bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ČZ 150c magneto záhada. Už si nevím rady
Tak rekapitulace.

Problém: světla fungujou jako chcípák. Zapnu světla, zdechne motor. (Zapalovací a světelný okruh na tomto motocyklu jsou zcela oddělené.)

Co jsem zkoušel:
všechno jsem propípal jestli to někde nekostří, nechal jsem nabudit magnet, zkoušel jsem jinou zapalovací cívku, jiný kondenzátor, odstranil jsem většinu potenciálních pachatelů (zapalovací kabel přímo na výstup cívky, vyhodil jsem chcípák, světelná elektrika odpojená od izolovaného kontaktu na kotvě a vyvedena kabelem rovnou ven), zkoušel jsem několik žárovek (6V 15/15W), a zkoušel jsem je přímo na výstupu ze světelných cívek, nic nepomohlo. Jen když jsem zkusil zadní 6V 5W nebo automobilovou 12V 21W tak to svítilo a motor spokojeně brblal.

Obě světelné cívky mají 1,0 Ohm.
Zkoušel jsem je i jednotlivě, žárovka sotva mžourala, ale u jedné cívky se žárovka na chviličku stihla rozsvítit než to zdechlo, u druhé to zdechlo rovnou. Začínám mít v podezření samotné světelné cívky, ale nevím zda je to technicky možný aby chcípaly motor. Co je jisté je, že před tím než nastal tento problém motorka normálně jezdila, až do doby než jsem silně drncnul na rozbitým přejezdu a dle následnýho zkoumání se utrhnul vnitřek klaksonu a celej světelnej okruh šel do zkratu (ačkoli světla normálně svítily, nechápu).

Už jsem z toho zoufalej, vape se mi dávat nechce

Naposledy editováno 02.08.2016 10:29:41
Předchozí
1 2
Následující

ČZ 150c magneto záhada. Už si nevím rady

8.7.2016 v 00:10 | Nahoru | #1

ČZ 150c magneto záhada. Už si nevím rady

8.7.2016 v 07:36 | Nahoru | #2
Tak 1mm je fakt málo.Nezbyde ti zřejmě nic jiného než výměnný způsob.Nicméně o tom slabém magnetu jsem na tomto stroji už slyšel.
Něco málo tady

Naposledy editováno 08.07.2016 07:37:04

ČZ 150c magneto záhada. Už si nevím rady

8.7.2016 v 08:56 | Nahoru | #3
OK, nechám to nabudit a namotat novou cívku, s tím už jsem docela smířenej. Spíš mi ale nejde do hlavy, proč když připojím žárovku tak to zdechne, zapalovací a světelnej okruh jsou úplně oddělený (viz jawarmaniak-ova malůvka )

Btw asi dva měsíce zpátky jsem s tím normálně jezdil, začlo to zničeho nic.

Naposledy editováno 08.07.2016 08:57:08

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 150c magneto záhada. Už si nevím rady

8.7.2016 v 09:40 | Nahoru | #4
tu žarovku vyhod nejspíš je v čudu,bud ti svítej obě vlakna,anebo ti zkratuje,skus jí samotnou zapojit na baterku,ale vymontuj jí abys viděl na ty vlakna,jestli svítí jedno,nebo obě,mě se tohle stalo na 350 ,jak sem rozvítil tak to zdechlo a žarovka svítila ,po dvou dnech hledaní závady sem si jenom nahodou všimnul že mi svítí i dalkový když nemá - žarovka neměla kostru takže to šajnilo na obě vlakna a to už na volnoběh neutahla,měl sem tam 6V halogen 35/35W

(reakce na) ČZ 150c magneto záhada. Už si nevím rady

8.7.2016 v 09:41 | Nahoru | #5
zdenysrx6> To bylo první co mě napadlo, tak jsem žárovku vyměnil a na novou to dělá totéž.

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 150c magneto záhada. Už si nevím rady

8.7.2016 v 10:43 | Nahoru | #6
A není krpa v patici žárovky či nějakém drátu k ní nebo v přepínači dálkové/potkávací? Mně takhle jednou blbla podobně číza 477 a problém byl u ukostření parkovačky - byly prohozený dráty. Ono když to začalo blbnout zničeho nic, spíš bych tipoval na nějakou blbou kostru, prodřenej kabel nebo prostě zlobící dobíjecí relátko, který nerozepne / nesepne kdy má.

(reakce na) ČZ 150c magneto záhada. Už si nevím rady

8.7.2016 v 11:06 | Nahoru | #7

Bimbam píše: A není krpa v patici žárovky či nějakém drátu k ní nebo v přepínači dálkové/potkávací? Mně takhle jednou blbla podobně číza 477 a problém byl u ukostření parkovačky - byly prohozený dráty. Ono když to začalo blbnout zničeho nic, spíš bych tipoval na nějakou blbou kostru, prodřenej kabel nebo prostě zlobící dobíjecí relátko, který nerozepne / nesepne kdy má.



Ne, odpojil jsem elektriku a žárovku zkoušel přímo na světelném vývodu na motoru.

ČZ 150c magneto záhada. Už si nevím rady

8.7.2016 v 13:09 | Nahoru | #8
No, hledal bych asi jak to tak podle popisů chápu místo, kde by mohlo dojít ke spojení světelnýho a zapalovacího okruhu - když v momentě když tam dáš žárovku která tam patří , tak se to chová jako chcípák. Vyhrabal jsem v zaprášenejch povědomostech že tenhle stroj co máš je magnetovej, čili žádná baterka a žádný dobíjecí relátko. Jak je tam udělaný to chcípání motoru - nějakým vehementem na řídítkách se přeruší (vyzkratuje) šťáva pro svíčku nebo je to něco na způsob dekompresoru? Ono se to totiž jak mě tak napadlo tváří tak, jako by byly přehozený světelnej a zapalovací pól a ještě se to navíc někde dotýkalo.

ČZ 150c magneto záhada. Už si nevím rady

8.7.2016 v 15:38 | Nahoru | #9
Edit: prehledl jsem, zeto neni Kawa, ale CZ.

Naposledy editováno 08.07.2016 15:43:21

ČZ 150c magneto záhada. Už si nevím rady

8.7.2016 v 18:09 | Nahoru | #10
Já si myslím že pernamentní magnety už to mají za sebou. Jejich magnetizmus stačí tak hození jiskry a při větším zatížení rosvícení světel už dynamo nefunguje.
Nechla jsem namagnetovat magneto stálo to asi 300 - 400,- fak nevím. Jiskra přeskakuje pouhým pootočením magneta rukou. Nečekej že světla budou svítit jak xenony to fak né. To je ale danný výkonem magneta.





ČZ 150c magneto záhada. Už si nevím rady

8.7.2016 v 18:24 | Nahoru | #11






I když je celý zapalování po repasi, má zapalovací cívka nejspíš mezizávitový zkrat, nebo přerušené vinutí. Přestane zničeho nic házet většinou když je Téčko hodně ohřatý. Líbilo by se mi VAPE ale u těchto strojů je to vidět, že zapalovací kabel nejde z motoru ale z podnádrže.

ČZ 150c magneto záhada. Už si nevím rady

9.7.2016 v 21:50 | Nahoru | #12
Mozna slabe magnety na rotoru. Jestli si dobre pamatuji tak CZ 125 mela kuli svetlum baterii. 150 ji nemela?

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 150c magneto záhada. Už si nevím rady

15.7.2016 v 10:10 | Nahoru | #13
Máš oslabené magnety. Nech si to u pana Urbánka nabudit. Cena je 200 českokreditů

Zx-10RCarlos: Měla, ale jen kvůli parkovačkám a klaksonu. Podle tejhdejší vyhlášky musely být funkční i při stojícím motoru.

(reakce na) ČZ 150c magneto záhada. Už si nevím rady

15.7.2016 v 10:13 | Nahoru | #14
jawarmaniak> Jo, příští tejden si tam udělám vejlet

ČZ 150c magneto záhada. Už si nevím rady

25.7.2016 v 10:06 | Nahoru | #15
UP, kdyby někdo věděl o někom šikovném a spolehlivém nejlíp praha a okolí, tak sem s ním. Nějaká tekutá odměna se najde vždycky.

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 150c magneto záhada. Už si nevím rady

1.8.2016 v 18:34 | Nahoru | #16
Magnet nabuzenej, dělá to furt

(reakce na) ČZ 150c magneto záhada. Už si nevím rady

1.8.2016 v 18:37 | Nahoru | #17

FiZzeR píše: Magnet nabuzenej, dělá to furt

mě se tu nevěří

ČZ 150c magneto záhada. Už si nevím rady

1.8.2016 v 20:18 | Nahoru | #18
Tam už fakt nic neni kua Dal jsem jinou cívku, replikovou, na sekundáru má 8 ohm místo 6,5, ale už ani jiskřička, jen kabel kope. Se starou cívkou to jiskru hází i když jen kvedlám rotorem.. Vzduchovou mezeru nechávám 0,3mm

Edit:nová cívka šlape, byl blbej kontakt u kladívka. Motor vrčí, ale jak rozsvítím, zdechne, když to držím v otáčkách, brutálně střílí do karbce. Jiskra krásná silná.

Jsem v pasti

Naposledy editováno 01.08.2016 20:55:53

ČZ 150c magneto záhada. Už si nevím rady

1.8.2016 v 23:43 | Nahoru | #19
tak shrnutí v úvodním příspěvku...

ČZ 150c magneto záhada. Už si nevím rady

2.8.2016 v 08:12 | Nahoru | #20

ČZ 150c magneto záhada. Už si nevím rady

2.8.2016 v 09:54 | Nahoru | #21
Ještě jsem našel na babeťáckým fóru téma odkazující na (již nefunkční) stránku se stejným problémem, možná kdyby se k tomu dokázal vyjádřit někdo znalý černé magie a voodoo, páč nic jinýho už to neni

milda píše:
Jo a ještě pro butana: to ovlivnění světelného a zapalovacího okruhu už tady taky bylo. Teď nemyslím jako příčinu špatné ukostření, kdy by se pak tyto okruhy mohly spolu "napěťově bít", ale jde o vliv indukční. Jako bys měl trafo s několika galvanicky oddělenými sekundáry, a přesto se zatížení jednoho projeví určitým poklesem napětí i v dalších. Extrémním případem by pak byl zkrat, který pak pohltí většinu magnetického toku v jádře a v dalších vinutích dojde k výraznému poklesu napětí. A pokud máš v babettě zapalování na hranici životnosti, pak se může stát ten případ, že ti po rozvícení světel motor zhasne, protože i ten malý pokles vyřadí vadnou JTZ úplně z činnosti.



Funguje to tak že přetížená cívka (pól) naindukuje do hliníku v rotoru obklopujícího magnet proud, který oslabuje magnetické pole toho permanentního magnetu. Proud po otočení rotoru mimo přetíženou cívku exponenciálně klesá, ale napětí indukované v následujícím pólu může ovlivnit. Při vyšších otáčkách ten vliv bude větší. Ale dokud to nezměřím netroufám si odhadnout o kolik procent se napětí může zmenšit. A napětí indukované v následujícím pólu se může i zvětšit, sice tehdy, když předchozí pól bude mít kapacitní zátěž, u babetty to ovšem běžně nenastane.
Lubor



Pokud jde o ten vliv světelného okruhu na zapalování, je to fakt, i když jsou to vzácné případy, kdy se projeví poruchou. Butan to vysvětluje celkem pěkně, opravdu indukovaný el. proud v cívkách vyvolává zpětnou indukci v jádře a deformuje siločáry magnetického pole ve svém okolí. Je už to taková duchařina, ale ten vliv tam je, a že je zdrojem magnetického pole permanentní magnet na tom nic nemění. Právě zpětná indukce působí, že magnetické pole není není až tak dokonale stabilní, jak by se zdálo.

ČZ 150c magneto záhada. Už si nevím rady

2.8.2016 v 15:43 | Nahoru | #22
Nic jiného než světelné cívky už to být nemůže.Moje vize je že generují napětí v opačné amplitudě jak zapalovací cívka a buď dochází k nějakému odečtu napětí přes kostru nebo demagnetizaci.Ale nejsem v tomhle směru nika zdatný a možná melu bláboly...

ČZ 150c magneto záhada. Už si nevím rady

2.8.2016 v 18:13 | Nahoru | #23
Pak už jen světelné cívky. Prověř, zda cívky nebo kabeláž nemá zkrat nebo nechtěný dotek na zapalovací okruh.

Naposledy editováno 02.08.2016 18:14:36

ČZ 150c magneto záhada. Už si nevím rady

12.8.2016 v 09:14 | Nahoru | #24
Tak jsem rozebral zapalování na antiperle, všecko zkontroloval, zkusil jsem postupně vyndávat světelný cívky, s jednou to jelo s druhou to zdechalo, tak jsem ji vyměnil, a pak to jelo i se světlama. Chvíli, pak to začlo bejt chudý, tak jsem si ještě dal rozborku sborku karbce. Dvakrát.
Pak to zase chvilku jelo, než to zase začlo vynechávat. Mastný kladívko (asi moje blbost, nevypadá to že by to šlo přes gufero, asi jsem to jen přehnal s mazáním toho filcu na vačku). Vyčistil jsem, a při té příležitosti jsem zjistil, že shořely žárovky (ty co tam byly, čili 6V 15/15W a 6V 5W vzadu). Vyměnil jsem žárovky a - po zapnutí světel zdechá. Rozebral jsem zapalování už asi po stosedumdesátýpátý, na nic jsem nepřišel, poskládal jsem ho, najednou to běží. Ale prozměnu žere žárovky. Které jsem dal 12V 25/25 vpředu a 12V 5W vzadu. Jakmile ten motor vytočím, tak pink a žárovky v hajzlu.


Naposledy editováno 12.08.2016 09:15:01

ČZ 150c magneto záhada. Už si nevím rady

12.8.2016 v 10:25 | Nahoru | #25
Může to bejt tím že tam není baterka a tudíž jde všecka šťáva do světel?

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 150c magneto záhada. Už si nevím rady

15.8.2016 v 13:49 | Nahoru | #26
Ne, to je tím nabuzením. Magneto je teď silné a dává moc. Mě po nabuzení magneto dávalo ve špičce až 30V! Všechny žárovky vyměň za 12V a bude klid. Kdyby to ještě zlobilo, dozadu dej místo 5W klidně 10W. Po čase, jak magneto zeslábne, se dají zase 6V

ČZ 150c magneto záhada. Už si nevím rady

15.8.2016 v 17:27 | Nahoru | #27
...a co stabilizátor napětí?
Podobný problém jsem měl na velkém Motoplatu a tá krabička uťala špičky při vytočení do aleluja a je to...

ČZ 150c magneto záhada. Už si nevím rady

15.8.2016 v 18:01 | Nahoru | #28
další zbytečné kurvítko... 12V žárovky a není problém

(reakce na) ČZ 150c magneto záhada. Už si nevím rady

18.8.2016 v 11:31 | Nahoru | #29
jawarmaniak> však píšu že 12v jsem dal... Zkusim dozadu ještě tu 10w. Našel jsem že doporučujou zadní žárovku přepojit mezi vlákna přední, to jsem udělal (děda to tak i původně měl).

ČZ 150c magneto záhada. Už si nevím rady

18.8.2016 v 16:20 | Nahoru | #30
tak zkus ještě i 30/30W dopředu, pochybuju, že to nebude stačit
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ČZ 150C - ojnice ČZ 150 ajfi 19 4.10.2023 v 14:00 Drakl
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
CZ150C - podložka ČZ 150 bisop 6 12.10.2022 v 06:21 bisop
Pneumatika 3,25-19 ČZ 150 RuntyCrown 4 28.9.2022 v 13:58 Ariete
Cz125/150c ČZ 150, ČZ 125 _Macca_ 16 27.9.2022 v 18:53 Xstork


TOPlist