bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Benzín 100 oct. - vliv na lambda sondu
24.6.2016 v 15:14
Celkem by mě zajímalo jestli někdo víte jaký může mít vliv víc oktanů na lambda sondu? Jde mi o to že kvůli otevřenýmu výfuku mi lambada hází chybu ale když natankuju 100okt tak ne a mě zajímá jak je to možný??

(reakce na) Benzín 100 oct. - vliv na lambda sondu

29.6.2016 v 13:27 | Nahoru | #61
assassin> Já si jen pamatuju, jak jsem si s kamošem prohodil stroj jeho FZ6 za mou H6 a něak mě na to neupozornil, nalítl jsem do točky, která se trošku utahovala, roztočenech 10tis rpm, zavřu a po chvilce přiotevřu a nic, tak víc, a najednou škub a chytlo to kamna. Dobrej lag tam měli kluci

Byl podobnej zážitek, jak když mě zase jinej kamoš kdysi půjčil starou Bandasku 6ku a neřekl, že to nebrzdí (brzdilo, ale ehmm suzuki brzdy ) no a já z vesela do své oblíbenné zatáčky, že půjdu jak s H6 hodně na brzdy a vono né no

1 reakcí na tento příspěvek Benzín 100 oct. - vliv na lambda sondu

29.6.2016 v 15:09 | Nahoru | #62
tam ale nejde o ten přechod z close loop do open-loop řízení... ten nárust výkonu při čtvrt plynu při obohacení z 14,7 na 13 nemůžeš absolutně poznat...

Tam prostě jamaha nezvládla odladit první stříkačky, stejně jako nezvládly první nikasil. který se jim loupal ještě v záruce, 20ti ventilové hlavy tzn. olejničky, bigbang managementový kecy ala rosiGP, které na silnici nemají krouťák a běžní smrtelníci nadávají apod.... vlastně toho bylo celkem dost

Naposledy editováno 29.06.2016 15:12:32

1 reakcí na tento příspěvek Benzín 100 oct. - vliv na lambda sondu

29.6.2016 v 15:27 | Nahoru | #63
Nerikam prechod v rizeni. Ale prechod zavrenej plyn - pridano, myslim ze oboje spada do closed loop

Na TL je ten prechod closed loop x alpha-n rizeni znat dost, prave pokud se na jeho hranici prida a ubere je tam znat cuknuti

(reakce na) Benzín 100 oct. - vliv na lambda sondu

29.6.2016 v 16:26 | Nahoru | #64

Jurawood píše: tam ale nejde o ten přechod z close loop do open-loop řízení... ten nárust výkonu při čtvrt plynu při obohacení z 14,7 na 13 nemůžeš absolutně poznat...

Tam prostě jamaha nezvládla odladit první stříkačky, stejně jako nezvládly první nikasil. který se jim loupal ještě v záruce, 20ti ventilové hlavy tzn. olejničky, bigbang managementový kecy ala rosiGP, které na silnici nemají krouťák a běžní smrtelníci nadávají apod.... vlastně toho bylo celkem dost



... vlozky valcu u prvnich R6

1 reakcí na tento příspěvek Benzín 100 oct. - vliv na lambda sondu

29.6.2016 v 16:56 | Nahoru | #65
A ve finále sou pak typani na Versysech v zavrenejch zatáčkách rychlejší,páč to nikde neskube a je to mnohem hravejsi,nez prekonovany a blbe naladěný bestie..
Oni na skubani při mirnym bohate stacej rozhozeny,nebo blbe udělaný podtlaky bych řek

Benzín 100 oct. - vliv na lambda sondu

29.6.2016 v 17:09 | Nahoru | #66
Zkus tu lambda sondu prekostrit a je i možné že ti to může před lambdou přisavat vzduch ovšem chyba by měla být ve vyhřívání a to je obyčejná spirála s určitým odporem

Benzín 100 oct. - vliv na lambda sondu

29.6.2016 v 17:21 | Nahoru | #67
assassin: to nebylo tobě, ty tomu rozumíš

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín 100 oct. - vliv na lambda sondu

30.6.2016 v 00:21 | Nahoru | #68

Jurawood píše: Proč se přidává vzduch?
Start motoru je celkově dost nestabilní režim, jednotka nema informaci o vlkosti, teplote sacich přírub.
Dále je prioritou co nejrychleji promazat všechna místa a tomu pomáhá zvýšený tlak oleje.
No a v neposlední řadě se rychleji zahřívá povrch válce, čímž na něj přestává kondenzovat palivo a je možné konečně ochudit.

Z toho mě vychází že nejlepší kdyby si na start nastavila full gas ne? Řekl bych že mazacím místům jízda na sucho a potom nekvalitní olejový film(díky vyšší viskozitě oleje než na kterou jsou navržena) nedělá moc dobře s vyšší obvodovou rychlostí a ani větším zatížením to asi nevylepšíš,no a ten píst ve válci který se pár vteřin po startu dostává na podstatně větší teplotu(průměr) než válec ti asi taky nepoděkuje,tak nevím ale nebude to přece jen kvůli zvýšenému valivému odporu studeného motoru?

(reakce na) Benzín 100 oct. - vliv na lambda sondu

30.6.2016 v 05:43 | Nahoru | #69

Zlesa píše: Takze chyba se doslova jmenuje O2 heater senzor. Zvlastni je ze chyba objevi pouze nekdy a kdyz moro chcipnu a je ohrata pres 90st. Tak nevim. Ted jsem pres vikend najel pres 500km a je to stejny. Jinak kn tam je ale oeigo uz se snad ani neda sehnat

Jen laicky...co zkusit O2 eliminator? Vyjde to na par stovek a motorka pak jede víc od spodu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín 100 oct. - vliv na lambda sondu

30.6.2016 v 08:11 | Nahoru | #70
Tally-ho> full gas? To si mě asi moc nepochopil. To je blábol. Nevím, že bych psal, že čím vyšší RPM, tím roste tlak. Když je tam navíc regulace tlaku.

Benzín 100 oct. - vliv na lambda sondu

30.6.2016 v 08:13 | Nahoru | #71
ideální je při startu pustit plnou dávku paliva-prostě trvalé otevření vstřikovačů......to pak chytá na brnk.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín 100 oct. - vliv na lambda sondu

30.6.2016 v 10:26 | Nahoru | #72
Jurawood>

To si mě asi moc nepochopil. To je blábol. Nevím, že bych psal, že čím vyšší RPM, tím roste tlak.

Potom nechápu souvislosti mezi

Proč se přidává vzduch?

A

je prioritou co nejrychleji promazat všechna místa a tomu pomáhá zvýšený tlak oleje.

(reakce na) Benzín 100 oct. - vliv na lambda sondu

30.6.2016 v 10:50 | Nahoru | #73
assassin> Londoner má(měl) plnej set z DP. Takže jeho mapa by měla mít lambdu vyřazenou.
Jinak "vyhlazení" přechodu z CL do OL se dá poměrně solidně řešit resetem TPSka a postavením mapy / dávky na vhodnou úroveň otočení klapky. Chápu, že to může některý pásmo přibohatit, nebo ochudit...ale pokud to jede plynule, nemá to díry, startuje ve všech režimech bez problému a chod motoru je krásnej... myslím že se tomu neubližuje... pokud dáš odladěný výfuky a mapu... supr... ale když někdo laboruje jako já ... myslím, že je to taky cesta

(reakce na) Benzín 100 oct. - vliv na lambda sondu

30.6.2016 v 10:56 | Nahoru | #74
Tally-ho> nechtěl tím spíš říct, že na start je to docela "ulitý" a vzduchem se "ladí" volnoběh než to stáhne dávku v nějakým ustáleným režimu ? Aby si dosáhl ideální otáčky na dostatečný tlak v mazání...
Ono jako nastartovat studenej motor a nechat ho převalovat na 800-900rpm v domnění, že ho nezatěžuju obvodovejma rychlostma, není úplně moudrý...

Naposledy editováno 30.06.2016 11:21:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín 100 oct. - vliv na lambda sondu

30.6.2016 v 11:00 | Nahoru | #75

Tally-ho píše: Jurawood>



krasne si jurawooda nachytal na svestkach a s nim vsechny vyrobce motoru - pokud vim tak pri startu zvysuje otacky uplne kazdej, takze to ted muzes o hubu otlouct i treba vyvojarum ve skodovce, v bmw... atd, treba jim muzes napsat to s tim "jestli nechtej davat po startu hned plnej"

1 reakcí na tento příspěvek Benzín 100 oct. - vliv na lambda sondu

30.6.2016 v 11:31 | Nahoru | #76
t_freedom, jak potom řešíš mapu předstihu?

(reakce na) Benzín 100 oct. - vliv na lambda sondu

30.6.2016 v 11:49 | Nahoru | #77
Jurawood> já s ničím nehýbu...nemám programování ... prostě s TPSem resetnem hodnotu kolem těch cca.2,4° na utažených bypasech nastartujem a pokud to běží rychle, resetnem to na 2,1°... atd. jak to má 800-900 rpm a udrží se to, dolaďujeme dál volnoběch bypasama a trimujeme CL. ... pokud je mezi zavřeným a otevřeným plynem škubanec ... postup opakujeme ...zatím se to vždy povedlo. Předstih by měl jet podle TPS (pravda) a rpm(min.), ale zatím to nikdy nezačlo detonovat

1 reakcí na tento příspěvek Benzín 100 oct. - vliv na lambda sondu

30.6.2016 v 12:04 | Nahoru | #78
freedom: jasne ono se to takhle treba taky podari, ale porad jde o to ze se jednotka snazi si to podle lambdy doladit na "spatny hodnoty" tzn optimalni je lambdu vyradit a naladit komplet... tzn DP jednotka :( (londoner mel prave ve sve jednotce flashnutej fw z te DP, nekdo v anglii to umi...)
rapidbike tusim vyvijeli nejakej o2 eliminator co si poradi i s tim testovanim funkce ... jestli uspeli nevim... uz jsem to pak nejak neresil...

(reakce na) Benzín 100 oct. - vliv na lambda sondu

30.6.2016 v 12:12 | Nahoru | #79
assassin> Dneska už prej sou na ty naše starý křápy i programy na dolaďování tabulek... a když mi to nechával můj nejmenovaný "ladič" dělat - tu mapu, žádal v Rexxeru ať je to "jakoby" ta DP mapa...ale s možností zapnutí, nebo vypnutí lambdy... aby se ty nesrovnalosti sání a výfuku trochu korigovaly...

Obecně, kdokoli za mnou jede...tvrdí, že mi z toho vejfukám šplíchá benzín na plexi (přeháním)...ale je to evidentně bohatý... čehož se tolik nebojím jako opaku

Naposledy editováno 30.06.2016 12:13:00

1 reakcí na tento příspěvek Benzín 100 oct. - vliv na lambda sondu

30.6.2016 v 12:20 | Nahoru | #80
Predstihovkou podle rpm, bez zohledneni zatizeni ti detonovat nebude.
Ale predstih je pri mensichbzatizenich zbytecne malej, cimz si zvysujes spotrebu

(reakce na) Benzín 100 oct. - vliv na lambda sondu

30.6.2016 v 12:28 | Nahoru | #81
Jurawood> to bude asi taky logickej důvod proč to mám furt dost studený a proč je cítit benzín z vejfuku ...hezky jste mi to vysvětlili
Někdo chladí vodou...já benzínovejma parama

problém je podle mě v tom volnoběhu bez lambdy... oni to ma asi tak nakrmený, aby to nedělalo ve spodku neplechu... taky roury DP vejfuku jsou 50 a já mám 45... prostě když to člověk naladí na správný hodnoty vrtí se to ve volnoběhu na 1300-1400 rpm se zavřenejma bypasama Takže to musíš trochu přicpat.
Obecně to bude bohatý díky odchylkám od termixů ... ale fakt ten motor pocitvě běží krásně... už jsem jednou psal s Murkinem, že bych se třeba na den stavil...sháněl právě nějakej soft na S4R ko co tam měl... jednou k tomu dojde

Naposledy editováno 30.06.2016 12:44:39

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín 100 oct. - vliv na lambda sondu

30.6.2016 v 13:49 | Nahoru | #82
assassin>

pri startu zvysuje otacky uplne kazdej

A to prioritně pro zvýšení tlaku oleje?

(reakce na) Benzín 100 oct. - vliv na lambda sondu

30.6.2016 v 14:19 | Nahoru | #83

Tally-ho píše: assassin> A to prioritně pro zvýšení tlaku oleje?



nesmis si brat z textu jen co se ti hodi, jurawood psal nekolik duvodu proc je dobre pri startu dat vic vzduchu a zvysit tim otacky (jinak by tam pri stejnem nastaveni klapky jen jednotka nalila palivo)

lidi co stavi zavodni motory, tak po prvnim startu taky houpou plynem, nechaj motor roztocit a zabrzdit a furt dokola, a je to kvuli tlaku oleje a obehu chladici kapaliny, kdyz se to prevaluje na volnobeh tak to ani moc nemaze ani voda moc necirkuluje...

Benzín 100 oct. - vliv na lambda sondu

30.6.2016 v 14:24 | Nahoru | #84
freedom: ad ty korekce "nesrovnalosti sani / vyfuku" to je prave problem, tohle jednotka tou lambdou doladit neumi, tou skokovkou dokaze "naladit" jen stechiometrickou smes 14.7afr jenze to je prave problem, ze to nemusi fungovat v prechodech uplne tak jak ma.... jestli to mas v closedloop bohaty, tak nejspis ta tvoje jednotka pres lambdu nic nedoladuje, bud je to vyply, nebo je tam tak "nakrmenej" ten volnobeh, ze to tou korekci neumi stejne dohnat (ty korekce jsou omezeny, zkusi to doladit nejakym pridanim, kdyz to nestaci tak holt nic (u chytrejsich jednotek - aut - to hodi chybu)

ja kdyz si naladim TL podle lambdy tak jak by to melo podle me byt, tak to taky na volnobeh smrdi po benzinu... podle me normalni, jen jsme tomu odvykly diky tomu ze uz jezdi jen auta co na volnobeh jedou na chudou smes + kat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín 100 oct. - vliv na lambda sondu

30.6.2016 v 14:47 | Nahoru | #85

Tally-ho píše: assassin> A to prioritně pro zvýšení tlaku oleje?



Ty to budeš mít v životě těžký viď?

Co třeba prioritně to co jsem psal na prvním a nejdůležitějším místě? To bereš od konce?

1 reakcí na tento příspěvek Benzín 100 oct. - vliv na lambda sondu

30.6.2016 v 17:39 | Nahoru | #86
vyuziju sroceni chytrejch SS hlav v jednom vlakne , mam dotaz (uz se to resilo tady , ale nedoresilo)

Co vypne u cbr929 cerpadlo kdyz po zapnuti klicku nacerpa palivo ? Vypina to po dosazeni tlaku nebo po casovem useku ?
mam totiz na dilne 929, ktery melo vhaji predni svetla + blinkry, cut of rele bylo nefunkcni, po vymene nejde a na jeho svorkach nameris napeti, ovsem kdyz tam pripojis zatez tak napeti spadne. Draty tam jdou primo z ECU. ECU akorat prerusuje kostru pro civku relatka.
Ale netusim kde ECU bere tu kostru kterou tam pousti, tudiz jestli je nekde studenak pred ECU nebo jestli je vhaji nejakej spinaci element v ECU.
Sorry za OT.

Benzín 100 oct. - vliv na lambda sondu

30.6.2016 v 17:48 | Nahoru | #87
gugo: hondy moc neznam, ale obvykle to byva dano jen casovacem - jakmile se motor zacne tocit, sepne jednotka pumpu znova. obvykle spis ecu spina kostru, + bejva trvale (pres pojistku)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín 100 oct. - vliv na lambda sondu

30.6.2016 v 17:51 | Nahoru | #88
gugo> sepne to jen na časový interval.trvale pak jede až po startu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín 100 oct. - vliv na lambda sondu

30.6.2016 v 17:53 | Nahoru | #89
Jurawood>

Co třeba prioritně to co jsem psal na prvním a nejdůležitějším místě? To bereš od konce?

Ne, od toho co je dle mě blbost.Tlak oleje studeného motoru je dán poj. ventilem ,plnoprůtokový filtr oleje je v ten moment vyřazen obtokem(který otevře dřív než poj.ventil) a další hydraulické ztráty ti snižují průtok k mazacím místům které ale více zatěžuješ jediný efekt vidím v ohřátí oleje samotným čerpáním
assassin> =Nevím ale myslím si (nehlídám švestky,mám jiný názor-možná špatný proto sem píšu abych si ho popř. opravil)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín 100 oct. - vliv na lambda sondu

30.6.2016 v 18:08 | Nahoru | #90

Tally-ho píše: Jurawood> Ne, od toho co je dle mě blbost.Tlak oleje studeného motoru je dán poj. ventilem ,plnoprůtokový filtr oleje je v ten moment vyřazen obtokem(který otevře dřív než poj.ventil) a další hydraulické ztráty ti snižují průtok k mazacím místům které ale více zatěžuješ jediný efekt vidím v ohřátí oleje samotným čerpáním
assassin> =Nevím ale myslím si (nehlídám švestky,mám jiný názor-možná špatný proto sem píšu abych si ho popř. opravil)



mas to podlozene nejakym merenim treba ? ze na volnobeh je pri studenym motoru vsude stejnej tlak jako pri treba 2-3tis rpm? protoze hned kousicek nad volnobehem otevira bypass? ja mam dojem ze bypass je nastavenej na pomerne vysokej tlak, strelim od boku treba 5atm a nejsem si vubec jistej jestli tam je takhle velkej tlak uz pri volnobehu ... ono obvykle ve vykonnejch motorech nebejva olej co je za studena jako med = nebude tam tak obrovskej rozdil tlaku...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
CBR 929 RR po demontazi vsech plast... Honda CBR 929RR Fireblade Kanister111 10 29.5.2023 v 10:40 Krautkopf
Plná moc [1, 2] Honda CBR 954RR Fireblade, Honda CBR 929RR Fireblade karloss200 58 10.4.2023 v 16:41 Gahan37
řidítka Honda CBR 929RR Fireblade Bogami 2 10.1.2023 v 13:58 Bogami
Neukazuje otáčkoměr Honda CBR 929RR Fireblade Bogami 0 21.11.2022 v 21:01 Bogami
Digitální tachometr Honda CBR 929RR Fireblade Houmr1 0 31.8.2022 v 14:56 Houmr1


TOPlist