globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ČZ 150c magneto záhada. Už si nevím rady
Tak rekapitulace.

Problém: světla fungujou jako chcípák. Zapnu světla, zdechne motor. (Zapalovací a světelný okruh na tomto motocyklu jsou zcela oddělené.)

Co jsem zkoušel:
všechno jsem propípal jestli to někde nekostří, nechal jsem nabudit magnet, zkoušel jsem jinou zapalovací cívku, jiný kondenzátor, odstranil jsem většinu potenciálních pachatelů (zapalovací kabel přímo na výstup cívky, vyhodil jsem chcípák, světelná elektrika odpojená od izolovaného kontaktu na kotvě a vyvedena kabelem rovnou ven), zkoušel jsem několik žárovek (6V 15/15W), a zkoušel jsem je přímo na výstupu ze světelných cívek, nic nepomohlo. Jen když jsem zkusil zadní 6V 5W nebo automobilovou 12V 21W tak to svítilo a motor spokojeně brblal.

Obě světelné cívky mají 1,0 Ohm.
Zkoušel jsem je i jednotlivě, žárovka sotva mžourala, ale u jedné cívky se žárovka na chviličku stihla rozsvítit než to zdechlo, u druhé to zdechlo rovnou. Začínám mít v podezření samotné světelné cívky, ale nevím zda je to technicky možný aby chcípaly motor. Co je jisté je, že před tím než nastal tento problém motorka normálně jezdila, až do doby než jsem silně drncnul na rozbitým přejezdu a dle následnýho zkoumání se utrhnul vnitřek klaksonu a celej světelnej okruh šel do zkratu (ačkoli světla normálně svítily, nechápu).

Už jsem z toho zoufalej, vape se mi dávat nechce

Naposledy editováno 02.08.2016 10:29:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 150c magneto záhada. Už si nevím rady

Skvělá odpověď, děkuji! 8.10.2016 v 22:53 | Nahoru | #1

FiZzeR píše: Vypozoroval jsem ale, že na to má přímý vliv velikost odtrhu Když je předepsaných 0,4, po zapnutí světel motor na volnoběh zhasne (v otáčkách silně cuká). Když je 0,35, tak to na volnoběh nezhasne, ale v otáčkách furt mírně pocukává. Když je 0,30 tak to jede bez problémů... WTF????


BINGO! . Změnou zdvihu kontaktů jste se přiblížil do optimálního magnetického odtrhu. Návod na jeho seřízení jsem dal zde: http://www.veteranf...=113&idtop=14672
Máte tam fotky a postup.
Vývod z VN cívky kdyžtak přihněte nebo nastavte plíškem aby se "bambršťouch" dotýkal. Pokud už nejde předstih nastavit na požadovanou hodnotu, tak se na to vyprdněte. Ten dvoutakt to ani nepozná.
Žárovky v každém případě dejte ty které tam patří, 6V 25/25W a zadní 6V 5W nebo 6V 3W. Světelné cívky jsou právě na tuto zátěž dimenzované a po zatížení se napětí ustálí na požadované hodnotě při všech otáčkách. Dávat žárovky 12V je nesmysl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 150c magneto záhada. Už si nevím rady

10.10.2016 v 07:43 | Nahoru | #2
Tomáš_S> Nojo, hlavně že jsem gůglil jak vzteklej a musel jsem prohrabat stovky stránek naprosto o hovně, než jsem k něčemu došel, ale tuhle stránku to nenašlo.

Akorát mi u toho obrázku chybí, kterým směrem se ten magnet má točit. Tak jako tak nevím co s tím, když nastavím správnej odtrh kontaktů a natočím desku magneta na správnej magnetickej odtrh, tak bude zase dost mimo předstih. A ten motůrek má tak slabej výkon, že tam - navzdory tvrzení mnohých - ten předstih fakt poznat je.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ČZ 150C - ojnice ČZ 150 ajfi 19 4.10.2023 v 14:00 Drakl
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
CZ150C - podložka ČZ 150 bisop 6 12.10.2022 v 06:21 bisop
Pneumatika 3,25-19 ČZ 150 RuntyCrown 4 28.9.2022 v 13:58 Ariete
Cz125/150c ČZ 150, ČZ 125 _Macca_ 16 27.9.2022 v 18:53 Xstork


TOPlist