Problém: světla fungujou jako chcípák. Zapnu světla, zdechne motor. (Zapalovací a světelný okruh na tomto motocyklu jsou zcela oddělené.)
Co jsem zkoušel:
všechno jsem propípal jestli to někde nekostří, nechal jsem nabudit magnet, zkoušel jsem jinou zapalovací cívku, jiný kondenzátor, odstranil jsem většinu potenciálních pachatelů (zapalovací kabel přímo na výstup cívky, vyhodil jsem chcípák, světelná elektrika odpojená od izolovaného kontaktu na kotvě a vyvedena kabelem rovnou ven), zkoušel jsem několik žárovek (6V 15/15W), a zkoušel jsem je přímo na výstupu ze světelných cívek, nic nepomohlo. Jen když jsem zkusil zadní 6V 5W nebo automobilovou 12V 21W tak to svítilo a motor spokojeně brblal.
Obě světelné cívky mají 1,0 Ohm.
Zkoušel jsem je i jednotlivě, žárovka sotva mžourala, ale u jedné cívky se žárovka na chviličku stihla rozsvítit než to zdechlo, u druhé to zdechlo rovnou. Začínám mít v podezření samotné světelné cívky, ale nevím zda je to technicky možný aby chcípaly motor. Co je jisté je, že před tím než nastal tento problém motorka normálně jezdila, až do doby než jsem silně drncnul na rozbitým přejezdu a dle následnýho zkoumání se utrhnul vnitřek klaksonu a celej světelnej okruh šel do zkratu (ačkoli světla normálně svítily, nechápu).
Už jsem z toho zoufalej, vape se mi dávat nechce
Naposledy editováno 02.08.2016 10:29:41
Akorát mi furt chčije mastnota na kontakt kladívka a občas má tendenci to poškubávat. Ale to jsem byl nejspíš moc štědrej při mazání toho filcu, zkusím ho vyprat a pak už to snad bude uplně gut.
1 reakcí na tento příspěvek ČZ 150c magneto záhada. Už si nevím rady
Vypozoroval jsem ale, že na to má přímý vliv velikost odtrhu Když je předepsaných 0,4, po zapnutí světel motor na volnoběh zhasne (v otáčkách silně cuká). Když je 0,35, tak to na volnoběh nezhasne, ale v otáčkách furt mírně pocukává. Když je 0,30 tak to jede bez problémů... WTF????
A tady se asi dostává do hry pojem magnetický odtrh a z toho jsem blbej uplně... Ale hádám, že tam bude asi problém, neboť kotva magdynama asi nebude v úplně optimální poloze, ten bambršťouch čouhající z průchodky je totiž úplně přesně na hraně vývodu z cívky (předstih je na hraně a nelze jej snížit, protože pootočením kotvy by se ten kontakt nedotýkal vývodu z cívky...). Umí někdo načrtnout, v jaký poloze maj bejt magnety vůči cívce? Chápu to správně, že střed pólovýho nástavce magnetu má být v okamžiku rozpojení přerušovače zároveň s hranou té placaté části jádra cívky (opouštět ji ve směru otáčení)?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 150c magneto záhada. Už si nevím rady
FiZzeR píše: Vypozoroval jsem ale, že na to má přímý vliv velikost odtrhu Když je předepsaných 0,4, po zapnutí světel motor na volnoběh zhasne (v otáčkách silně cuká). Když je 0,35, tak to na volnoběh nezhasne, ale v otáčkách furt mírně pocukává. Když je 0,30 tak to jede bez problémů... WTF????
BINGO! . Změnou zdvihu kontaktů jste se přiblížil do optimálního magnetického odtrhu. Návod na jeho seřízení jsem dal zde: http://www.veteranf...=113&idtop=14672
Máte tam fotky a postup.
Vývod z VN cívky kdyžtak přihněte nebo nastavte plíškem aby se "bambršťouch" dotýkal. Pokud už nejde předstih nastavit na požadovanou hodnotu, tak se na to vyprdněte. Ten dvoutakt to ani nepozná.
Žárovky v každém případě dejte ty které tam patří, 6V 25/25W a zadní 6V 5W nebo 6V 3W. Světelné cívky jsou právě na tuto zátěž dimenzované a po zatížení se napětí ustálí na požadované hodnotě při všech otáčkách. Dávat žárovky 12V je nesmysl.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 150c magneto záhada. Už si nevím rady
Akorát mi u toho obrázku chybí, kterým směrem se ten magnet má točit. Tak jako tak nevím co s tím, když nastavím správnej odtrh kontaktů a natočím desku magneta na správnej magnetickej odtrh, tak bude zase dost mimo předstih. A ten motůrek má tak slabej výkon, že tam - navzdory tvrzení mnohých - ten předstih fakt poznat je.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 150c magneto záhada. Už si nevím rady
FiZzeR píše: Tomáš_S>
Akorát mi u toho obrázku chybí, kterým směrem se ten magnet má točit. Tak jako tak nevím co s tím, když nastavím správnej odtrh kontaktů a natočím desku magneta na správnej magnetickej odtrh, tak bude zase dost mimo předstih. A ten motůrek má tak slabej výkon, že tam - navzdory tvrzení mnohých - ten předstih fakt poznat je.
Magnet se točí normálně ve směru otáčení motoru. Magnetický odtrh lze u těchto magnetek s pevnou vačkou nastavit pouze změnou zdvihu kontaktů. Pak tam asi nebudete mít doporučovaných 0,4 mm ale jinou hodnotu. Ničemu to nevadí, je to způsobené opotřebením pohyblivých součástí přerušovače.
Jiný předstih než doporučený výrobcem fakt nepoznáte, pokud máte vše ostatní v zapalovacím okruhu v pořádku. Výběr vhodné svíčky a její tepelné hodnoty je také zásadní. Doporučuji nad tím moc nespekulovat a seřídit to podle výše uvedeného, je to jednoduchý uživatelský postup. Vysvětlení celého problému magnetových zapalování by zabralo hodně stránek ale pokud máte zájem nebo dotaz tak raději do SZ.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 150c magneto záhada. Už si nevím rady
Nechci nikoho podceňovat, ale pokud někdo touží proniknout do hlouběji do problematiky magnetek tak tohle už daleko přesahuje toto fórum. Můžu doporučit vhodnou literaturu, ale jsou to hodně tlusté knihy a je třeba mít dobré znalosti elektro i motorů, zejména dvoutaktních.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
ČZ 150C - ojnice ČZ 150 | ajfi | 19 | 4.10.2023 v 14:00 Drakl |
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |
CZ150C - podložka ČZ 150 | bisop | 6 | 12.10.2022 v 06:21 bisop |
Pneumatika 3,25-19 ČZ 150 | RuntyCrown | 4 | 28.9.2022 v 13:58 Ariete |
Cz125/150c ČZ 150, ČZ 125 | _Macca_ | 16 | 27.9.2022 v 18:53 Xstork |