po zkušenosti s letošní STK jsem došel k závěru, že jakýkoliv přestavby aut / motorek jsou v ČR nelegální. Ale teď čtu článek na idnesu a tam se tři chlapíci vesele projíždí po jižních Čechách s motorkama, který mají do série hodně daleko a všechny maj SPZ s červenou nálepkou. Zároveň ta firma, která ty motorky dělá, o nelegálnosti přestavby na svých stránkách nic neříká, takže předpokládám, že to mají ošéfovaný.
http://xman.idnes.cz...155109_xman-styl_fro
Moje otázka zní, jak jde (ve 2016) přestavbu udělat tak, aby prošla STK? Máte v tom někdo přehled? Chápu správně, že pokud se přestavba týká jen věcí, které se neuvádí v TP, tak by měla být STK v pohodě? Co třeba úprava rámu? Rám není zmíněný v TP a stejně bych čekal, že to bude dost zásadní věc.
A druhá sada otázek se týká změn v TP. Chápu že změnu barvy bez problému napíše úředník (ve spolupráci s technikem na STK), ale co nějaký zásadnější věci, jako třeba jiný rozměr gum / kol nebo jiný počet míst. Kdo / co určuje, co je jen formalita a co už musí jít na přezkoušení a schválení DEKRou (předpokládám). A co to oficiální schválení vlastně obnáší?
Naposledy editováno 27.07.2016 16:53:50
2 reakcí na tento příspěvek Přestavby legálně?
nemám prestavbu ale spousta doplňku bez ecek. Na vyfukach Vance and Hines neni treba krom napisu vubec nic :) . Zajel jsem na Dekru a nechal zapsat tyto zmeny
Zapis zmen do TP:
- pneumatiky, které mohou být homologovány dle předpisů DOT, tenhle bod jsem ani nepozadoval ale dal ho tam :)
- výfuky nejsou homologovány dle predpisu EHK/OSN, ale dle předpisů DOT.
- zpetna zrcatka nejsou homologovaná dle predpisu EHK/OSN, ale dle předpisů DOT.
- přední mlhové světlomety, zadní skupinová svítidla, přední a zadní směrové svítilny nejsou homologovaná dle predpisu EHK/OSN, ale dle předpisů DOT.
Jedná se o 4. stránkový dokument nazvaný Technický protokol a kontrole náhradních dílů vozidla a obsahuje viz body nahoře. Dostaneš celkem 2 výtisky.
Cena 3 900,- za daný úkon je nehorázná ale šel jsem do toho, protože co lze teď zapsat doTP tak do budoucna by mohl být problém.
S protokolem dojdes na dopravni insp. a nechas zapsat - 50 Kc.
Měj se
Pavel
Rooks píše: Ahoj
nemám prestavbu ale spousta doplňku bez ecek. Na vyfukach Vance and Hines neni treba krom napisu vubec nic :) . Zajel jsem na Dekru a nechal zapsat tyto zmeny
Zapis zmen do TP:
- pneumatiky, které mohou být homologovány dle předpisů DOT, tenhle bod jsem ani nepozadoval ale dal ho tam :)
- výfuky nejsou homologovány dle predpisu EHK/OSN, ale dle předpisů DOT.
- zpetna zrcatka nejsou homologovaná dle predpisu EHK/OSN, ale dle předpisů DOT.
- přední mlhové světlomety, zadní skupinová svítidla, přední a zadní směrové svítilny nejsou homologovaná dle predpisu EHK/OSN, ale dle předpisů DOT.
Jedná se o 4. stránkový dokument nazvaný Technický protokol a kontrole náhradních dílů vozidla a obsahuje viz body nahoře. Dostaneš celkem 2 výtisky.
Cena 3 900,- za daný úkon je nehorázná ale šel jsem do toho, protože co lze teď zapsat doTP tak do budoucna by mohl být problém.
S protokolem dojdes na dopravni insp. a nechas zapsat - 50 Kc.
Měj se
Pavel
to ovšem neřeší téma přestavby. Řešíš pouze bižuterii dle jiné homologace. V tom videu toho je mnohem víc. Kříž na světle, SPZ mimo osu, velikost blatníků, velikost zrcátek, jiná řídítka (změna šířky vozidla) apod....
Naposledy editováno 27.07.2016 17:17:17