bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 350/360 - GO motoru
24.7.2016 v 19:32
Zdravím všechny, chtěl bych se zeptat ohledně mé Jawky. Pustil sem se do opravy celého motoru a příští týden bych měl mít hotovou kliku a mezi kartery bylo původně 0,5mm papírové těsnění. Co se týče převodovky obě hřídele měli vymezovací podložky na stejném místě. Když nahradím papírové těsnění silikonem a vymezovací podložky ponechám na původním místě nebude žádný problém ? Popř.kolik má být vůle do strany té spodní hřídele. Se sestavením samotných karterů bez kliky a vyzkoušení převodovky počítám. Dále bych se chtěl zeptat klika je vybavena ojnicemi nahoře s většími oky ve kterých budu mít nová pouzdra a řeším jestli zde dát samotné sypané jehly s těmi vymezovacími kroužky a podložky ( s obtížnější montáží počítám) nebo klece. Poslední co bych potřeboval vědět je tip jak dát kartery s klikou nejefektněji do sebe ( klika - nové čepy +nová ložiska ) bez kladiva . Děkuji všem za rady

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/360 - GO motoru

24.7.2016 v 20:18 | Nahoru | #1
Těsnění z papíru tam můžeš dát i dneska, jinak si to můžeš zkusit zbouchnout nasucho a oměřit / vyzkoušet jestli to bude chodit i jen na tmel - nejspíš bude....

Kartery se opatrně ohřejou na cca 80st C, kliku do lednice a půjde to tam jak do maminy.... ale musíš bejt při montáži přesnej a rychlej. Ložiska a gufera tam nandej před finální montáží, pokud nemáš ruční lis, můžeš si pomoct ohřejváním na dvě etapy nebo je tam natahovat šroubem.

Kladivo - na to vůbec nesahej na rozmontování jsou přípravky.

Nic proti tobě, ale pokud tyhle základní věci nevíš, tak má obavy o zdárné dokončení akce, ještě si o tom něco naštuduj - dílenskou příručku máš???

Naposledy editováno 24.07.2016 20:21:10

(reakce na) Jawa 350/360 - GO motoru

24.7.2016 v 20:33 | Nahoru | #2
pech.> Je to motorka kterou si chci nechat a nechávám u ni zrepasovat kliku tak abych něco nezkur*il a bylo vše tip ťop. O torubový metodě vim jen sem nevěděl na kolik nahřát a jestli volit sypaný jehly nebo klece. Je to již můj sedmý motor který mi "prošel" rukama a první který je třinda a se zrepáslou klikou.

Jawa 350/360 - GO motoru

24.7.2016 v 21:50 | Nahoru | #3
vymezuju předlohu na 0,3-0,4mm bez těsnění na stažený motor. Edit těsním silikonem. Hlavní se stahuje spojkou, ta není potřeba vymezovat, leda by to neřadilo.
Převodovka se prostě musí odladit bez kliky. Univerzální návod není.
Nahřívám v troubě na cca 120°C prostě až slina na ložisku sykne, kliku nechladím, problém nikdy nebyl.
Klece jehly je funkčně jedno. Sypané mají větší kontaktní plochu.

Naposledy editováno 24.07.2016 21:51:22

Jawa 350/360 - GO motoru

24.7.2016 v 21:52 | Nahoru | #4
Čau, s tými ihličkami to bola celá veda, bolo vyrobených viac rozmerov a pasovalo sa to podľa farebného rozlíšenia popísané to bolo v nejaknej knihe. Ja som s tým laboroval v roku pána 1980, vtedy sa do 634 dávali len sypané, aspoň ja som sa nedostal k tým s klietkou. Neviem, aké tam majú ísť, ja by som to posielal na opravu spolu , kľuku aj s valcami. Len si daj pozor na drážky na poistky pre čap, lebo v mojich mladých časoch existovali na Jawu drážky v piestoch na segerky aj na ploché - plechové aj na drôtené a pozor nesmel si to zameniť, lebo poistky vypadli a bolo po GO. Neviem ako je to teraz. Tiež ma čaká výmena kľuky na 638, ale to až v zime.
Ináč ako pisal pech, ja to robím na dva krát, najprv ložiská, a potom zase nahrievam kartre aj s ložiskami kľuku dávam do mrazáku aj ložiská, nezabudni do mrazáku strčiť kľuku aj s namontovaným stredným kotúčom. Držím palce.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/360 - GO motoru

24.7.2016 v 22:16 | Nahoru | #5
Onlu: ta taplota je daná tím, aby to přežily ty gufera... a víc ani není zapotřebí.

Ohledně převodovky - větší vůle se neboj, já měl na číze převodovku na předloze volnou jak kráva (cca 1mm - holt najezdila moooooc) a řadila normálně, jen jak už byly ty zuby ojetý tak vejla jak eresák celý ty léta - každej kvalt měl svůj specifickej zvuk, takže jsi nemusel přemešlet cos tam strčil, protože jsi to slyšel.

jakje psáno, pokud máš podezření, sloupni si tam samotnou převodovku a prořaď to... doporučuju vždycky pořádně zabrat za hřídele proti sobě, jestli to skutečně nepřeskočí (pokud by blbě dořazovala vidle třeba) a aby to nechodilo těsně, radši vůle zemědělská než nějaký honění na setiny, to je nebezpečnější.

Kdfyž jsem se tenkrát ptal zkušených, že ta převodovka je hrozně volná a jestli jako jo nebo ne - bylo mi odpovězeno, že nová byla o hovno lepší

Klece vs. jehly - klece mají menší životnost, ale nižší hlučnost (neřinčí), volné jehly s kroužkama vydrží až na věky věků, ale rachotí...

(reakce na) Jawa 350/360 - GO motoru

25.7.2016 v 07:41 | Nahoru | #6
pech.> čz má jinou konstrukci převodovky než panelka. U panelky když ji špatně vymezí, tak bude za pár tisíc KM půlit znova a měnit ji celou.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa problém s předním kolem Jawa 350/360 panelka Jawa ČZ Jirk_K 3 15.4.2024 v 08:56 Dolin
Jawa, spravne natoceni segrovky na ... Jawa 350/360 panelka Marty634 11 2.4.2024 v 10:55 Johny_R
brzdy Jawa 350/360 panelka petrap 2 1.4.2024 v 20:03 cmiral
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... Jirk_K 3 4.3.2024 v 22:59 kokoška.
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist