globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Hlučné řazení
zdravím, při řazení jednotlivých převodových stupňů, je slyšet jak zuby zapadnou do sebe. Je to normální u této motorky, nebo to věští nějakou závadu? Spojka si myslím vypíná normálně. Jinak rychlosti zařadit jdou, nevyskakují.

1 reakcí na tento příspěvek Hlučné řazení

8.7.2016 v 20:16 | Nahoru | #1
"Spojka myslím vypíná normálně" - na to bych moc nespoléhal, je-li při řazení slyšet chrastění zubů. Primární zkouška - při běžícím motoru a stojícím motocyklu vymáčknout spojku a zařadit jednotku. Pokud při zařazení sebou motorka zřetelně cukne dopředu, pak spojka pořádně nevypíná a je třeba to řešit - velká vůle na lanku, upečené lamely, zkroucené plechy, od zubů lamel/plechů vymačkané "zuby" v drážkách koše/unašeče (to se ale většinou projeví nepravidelným záběrem - škubáním při rozjezdu.
Ještě další možností jest, že motorka dlouho stála a olej způsobí "lepení" lamel. Pak spojka rovněž pořádně nevypíná. Odpomůže se tomu tím, že při stojícím motoru se zařadí jednotka, nebo dvojka a s vymáčklou spojkou se motorka několik metrů popotlačí. Tím se lamely a plechy navzájem protočí, uvolní a dále by spojka již měla fungovat normálně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlučné řazení

8.7.2016 v 20:39 | Nahoru | #2
J.M.K.> Když tu popisuješ chování spojky tak se te zrovna zeptam na tu svoji. Kdyz tam kopnu jednicku, ozve se rana (u starejch motorek asi normalni), zadni kolo se otoci max. o pul otacky kdyz je ve vzduchu. Rozjezdy krasne hladky, pri tlaceni staci spojkovou packou pohnout o dva tri centimetry, zabira krasne az kdyz je skoro pustena ale kdyz je na hl. stojanu, zadni kolo se toci s jednickou a spojkou znatelne hur nez na neutral. Cim by to mohlo bejt? Ja to povazoval za normalni jev teda.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlučné řazení

8.7.2016 v 20:43 | Nahoru | #3
J.M.K.> přesně tak, když dám jedničku, tak to s motorkou škubne. Motorka dlouho stála, než jsem jí koupil. Najel jsem už asi 300 km. Tak asi mrknu na ty lamely.

(reakce na) Hlučné řazení

8.7.2016 v 21:57 | Nahoru | #4
ramštajn: Ono se to těžko posuzuje jen podle popisu. Viraga mají trochu kovářské řazení, ale je otázka jestli je to u tebe jen nezvyk, nebo už je to za hranou.

Škubnutí při zařazení jedničky je celkem normální věc, pokud je motor ještě studený a olej hustý a lepí. Při provozní teplotě by to mělo cuknout nepatrně nebo vůbec, akorát se ozve rána při zařazení.

Zkus správně nastavit vůli spojkového lanka - dělá se to při provozní teplotě a za studena to vyjde jak to vyjde. A zkus se naučit řadit tak, že při přeřazování nahoru plyn nezavřeš, jen ho na okamžik povolíš aby motor ztratil tah ale nezačal brzdit. Do toho zmáčkni spojku, přeřaď, spojku povol a přidej plyn a měl by to být co nejrychlejší sycnhronizovaný pohyb. Pak to padne jak po másle, bez rachtání, jen se změní zvuk motoru. Pokud tohle nejde, je pravděpodobně problém s vystavováním spojky jak píše J.M.K.

A počítej s tím, že mezi jedničkou a dvojkou je kvůli vloženému neutrálu delší chod řadicí páky, takže do toho musíš trochu víc kopnout. Mně se párkrát za každou sezónu povede (zvláště s vytočeným motorem) dvojku nedořadit a pokaždé mi hlavou bleskne zdůvodnění od Microsoftu "it's not a bug, it's feature""

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlučné řazení

9.7.2016 v 15:15 | Nahoru | #5
ramštajn> Pokud motorka dlouho stála, tak je to klasický případ - lamely jsou slepené. Proto to hlučně řazení jednotky a poskočení vpřed. Viz výše - před spuštěním motoru zařadit jednotku, podržet zmáčklou spojku a a motorku několik metrů popotlačit, aby se lamely proti plechům navzájem protočily a odlepily se od plechů. Chování by se mělo zlepšit po prohřátí oleje pár desítkami km jízdy, pokud motorka dlouho stála, rozhodně bude zapotřebí olej vyměnit - starý vypustit po cca 30km jízdě, aby byl celý spodek motoru, včetně oleje, řádně prohřátý. Po výměně oleje by se mohlo chování spojky též zlepšit.

tomino1270> Pootočení zadního kola při zařazení na stojanu je celkem normální, lamelová spojka, kor "mokrá", nikdy nevystaví stoprocentně, vždy nějaký zbytkový moment přenáší, už jen přes ložisko koše. Seřízení ovládání dle popsaného chování páčky bude v pořádku, cvaknutí při zařazení jednotky je celkem normální, jen nesmějí zuby vyloženě "zahrčet" a motorka, pokud již není na stojanu, by při zařazení neměla škubnout dopředu - náznakem škubnout může, ale nesmí mít tendenci se rozjíždět.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlučné řazení

10.7.2016 v 00:25 | Nahoru | #6
J.M.K.> dnes jsem projel motorku - řazení pořád stejné ať dělám co dělám. Když zařadím jedničku, tak to s motorkou škubne dopředu. Rachtá to při řazení všech rychlostních stupních, jak nahoru, tak dolů. Zjistil jsem, že když vymáčknu spojku, tak to v motoru mírně šustí.Není to ale zase tak moc hlučné. Asi se budu muset podívat stejně na tu spojku. Mám z toho divný pocit, že to není tak jak má být.

(reakce na) Hlučné řazení

10.7.2016 v 11:45 | Nahoru | #7
ramštajn> Na esce sem to měl podobny. KDyž sem to dal na stojan, bez spojky tam narval jednicku (bylo to chcipnuty), pak zaspojkoval a zkusil protocit zadni kolo rukou, neslo to, musel sem s nim skubnout abych spojku "rozlepil" a pak to slo lehce. Zpatky se prilepila klidne po par minutach stani. Spojku bylo potreba rozdelat a poradne vycistit protoze samotny premazani neodstrani bordel mezi lamelama.

J.M.K.>Sem si prave myslel ze je to normalni ale ten tvuj popis me docela znejistel.

(reakce na) Hlučné řazení

Skvělá odpověď, děkuji! 10.7.2016 v 12:52 | Nahoru | #8
ramštajn> Tak ještě zkontrolovat vůli lanka, trochu přitáhnout, aby zdvih vystavovací tyčky byl větší a když nepomůže ani to, tak holt vypustit olej, sundat pravou škebli, spojku rozdělat a prohlédnout lamely a plechy - aby plechy nebyly modré od přehřátí a zkroucené, stejně tak nesmějí být v drážkách koše a unašeče vymačkány"zuby" od výstupků lamel/plechů. Ty způsobí zpravidla nepravidelný, škubavý záběr, spojka se špatně "dávkuje". A pokud to při vymáčknutí spojky začne v motoru šustit, mohlo by být na odchodu ložisko koše - to zvýšeným odporem též zvyšuje unášení spojky i ve vypnutém stavu. Mám na profilu (sekce" manuály") uživatelskou i dílenskou příručku k XV535, tak doporučuji stáhnout a proštudovat.

Hlučné řazení

10.7.2016 v 13:02 | Nahoru | #9
J. M. K. Mrknu na to, děkuji
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Virago výkon a trysky Yamaha XV 535 Virago CubaLibre 5 17.4.2024 v 12:28 zetka125
Nehádže iskru Virago 536 Yamaha XV 535 Virago Denyd 1 14.4.2024 v 19:30 Kolja73
hladina karburátorů Yamaha XV 535 Virago Sieg 4 30.3.2024 v 21:00 Sieg
XIV Velká Virago Vyjížďka 2024 se ... [1 ... 346, 347] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10401 24.2.2024 v 11:46 rancher
schopný opravář na Chomutovsku Yamaha XV 535 Virago Pavel3319 5 8.2.2024 v 09:21 TaťusPájus


TOPlist