bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98
Toto vlákno jsem založil, abych sdílel průběh renovace mého skůtru Vespa ET4 125ccm. Třeba někoho inspiruje, bude se někomu hodit co postupně studuju a provádím a současně věřím, že i já se naučím něco nového a dovedu tak tenhle projekt ke zdárnému konci :)

(reakce na) Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

26.7.2016 v 16:35 | Nahoru | #31
Nakonec mi ten šroub na zadním kole strašně ochotně povolili rázovým utahovákem v http://www.yamaha.c...tocyklu/vespa-servis A-spirit opravně. Pomohli mi i s vymletým šroubem na olejovým čerpadle. Použili na to šroubovák, do kterýho když se shora praští, tak jde zároveň do rotace. Nakonec mi ukázali, že ložisko se z krytu na těle motoru vyndá hvězdičkovým šroubovákem číslo TX30. A to vše... zdarma. Díky moc :)

Naposledy editováno 26.07.2016 16:36:14

Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

27.7.2016 v 11:12 | Nahoru | #32
A je to tady, dorazila nová klikovka až z dalekých Němec. Sehnal jsem ji na ebay.de z jednoho fajn servisu starých Vesp. Mailoval jsem si s majitelem ohledně stavu a vypadá to, že to áčko, co je na ní napsaný, opravdu odpovídá skutečnosti. Stav super, ložisko paráda a vůle ojnice skoro nic. Ozubení úplně v pořádku. Vypadá to na slušný rozdíl oproti stařence co jsem vytáhl zevnitř. Nová u nás stoji 7.000 - 11.000,-. Tahle stála 2400,-.











Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

27.7.2016 v 11:13 | Nahoru | #33
Pro zlepšení nálady jsem si cvičně poskládal pár vyčištěných dílů. Vypadá to zatím fajn.











Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

Skvělá odpověď, děkuji! 27.7.2016 v 11:38 | Nahoru | #34
Chytni kliku celou dlani, pesti, za ojnici a druhou rukou shora otevrenou dlani do ni uhod. Nemela by zvonit pokud je v poradku.

E: A jeste bych ji pred montazi prekontroloval hodinkama jestli je vycentrovana. Preprava je preprava...

Naposledy editováno 27.07.2016 11:39:46

Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

27.7.2016 v 12:13 | Nahoru | #35
Vypadá to skvěle...mám rozebranou starou ČZ, ale zatím to vypadá, že na to nebude čas a nervy.

Jen pokračuj..

Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

29.7.2016 v 11:16 | Nahoru | #36
Na Vespa sraz to ještě není , ale začal jsem renovovat všechny další díly. Po jednotlivých pytlíčkách šrouby a maticeee... :). Ty rezaví se na chvíli naloží do octa, který je vyléčí ze rzi nebo se prostě vymění. Zachovalé jdou odmastit a umýt do krásy. Mytí černých plastů a jejich černění černidlem na plasty (funguje zázračně) a broušení všech plastových dílů, který budou v barvě karoserie. Brousím vibrační bruskou a ručním pohonem s papíry 600 a 320 tam, kde to bylo napatlaný hodně. 600 pak přebrousit rukou. Plán je odmastit acetonem, nasříkat základ na plasty (je s příměsí lepidla), plnič, přebrousit 1000ovkou a po odmaštění nalakovat do barvy (znalosti lakování plastů made in můj dvorní airbrusher foxart.cz, lakýrnický skripta, youtube a zbytek Internetu).

























Naposledy editováno 29.07.2016 11:18:11

Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

29.7.2016 v 11:19 | Nahoru | #37
No nakonec jsem nalakoval i tu pokličku nad vačkou , i když nebude vidět







Naposledy editováno 29.07.2016 12:20:15

1 reakcí na tento příspěvek Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

Skvělá odpověď, děkuji! 29.7.2016 v 11:56 | Nahoru | #38
Šrouby ti snadno a rychle vyřeší návštěva galvanovny. Záleží jen na barvě zinku jaký chceš. Pokud chceš tip na spolehlivou dej vědět. Ale potřebuji vědět tu barvu protože ne každou dělají všude.
A na hliníkové díly pokud tam nějaké máš bych volil elox. Rovněž můžu doporučit.

E: Pro inspiraci koukni ke mě do deníku na GSX1400 kde kromě zinkování a eloxování najdeš třeba i niklování.

Naposledy editováno 29.07.2016 11:56:17

(reakce na) Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

29.7.2016 v 12:17 | Nahoru | #39
V_i_c_i> Jasně díky moc, určitě info uvítám. Přišel jsem teda na to, že maximum šroubů je úplně v pohodě a krásnejch. Asi proto, že byly pod vrstvou mastnýho ochrannýho filmu . No ale některý by si opravu asi zasloužily

Naposledy editováno 29.07.2016 12:41:05

Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

8.8.2016 v 16:03 | Nahoru | #40
Myslím, že Galvanovna Omega v Praze na Kolbenový odvedla hodně slušnou práci. Díky V_i_c_i mu za radu. Bude se to pěkně blejskat a to vše za 190 Kč. (včetně odvodíkování v peci kvůli pevnosti).





Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

8.8.2016 v 16:06 | Nahoru | #41
Už mám snad i všechna těsnění a můžu začít sestavovat motor.





Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

9.8.2016 v 01:09 | Nahoru | #42
Už jsem to všechno začal montovat dohromady. Nasazování pístních kroužků je teda pro trpělivý povahy . Snad jsem je pootočil a nasadil správně. Vyhrál jsem si s tím asi půl hodiny. Začíná se vyplácet pečlivý třídění šroubků, i když stejně je to někdy hledání .

















Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

10.8.2016 v 22:45 | Nahoru | #43
Asi mi mohlo dojít, že šipka s nápisem SC by měla směřovat k výfuku, vždyť výfuk je italský "Scarico" . Takže sundat, znovu a lépe . Pístní kroužky pootočit o 120 stupňů, ale to už vím :).





Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

10.8.2016 v 22:53 | Nahoru | #44
Protože nemám úchylkoměr (ano opravdu se ta věc jmenuje), který měří kolik zbývá pístu k dosažení roviny válce, použil jsem měrné plíšky. Když nasadím válec bez těsnění je mezera asi 0.9 mm +- 0.1 mm což odpovídá těsnění 0.4 mm podle tabulky, kterou se dodám. Prodávají se 0.4mm, 0.6mm a 0.7mm. Volím původní tovární 0.4mm.



















PS: Ano píst mám na fotce obráceně.

1 reakcí na tento příspěvek Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

14.8.2016 v 14:21 | Nahoru | #45
začíná to vypadat moc pěkně, s tím bude "škoda" vyjet

(reakce na) Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

15.8.2016 v 09:28 | Nahoru | #46
dope42> haha to jo no, snad to bude i schopný vyjet

Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

15.8.2016 v 09:34 | Nahoru | #47
Včera jsem zamakal na sestavování dalších částí motoru. Konečně jsem přehodil píst tak, jak má být, doladil synchronizaci vačky, napnul řetez, ukotvil olejovou pumpu a začal jsem skládat pohon (variátor, spojku, řemen, rohatku, milion podložek a kroužků) z vyčištěných a nových kusů. Krásně se to na novou klikovku nasazuje. Přidělal jsem filtraci oleje, vanu, stator s vunitím, rotor a další. Dostal jsem se taky k nalakování stojánku a ukotvení motoru ke karoserii. A mimochodem, nejvíc času zabírá hledání momentu pro každej šroubek, ale myslím, že se to utáhnout na přesný momenty fakt vyplatí (mám na to novej klíč Proteco 2-24 N/m asi za 600, ale jak říkám, podle mě je to nutnost). PS: omluvte bordel na stole v pozadí .



















Naposledy editováno 15.08.2016 09:39:55

Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

17.8.2016 v 08:15 | Nahoru | #48
Už to konečně začíná vypadat jako motor. Problém, který teď budu řešit se jmenuje natočení pružiny nožního startu bez speciálního přípravku. Jeví se to jako nemožný, asi to zkusím někam odnést, kde to dělali už tisíckrát.











Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

20.8.2016 v 02:11 | Nahoru | #49
Tak motor by tak nějak byl .

















Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

29.8.2016 v 10:10 | Nahoru | #50
V mezičase, kdy je karoserie na pískování, se věnuju pružinám a přední vidlici.

















Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

31.8.2016 v 00:28 | Nahoru | #51
Přední brzda, vidlice, pérování a řídítka po celkové renovaci. Je to zábava, snad mi to vydrží .





Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

1.9.2016 v 09:05 | Nahoru | #52
Pohnul jsem s kolama. Obrousil jsem je na plech, odmastil acetonem a nastříkal základovkou. Jsou ale pořád vidět nějaký šrámy od broušení, takže uvažuju, že před finálním lakem nastríákm ještě plnič (špryc). Každopádně zakladovka se musí obrousit 600vkou na mokro před další vrstvou.

















Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

8.9.2016 v 13:22 | Nahoru | #53
Kastle kvalitně otryskána jemným abrazivem. Teď lakování :)

























Naposledy editováno 08.09.2016 13:22:53

Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

18.9.2016 v 23:14 | Nahoru | #54
A už je nastříkáno!!!





Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

18.9.2016 v 23:30 | Nahoru | #55
A zbytek, na který jsem si troufnul sám


































Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

19.9.2016 v 06:25 | Nahoru | #56
Pekny Jen vydrzet.

Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

19.9.2016 v 19:05 | Nahoru | #57
fakt sikula

Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

23.9.2016 v 12:40 | Nahoru | #58
Když jí miluješ, není co řešit... jsem v tom až po uši a teď spolu dokonce i chvíli bydlíme





Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

23.9.2016 v 12:51 | Nahoru | #59
Pěkně Ty

Renovace skůtru vespa ET4 125 ccm 96/98

26.9.2016 v 11:09 | Nahoru | #60
Tak a teď to dát všechno dohromady. Teď ještě makám na výměně ložisek krku řízení. Musím se mrknout jestli se to i nějak nelepí.





Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vespa ET4 kabeláž Vespa ET4 125 Weezer 4 3.1.2018 v 12:05 Weezer
Žere olej Vespa ET4 125 Pouky 2 11.10.2017 v 19:00 Pouky
Technicky prukaz Vespa ET4 125 Pouky 7 25.7.2017 v 20:10 libac22
Štítek Vespa ET4 Vespa ET4 125 Weezer 1 15.5.2017 v 11:07 neznamyScooterD
Lakování na karoserii Vespa et4 125... Vespa ET4 125 MZico 0 5.9.2016 v 14:59 MZico


TOPlist