globalmoto_duben_nolan





Téma: Problém s 25kW
 
4.7.2016 v 19:26
Zdravím. bylo mi řečeno že jelikož mám starší řidičák od 2011 tak sem na mě vztahuje starý zákon a mohu si stáhnout jakoukoliv silnou motorku na 25kW. tak bych se chtěl zeptat zda je to pravda abych později neměl případné problémy.
Děkuji

Problém s 25kW

4.7.2016 v 20:15 | Nahoru | #1
Záleží na datu vydání řidičáku. Pokud byl vydán před 19/1 2013 (snad si to pamatuju správně, nechť mne někdo opraví), platí "stará pravidla", tedy, že klidně YZF-R1 jest možné na oněch 34k (zvěrstvo, jízda na ní pak bude utrpením) seškrtit. Ovšem stahovat opravdu "silnou" motorku na oněch 34k je skutečně blbost (viz předchozí věta) - zabijí se tím její jízdní vlastnosti a hlavně jízda na supersportovní motorce v "klidném" režimu je vážně utrpěním = je konstruována pro jízdu na závodním okruhu, kdy jezdec neustále vysedá a přesedá, tedy mění polohu v sedle. "Strnulá jízda" na takové motorce je "o záda" a "o ruce".
Budou-li výše zmíněné podmínky splněny, pak problém nebude. Ovšem, chce to zamyšlení nad tím, zda po té jízda na předpokládaném motocyklu nebude utrpením = v zadání vlákna není uvedeno, který stroj má zakladatel vlákna na mysli.

Problém s 25kW

4.7.2016 v 21:08 | Nahoru | #2
Dík za info. Tak to je paráda že to pude. Samozřejmě že plán je seškrtit zapsat do TP pak odškrtit příští rok si udělám neomezeno a bude klid, Měl sem možnost si koupit lepší stroj tak sem do toho šel, ale až po koupi mě ostatní začali strašit že de seškrtit jen dvojnásobek výkonu a dnes mi právě někdo řek že pokud mám starý řidičák před rokem 2013 tak bych si to mohl udělat. Takže ještě jednou dík.

Problém s 25kW

4.7.2016 v 21:33 | Nahoru | #3
Ano, dle nového zákona je možné se skupinou "A2" jezdit na motorce s výkonem max. 35kW, přičemž aktuální výkon nesmí být méně, než polovinou, výkonu původního. Má to logiku - zamezí se tak šmelením se škrcením, kdy se pak v inzerátech objevovala "YZF-R1, v TP 25Kw, ale jinak plně otevřená, jede 311km/h" - za to bych zavíral na 20 let do pracovního lágru - jasné obecné ohrožení! 18letý kluk bez špetky zkušeností si takovou motorku koupí, na první rovince mu to nedá, vezme za heft -a prásk, na konci rovinky křížek u silnice. V horším případě s sebou "vezme" i někoho dalšího. Takže opatření je celkem pochopitelné, vzhledem k české povaze" všechno ojebat".
V zadání vlákna sice není uvedeno, o kterou konkrétní motorku jde, ale jest na místě se zamyslet, zda se celá anabáze vyplatí = jaké budou náklady na současné seškrcení (které navíc musí být zapsáno v TP, což náklady razantně zvyšuje) a posléze odškrcení - které opět musí být papírově zapsáno, aby motorka "seděla".
Ještě jsou výjimkou motorky, které vyjely už z fabriky se seškrceným výkonem, ať už na 25kW, nebo 35kW - pro tyto je výkon uvedený v TP zároveň původním výkonem, tedy není možné pak úřednicky bazírovat na tom, zda aktuální výkon je, či není, polovinou původního výkonu. Ovšem opět je to potom na soudnosti - motorka typu supersport s výkonem kolem 40k bude pro jezdce utrpením-očistcem.

Ještě pro úplnost - pokud už někdo má řidičák dle "nových pravidel", tedy vydaný po onom zlomovém datu, již nemůže řídit motorku, která má v základu 70kW a je dle starých pravidel uškrcena na 25kW - není splněna podmínka, že aktuální výkon nesmí být méně, jak polovinou výkonu původního.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist