globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Shimmy, wobble, rozkmitani, rozvlneni,
27.7.2016 v 16:02
Stalo se mi, ze pri plne vytocene dvojce, prezareni na trojku a opet okamzite vytoceni plynu se motorka rozvlnila. Zacaly se trast riditka. Dost neprijemna vec, kterou jsem ustal asi tim, ze jsem proste neubral plyn, uvolnil riditka a asi prenesl vahu dopredu.
Je to normalni ? Stava se vam to taky? Kdy? Jak to nejefektivneji odstranit?

...hledal jsem to tady ale nasel pouze dohady a bludy, tak prosim napiste nekdo kdo ma zkusenosti a citi se byt fakt dobrym jezdcem a dokaze zduvodnit proc se to deje a jak to spravne odstanit.

Mozna dobre podotknout, ze motorku mam dle mistnich meritek slabou a nastavitelny je pouze zadni tlumic a to jen predpeti.

EDIT: jedna se o Kawasaki Z300, rok stara, nebourana, zavada na stoji by byt nemela.

Diky

Naposledy editováno 27.07.2016 17:07:56
Předchozí
1 2
Následující

Shimmy, wobble, rozkmitani, rozvlneni,

27.7.2016 v 16:29 | Nahoru | #1
No mozna by nebylo od veci rict, na jaky motorce se ti to deje aby se dala vyloucit technicka zavada. Protoze jestli se ti to deje na er5 nebo necem podobnem tak je to asi dost rarita.

Shimmy, wobble, rozkmitani, rozvlneni,

27.7.2016 v 16:31 | Nahoru | #2
při plném plynu se ti nadlehčilo přední kolo, od nějakého kamínku, výmolu, nebo něčeho dostalo ránu a rozkmytalo. Nebo blbá guma. Mě se rozkmitají řidítka na skútru když dám dozadu kufr a u afriky taky když mám všechny 3 kufry naložený na dovolenou

Shimmy, wobble, rozkmitani, rozvlneni,

27.7.2016 v 17:08 | Nahoru | #3
EDITOVANO. Viz vyse.

1 reakcí na tento příspěvek Shimmy, wobble, rozkmitani, rozvlneni,

27.7.2016 v 17:10 | Nahoru | #4
Myslim ze o tecnicke zavade to nebude (nemelo by byt), spise o technice jizdy rekl bych.

Shimmy, wobble, rozkmitani, rozvlneni,

Skvělá odpověď, děkuji! 27.7.2016 v 17:23 | Nahoru | #5
se u zeda ani nedivim, když uvádějí extrémně krátkou stopu 82mm. To třeba nové bmw g310 bude mít závlek 102mm. Nějaké rady:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Shimmy, wobble, rozkmitani, rozvlneni,

27.7.2016 v 17:34 | Nahoru | #6

zelva0007 píše: Myslim ze o tecnicke zavade to nebude (nemelo by byt), spise o technice jizdy rekl bych.



no ja se pres rok svezu na hodne motorkach a tenhel problem nemam a nemyslim ze bych natom byl technicky nejak dobre. Je jasny ze nektery motorky jsou na to nachylnejsi a a proto je dobry an ne dat tlumic rizeni. Obvykle k tomu jevu dochazi kdyz spojis rychlost a odlehceni predniho kola, nechci nejak tu tvoji 300 podcenovat, ale kdysi jsem prodaval kamosce ninju 250, coz by asi tak mohlo mit podobne ambice a tam bych tedy shimmy neocekaval ani vesnu.

Jinak kazda vule ti ty kmity jenom podpori, takze s technickym stavem to ma spolecnyho dost. Nepises pri jaky rychlosti se ti to stalo, ale technicky as inejlepsi zpusob jak se tomu vyhnout je pri akceleraci neodlehcovat predni kolo, tzn nenechat se tou desivou akceleraci zatlacit na zadni kolo .

JInak vuli v krku rizeni bych byt tebou proveril protoze i z fabriky muze vyjet motka co ma vuli v krku, vsude to dotahujou lidi ne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Shimmy, wobble, rozkmitani, rozvlneni,

27.7.2016 v 17:43 | Nahoru | #7
gugo> Ohledne tech. stavu: myslel jsem to tak, ze moto je nova, takze zavada se nepredpoklada. Ale pokud myslis ze i z fabriky muze vyjet moto s vuli, tak to radeji proverim.

Rychlost nevim presne, max vyrocena 2 a zarazeni na 3. Tzn u tehle motorky asi neco kolem 80-100kmh. Ale rikam fakt orientacne, musel bych to jit ven overit.

(reakce na) Shimmy, wobble, rozkmitani, rozvlneni,

27.7.2016 v 18:52 | Nahoru | #8

zelva0007 píše: gugo> Ohledne tech. stavu: myslel jsem to tak, ze moto je nova, takze zavada se nepredpoklada. Ale pokud myslis ze i z fabriky muze vyjet moto s vuli, tak to radeji proverim.

Rychlost nevim presne, max vyrocena 2 a zarazeni na 3. Tzn u tehle motorky asi neco kolem 80-100kmh. Ale rikam fakt orientacne, musel bych to jit ven overit.



Psal si že je rok stará to tam vůle klidně už bejt může záleží jak se k tomu kdo chová a kolik najede.

Naposledy editováno 27.07.2016 18:53:17

1 reakcí na tento příspěvek Shimmy, wobble, rozkmitani, rozvlneni,

27.7.2016 v 19:10 | Nahoru | #9
Jak teda predejit tomu aby se to nestalo krom dobreho tech stavu a tlumice rizeni?
Jak to vyresit kdyz uz se to stane (me se osvecilo uvolnit rizeni, prenest vahu na predek a dal drzet plny plyn, coz je v rozporu s obrazkem vyse)?

Shimmy, wobble, rozkmitani, rozvlneni,

Skvělá odpověď, děkuji! 27.7.2016 v 20:22 | Nahoru | #10
Dej si pozor jestli pri to opetovnem prudkem pridani plynu necuknes za riditko a tim to nerozkmitas.

(reakce na) Shimmy, wobble, rozkmitani, rozvlneni,

27.7.2016 v 20:53 | Nahoru | #11

zelva0007 píše: Jak teda predejit tomu aby se to nestalo krom dobreho tech stavu a tlumice rizeni?
Jak to vyresit kdyz uz se to stane (me se osvecilo uvolnit rizeni, prenest vahu na predek a dal drzet plny plyn, coz je v rozporu s obrazkem vyse)?



hele myslim ze kdyz se ti stane takovej ten vopravdovej pri 150 tak nemas moc sanci. Zapasit stim silou asi nemas moc sanci protoze kdyz se opres tak to asi castecne ztlumis ale zbytek tech razu preneses do motorky, takze uvolnit to a ustat. Ja bych asi nepridaval spis naopak aby se to kolo zatizilo.

Shimmy, wobble, rozkmitani, rozvlneni,

27.7.2016 v 21:48 | Nahoru | #12
Takze pokud jsem to dobre pochopil, tak je zadouci vzdy pri ostrejsi akceleraci (asi na kazde moto) zatezovat dostatecne predek a tim predejit vzniku tohoto svinstva. V pripade ze se tak stane, tak ubrat plyn a zatizit predek jeste vice.

je tak panove?

1 reakcí na tento příspěvek Shimmy, wobble, rozkmitani, rozvlneni,

27.7.2016 v 22:05 | Nahoru | #13
Jeste jen pro ilustraci abychom si rozumneli. Tohle presne se mi stalo:


4:24, 4:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Shimmy, wobble, rozkmitani, rozvlneni,

27.7.2016 v 22:16 | Nahoru | #14
zelva0007> tak takhle nejak to vypada kdyz to stoji za to

1 reakcí na tento příspěvek Shimmy, wobble, rozkmitani, rozvlneni,

Skvělá odpověď, děkuji! 28.7.2016 v 09:36 | Nahoru | #15
Já kvůli tomu cca před měsícem lehnul.
Je o tom dost rozepsáno tady:
http://www.motorkari.cz/tema/?t=188195

Naposledy editováno 28.07.2016 09:36:46

Shimmy, wobble, rozkmitani, rozvlneni,

28.7.2016 v 09:36 | Nahoru | #16
Tak ja si myslel, ze se ti riditka kmitaji zleva doprava, ale podle videi je to jen takovy poskakovani divny.

Predni kolo je vyvazeny? Guma neni oskakana? Nedej boze neco pitomyho jako osmicka na rafku? To bys ale asi poznal i za jinych rezimu jizdy. Navic je to fakt vzacnost na novych motorkach. Posledni co, jak jsou na tom tlumice, nechybi v nich olej nebo tak? To asi jen tak nezkontrolujes, pokud se ti ho nebude chtit vypustit a nalit tam spravne mnozstvi.

Jen strilim od boku, co me napada, ze by to mohlo zpusobovat. Urcite o tom tady nekdo vi vic...

(reakce na) Shimmy, wobble, rozkmitani, rozvlneni,

28.7.2016 v 09:38 | Nahoru | #17

VladaM píše: Já kvůli tomu cca před měsícem lehnul.
Je o tom dost rozepsáno tady:
http://www.motorkari...ma/?t=188195 [/quote]
Jsou tam i odkazy, případně vysvětlení, jak tento jev nastává atd.

1 reakcí na tento příspěvek Shimmy, wobble, rozkmitani, rozvlneni,

28.7.2016 v 10:01 | Nahoru | #18
No řekl bych že je i duležitý kolik vážíš, pač jestli jsi cvalda, tak zatížíš zadek předek se odlehčí dostane blbe kopanec a uz se to kvedlá.
já to zažil ve vetsí míře 2x, vždycky při zrychlení , přeřazení, a vždycky mi to samo ustalo, cca 2-3 vterinova zelezitost ale myslel jsem že se poseru, vždycky na blbý silnici.
a naposled se mi to stalo asi rok z5 při vyjezdu ze zatáčky, taky hrboly, ale na aktualni moto mam tlumic rizení tak sem cejtil že ten první kopanec to ztlumilo a vlastne se mi jen narovnaly řiditka jak to dosedlo.
Ale zajmá mě kolik vážíš páč to tipuju na to.

(reakce na) Shimmy, wobble, rozkmitani, rozvlneni,

28.7.2016 v 11:49 | Nahoru | #19
semtunovej> no na svou vysku uplne malo nevazim. cca 85Kg/175cm

Jsem celkem rad ze se to rozkmitalo jen tak lehce, pac napoprve to zazit silneji tak by bylo asi hnedo, nebo pak i krvavo. Ja samozrejme jako spravny typek co ma papiry 1 den a je vedro jel v kratasech, tricku a teniskach.

1 reakcí na tento příspěvek Shimmy, wobble, rozkmitani, rozvlneni,

28.7.2016 v 12:08 | Nahoru | #20
já myslím že to v tvým případě bude váhou, pač na takhle slabý motorce by se tohle stávat nemělo. spíš si myslím že svojí váhou odlehčíš předek a seš na hranici přilnavosti, zkus si změřit nastavení předpětí pružiny, návod si najdi na netu, jde o to jak moc se pod tebou motorka zmáčkne když na ní sedneš.

(reakce na) Shimmy, wobble, rozkmitani, rozvlneni,

28.7.2016 v 12:42 | Nahoru | #21
semtunovej> To zkusim, pokud najdu navod. Jinak ta ma moto ma nastavitelne predpeti pouze zadniho tlumice, takze me napada to krapet pritvrdit a tim mozna zamezit prenaseni vahy tolik dozadu.

Co?

1 reakcí na tento příspěvek Shimmy, wobble, rozkmitani, rozvlneni,

28.7.2016 v 12:51 | Nahoru | #22
To je to co ti píšu, pokud to nikdo neupravoval tak z výroby to bejva nastaveny na 75kg , pokud máš ještě nakej blbej posez, zlozvyk, co já vím, tak to může bejt příčina.
Zkus se zeptat někoho v tvym okolí, at se na tom sveze - někdo co má něco najeto. Jestli mu to taky přijde.
Jinak nějak nevím jak ti pomoct. Chce to aby to někdo projel, popř. sledoval jak jedes ty, v tu chvili co to bude delat, popř. zkus při takovymdle rozjezdu lehnout na nádrž.

Shimmy, wobble, rozkmitani, rozvlneni,

28.7.2016 v 12:53 | Nahoru | #23
je to tezky urcit, pokud si na víc motorkách nejezdil, každopádně sám musíš cejtit jak moc si zadek sedne když přidáš.
jako 1. bych zkusil zalehnout na tu nadrz.

(reakce na) Shimmy, wobble, rozkmitani, rozvlneni,

28.7.2016 v 23:39 | Nahoru | #24

gugo píše: zelva0007> tak takhle nejak to vypada kdyz to stoji za to


Stát se mi to v takhle velké míře tak se asi pos***
Jezdím s tlumičem řízení na nejtvrdší nastavení, budu doufat že se mi to nikdy nestane

1 reakcí na tento příspěvek Shimmy, wobble, rozkmitani, rozvlneni,

29.7.2016 v 07:06 | Nahoru | #25
Škoda, že nevozím kameru, pár rozkmitání na TL1000S už mám za sebou, pokaždý jsem to zatím ustál, ale ten tlumič řízení bych tam asi měl fakt dát... Nejhorší to bylo v kilu v zatáčce u metra Stodůlky směrem na Řepy, to už pískalo přední kolo jak se šprajcovalo levá pravá, ale aspoň měli čekající na zastávce na co koukat Proto mám TL rád, nikdy neprojedu zatáčku dvakrát stejně, takovej ten adrenalin co mi zas provede a jakým způsobem mě chce shodit

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Shimmy, wobble, rozkmitani, rozvlneni,

29.7.2016 v 08:04 | Nahoru | #26

semtunovej píše: To je to co ti píšu, pokud to nikdo neupravoval tak z výroby to bejva nastaveny na 75kg , pokud máš ještě nakej blbej posez, zlozvyk, co já vím, tak to může bejt příčina.
Zkus se zeptat někoho v tvym okolí, at se na tom sveze - někdo co má něco najeto. Jestli mu to taky přijde.
Jinak nějak nevím jak ti pomoct. Chce to aby to někdo projel, popř. sledoval jak jedes ty, v tu chvili co to bude delat, popř. zkus při takovymdle rozjezdu lehnout na nádrž.



Sorry, ale 85 KG je prd vaha a rozhodne to podle me nema na nic vliv. Poloha jezdce? Jasne, muzes sedet vic vpredu, nebo vzadu, ale mluvis o zmenach pomeru hmotnosti predek a zadek v nula neco procentech. Tohle neni kroska, ktera ma lavici pres celou motorku a kde presouvani jezdce dela zazraky.

Neverim, ze to co pises je v tomhle pripade relevantni. Kdyby to bylo jak rikas, tech pripadu by bylo vic na tehle motorce a asi by to bylo dohledatelny. Byla by to typycka vada motorky. Konstrukcni vada, jelikoz motorka nezvladne sirsi skalu ruznych hmotnosti jezdcu.

Bude to nejaka technicka zavada si myslim. Bud to a nebo je to spatny styl jizdy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Shimmy, wobble, rozkmitani, rozvlneni,

29.7.2016 v 08:17 | Nahoru | #27

dewwil píše: Škoda, že nevozím kameru, pár rozkmitání na TL1000S už mám za sebou, pokaždý jsem to zatím ustál, ale ten tlumič řízení bych tam asi měl fakt dát... Nejhorší to bylo v kilu v zatáčce u metra Stodůlky směrem na Řepy, to už pískalo přední kolo jak se šprajcovalo levá pravá, ale aspoň měli čekající na zastávce na co koukat Proto mám TL rád, nikdy neprojedu zatáčku dvakrát stejně, takovej ten adrenalin co mi zas provede a jakým způsobem mě chce shodit



nojo, ale ty nejezdis jako normalni smrtelnik

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Shimmy, wobble, rozkmitani, rozvlneni,

29.7.2016 v 10:19 | Nahoru | #28
sramis> tak ted mi ještě řekni že se na motorce zatáčí řidítkama a sedí se zadkem nehnutě na sedačce a já ti seženu metál.
nebudu se hádat jestli mám pravdu nebo ne, nicméně můžu mít s moto oblečkem kolem tech 80kg (a myslím si že rozložení mojí váhy je na 200kg tuonu sákra znát.

Pokud tu máme borce kterej má 85kg po ranní stolici, s oblečením a helmou má 90kg. a řídí motorku která váží od pasu strelim 160kg? a je koncipovaná pro holky (bez urážky) aby byla lehká a ovladatelná...... ať jdu do detailu - s mírně povolenym předpětím pružiny....

Tak pořád ti připadá moje rada mimo mísu?

Navíc si tam odporuješ cituju :Bude to nejaka technicka zavada si myslim. Bud to a nebo je to spatny styl jizdy. - tak co je podle tebe spatnej styl jízdy jiného nez sem napsal? že přidává plyn levou rukou nebo nechapu.

Neodmítám technickou vadu, vpodstatě by to bylo nejlepší řešení. nejspíš je to v záruce.... proto by chtelo aby se na tom bud někdo svezl, nebo na to kouk někdo kdo jezdí.
Popř s tím jet rovnou do servisu at se na to číhne někdo kdo to má v oku.
věštění z internetu občas pomůže ale v diagnostice je to težší

1 reakcí na tento příspěvek Shimmy, wobble, rozkmitani, rozvlneni,

29.7.2016 v 10:59 | Nahoru | #29
byl bych pro tlumič řízení,stalo se to jednou ,muže se to stat znova,třeba TL ty si tady kvuli tomu problému vysloužily pověst zabijaka a pak byla svolavačka na dodatečné montovaní tlumiču řízení

(reakce na) Shimmy, wobble, rozkmitani, rozvlneni,

29.7.2016 v 12:22 | Nahoru | #30
semtunovej> Spatnym stylem jsem mel na mysli hlavne jeho agresivni prerazovani "Stalo se mi, ze pri plne vytocene dvojce, prezareni na trojku a opet okamzite vytoceni plynu........"

Ze se na motorce ridi celym telem, pokud chces jezdit rychle, to je bez diskuze. Ale ze by ciste hmotnost jezdce mela vliv na kmitani kola, to neberu.

Lehci jezdec - nekmita
Tezsi jezdec - kmita

To je proste kravina. Motorka ma hmotnost bez jezdce a maximalni povolenou hmotnost. Jestli ciste 85kg jezdec dostane motorku pres limit maximalni povolene hmotnosti, tak fajn, mas pravdu...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist