3 reakcí na tento příspěvek Divaj sa na odborníka
se-se píše: Splodiny dieselu obsahují na rozdíl od benzinových motorů množství mikroskopických karbonových jehliček které mohou pronikat do buňky aniž by jí zabily a mohou poškodit DNA která se může zvrhnout v karcinogenni. Je to tentýž mechanismus jako u azbestu. Toby museli zakázat všechny diesely. Proto taky v poslední době ty filtry pevných částic. Omezovat nový diesely má mnohem menší význam než dostat ze silnic ty prastarý šunky. A pávě tím, že ty nový výrazně zdraží kvůli neustálýmu zpřísňování předpisů, tý obnově moc nepomůžou
No a ja si myslim ze ty novy diesely jsou na tom hur - z tech starejch sly velky saze ktery sice zabordeli plice ale neproniknou az do bunecne struktury - ti mikroskopicky castecky jdou podle me z tech motoru s filtrem pevnejch castic - nerokaze je zachytit.
se-se píše: Splodiny dieselu obsahují na rozdíl od benzinových motorů množství mikroskopických karbonových jehliček které mohou pronikat do buňky aniž by jí zabily a mohou poškodit DNA která se může zvrhnout v karcinogenni. Je to tentýž mechanismus jako u azbestu. Toby museli zakázat všechny diesely. Proto taky v poslední době ty filtry pevných částic. Omezovat nový diesely má mnohem menší význam než dostat ze silnic ty prastarý šunky. A pávě tím, že ty nový výrazně zdraží kvůli neustálýmu zpřísňování předpisů, tý obnově moc nepomůžou
Moderní benzínové motory obsahují tyto částečky taky a proto se plánuje zavedení filtrů pevných částic i u nich.Krom toho benzínové motory v určitých režimech vypouštějí prokazatelně karcinogenní benzen.Jak píše assassin,staré diesely vypouštěly sice vizuálně víc sazí,ale o velikosti,se kterou si průdušky dokázaly poradit,když jim byly vystavené...Díky honbě za CO limity jsme se propracovali k produkci sraček ,které nejsou tak vidět,ale o to víc škodí......
Pokud jde o lokomotivy, tak pověstné oblakem černého dýmu jsou staré motory ALCO, které běžely v poněkud "přesyceném" režimu, pokud se někde objeví nahrávka jiné mašiny, jak vyvalí oblak sytého kouře (někdy i vyšlehne plamen z výfukového komínu), pak je to trestuhodná chyba fíry, že přetáhne čerpadlo daleko za normální doraz maxima, tím ovšem ohrožuje i samotný motor. Za normálních okolností, krom přechodu na vyšší výkon, správně seřízený dieselmotor nikdy nekouří! Někdy je občasný zášleh plamene z komína způsoben dokapávajícím vstřikem, což je rovněž nebezpečné - může to propálit píst. Proto jsou také čerpadla na takových motorech samostatná a dávka se reguluje pákou, o kterou zabírá vačka na otočné tyči, společné pro všechna čerpadla ("tyč regulátoru"). Proto se také správně má po startu motoru vejít do strojovny a ručně zatáhnout za regulační páku každého vstřiku, dát tak danému válci na pár vteřin plný výkon a poslouchat - zápaly musejí mít jasný "kovový" zvuk, jinak je vstřik vadný (nízký otevírací tlak, dokapávání).
A lodní motory nemá smysl rozebírat - jedou na mazut, takže o exhalacích nemá cenu se rozepisovat, ale hlavně vzhledem k výkonu motorů je objem emisí takový, že jedna zaoceánská kontejnerovka, natož tanker, za jednu plavbu vypustí víc exhalací, jak miliony osobních aut. A přitom se furt dělají resktrikce jen proti autům, ale lodě nikdo neřeší.