokud jsem něčemu nerozuměl, tak jsem si to ani nepamatoval.
Tady to zatím vypadá na motošprty. Každý ví jak, nikdo neví proč (zatáčky a motovlka jsem vstřebal, to je ok)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

8.8.2016 v 23:33 | Nahoru | #18
BladeRider & Krejza> Ok, je to tedy o rychlosti. O řešení případných krizovek. Takže od zítřka začínám .... Case closed.

1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit

8.8.2016 v 23:34 | Nahoru | #19
no teda za 50r života si ani trochu nepričuchol k technike a mechanike?
na 5ťke ísť 10km/h a skopať to naraz do jednotky, to neviem či sa smiať alebo plakať
To normálne držíš dve minúty vypnutú spojku, kým dôjdeš do križovatky, áno?
Neviem či je táto téma trolling, ale aspoň trochu sa pokúsim odpovedať:
Keď tak dlho držíš vypnutú spojku, opotrebovávajú sa zbytočne lamely, na päťke ísť 10km/h znamená veľký rozdiel otáčok medzi výstupným a vstupným hriadeľom prevodovky, nehovor mi že keď takto kopeš rýchlosti, ide to hladko a potichu.
Do zákruty vôjsť bez rýchlosti na motorke, to chce buď absolútnu neznalosť hraničiacu s komplet ignorantstvom, alebo samovražedné sklony. Motorka bez rýchlosti v zákrute sa správa divno, s motorom v zábere je stabilná, presná a čitateľná. V každom prípade prehodnoť svoje ďalšie jazdenie skôr než vyrobíš nejakú fatálnu chybu.
Odporúčam motoškolu, v ČR ich máte oveľa viac a kvalitnejších než my tu, len si vyber podľa svojho gusta.

Nehovoriac o tom, že motorky brzdia motorom oveľa lepšie než autá, neničíš si brzdové obloženie. Tak načo zbytočne brzdiť do kriźovatky? Skopem to dole, motor spomalí a pribrzdím brzdou už len posledných 10m.

Naposledy editováno 08.08.2016 23:40:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

8.8.2016 v 23:39 | Nahoru | #20
Cosmo> já to nechápu teda. Musí se mi to taky pořádně vysvětlit.
Ty jako dojizdis na červenou, vezmeš za spojku pak za brzdu, zabrzdis a pak se staras o to jakej tam máš kvalt??
Takže pak do toho kopes dolů dokud to nejede? Mezitím ti to chcipne kvůli blbymu kvaltu?
To mi přijde s odpuštěním jako úplná pí ovina. To ti nekdo poradil?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

8.8.2016 v 23:40 | Nahoru | #21
Cosmo> Pokud budeš chtít, zastav se každou středu odpoledne na Strahově, promluvíme si a zatrénuješ si s námi, abys poznal, o co jde

1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit

8.8.2016 v 23:41 | Nahoru | #22
Je to pozůstatek z dvoutaktů, kde tento systém byl vynucen špatným mazáním při podřazení a vysokých otáčkách bez paliva a tudíž i oleje. Tam je tento způsob velmi vhodný. Navíc dvoutakt moc nebrzdí, tak to též postrádá smysl.

(reakce na) Jak brzdit

8.8.2016 v 23:55 | Nahoru | #23

kilix píše: no teda Keď tak dlho držíš vypnutú spojku, opotrebovávajú sa zbytočne lamely, na päťke ísť 10km/h znamená veľký rozdiel otáčok medzi výstupným a vstupným hriadeľom prevodovky, nehovor mi že keď takto kopeš rýchlosti, ide to hladko a potichu.



Beru to tak, že při zcela vymáčknuté spojce se lamely neopotřebovávají. A já stejně nebrzdím s vymáčklou spojkou. Na spojku sahám až chvilku před zastavením. Převodovka řadí opravdu hladce a tiše.

kilix píše: Do zákruty vôjsť bez rýchlosti na motorke, to chce buď absolútnu neznalosť hraničiacu s komplet ignorantstvom, alebo samovražedné sklony. Motorka bez rýchlosti v zákrute sa správa divno, s motorom v zábere je stabilná, presná a čitateľná. V každom prípade prehodnoť svoje ďalšie jazdenie skôr než vyrobíš nejakú fatálnu chybu.



Tak tomu říkám důvod, ok.

kilix píše: Odporúčam motoškolu, v ČR ich máte oveľa viac a kvalitnejších než my tu, len si vyber podľa svojho gusta.



V autoškole to vysvětlovali tím, že na motorce nejde odřazovat najednou. Prý moto nemají synchronizované převodovky. V motoškole jsem taky byl, tam zase použili argument s destičkama.
V Twist of the wrist Keith Code v jedné části doporučuje nebrzdit motorem ale brzdou. Ale možná jsem to špatně pochopil a platilo to jen pro určitou situaci.
Jak jsem již psal výše, od zítřka brzdím postupným odřazováním.

(reakce na) Jak brzdit

8.8.2016 v 23:59 | Nahoru | #24

spajazacatecnik píše: Ty jako dojizdis na červenou, vezmeš za spojku pak za brzdu, zabrzdis a pak se staras o to jakej tam máš kvalt??
Takže pak do toho kopes dolů dokud to nejede? Mezitím ti to chcipne kvůli blbymu kvaltu?
To mi přijde s odpuštěním jako úplná pí ovina. To ti nekdo poradil?



Ne takto to opravdu nedělám. Za spojku beru až když potřebuju řadit. A proč by mi to mělo chcípnout? Jaký stupeň tam mám vrazit poznám podle rychlosti, jakou jedu. Navíc, hrknout to o tři stupně není ani nijak pomalé, padá to tam snadno a rychle.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 00:01 | Nahoru | #25

Krejza píše: Cosmo> Pokud budeš chtít, zastav se každou středu odpoledne na Strahově, promluvíme si a zatrénuješ si s námi, abys poznal, o co jde



A kdy a kde a co se děje na Strahově? V motoškole jsem zaslechl něco o gymkhaně.

(reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 00:04 | Nahoru | #26

mito7 píše: Je to pozůstatek z dvoutaktů, kde tento systém byl vynucen špatným mazáním při podřazení a vysokých otáčkách bez paliva a tudíž i oleje. Tam je tento způsob velmi vhodný. Navíc dvoutakt moc nebrzdí, tak to též postrádá smysl.



Možná to mám z toho. Před 33 lety jsem jezdil na Jawě 350. Pak se mi do toho ještě zamotal ten Keith Code bylo vymalováno

1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit

9.8.2016 v 00:05 | Nahoru | #27
jde oto jak jezdis prudce...ale padesatnici uz vetsinou vedi ze zakladni pravidlo silnicniho provozu je plynulost a čtitelnost...tzn ze plynulost se vztahuje i na odrazovani

ps:hodne se me stava ze plechovkare predemnou jak uvidim ze ma furt v ruce foun a neblika kdyz odbocuje,nebo zenskou co brzdi pred kazdym kanalem a vymolem...tak je radsi obloukem predjedu abych mel klid a hodnekrat se z vedlejsiho pruhu sledoval co delali ridicum za sebou za problemy...takze je dobre i predvidat...ale to uz je jina kapitola

Naposledy editováno 09.08.2016 00:18:42

1 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit

9.8.2016 v 00:06 | Nahoru | #28
Důvody proc postupne odrazovat dolu a ne to skopat najednou jsou následující:
1. Pokud nemáš ukazatel zarazene rychlosti, udrzis si spis přehled co tam mas aktuálně za rychlost 2. Brzdeni motorem neni zejména u dvou a menevalcu a u vyšších objemu vůbec zanedbatelne. Pokud nejedeš pilu, nemusíš často na brzdu vůbec sáhnout, staci pred zatáčkou odradit o kvalt nebo dva (ne najednou!!!) dolu, jasne ze na 600ccm 4 valci co mate v autoškole ti to nepřijde, ze by to nějak dramaticky brzdilo motorem. 3. Mas motorku celkove vic pod kontrolou.kdykoliv potřebuješ akcelerovat, tak ten výkon na tom plynu bude, kdyz budeš mit zařazeny správný kvalt. Řídíš si tim třeba i stopu na výjezdu ze zatáčky, kdyz budeš mit porad sestku tak se o tuhle moznost připravuješ a průjezd zatáčkou bude sice pomalejší, ale presto nejisty a mene bezpecny.5. Ta křižovatka je snad jasna. Co budeš dělat, kdyz přijedeš ke křižovatce, kde dáváš přednost? Přijíždíš ke křižovatce rychlosti 10 km/h. Vidíš, ze nic nejede, takže přidáš, ale ouha, mas tam 6, motor se dzsi, netáhne, začneš zbesile odrazovat na dvojku. V tom fofru to netrefíš a kopneš tam neutral, vezmeš za heft, motor vse vytočí. Jsi v pulce křižovatky bez rychlosti a mezi tim jsi v prubehuvteto šarády ztratil přehled co se děj kolem. objevuje se Tatra s pískem, mlask a je z Tebe mastnej flek. Proste nemáš moto pod kontrolou připravené k okamzite plynule a predvidatelne reakci.přitom kdys se to umí, tak pokud mas správné odrazeno, tak se pri trose cviku da i stopka projet bez slapnuti... 6. Na odrazeni cely převodovky potřebuješ dost casu, takže držíš dlouho spojku a to ji vuuuubec neprospiva. 7. U starších vran se ti ani nemusí podařit všechny kvalty na miste odradit, kolečka si zkratka proti sobe nesednou, takže se pak budeš prat s razenim a zdržovat všechny kolem a dělat zmatky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 00:07 | Nahoru | #29

Cosmo píše: A kdy a kde a co se děje na Strahově? V motoškole jsem zaslechl něco o gymkhaně.



Přesně

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 00:10 | Nahoru | #30
Krejza> No a v kolik a na jakém místě se scházíte?
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 9
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist