globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ČZ 250/477??? Co si o tomto myslí odborná veřejnost?
7.6.2016 v 10:34
Vážení kolegové,

právě jsem objevil pro mě nový motocykl, o jehož výskytu jsem neměl ponětí a proto bych rád získal od vás zkušenějších nové informace .

Mělo by se jednat o motocykl ČZ 250/477 prý tovární výroby a nabízený je zde za vskutku lidovou cenu .

Dle mého názoru něco takového teoreticky mohlo existovat, ale kdyby to dělala fabrika, minimálně by asi nevyrazila na štítek objem 173 ccm a asi by ten motor také vypadal jinak (přeci jen zvláště válec do ČZ 455 s vrtáním 66 mm není žádný drobeček už na pohled... a nejsem si jist, zda by původní válec 477 šel převrtat na tento rozměr a to beze změny kanálů v karterech).

Prosím, máte někdo nějaké informace k tomuto "prototypu" ?

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 250/477??? Co si o tomto myslí odborná veřejnost?

7.6.2016 v 11:10 | Nahoru | #1
Dle čezetmanie se ani jako prototyp tento typ motoru o objemu 250 nevyráběl,pouze tento http://www.cezetman.../index.html?item=111 a zde http://www.cezetman...y/index.html?item=17 takže i podle fotek ten motor vypadá jinak než 477,takže oficialně nee,ale jestli si stím dal někdo ve fabrice práci a po šichtě nebo spiše při šichtě si motor vytunil tak to je i možné,ale je to nedohledatelné, každopádně motor 477 jde převložkovat na větší obsah,tuším,že se na to používá právě vložka z 250/455,jde i 175tka přebrousit,ale pak už je stěna vložky slabá a motor se zadírá,dříve uprava firmy TKmoto(nebo tak nějak).

Mužu se doma kouknout do chytré knížky ČZ motocykly,ale asi tam tuto raritu nenajdu.Pokud někdo prodává jako fabrickou upravu na 250 tak by to měl byt schopen i prokázat.

e-- jednoválcová 250tka se ale opravdu vyráběla,ale byl to mix 472 a motoru z 455 tzv.egypťan ---typ 485

http://www.cezetmani...y/index.html?item=90

ee-- a když si spočítáš všechny žebra motoru tak jich je tam 13(válec plus motor) a na kterekoliv fotce jiné 477 je tento počet stejný,takže uprava buď vybroušením nebo vložkou.

Naposledy editováno 07.06.2016 11:26:08

(reakce na) ČZ 250/477??? Co si o tomto myslí odborná veřejnost?

7.6.2016 v 12:01 | Nahoru | #2
Vlasťák1973>

Jasan .

Všechny zmíněné motorky znám či jsem jezdil... tj. spíše tento "prototyp" beru ironicky .

Nerad bych se mýlil, ale jednoválce ze Strakonic (455, 475...) mají dost jinou i klikovku. Snad si dobře pamatuji, že mají větší průměry krajních čepů (stejné jako prasátko pod dynamostarterem), takže mají také jiné kartery (víčko gufera pod dynamem je použito ze skútra, tj minimálně s jinou roztečí uchycovacích štoubů). Navíc když si vzpomenu, jak je uložená klika na 477 (gufera z obou stran ložiska a mazání z převodovky), tak jsem celkem zvědav, jak by to tam i strakonický úderník všechno dostal .
Další věc, kterou bych rád viděl je hlava. Ta také potřebuje na provedení 250 jisté rozměrové úpravy...

(Jako poznámku uvedu, že si někdo udělal třeba skútra 250 ccm, nicméně tak, že implementoval celý motor, místo aby jej takto bastlil).

Asi jsem holt moc skeptický a o to více mě to zajímá .

ČZ 250/477??? Co si o tomto myslí odborná veřejnost?

7.6.2016 v 15:45 | Nahoru | #3
477ku, alebo 476 (po výmene kľukovky) sme bežne koncom 80-tych rokov vŕtali na obsah cca 220 ccm. Používal sa piest z nejakej 250ky, upravoval sa sústružením na oboch koncoch. Stena valca po výbruse (časť, ktorá sa zasúva do kartrov) mala menej, ako jeden milimeter. Videl som tých motoriek asi 5-6, ale nikdy som nepočul o zadretom pieste. Najväčší problém bol s piestnym čapom a bronzovým puzdrom, ktoré sa muselo nalisovať a prestružiť. Ale jazdilo to, na tie časy krásne.

2 reakcí na tento příspěvek ČZ 250/477??? Co si o tomto myslí odborná veřejnost?

7.6.2016 v 21:55 | Nahoru | #4
normální sedma... Dá se to upravit na objem cca 200ccm, víc ne. Ty Vlasťákovo kecy výše o vložkách jsou totální bludy, válec je celolitinový a žádnou vložku nemá, převrtat to jde, ale žádná vložka, tohle není fík ani 638+, TKmoto to nikdy nedělalo, dělali úpravu j350 a šlo především o odlehčení kliky a úpravy tlumičů. ty úpravy se tady kolem strakonic na ten objem +-200ccm dělaly, ale po tom, co většina lidí zjistila, že přínos je 0.0prd se na to postupně zase všichni vysrali... Jelo to o malililinko líp dole a nahoře stejné a jelikož tyhle motory jsou kapesní turbína a v malejch to stejně hovno jede, aby to dobře jelo, musí se to točit, nemá to cenu.

O úpravě motoru na 250ccm se kdysi uvažovalo, ale zjistilo se že bez totálního překonstruování spodku je to nemožné a proto vznikla 485 jako laciná verze 250 čízy, i ta má ale motor proti 455 odlišný, ale úpravy jsou malé ohledně osové vzdálenosti výstupu. V tom má Vlasťák pro změnu pravdu.

Sofía: halvěn, má tato 477 zcela jiný způsob mazání ložisek kliky - z převodovky, takže gufera jsou uvnitř klikového prostoru a napravo i vně. klika se zaměnit nedá, byť vnější průměr setrváků by tam i vlezl..

Naposledy editováno 07.06.2016 21:57:13

(reakce na) ČZ 250/477??? Co si o tomto myslí odborná veřejnost?

8.6.2016 v 00:04 | Nahoru | #5
pech.> Bolo to 220 ccm, netrpím demenciou. Na pastorku sa pridávali +2 zuby, potom to lietalo tachometrových 110-115. Z vtedy bežných motoriek sa tejto úprave vyrovnala len MZ 250. J 634 nestíhala v zrýchlení, MZ 150 ani v zrýchlení, ani v maximálke.

(reakce na) ČZ 250/477??? Co si o tomto myslí odborná veřejnost?

8.6.2016 v 13:26 | Nahoru | #6

pech. píše:

Sofía: halvěn, má tato 477 zcela jiný způsob mazání ložisek kliky - z převodovky, takže gufera jsou uvnitř klikového prostoru a napravo i vně. klika se zaměnit nedá, byť vnější průměr setrváků by tam i vlezl..



Však toto jsem psal i v tom svém předchozím příspěvku .

Jinak všeobecně souhlasím... dle mého názoru se do balení motoru 477 prostě 250ka válec nevleze tak jak tak (těch cca 200 asi jo...). Docela škoda, že tu s námi není ten, co to nabízí na netu... nebo se mýlím ?

ČZ 250/477??? Co si o tomto myslí odborná veřejnost?

9.6.2016 v 23:57 | Nahoru | #7
Asi není, stejně by mne zajímalo kdo mu tyhle bludy nakecal, dvoustovka z toho udělat jde, přínos je stejně minimální a 250 ani omylem ve vlhkým snu. 477 je jinak dobrá motorka, ale všechno má své meze..

Hycomat: 110-115 tacho to ukazovat bude ať dáš kolečko jakékoli, protože to měří od otáček hřídele převodovky a čísl0 110-115 na budíku odpovídá 4 + maximální otáčky motoru vždy, skutečná rychlost se pak podle sekundárního převodu liší - když dáš kolečko menší, ukazuje to více než skutečnost, když větší, tak méně... 110-115 tacho dělala i sériová 477, se standartním převodem 15-52 to ale reálně bylo tak bídně 110..

jinak MZ250 si s 200ccm upravenou čízou vytře prdel kdy si vzpomene... ona si totiž vytře prdel se vším ostatním co tu v její době bylo včetně j350, mz 250 jezdily velmi dobře..

ČZ 250/477??? Co si o tomto myslí odborná veřejnost?

10.6.2016 v 11:41 | Nahoru | #8
Kdysi jsem měl 477 dvě, a po současném svezení na Mitu 125 bych napsal, že v malejch to nejelo a do velkejch se to nedostalo a ještě k tomu to vibrovalo. Ale jinak tenkrát dobrá motorka s nízkou spotřebou.

1 reakcí na tento příspěvek ČZ 250/477??? Co si o tomto myslí odborná veřejnost?

10.6.2016 v 17:13 | Nahoru | #9
tak když si vezmeš že to vymysleli a začali prodávat před rokem 70, tak na tehdejší poměry obyčejnejch motorek to byla levná, lehká, točivá 175 s 15 koňma a celkem slušným podvozkem a jízdníma vlastnostma... mito je věc o desítky let mladší a hlavě jiná cenová skupina... když se podiváš pohledem nástupce, ta dnešní ekvivalent pro 477 by byla nějaká ybr nebo cbf 250, protože 4t 125 jsou i proti té číze svině lenivé, 4t 250 je OK volba na denní ježdění kratších tras s výkonem dostatečným. Prostě obyčejné menší motorky, Kdežto mito je zástupce toho nejlepšího co kdy šlo koupit ve třídě 125, logicky ve všech parametrech zcela jiný svět, ale cenově se přibližovala obyčejné motorce kategorie 400-500ccm.

Nutno uznat že rizumná doba pro konec výroby 477 a její náhradou mohl být tak rok cca 80, ne jí vzít, motor několika úpravami dokurvit a dělat to dalších deset let, pak tem motor dokurvit ještě více a připracvit o výkon natolik, že i kdy podvozek posledních čz180 je velmi dobrý, nikodo to nechtěl kvůli tomu že pro léta 70. byl celkem dobrý a uspokojivě výkonný obyčejný motor postupně pod tlakem hlukových norem a emisí změněn na svini lenivou....

Spotřeba 4-5l mi zázračná nepřijde... Nicméně jezdil jsem s tím svižně aby to odsejpalo, protože jízda stylem prd prd cililink se tomu motoru vůbec nelíbí, chce to prostě svoje otáčky, stejně jako 471, žádný stabilák z jawy .

Naposledy editováno 10.06.2016 17:21:30

ČZ 250/477??? Co si o tomto myslí odborná veřejnost?

29.12.2016 v 19:42 | Nahoru | #10
Čízu dej do původního stavu a když chceš stádo koní,mrkni po něčem jiném.Tohle si nech jako nostalgii na staré časy.

(reakce na) ČZ 250/477??? Co si o tomto myslí odborná veřejnost?

29.12.2016 v 22:10 | Nahoru | #11

pech. píše:

Spotřeba 4-5l mi zázračná nepřijde... Nicméně jezdil jsem s tím svižně aby to odsejpalo, protože jízda stylem prd prd cililink se tomu motoru vůbec nelíbí, chce to prostě svoje otáčky, stejně jako 471, žádný stabilák z jawy .


Tak nevím, ale co si vzpomínám tak přes 4 litry jsem se u čízy nikdy nedostal většinou se spotřeba držela okolo 3,5 litru, ale když docházel benzín, tak se dalo jet i za 3 litry na 100. S Mitem jezdí dcera za průměr 4,2 a ve dvou na 160 km trase poměrně ostré jízdy i kus dálnice (140 ve dvou jako nic a to není plnej) byl průměr 4,9.

ČZ 250/477??? Co si o tomto myslí odborná veřejnost?

30.12.2016 v 17:06 | Nahoru | #12
Já s tím jezdil aby to jelo, tzn, točit, točit, točit, pak to celkem jede, ale napít se to nestydí. Za 4 to jede jen v případě defenzivní jízdy bez nároku na výkony a to se prostě nevezeš, je přepravíš, když se chceš svézt, tak se nestydí si bůra vzít.

Musím opět opakovat že mito je technologicky i parametrově zcela jiný svět, než 45 let stará obyčejná motorka, přestože ve své době byla velmi dobrá?

ČZ 250/477??? Co si o tomto myslí odborná veřejnost?

30.12.2016 v 18:05 | Nahoru | #13
Mito7, proč furt do všeho vměšuješ to mito? Všichni už dávno víme, že mito máš, jede jako kráva.... ale tvoje mito asi nezajímá někoho, kdo řeší starou čízu.

ČZ 250/477??? Co si o tomto myslí odborná veřejnost?

30.12.2016 v 18:26 | Nahoru | #14
On je z něj v orgasmu, mito patří sice mezi nejlepší 125 všech dob, nicméně stále je to 125 a zcela jiná kategorie než české kulaté stabiláky a hranaté fény... což teprve až vleze na nějakou sportovnější 500/600/750/1000/1000+

ČZ 250/477??? Co si o tomto myslí odborná veřejnost?

30.12.2016 v 19:25 | Nahoru | #15
Bez pochyb je to dobrá motorka, ale není nutné to cpát do všech témat o starejch čssr strojích. Už to, že to vůbec srovnává vypovídá trochu o omezenosti. Omlouvám se, pokud je to už urážlivé.

Naposledy editováno 30.12.2016 19:27:29

ČZ 250/477??? Co si o tomto myslí odborná veřejnost?

30.12.2016 v 21:49 | Nahoru | #16
Není to urážlivé, je to fakt... On miluje mito, jiní milují jiné věci, ale to právě neznamená, přesně jak píšeš, že když on to miluje, tak se z toho máme všichni obrátit naruby.

Já mám třeba rád dvoutakty, nicméně v dnešní době už mám stejně jen jednoho a jsou lidi co mne odsoudí za přechod z posilubky na velký čtyřtakt, stejně jako lidi, co mně odsoudí za to, proč jsem to neudělal dávno.... Udělal jsem to v době, kdy mi to začlo vycházet jako výhodné a taky to nikomu za každou cenu v úplně každém příspěvku necpu, jen v tématech o výběru mezi strojem českým a japonským zmiňuji, že jedním z důvodů byla i tristní kvalita dnešních ND v kombinaci s vyšším ročním nájezdem, daným denním provozem.

ČZ 250/477??? Co si o tomto myslí odborná veřejnost?

2.1.2017 v 07:16 | Nahoru | #17
Mně 477 nebrala nikdy 5 l. Podle mně to byla úsporná motorka i když se na ní samozřejmě jezdilo většinou co to dá. Souběžně jsem později měl ještě 639 a ta opravdu "žrala" i nad 6 a o moc víc to nejelo. Na ježdění okolo komína jsem si raději bral tu Čízu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prachovka krku řízení ČZ 175/477 kpant 2 10.3.2024 v 19:20 kokoška.
CZ 175/477 nemá výkon ČZ 175/477, ČZ 175 Dejvid55 3 2.2.2024 v 12:53 Kubeja
Navaření držáku na kluzátk ČZ 175/477 kpant 1 30.1.2024 v 19:53 Drak1
Tryskání balotinou Praha a okolí ČZ 175/477 kpant 6 26.1.2024 v 18:17 assassin
Prachovka kyvné vidlice ČZ 175/477 kpant 9 18.1.2024 v 13:06 milfordoj


TOPlist