Originální díly PARTSDEPOT





Téma: Na co si davat pozor pri koupi
10.7.2016 v 14:17
Dnes se jedu podivat na tuto motorku: http://www.motorkar...gs-500e-1001603.html
Nikdy jsem motorku nevybiral protoze doted jsem opravoval a jezdil na simaku...
Na co si mam dat pozor?
Diky

Na co si davat pozor pri koupi

10.7.2016 v 14:42 | Nahoru | #1
Konkrétně ta z odkazu za tu cenu... no nevím, nevím. Každopádně, pokud dva roky nejela, bude nejspíš zapotřebí vyčistit brzdy a rozhýbat třmeny, vyměnit olej a filtry, vyčistit a namazat řetěz - pozor, aby sada už nebyla na výměnu. Za jízdy sledovat, zda se motorka nevlní, nemá tendenci uhýbat na stranu (při opatrném puštění řidítek), zejména si dobře poslechnout motor, zda necinká/nezvoní od hlavy - motor GS500 je zrádný tím, že (je-li v dobrém stavu), tak při klidné jízdě olej skoro vůbec nespotřebovává, ale jak pojedeš svižným tempem brzda/plyn/brzda/plyn, tak při plném zátahu začne olej žrát a je štonc zblajznout i pár decek na 100km. Takže olej přes každou jízdou kontrolovat a na delších trasách měřit a dolévat i při zastávkách, kor jede-li se svižným tempem. A když vlivem zavzdušnění čerpadla za jízdy poklesne tlak oleje natolik, že se rožne kontrolka mazání (příznačně se jí na této motorce říká "kontrolka zadření", nebo "kontrolka smrti"), tak i když jen na pár vteřin problikne, je už obvykle pozdě - spínací tlak tlakového spínače je dost nízký, tehdy už se nemusí olej pořádně dostávat nahoru do hlavy, takže jak kontrolka blikne za jízdy, je už obvykle pozdě - už budou dost pravděpodobně načaté vačky.
Jinak je to motorka nenáročná, jen je třeba dodržovat mazací plán, start se o řetěz, včas měnit olej a filtry, pak bude prakticky bezporuchová. A je to takový "univerzál" - je pohodlná jak na klidné, dlouhé cesty, tak se na ní dá i dobře vyblbnout a hodně naučit - jen pozor na to, že zase do vlastností sportovní motorky má daleko a v ostrých zatáčkách má někdy tendenci se rozvlnit a vidle jsou měkké, takž při prudkém brzdění se předek dost "potápí". Konkrétně na kusu z inzerátu chybí víčko na pravé škebli, pod kterým jsou vybavovací cívky zapalování, takže pozor, aby tyto nebyly pádem poškozené - typicky mají narušené vinutí, které se po ohřátí vlivem dilatací přeruší a pak po prohřátí motoru přestane jeden válec pálit, nebo vysadí oba. Nebude-li víčko k dispozici ,je třeba díru alespoň přelepit, aby dovnitř nešel bordel. Ještě napiš Kubovi, má to k Tobě i do Havířova asi hodinu cesty a právě GS500 zná do posledního šroubku, tak by bylo dobře se sním domluvit (je vstřícný a ochotný), aby dojel na motorku kouknout s Tebou - to je základní pravidlo, kupuju-li motorku, kterou neznám, je dobře mít s sebou někoho, kdo naopak daný typ zná dobře. Je tak o 90% menší šance, že koupíš zajíce v pytli.

Na co si davat pozor pri koupi

10.7.2016 v 15:20 | Nahoru | #2
Diky moc, Kubovi jsem naosal uvidim jestli tu do vecera bude a ozve se jelikoz tam jedem az na 19.
Jinak GS500 trosku znam. Delal jsem na nem autoskolu.
jeste jednou diky za vycerpavajici odpoved

Na co si davat pozor pri koupi

10.7.2016 v 15:31 | Nahoru | #3
Není zač. Snad to tady Kubajs najde a bude mít i čas. Při nejhorším TI může jen napovědět další tipy, na co si dát pozor.

Na co si davat pozor pri koupi

10.7.2016 v 19:19 | Nahoru | #4
Trosku zneuziju tema - mam doma neco podobnyho, 2 haranti v rychlym sledu, takze manzelky GS500 skoro 3 roky jeta jen obcas mnou par km. Ted by rada na to znova sedla, takze se to snazim dat do pucu a ozivit. Jak jsou tam reseny ventilovy vule, podlozky nebo sroubky? S tim olejem to presne sedi, jak za to clovek zataha, tak to chlasta olej, jinak prakticky nemizi, docela svinska vlasnost Jeste odnekud z motoru prolina olej, asi tim nejezdenim odeslo nejaky tesneni. Jinak je to celkem fajn motorka, az na divnej uhel krku, rizeni ma tendenci se zavirat pri pomalejch zatackach.

Na co si davat pozor pri koupi

10.7.2016 v 22:57 | Nahoru | #5
Zdravím, jako motolaik který jezdil doteď jen na simsonu a pak na GSku v autoškole se mi motorka líbila. Koukal jsem jestli není svařovaná. Manželka kterou byla ježděna s ní spadla, nádrž je opravena. Stav odpovídá tomu, že spadla. Motor je trošku škráblý. Motorka má na mědi sem tam malé náznaky jakokdyby koroze. Ale, že by to byla rez se nedá říct. Zkoušel jsem pustit řidítka za jízdy a motorka jede tam kam zahnu tělem. Pán se o motorku moc nestaral jak mi tvrdil. Prostě lil benzín a olej a jezdil. Řetěz špinavý, ale napnutý.
Určitě bude třeba vyměnit olej+filtr.
Karburátory jely za 15 minutovou projížďku bez problému, ale i pán mi říkal, že budou potřebovat seřídit.
Motorka je semtam škráblá, ale nic strašného.

Na co si davat pozor pri koupi

11.7.2016 v 11:23 | Nahoru | #6
Takže sis motorku nakonec vzal? Na těch měděných částech, předpokládám, je zelený povlak - měděnka. Opatrně obrousit a nakonzervovat olejem, jen pozor na to, že měděnka je prudce jedovatá, ale v malém obroušené množství neohrozí, pokud se tedy člověk nenadýchá prachu, nebo pak špinavýma rukama nezblajzne housku se salámem. Údržbu to každopádně bude chtít, vyměnit náplně, vyčistit brzdy, brzdovou kapalinu bude také záhodno vyměnit. Je dobře, že prodejce přiznal barvu a nic neskrýval. Po výměně filtru a svíček prubnout chod motoru a případně vyčistit a seřídit karbce, seřídit i podtlaky. A též kouknout na gumy, jak jsou staré, dost možná budou též na výměnu - přes 6 let staré už budou ztvrdlé a kor na mokru nebudou dobře držet.

Na co si davat pozor pri koupi

11.7.2016 v 13:50 | Nahoru | #7
Jedu pro ní zítra. Chtěl bych opravit... motorka nemá ten povlak na měděných částech, ale spíš na chromu, tedy pokuď z něho jsou řidítka.
Mezi vyměnit náplňe patří co kromě brzdovek a oleje? Brzdy třeba pro očištění asi rozebrat, že?
Určitě dám nový filtr a připadně svíčky NGK DPR8EA-9. Na motorce asi chvíli pojezdím a pak ji dám na seřízení karburátorů do servisu, tam by to měli zvládnout mnohem lépe než já...
Gumy tam jsou téměř nové... A jsou sjeté z obou stran stejně, tak jak to má být.
Ale přeci jen stály ty roky jak píšeš.
Jen když jsem motorku startoval tak jsem zapomněl vypnout sítič, tak až si tam zítra pojedu tak to zkusím bez něj, protože by to asi bylo k ničemu kdyby startovala bez něj. Teda aspoň u simáku je to jen na start v chladném a studeném počasí.

Na co si davat pozor pri koupi

14.7.2016 v 13:12 | Nahoru | #8
Zdravím. Zprvu když jsem si to pročítal, dotklo se mě, že jsem považován za podvodníka. Tedy aniž by mě kdokoliv z přítomných znal. Nicméně opatrnost je asi na místě. Určitě jsem o té motorce nelhal. Není důvod. Co jsem věděl jsem řekl a ukázal. Pokud bude dobře sloužit, a o tom jsem přesvědčený budu rád. No když si klučina, trochu dá práci, tak bude, taky dobře vypadat. Nahoře bylo napsáno pár nepřesností. že jsem se o ní nestaral?? To bych úplně neřekl. Motor, brzdy, všechno dostávalo co mělo, tedy všechno co je důležité, aby se na tom nikdo nezabil ( teda manželka ). A to že jsem kolem té motorky nepobíhal s hadrem a leštěnkou je pravda, to není důležité. Tak asi tak.
Mám tam v inzerátu ještě jednu motorku, a taky o ni nelžu je jaká je. :) . A proč to vlastně prodáváme........ Rodina, děti, čas.....
Tak pánové přeji hezký den.

Na co si davat pozor pri koupi

14.7.2016 v 13:25 | Nahoru | #9
Kdybych měl, pocit, že by neměla jet tak bych ji nebral. A to slovo nestaral bylo míněno po té optické stránce... Přesně jak jste mi říkal motorka dostávala to co potřebovala a měl jste ji na ježdění né na parádu, asi takhle abych to uvedl na pravou míru. Já si s ní už vyhraju, jak bude potřeba

Na co si davat pozor pri koupi

18.7.2016 v 17:13 | Nahoru | #10
Ahoj, taky to tu trochu zneužiju: Mám problém, po koupení HD při cestě domů od kupce to "škytalo", tak hned jak jsem dojel domů, volal jsem prodejci co že to je. Tvrdil, že je to volný drát na baterce, ale ten to nebyl. V servisu jsme prolezli komplet elektriku a vše v pořádku. Pak jsem jel do IT a tam se to rozškytalo už docela dost, takže servis v IT a tam mi sdělili, že je v hajzlu ojnice a čidlo vypíná přední válec. Cesta domů po 100km chladit motor... přijel jsem a volám prodejci, že je problém tam a tam a že se ještě zeptám pár servisáků, abych zbytečně neplašil. Všude potvrdili diagnozu a navíc se zjistilo, že je moto bouraná. Takže mu moto chci vrátit v zákonné lhůtě 6 měsíců od uzavření smlouvy, ale on samozřejmě nechce a že o ničem nevěděl a že moto si zpět neveme. Tedy jsem bez peněz(201000,- + servis ) a bez mašiny. Nevíte co v takovým případě dělat ? Hledal jsem tady na foru, ale nenašel jsem nic, dík za případné reakce a zároveň se omlouvám za zneužití vlákna, nicméně se to může taky hodit.
mašina HD Dyna Wide Glide 2004, najeto 37000 mil, mám ji cca 3 měsíce
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
GS500E - pravděpodobně chyba ventilů Suzuki GS 500E honz37 8 3.1.2021 v 23:01 puškař
Gs 500 cdi jednotka Suzuki GS 500E, Suzuki GS 500F Mirekaiser 0 29.11.2020 v 10:50 Mirekaiser
GS 500 E nedostatečný průtok benzín... Suzuki GS 500E Franky98 26 23.11.2020 v 20:06 Sneky9000
Suzuki GS 500 nestartuje za studena Suzuki GS 500E janistom 2 5.11.2020 v 19:55 jarykurejs
Výběr motorky pro malého jezdce Suzuki GS 500E, Husqvarna TE 410, Blata 125 Motard sasasasa 10 3.11.2020 v 21:22 Kohlstein

TOPlist