globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: řínčení
14.7.2016 v 21:35
Zdarec u motoru 638 na mojí 640 jawce se při 5000 otáček začne ozívat hrozné řinčení docela dost hlasité jediné co mě napadá jsou pístní čepy volné je to problém nebo to nemám řešit ? Jawu jsem koupil po GO od výbrusu má najeto 2000 mažu 1:50 valvoline competetion 2t směs mám povolenou o 1,5otáčky zapalování je kladívkové jo a na volnoběh když vytočím 6000 tak se rožne dobíjení a pod 6000 hned zhasne ale to mě napadá že rotor možná hází tak odskočí uhlíky no jde mi hlavně o ty vibrace jinak našel jsem video kde něco podobného dělá čz je to hodně podobné ale u mě je to o něco hlasitější díky za rady.

řínčení

14.7.2016 v 21:51 | Nahoru | #1
Myslím že ti drnčí výfuk, nebo máš někde něco jiného volného. Z motoru tohle drnčení není.

řínčení

14.7.2016 v 22:52 | Nahoru | #2
to je normální. Je to prostě jawa. při takových točkách tam už řinčí úplně všechno, včetně pružiny v hustilce a nářadí v kastlíku.
Jen mi uniká důvod proč to točit na stojánku do 6000, když za jízdy se tam prakticky nedostaneš, protože by ti vypadaly všechny plomby ze zubů.
Jestli hází rotor se dá změřit. Každopádně neměl by házet a pokud hází, tak buď je špatný rotor (nemyslím si), nebo ta GO nebyla tak úplně povedená.

řínčení

14.7.2016 v 23:04 | Nahoru | #3
No nevím,na volnoběh Ti nic neřinčí.....Aspon jsem to nezaregistroval...
A na stojanu ji tahat až na takové otáčky,to je ale blbost. Kdyžtak sedněte 2 pořádní chlapi,rozjed to,!!! houkni jí ty otáčky, což snad ani nejde, no a hned zjistíš v čem je chyba.
Je to Jawka, tam si musíš na různé zvuky zvyknout !!!

2 reakcí na tento příspěvek řínčení

15.7.2016 v 06:53 | Nahoru | #4
Navic mazat Jawku Olejem Valvoline Competetion 2T je uplne mimo misu!!! Tenhe olej je plna syntetika pro vysokovykonny 2T motory. Lej to tam jeste chvili a nebude Ti drncet vubec nic.

řínčení

15.7.2016 v 07:06 | Nahoru | #5
A to má být ta Jawa 350 ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řínčení

15.7.2016 v 08:34 | Nahoru | #6
sered> sice je to házení perel sviním, a ten olej nevymezuje vůle, ale že by motoru škodil se říct nedá. Vím o motoru 638, který na tento olej má přes 30 000km a ještě řadu dá.

(reakce na) řínčení

15.7.2016 v 09:05 | Nahoru | #7
maspe> Tím nevymezováním bych si nebyl tak jistej. Moje bývalá Jawka (634 napadená kutilem, nalítáno ke 100 000 bez generálky) tenhle olej žrala nadšeně a byla s ním relativně klidná (normální jawí chrastění). Když se tam dalo cokoliv jinýho (M2T, Mogul TSF, Castrol TTS, ...), tak to znělo jak kdyby někdo v motoru zapomněl kladivo a hrst šroubů

řínčení

15.7.2016 v 09:30 | Nahoru | #8
maš na valcích zboku takový ty gumy?

řínčení

15.7.2016 v 14:04 | Nahoru | #9
No to sem se právě chtěl zeptat i na pár věcí protože jsem zvyklej z MZ no točil jsem ji na stojanu právě protože jsem se snažil najít z kama to vychází a jestli to třeba nedělá jen za jízdy no takže podle vás to nemám řešit dobře byl jsem seznámen co je jawa takže jsem s tím počítal gumy na válcích mám.Co se týče oleje je to polosyntetický a oproti m2T a různým olejům má nejlepší hustotu při 100 stupních a při poměru 1:50 ani nehulí ale to jestli jawa hulí nebo ne je mi jedno o vymezení vůlí olejem jsem také slyšel a na tenhle jezdí mnoho jawařů a právě díky své hustotě si myslím že není špatný jen ta cena no hned po něm mi nejlépe vychází m2t.Jinak mě tedy zajímá jak je to s těma otáčkama do kolika max a teď neberu ohled na komfort by se jawka dala točit bez úprav protože a teď jen dodám chtěl jsem zkusit kolik a nešla nebo asi už ani nechtěla přes 6000 jinak běžně jezdím do 4000 je to ok ? No a co se té kontrolky týče tak to nwm změřit nwm proč ale nejde mi změřit dobíjení je tam nějáké rušivé pole dělají to svíčky asi ale nemyslím si že nedobíjí asi to řešit nebudu ono měl jsem 150 mz a tam jsem udělal snad vše a už si nevím rady tak jsem opatrnej a sem rád že to jede.

(reakce na) řínčení

15.7.2016 v 14:08 | Nahoru | #10
sered> ten olej je právě spíše pro nízkootáčkové motory konkrétně tyhle staré a jak jsem zmínil je to polosyntetika a vím moc dobře že řídké oleje plně syn. pro krosky jawě akorát ublíží.

řínčení

15.7.2016 v 14:09 | Nahoru | #11
a video není moje to byl pouze příklad dosti podobného zvuku při otáčkách

řínčení

15.7.2016 v 14:15 | Nahoru | #12
jo našel jsem video tady kde dělá ta kontrolka to samé akorát mě až od 4000 a pod 4000 zhasne

řínčení

15.7.2016 v 14:17 | Nahoru | #13
Jawu 639 jsem kdysi všemožně upravoval (časování kanálků, 2 karby, membránové ventily v sání, výfuky, zapalování s dlouhou jiskrou s řízením předstihu podle otáček...) a stejně jsem jí nepřinutil dostat se do vyšších otáček. Tak jsem to potom vzdal. Teď jsem dceři pořídil Mito a po lehkém slícování a vybroušení sání a výfuku se to krásně vytáčí až do 12500 a nádherně táhne v širokém rozsahu už od 3000 otáček. Najednou to s dvoutaktem jde i nahoře .

řínčení

15.7.2016 v 14:47 | Nahoru | #14
No na druhou stranu když si představím váhu kliky a jaký má setrváky jawka ani se nedivím :D

řínčení

15.7.2016 v 15:25 | Nahoru | #15
Váha setrvačníku by neměl být ten problém, to je jen při rozběhu. V otáčkách je problém s plněním...
Jinak to dobíjení - protože je tam usměrňovač jen se 6-ti diodama, tak není možné kontrolku zapojit jako u auta a proto je tam ještě rozpínací relé na kontrolku, přes které je v klidu kontrolka rozsvícená a teprve po náběhu napětí relé překlopí a ta pak zhasne. Už si nevybavím kam je ta cívka relé zapojena, ale takhle to funguje. Musel bych vidět to schema.

1 reakcí na tento příspěvek řínčení

15.7.2016 v 15:30 | Nahoru | #16
No já jsem obešel elektřinu prostříkal kontaktem a sundal kryt a kladívko bylo zaolejované od vačky takže jsem ho očistil a už nebliká tak snad ok jinak jen mě napadlo má jawa někde pojistky jak mz ?

(reakce na) řínčení

15.7.2016 v 16:42 | Nahoru | #17
Simso> Pokud ji nikdo netunil, tak má jedinou pojistku a to v objímce na kabelu od baterky. Hledej na kabelu (do 5cm od baterky) plastovej váleček (někdy s druhým válečkem se záložní pojistkou).

řínčení

15.7.2016 v 18:10 | Nahoru | #18
řinčení je naprosto normální, v pohodě to můžou dělat žebra na valci, pokud mezi nima nemáš gumu

1 reakcí na tento příspěvek řínčení

15.7.2016 v 18:52 | Nahoru | #19
Říkám gumy tam jsou ale budiž jako já v tom pásmu stejně jezdit nebudu jen jsem chtěl slyšet kdyby to byly volné čepy jestli to vadí kromě zvuku ?? Jinak s tou kontrolkou nakonec je to tak že bez světel bliká kolem 4000 ale se světly je to v cajk.

(reakce na) řínčení

17.7.2016 v 21:44 | Nahoru | #20
Simso> řinčí ti nejspíš čelo v kartrech, ne?

Naposledy editováno 17.07.2016 21:53:35

řínčení

17.7.2016 v 23:24 | Nahoru | #21
Jo tyhle socialistický keply řinčej, buď rád, že to vubec jede a neřeš blbosti.

řínčení

21.7.2016 v 16:55 | Nahoru | #22
tak je to vyřešené byl to špatně dotažený + pol na baterce ale vyskakuje mi 4 a nwm čím to je protože motor je po GO a původnímu majitelovi to nedělalo jediné co jsem dělal že jsem si napnul bowden u páčky jakoby nic víc a spojka nezabírá když na ni stojim tak to je ok ale ta 4 to nwm i v záběru ale hlavně po ubrání plynu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 5 Včera v 07:42 krokoš
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 radys02 37 24.9.2023 v 18:22 krizak66
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206


TOPlist