globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ČZ 477 vadný rotor?
2.7.2016 v 23:10
Řešil jsem problém s dobíjením. Zdály se mi sjeté uhlíky, vyměnil jsem je. Dobíjení nefungovalo potom začalo. Vše ok. Ujel jsem asi 70 km a motorku uložil. Po 14 dnech jsem nastartoval a zase svitila kontrolka dobíjení . Zkusil jsem vyndat uhlíky jeden se rozpadl na dvě půlky. Dal jsem místo něj původní a nic. Zkoušel jsem proměřit dobíjení, jenže za chodu motoru multimetr ukazoval nesmysly, napětí létalo od 4 do 70 Voltů. Pokud jsem spojil kontakty na relé, motorka chcipla, to samé při spojení kontaktů B a D. Poté jsem sundal stator, vyčistil od zbytků uhlíků a jineho bordelu a podíval se na rotor. Podle mého názoru je asi ve stadiu smrti, zdá se být hodně jetý. Potřebuji potvrdit svou domněnku, že rotor v takovém stavu, že zapříčiňuje nefunkčnost dobíjení.











ČZ 477 vadný rotor?

2.7.2016 v 23:16 | Nahoru | #1
tohle vypadá spíš taky na ohnutou klikovku. Jak vypadá stator? Ten odrbaný rotor musel házet a dřít o stator.

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 477 vadný rotor?

2.7.2016 v 23:22 | Nahoru | #2
Stator je taky lehce vydřený, ale rozhodně není v takovém stavu jako rotor.
Vím, že to vyzní možná blbě, ale s ohlou klikovkou by to normálně jezdilo?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 477 vadný rotor?

3.7.2016 v 08:37 | Nahoru | #3

Radek2107 píše: Stator je taky lehce vydřený, ale rozhodně není v takovém stavu jako rotor.
Vím, že to vyzní možná blbě, ale s ohlou klikovkou by to normálně jezdilo?


Pokud je s ohlou klikou seřízené i kladívko, není důvod aby to nejelo. Stáhni rotor, vyndej svíčku a protoč motor. Jestli je ten rotor takhle chycený, tak jestli hází klika by mělo být viditelné i pouhým okem. Jinak se dá takhle doprasit rotor i když nesedí dobře na kuželu kliky (třeba se ti tam dostane při montáži nějakej bordel, nebo to tam narveš mimo ten kolík, což už vyžaduje notnou dávku "hrdinství"), a potom je samozřejmě mimo osu a hází.

(reakce na) ČZ 477 vadný rotor?

3.7.2016 v 08:52 | Nahoru | #4
splasenytrubky: Zrovna jsem chtěl připsat, že tohle dokáže udělat i bordel na kuželu kliky Rotor pak nedosedne jak má, hází a hrábne si do okolí. Na první fotce je vidět, že jsou hnuté i plechy - tam mohlo dojít ke střihnutí nebo prodření izolace drátu.

ČZ 477 vadný rotor?

3.7.2016 v 15:50 | Nahoru | #5
Jestli tohle udělal motor, tak jsou dvě možnostI:
1 - ložisko na straně dynama je v hávi a tím pádem klikovka hází
2 - je poškozená klikovka samotná a hází čep klikovky
Každopádně nedoporučuji s takovým motorem dál jezdit. Udělej GO

2 reakcí na tento příspěvek ČZ 477 vadný rotor?

3.7.2016 v 17:51 | Nahoru | #6
Děkuji všem. Rozhodně nic potěšujícího. Na té klice asi něco bude, protože jsem zde vyčetl, že nadměrně házející klika může zapříčiňovat i velké vibrace motoru. Což by odpovídalo. Moje Číza je fakt vibrátor na entou, v porovnání je bratrova úplně kultivovaná.

ČZ 477 vadný rotor?

3.7.2016 v 22:07 | Nahoru | #7
Přesto, to že tam naměříš až 70V není rotorem ale vadným regulátorem popř. jeho zapojením a nebo špatným měřením.

(reakce na) ČZ 477 vadný rotor?

4.7.2016 v 08:46 | Nahoru | #8
Radek2107> Po mechanický stránce sice vypadá unaveně, ale žádný drát nevypadá vypáleně. Zdá se, že po elektrické stránce je v pořádku bez zkratu na kostru. Ještě chybí foto komutátoru. Je možné, že ho bude potřeba lehce proříznout. Jinak platí vše výše popsané.

(reakce na) ČZ 477 vadný rotor?

4.7.2016 v 22:04 | Nahoru | #9

Radek2107 píše: Děkuji všem. Rozhodně nic potěšujícího. Na té klice asi něco bude, protože jsem zde vyčetl, že nadměrně házející klika může zapříčiňovat i velké vibrace motoru. Což by odpovídalo. Moje Číza je fakt vibrátor na entou, v porovnání je bratrova úplně kultivovaná.



Tak ten motor je jednak jednoválec a druhak takového trochu obhroublého charakteru (daň za slušný výkon při zachování jednoduchosti), takže vibruje dost i když je v pořádku.

Nicméně v první řadě zjisti, zda klikovka nemá vůli, nejspíš jí mít bude a brutální, takže jí ucítíš i v ruce, když silně zahýbeš klikovým čepem.

Tyhle motory na ložisko kliky na pravé straně celkem trpí, takže bude vysypané ložisko - pokud to dobře dopadne - nebo přidřené a protočené v bloku, s tím už by byla práce velká.... kliku samozřejmě v hrotech přerovnat na házení, protože provoz s touhle závadouji nejspíš nezabil, ale rozhodil.... ten rotor je nenávratně v prdeli ( cas na vape )

že to bylo schopné jet? bylo... Já už dojel tolikrát bez kroužků, s vůlí na klice - na pravé straně asi 0,3mm, téměř bez zubů na spojkovém koši, bez některých kvaltů, bez baterky a s dalšími roztodivnými závadami... tento stroj má právě tu schopnost dojet domů i když je rozbitý.....

Naposledy editováno 04.07.2016 22:06:57

ČZ 477 vadný rotor?

5.7.2016 v 20:41 | Nahoru | #10
Děkuji všem za rady a připomínky. Teď se k číze nedostanu,v neděli jedu na týden do Polska na Kawě. Pak se uvidí.

ČZ 477 vadný rotor?

6.7.2016 v 20:11 | Nahoru | #11
Když se rovná skládaná klika, je dobré zkontrolovat hodinkama né enom místo uložení kliky v ložiskách, ale aj konce čepů...páč ty se nekdy dokážů v setrvákoch hnůt...
Né že by to stopro byl tento případ, ale viděl sem šmatlavý komutátor a přesně tohle bylo příčinou.
Klika (čepy) u setrváku v cajku, ale čep byl v setrváku křivě...

ČZ 477 vadný rotor?

7.7.2016 v 13:21 | Nahoru | #12
někdy stačí ty plechy šroubovákem naklepat spátky a nouzově dojedeš i na takovej rotor a dobíjíš chvilku

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 477 vadný rotor?

7.7.2016 v 20:50 | Nahoru | #13
to nemá cenu nechávat, je tam tutově mezizávitový zkrat, takže to částečně možá dobíjet bude, ale v místě této vady bude polozkrat, takže nahovno... Rotor vyměnit, stator by to přežít mohl...

Ke klice: píšete bludy... klika se rovná za středící díry na koncích čepů, takže když vám nehází uložení pro ložisko , nehází ani konec - neplatí to pouze u klik, které mají důlky v prdeli a hází důlek vůči obvodu, to se musí změřit před započetím práce a potom rovnat v lunetě...

(reakce na) ČZ 477 vadný rotor?

8.7.2016 v 07:45 | Nahoru | #14
pech.>Poznat polozkrat z té fotky, to máš zřejmě značkovou kouli?

ČZ 477 vadný rotor?

8.7.2016 v 12:39 | Nahoru | #15
kouli nemám, ale u takto poškozeného rotoru to tak vždycky bylo, že by ho tento, stejně poškozený rotor zázračně neměl je pravděpodobné míň, než že vyhraješ hlavní výhru ve sportce hned dneska....

Naposledy editováno 08.07.2016 12:44:10

ČZ 477 vadný rotor?

13.8.2016 v 15:41 | Nahoru | #16
Takže se trápím dál.
Sundal jsem stator, vzal za rotor a je tam cítit vůle, čili rozborka mě nemine.
Nicméně, k tomu dobíjení. Dospěl jsem ze stadia vůbec to nedobíjí ( jeden uhlík, který byl úplně nový, se rozpadl vedví), do bodu nedobíjí v nízkých otáčkách. Na volnoběh svítí kontrolka dobíjení, při lehce zvýšených pohasíná, při vyšších zhasne úplně. Toť bez světel. Se světly to na volnoběh ihned zdechne, za jízdy lehce prosvěcuje kontrolka. Uhlíky jsou oba nové, vyměnil jsem i relé dobíjení. Když se dívám na kontakty relé, tak chování tomu odpovídá. Tzn., že kontakty se spojí až při zvýšených otáčkách.
Prostě se to chová tak, jako by dynamo dávalo malý proud.

ČZ 477 vadný rotor?

13.8.2016 v 22:09 | Nahoru | #17
No a vyměnil jsi ten rotor? Baterku máš v pořádku?

ČZ 477 vadný rotor?

16.8.2016 v 04:25 | Nahoru | #18
Rotor jsem neměnil. Vývojem událostí jsem se rozhodl pro radikální řešení, nákup VAPE. Dnes to budu objednávat.

ČZ 477 vadný rotor?

17.8.2016 v 11:23 | Nahoru | #19
Příspěvek od pecha. (13)
Rotor je KO a dává to málo. Vape je jistě dobrá investice

2 reakcí na tento příspěvek ČZ 477 vadný rotor?

17.8.2016 v 12:00 | Nahoru | #20
Děkuji všem za rady. Po zralé úvaze jsem se rozhodl, že to celé vezmu radikálněji.
Jak zde mnozí naznačili, jsou zřejmě v trapu ložiska na klice. Nemá cenu tam hned nacpat Vape, když motor není mechanicky v pořádku. Proto bude shánět někoho, kdo by ta ložiska vyměnil. Netuším, co všechno je potřeba a jak je to složité.
Když už bude motor venku, pohraji si se zbytkem. Nechci to nazývat renovací, to by bylo moc troufalé, ale natažení nové elektroinstalace a pár dalších omlazení je skoro nutnost.

ČZ 477 vadný rotor?

17.8.2016 v 21:46 | Nahoru | #21
ty vůle si změř hodinkama, za studena nějaké budou, jsou tam C3 ložiska... nicméně přes desetinu už to není dobré a přes dvě je už problém značný.

(reakce na) ČZ 477 vadný rotor?

18.8.2016 v 20:56 | Nahoru | #22
Radek2107> Kamaráde milej, já sem taky na Zetoru natahl eletriku znova.
Protože když kábl od dynama k baterce změní třikrát barvu .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ČZ 477 vadný rotor?

21.8.2016 v 11:50 | Nahoru | #23

Radek2107 píše: Děkuji všem za rady. Po zralé úvaze jsem se rozhodl, že to celé vezmu radikálněji.
Jak zde mnozí naznačili, jsou zřejmě v trapu ložiska na klice. Nemá cenu tam hned nacpat Vape, když motor není mechanicky v pořádku. Proto bude shánět někoho, kdo by ta ložiska vyměnil. Netuším, co všechno je potřeba a jak je to složité.
Když už bude motor venku, pohraji si se zbytkem. Nechci to nazývat renovací, to by bylo moc troufalé, ale natažení nové elektroinstalace a pár dalších omlazení je skoro nutnost.



Při výměně ložisek je třaba zmeřit púrůměr v karteru pro ono ložisko častou závadou je to, že je průměr vymlácený, má vůli vnejší kroužek ložiska v bloku a ani nové ložisko nepomůže.

Podotýkám,že průměr je třeba změřit na ploše pro ložisko, tj, uprostřed, tj. šupitem, protoža na kraji bude dobrý, tam je jen gufero (uvnitř) a víčko s dalším guferem (zvenku)..
Ložiska pochopitelně v provedení C3 a skutečně kvalitní, protože to pravé obzvlášť dostává velké štosy a nějaké laciné tam nevydrží.

(reakce na) ČZ 477 vadný rotor?

21.8.2016 v 11:58 | Nahoru | #24
pech.> Máš ňáký zkušenosti se zajištěním ložisek v kartru pomocí lepidla ?

ČZ 477 vadný rotor?

21.8.2016 v 17:05 | Nahoru | #25
Mám, a při větší vůli špatný. Dělal jsem na svém motoru vložku do karteru (svrtat na SIPce, udělat futro, namáčknout ho tam na přesah, vyfrézovat mazací kanály) protože to loctite prostě dlouhodobě neudržel.

Kolik tam máš vůli? jestli pár setin, fungovat to bude, jakmile je to přes desetinu, nebude... s vůlí v karteru jsem se potýkal od počátku co jsem tu motorku měl....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prachovka krku řízení ČZ 175/477 kpant 2 10.3.2024 v 19:20 kokoška.
CZ 175/477 nemá výkon ČZ 175/477, ČZ 175 Dejvid55 3 2.2.2024 v 12:53 Kubeja
Navaření držáku na kluzátk ČZ 175/477 kpant 1 30.1.2024 v 19:53 Drak1
Tryskání balotinou Praha a okolí ČZ 175/477 kpant 6 26.1.2024 v 18:17 assassin
Prachovka kyvné vidlice ČZ 175/477 kpant 9 18.1.2024 v 13:06 milfordoj


TOPlist