globalmoto_duben_nolan




paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Bi-Xenon, ano či ne?
5.7.2016 v 22:31
Zvažuji předělání světla z halogenového na Bi-xenon, co si o tom myslíte? Má taková vychytávka smysl, nebo je to zbytečnost



Osobně si myslím, že je to moc pěkné

1 reakcí na tento příspěvek Bi-Xenon, ano či ne?

5.7.2016 v 23:00 | Nahoru | #1
Má to pár zádrhelů. Neprojdeš na STK a budeš oslňovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bi-Xenon, ano či ne?

5.7.2016 v 23:06 | Nahoru | #2
karf> myslíš, že to nebude mít homologaci? Vždyť je to na blackbirda přímo dělané mám i stránku kde to na to nakoupíš

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bi-Xenon, ano či ne?

6.7.2016 v 07:28 | Nahoru | #3

Sako-CBR1100XX píše: karf> myslíš, že to nebude mít homologaci? Vždyť je to na blackbirda přímo dělané mám i stránku kde to na to nakoupíš



Pokud ti na motorku dodelaji ostrikovace na svetlomet a automaticke naklapeni podle sklonu tak si myslim, ze to bude o.k. :)

(reakce na) Bi-Xenon, ano či ne?

6.7.2016 v 07:34 | Nahoru | #4

StiefTomas píše: Pokud ti na motorku dodelaji ostrikovace na svetlomet a automaticke naklapeni podle sklonu tak si myslim, ze to bude o.k. :)


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bi-Xenon, ano či ne?

6.7.2016 v 08:19 | Nahoru | #5
StiefTomas> To jsem ještě neviděl na blackovi odstřikovače

(reakce na) Bi-Xenon, ano či ne?

6.7.2016 v 09:10 | Nahoru | #6

Sako-CBR1100XX píše: StiefTomas> To jsem ještě neviděl na blackovi odstřikovače



Protoze motorky maji svitivost 2000l a tak ostrikovace mit nemusi. Pry snad ani automaticke naklapeni. Vyuzivaji toho napr. u rapida nebo audi A1. Ale klasickej xenon ma svitivost cca 3000l, takze musi mit ostrik a naklapeni. Klasicka zarovka ma svitivost cca 1500l. Ale nic to nemeni natom, ze na skle paraboly musis mit vyrazeno, ze parabola je schvalena pro pouziti xenonu.

Bi-Xenon, ano či ne?

6.7.2016 v 09:21 | Nahoru | #7
Sakra No je pravda, že na bmw mám xenony a každé x-té odstřikování, to stříká i na světla. Tak to je pěkně na prd

Bi-Xenon, ano či ne?

6.7.2016 v 09:25 | Nahoru | #8
Homologovane to nebude. To ze se to vyrabi neznamena ze to tam smi byt - kolik ruznych typu nehomologovanych vyfuku se dela?

Bi-Xenon, ano či ne?

6.7.2016 v 10:38 | Nahoru | #9
Proč? Bleka jsem měl a svítí výborně, tak nač to kurvit?

Bi-Xenon, ano či ne?

6.7.2016 v 10:54 | Nahoru | #10
jsem ted teprve videl to video, Sako, jak te napadlo, ze je na tom neco homologovaneho, kdyz to reze rozbruskou aby to tam naskladal, lepi to k sobe lepidlem...

BTW, video zacina tim jak snadno rozloupne svetlo - ale je to hodne zkracene a zjednodusene - to svetlo rozlepit neni zadna legrace, je zatavene specialnim tavnym lepidlem, musi se cele ohrat v troube - hrozi ze se roztece, takze opatrne a nasledne sroubovakama a horkovzduskou postupne rozlepovat - napoprve to svetlo clovek casto znici.....

Bi-Xenon, ano či ne?

6.7.2016 v 11:48 | Nahoru | #11
bi xenon svítí kurva dobře,ale nema homologaci,takže na technický neprojdeš

Naposledy editováno 06.07.2016 11:50:16

Bi-Xenon, ano či ne?

6.7.2016 v 14:01 | Nahoru | #12
Nevím jak na Blekovi, ale na GW1800 jsem nucen občas orígo plastové paraboly otvírat a předpokládám že lepidlo bude stejné a vnější čirý plast velmi obdobný. Vyzkoušená teplota je v troubě na prkýnku rozehřátá na 135C a 5.00 max 5,20 minuty a samo nesahat pak na plexi. krásně to jde otevřít a opačným zpúsobem pak zas slepit. Osobne pak radši obvod ješte přesilikonuji. Je pravdou že zhusta si majitelé GW18 kurví orígo paraboly těmito čínskými paskvily.. Nesvítí to, parabola /500euro kus / zničené a samozřejmě jak na STK či nedejbože havárie a pojištovna, nic homologované není .............. v životě bych to nikomu nenamontoval i kdyby mě prosili....
PS : jiná věc jsou GW1800 po havárii které mívají zhusta místo origo parabol, čínské plagiáty, těch odmítám se byť dotknout natož je nahřívat. Dle mého soudu je jakákoliv vestavba čoček zničení parabol a tím i moto, ale každý múže mít názor jiný.....

1 reakcí na tento příspěvek Bi-Xenon, ano či ne?

6.7.2016 v 14:25 | Nahoru | #13
A když je čočka v motorce originál?

Bi-Xenon, ano či ne?

6.7.2016 v 15:00 | Nahoru | #14
Nedával bych to tam, xenon bude oslňovat. Navíc Angel Eyes má dnes každý tuzingář

(reakce na) Bi-Xenon, ano či ne?

6.7.2016 v 15:23 | Nahoru | #15

mito7 píše: A když je čočka v motorce originál?



ta cocka je obvykle h1/h7 a bezny xenon vybojky do toho nepasuji, musi se bud upravit patice (aby vzdalenost kde hori byla ve stejne vzdalenosti od paraboly cocky jako vlakno zarovky) nebo tam dat nejakou cinskou prestavbovou sadu - tam jsou vybojky rovnou udelane tak aby sedly do puvodni patice.

taky maji ty original cocky pevnou clonu = jde tam dat vybojka jen na potkavacky, dalka musi zustat v origo zrcadle.

v te cocce kdyz se vybojka dobre ustavi tak kresli stejne jako origo zarovka, ale problem je, ze pri nalozeni motorky (spolujezdec) se dost zvedne a potom oslnuje vic nez origo halogen.

1 reakcí na tento příspěvek Bi-Xenon, ano či ne?

6.7.2016 v 15:23 | Nahoru | #16
Proč by měl xenon oslňovat, čočka je originál vč. clony a světelný paprsek je dokonale ostře odříznut, tak-že i těsně nad hranou ořezu mohu koukat do rozsvíceného světla bez jakéhokoliv oslnění. Jediné co je potřeba je nastavit ohniskovou vzdálenost paraboly, což v mém případě bylo vypodložení podložkou tlouštky 6,5 mm. Teď je světlo krásně zaostřené a rovnoměrně rozprostřené před motorkou s dlouhým dosahem tlumeného světla. Jedná se pouze o tlumené světlo. Dálkové je zabezpečeno druhou parabolou (originální) s H 3. Ta se ke xenonu při dálkových světlech přidává a doplňuje osvit v dálce. Ještě jsem původně uvažoval o ovládání clony před výbojkou jako u Bixenonů, ale zatím jsem toto nedořešil - práce pro dlouhé zimní večery až nebudu mít co dělat.

Naposledy editováno 06.07.2016 15:24:42

(reakce na) Bi-Xenon, ano či ne?

6.7.2016 v 15:28 | Nahoru | #17

mito7 píše: Proč by měl xenon oslňovat, čočka je originál vč. clony a světelný paprsek je dokonale ostře odříznut, tak-že i těsně nad hranou ořezu mohu koukat do rozsvíceného světla bez jakéhokoliv oslnění. Jediné co je potřeba je nastavit ohniskovou vzdálenost paraboly, což v mém případě bylo vypodložení podložkou tlouštky 6,5 mm. Teď je světlo krásně zaostřené a rovnoměrně rozprostřené před motorkou s dlouhým dosahem tlumeného světla. Jedná se pouze o tlumené světlo. Dálkové je zabezpečeno druhou parabolou (originální) s H 3. Ta se ke xenonu při dálkových světlech přidává a doplňuje osvit v dálce. Ještě jsem původně uvažoval o ovládání clony před výbojkou jako u Bixenonů, ale zatím jsem toto nedořešil - práce pro dlouhé zimní večery až nebudu mít co dělat.



oslnuje z duvodu, ze na motorce se serizeni svetel vyrazne meni s nakladem pripadne akceleraci/brzdenim....

Bi-Xenon, ano či ne?

6.7.2016 v 15:57 | Nahoru | #18
Nepras Blacka china tuzingem... Ta motorka sviti obstojne, kdyz uz tak dej nekomu sikovnemu svetla na repas.
S doprasenym svetlem se to pak bude blbe prodavat, kdyz pominu soucasnou hysterii na STK, kvuli ktere tam budes jezdit se stazenym zadkem, jestli projdes (jako ze nejspis neprojdes).

1 reakcí na tento příspěvek Bi-Xenon, ano či ne?

6.7.2016 v 16:12 | Nahoru | #19
To je pravda, u 639 jsem měl na řidítkách páčku, kde byl obrázek jedné, nebo dvou přileb a tou jsem si nastavil jak to má svítit. Bylo to v r. 1990. Na Mitu z 2007 nic takového není. Asi bych měl něco takového dodělat.
Jak to mají řešeno motorky s originálním xenonem?

Naposledy editováno 06.07.2016 16:13:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bi-Xenon, ano či ne?

6.7.2016 v 16:16 | Nahoru | #20

mito7 píše: To je pravda, u 639 jsem měl na řidítkách páčku, kde byl obrázek jedné, nebo dvou přileb a tou jsem si nastavil jak to má svítit. Bylo to v r. 1990. Na Mitu z 2007 nic takového není. Asi bych měl něco takového dodělat.
Jak to mají řešeno motorky s originálním xenonem?



nemel jsem moznost to zkoumat, ale tipuju ze maj bud stejnou techniku jako auto (naklapeni servem) ale spis tipuju na xenon s nizsim vykonem kterej to mit nemusi (tusim 20W) ma ho treba skoda rapid atd... (taky nemaj servo + ostrik)

1 reakcí na tento příspěvek Bi-Xenon, ano či ne?

6.7.2016 v 16:42 | Nahoru | #21
Ani auta nemají stabilizaci paprsku jako třeba dělo u tanku. Pouze nastaví statický náklon, dynamicky též oslňují.

(reakce na) Bi-Xenon, ano či ne?

6.7.2016 v 16:42 | Nahoru | #22

assassin píše: nemel jsem moznost to zkoumat, ale tipuju ze maj bud stejnou techniku jako auto (naklapeni servem) ale spis tipuju na xenon s nizsim vykonem kterej to mit nemusi (tusim 20W) ma ho treba skoda rapid atd... (taky nemaj servo + ostrik)



Jj, oni to berou myslím podle svítivosti. Bez ostřiku + automatickému naklápění muíš mít max 2000l.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bi-Xenon, ano či ne?

6.7.2016 v 17:11 | Nahoru | #23

mito7 píše: Ani auta nemají stabilizaci paprsku jako třeba dělo u tanku. Pouze nastaví statický náklon, dynamicky též oslňují.



no ale maloktery auto umi akcelerovat tak ze zvedne cumak az do vzduchu :) taky rozvor kolem 2m neni u aut tolik bezny = par cm nadzvednuti / ponoreni nedela takovej uhel...

Bi-Xenon, ano či ne?

6.7.2016 v 21:52 | Nahoru | #24
Děkuji všem za názory a připomínky. Je pravda, že by to mělo asi víc záporů a starostí, než kladů Ale stala se z toho docela zajímavá diskuse

Bi-Xenon, ano či ne?

24.4.2017 v 20:13 | Nahoru | #25
Radsi kup kvalitní H7,třeba od philips jsem koupil Autožárovky Philips H7 X-treme Vision 12V 55W,a svítí parádne)

(reakce na) Bi-Xenon, ano či ne?

24.4.2017 v 20:51 | Nahoru | #26

assassin píše: no ale maloktery auto umi akcelerovat tak ze zvedne cumak az do vzduchu :) taky rozvor kolem 2m neni u aut tolik bezny = par cm nadzvednuti / ponoreni nedela takovej uhel...


Myslím, že ani originální xenon na motorce neumí sklopit světlo při akceleraci. Zvlášť s kolem ve vzduchu

Bi-Xenon, ano či ne?

24.4.2017 v 21:47 | Nahoru | #27
A co třeba tyto žárovky H4 12953BWX2 Philips X-treme Ultinon LED Bulb?


Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Čtyřkolka 110 čína Honda CBR 1100XX Blackbird Samotář99 9 6.1.2024 v 15:41 Samotář99
Plasty na moto Honda CBR 1100XX Blackbird lucipuk1 7 12.11.2023 v 23:11 lucipuk1
Rada před koupí [1, 2] Honda CBR 1100XX Blackbird Šelmak 35 23.9.2023 v 21:55 dan1024
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... Apo-Rider 32 23.9.2023 v 16:43 dettektorr
Trasenie riadenia Honda CBR 1100XX Blackbird lucipuk1 22 5.8.2023 v 15:48 FJRPEPA

TOPlist