bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Příčina výplesku
30.7.2016 v 09:24
Tak na mě taky došlo a vypleskl jsem se. Akorát marně hledám svoje zavinění. Po rovince v obci, žádný divočení a při podřazení (tuším z 5 na 4 nebo z 4 na 3) na fleku zablokovaný zadni kolo a plesk... jsem si téměř jistej že to bylo při vymáčklé spojce, takže předpokládám zádrhel někde po trase převodovka - řetěz. Škoda že jsem se nepustil dřív, takhle se mi stromek svezl po noze a odnesl to odštipnutý kousek tibie v pravém koleni, tři šrouby a šest týdnů ortéza. Plus dvě žebra ale to nestojí za řeč. Na mašině blinkr, zrcátko, závaží v řídítkách, ohlá páka zadni brzdy a ulomená stupačka, škráblý plast vpředu na kapotě, takže celkem prkotiny. Každopádně to bude chtít rozpůlit převodovku protože v tomhle stavu k tomu už nemám důvěru. Má někdo podobnou zkušenost? A druhá otázka: kdo v Brně a kolem Brna Vstromy umí, pro případ že bych se s tím nechtěl drbat sám?

Blokovaní uživatelé: MarcelTheRevenger

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina výplesku

4.8.2016 v 09:11 | Nahoru | #91

Mr.Dreamer píše: Řadit vždy rychle, není důvod to protahovat. Dolů rozhodně z meziplynem, pokud nejsi na brzdách, tak se to kolo porovná, ale je lepší se to naučit, ale vždy tam je dobré házet tu rychlost rychle a nedržet spojku několik sekund, jak to dělá hodně motorkářů.



s tim nesouhlasim
vrkání plynem (falešný meziplyn) se tu už probíralo dost. Dobré akorát k životnosti lamel spojky, na hladší přeřazení k ničemu. Naopak pomalé pouštění spojky (falešný antihop) sice ojede lamely, ale lépe vyrovná soustavu. Pravda, na V2 1000 zatim neověřeno

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina výplesku

4.8.2016 v 09:19 | Nahoru | #92
bledemon> když pustím spojku do roztočenýho motoru, tak je menší pravděpodobnost zastavení, respektive zpomalení zadního kola...samozřejmě se s tím plynem člověk musí pracovat dál, to už pak záleží, co chce (brzdit, hodně brzdit, přidávat)..třeba když budu muset podřazovat v zatáčce (už tak dobrá provokace), tak ten "meziplyn" jednak dám, ale zároveň pak budu držet srovnaný otáčky s rychlostí, to přece chápeš. Ale skopnout to třeba o dva kvality u V2 a plyn potom nechat zavřenej = spousta zážitků, když tě zadní kolo vyzve k tanci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina výplesku

4.8.2016 v 09:30 | Nahoru | #93

selkie píše: bledemon> když pustím spojku do roztočenýho motoru, tak je menší pravděpodobnost zastavení, respektive zpomalení zadního kola...samozřejmě se s tím plynem člověk musí pracovat dál, to už pak záleží, co chce (brzdit, hodně brzdit, přidávat)..třeba když budu muset podřazovat v zatáčce (už tak dobrá provokace), tak ten "meziplyn" jednak dám, ale zároveň pak budu držet srovnaný otáčky s rychlostí, to přece chápeš. Ale skopnout to třeba o dva kvality u V2 a plyn potom nechat zavřenej = spousta zážitků, když tě zadní kolo vyzve k tanci



hele a neprehanite to trochu ...minule co jsme byli na Sosnovy me odesla hydraulika u spojky takze jsem to s jednobuchem cely jezdil bez a nejvetsi starost pro me byla najit vhodnej okamzik abych nemusel u vjezdu na okruh zastavit bo by me to chciplo. Pri jezdeni me ta spojka moc nechybela....tedy pravda clovek se musi pocitove srovat stim ze nic nemacka....ale po par krouzcich to vcelky jde.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina výplesku

4.8.2016 v 09:47 | Nahoru | #94
gugo> nejde o přehánění, jde o fakta. To, že Ty seš vyježděnej, nemůžeš brát jako dogma. U Vévody stačí sedět trochu na nádrži a při skopnutí na jedničku jde kolo do smyku (neříkám, že mi to vadí), třeba u trojky se mi to zatím ještě nepovedlo (nebo o tom nevím).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina výplesku

4.8.2016 v 09:55 | Nahoru | #95

selkie píše: gugo> nejde o přehánění, jde o fakta. To, že Ty seš vyježděnej, nemůžeš brát jako dogma. U Vévody stačí sedět trochu na nádrži a při skopnutí na jedničku jde kolo do smyku (neříkám, že mi to vadí), třeba u trojky se mi to zatím ještě nepovedlo (nebo o tom nevím).



ja vyjezdenej nejsem jsem mrdal... joo hele to na tom jednobuchu jde kolo do smyku taky , dokonce tejden predtim jsem si omylem v zatacce kopnul 1 a trochu jsem si striknul do textilu ...ale ta motorka to tak nejak sama ustala. Vono je lepsi nekdy nedelat nic nez se snazit tu motku preprat

(reakce na) Příčina výplesku

4.8.2016 v 10:01 | Nahoru | #96
selkie> taky pravda. Takže beru nesouhlas s dreamerem částečně zpět . U hodně brzdících tvrdých motorů může tedy vrknutí (po přeřazení) také pomoci k rovnovážnosti (jako pomalejší pouštění páčky)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina výplesku

4.8.2016 v 10:15 | Nahoru | #97
gugo> jo, nejhorší je udělat něco, když nevíš, co udělat máš

(reakce na) Příčina výplesku

4.8.2016 v 10:27 | Nahoru | #98
selkie>
Ale někdy ti to zachrání život ............. a někdy zase přivolá zlodějský trpaslíky co kradou motorky zpod prdele

(reakce na) Příčina výplesku

4.8.2016 v 10:40 | Nahoru | #99

selkie píše: gugo> jo, nejhorší je udělat něco, když nevíš, co udělat máš



takze my pomalejsi mame vlastne vyhodu . ikdyz je fakt ze si docela dobre pamatuju kdyz jsem jel poprve vzivote na 600 ccm jednobuchu tak jsem si omylem zkopal na kruhaci az na 1 a kdyz jsem pustil spojku tak to vypadalo ze prijdou ti trpaslici a vemou me motorku takze zatizek to asi byl nezapomenutelnej. Ale asi ani tehda jsem uz byl pomalej protoze jsem nestihnul zaskodit a motorka to ustala.

1 reakcí na tento příspěvek Příčina výplesku

4.8.2016 v 10:46 | Nahoru | #100
K tým pocitom o príčine pádu mám aj ja jednu osobnú skúsenosť. Prikladám video a pokiaľ som ho neuvidel tak som na 100% vedel že mi šmyklo zadné kolo a preto som spadol...
Čiže ako píše ostatný, treba byť v tých svojich pocitoch obozretný.

A tu je to video:

(reakce na) Příčina výplesku

4.8.2016 v 10:57 | Nahoru | #101

fockewulf píše: ještě je tady možnost, žes to nějakým záhadným způsobem prokopal ne o jeden, ale třeba o dva kvalty dolů-tzn. taky jsi tam mohl mít trojku a prokopl jsi tam jedničku (jen připomínám, že sám pořádně nevíš, co za kvalt jsi tam měl)



1) kdybych tam měl 3, nemám nejmenší důvod přes dědinu dál podřazovat
2) podle stylu jízdy jsem tam měl pravděpodobně 5 (brblání lážoplážo předpisových 90 po rovince), kamarád co nakládal mašinu do dodávky při kurtování zkopal rychlost podle něj z trojky nebo čtverky, z toho usuzuji na předchozí zařazenou minimálně čtverku.
3) jsem zvyklej spojku pouštět tak, abych jel plynule bez škubanců, poznal bych kdyby tam nakrásně byl nakopanej nižší kvalt, tím bych si krizovku stopro nezpůsobil - nebylo by to poprvé, takovou situaci zvládám bez dramat. Zas až takový kopyto nejsem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina výplesku

4.8.2016 v 11:03 | Nahoru | #102
Fullgas1> zase si to ale zvednul jak kolo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina výplesku

4.8.2016 v 14:25 | Nahoru | #103
gugo> ved to aj kolo je

(reakce na) Příčina výplesku

4.8.2016 v 15:49 | Nahoru | #104
Fullgas1> jj duka zvedam stejne

1 reakcí na tento příspěvek Příčina výplesku

4.8.2016 v 16:48 | Nahoru | #105
Čau, ynzha, kedy Ti dajú dole ortézu? Ja som tak skončil asi pred 4 rokmi, na endure, koncom mája, akurát začínalo leto som hodil papuliaka, keď som sa prebral a uvidel nohu v 90 stupňovom uhle vytočenú a jabĺčko naboku hnáty horko som zaplakal. Predný väz odtrhnutý, zadný väz odtrhnutý, bočný vnútorný odtrhnutý,tie kostičky tibia a chrupavky poškodené, skoro mi ufikli hnátu, ale prischlo ako na psovi HAHAHAHA. Bočný väz zašili a predný a zadný ....? Mám takú ortézu, čo mi sedí s čižmou, len rozmýšľam, čo mi utrhne nabudúce. Kotník je pevný, v čižme, koleno pevné v ortéze, asi to rupne v pánve, HAHAHA. Na cestnej mašine nepoužívam ortézu, bo po karambole budem pevne v rakve. Bicykel máš? Treba ti potom rozpohybovať hnátu, aby si mohol jazdiť. Ja som si primontoval najprv jednu stupačku, ako na chopry, našťastie to bola pravá noha, tam je len brzda HAHAHAHA, lebo som nemohol ohnúť nohu. Teraz už OK, akurát mám pravé koleno 2X hrubšia ako ľavé. Opatrne na tom bicykli, tu jeden písal na nete, tiež mal poškodené koleno a trénoval na bicykli, rozhýbaval koleno a debil ho zrazil na aute, zlomil mu chrbticu aj kľúčnu kosť. Spravil z neho komplet mrzáka. Skoré uzdravenie a pozor na trpaslíkov, ako písal selkie.

(reakce na) Příčina výplesku

4.8.2016 v 17:28 | Nahoru | #106
krokoš> vazy mam v pohodě, za tyden mi povoli pohyb v orteze na ohyb a pomalu rozcvicovat, ale doslapnout nebudu moct jeste minimalne mesic. Ani to uz neboli.

Příčina výplesku

4.8.2016 v 20:44 | Nahoru | #107
Joj, tak v pohode, len nedopadni ako ten maník na bicykli, čo som o ňom písal. Zo mňa sa smiali, keď som jazdil po ulici hore dole, čo nejdem ďalej, hovorím:"hej aby ma dajaký debil zrazil." Tak si dávaj pozor aj na trpaslíkov. Na motorke nepotrebuješ našťastie došlapovať, v teréne nejazdíš.

(reakce na) Příčina výplesku

5.8.2016 v 08:27 | Nahoru | #108
semtunovej> No nevim, asi jsi jel jak posranej (bez urážky mladý závodníku), mě se to stává při agresivní jízdě celkem běžně.

1 reakcí na tento příspěvek Příčina výplesku

6.8.2016 v 15:47 | Nahoru | #109
Tolik příspěvků... Přečetl jsem je, ale nenapadlo vás ještě něco.
Mám to doma, byste neuvěřili!
Prostě co si takhle splést levou nohu s pravou? To bys nepodřazoval ale se "zmačklou spojkou" brzdil zadní kolo.
Prostě jsem to musel napsat...

(reakce na) Příčina výplesku

6.8.2016 v 15:59 | Nahoru | #110
J-F> v případě takového omylu bych neudělal na silnici nekolikametrovou čáru, při řazení přece nezůstaneš na páce stát, jen krátce ťukneš...

Příčina výplesku

7.8.2016 v 19:33 | Nahoru | #111
Ještě pořád za to může motorka jo ? Ty jseš marnej.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina výplesku

8.8.2016 v 13:07 | Nahoru | #112

Mr.Dreamer píše: Řadit vždy rychle, není důvod to protahovat. Dolů rozhodně z meziplynem, pokud nejsi na brzdách, tak se to kolo porovná, ale je lepší se to naučit, ale vždy tam je dobré házet tu rychlost rychle a nedržet spojku několik sekund, jak to dělá hodně motorkářů.


kdosi tu psal o meziplynu a falešném meziplynu - rozdíl ? Já když podřazuju, tak zmáčnu spojku, nechám motor roztočit do vyšších otáček a pak tam kopnu tu nižší rychlost. Otázka vteřiny(málinko vteřin)...

Mezi kvalty není neutrál, takže o "echt meziplynu" asi nemůže být (jak u náklaďáku) ani řeč. Nebo je na to jiný fígl?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Příčina výplesku

8.8.2016 v 13:13 | Nahoru | #113

catmanPV píše: kdosi tu psal o meziplynu a falešném meziplynu - rozdíl ? Já když podřazuju, tak zmáčnu spojku, nechám motor roztočit do vyšších otáček a pak tam kopnu tu nižší rychlost. Otázka vteřiny(málinko vteřin)...

Mezi kvalty není neutrál, takže o "echt meziplynu" asi nemůže být (jak u náklaďáku) ani řeč. Nebo je na to jiný fígl?


nic složitého v tom nehledej, je to opravdu tak-meziplyn se řadí přes neutrál, takže 2x musíš vymáčknout spojku, zatímco u falešného meziplynu se jen vyrovnávají otáčky hřídelí oním "vrknutím" plynu.

Referovat o tom ale jako o "falešném meziplynu" je zdlouhavé ...

(reakce na) Příčina výplesku

8.8.2016 v 13:27 | Nahoru | #114
fockewulf> prima, diky, optám se příležitostně převodovky, jak je na tom s neutrály mezi kvalty :)

Příčina výplesku

9.8.2016 v 00:29 | Nahoru | #115
namontujte antihopingove spojky a taketo "medziplyny" vas nemusia zaujimat :) blokovanie kolesa pri podradeni uz vobec nie

1 reakcí na tento příspěvek Příčina výplesku

27.10.2016 v 20:30 | Nahoru | #116
Tak co už jsou to skorem tři měsíce našly jste na té mašině nějakou závadu ? (nerejeju jen sem od zvědavej na co jste nakonec přišly )

(reakce na) Příčina výplesku

27.10.2016 v 20:46 | Nahoru | #117
droud>

i-našli,přišli............

Příčina výplesku

27.10.2016 v 22:16 | Nahoru | #118
Já se dneska taky málem vypleštil.Studený motor při rozjezdu na volnoběh vynechal,zadní kolo šlo do šmíru...Ale to je jednoválec.,tam ten převod je kapánek těžší.Ustál jsem to,ale kolegové z práce se mohli smíchy potrhat...

Příčina výplesku

27.10.2016 v 22:29 | Nahoru | #119
Dobře načasovanej dotaz, zrovna jsem si říkal, že dlužím odpověď a že napíšu.
Jedinej problém, kterej jsem našel, byl povolenej pastorek řetězovky, chodil si po hřídeli dobře 4 mm axiálně, matice šla dolů prstama a nechala vyhoblovanou drážku i v třmenu, který na vypínacím mechanismu spojky drží lanko, je to tam u stromka našlapaný trochu nešťastně v jednom malým prostoru všechno dohromady.. Ten, kdo měnil řetězovku naposledy, tomu evidentně nedal co měl, ožvejkaná pojistná podložka tam byla úplně zbytečná. Řetěz taky už nestál za moc. Moje pitomost, byla to jediná věc, na kterou jsem se po koupi motorky vykašlal, neshodil kryt a nezkontroloval. Vyměněna řetězovka, ostatní kosmetické záležitosti typu stupačka, blinkr a zrcátko taky, škrábnutej plast počká do zimy až se opravdu nebude hodit jezdit. Do převodovky jsem nefáral, vyměnil jsem olej, na magnetickém šroubu ani smítko, tak jsem to vyhodnotil jako vyhovující stav. Řazení chodí naprosto precizně nahoru i dolů jako předtím. V sobotu jsem stromka poprvé od vyválení projel, 180 km bez náznaku jediného problému, posléze se projel zkušený kamarád, který taky neshledal žádný zádrhel, a tak využívaje počasí, jezdím aspoň do práce a těším se na zítřek ;)
Koleno je ještě pochopitelně trochu cítit, ale kromě hlubokých dřepů mě v pohybu nelimituje (vlastně už dýl jak měsíc jsem trajdal aspoň na skútříku).

(reakce na) Příčina výplesku

27.10.2016 v 22:56 | Nahoru | #120

SirIndy píše: A cim to, ze jsi lehnul? V nizke rychlosti po rovine bych cekal, ze se da blokle zadni kolo ustat.


Jasně !!
Žadná technická závada,ale jezdecká chyba !!
No ale chybami se člověk učí
At se rychle uzdravíš
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom Stromowner 23 16.2.2024 v 20:26 Edyk
Osadenie Air-boxu Dl-650 Vstrom 2014 Suzuki DL 650 V-Strom Bocik13 4 13.2.2024 v 16:49 Bocik13
Kompresní poměr vs prémiový benzín [1, 2, 3] Suzuki DL 650 V-Strom zahadnytajemny 72 23.1.2024 v 09:43 Krautkopf


TOPlist