právě jsem objevil pro mě nový motocykl, o jehož výskytu jsem neměl ponětí a proto bych rád získal od vás zkušenějších nové informace .
Mělo by se jednat o motocykl ČZ 250/477 prý tovární výroby a nabízený je zde za vskutku lidovou cenu .
Dle mého názoru něco takového teoreticky mohlo existovat, ale kdyby to dělala fabrika, minimálně by asi nevyrazila na štítek objem 173 ccm a asi by ten motor také vypadal jinak (přeci jen zvláště válec do ČZ 455 s vrtáním 66 mm není žádný drobeček už na pohled... a nejsem si jist, zda by původní válec 477 šel převrtat na tento rozměr a to beze změny kanálů v karterech).
Prosím, máte někdo nějaké informace k tomuto "prototypu" ?
1 reakcí na tento příspěvek ČZ 250/477??? Co si o tomto myslí odborná veřejnost?
Mužu se doma kouknout do chytré knížky ČZ motocykly,ale asi tam tuto raritu nenajdu.Pokud někdo prodává jako fabrickou upravu na 250 tak by to měl byt schopen i prokázat.
e-- jednoválcová 250tka se ale opravdu vyráběla,ale byl to mix 472 a motoru z 455 tzv.egypťan ---typ 485
http://www.cezetmani...y/index.html?item=90
ee-- a když si spočítáš všechny žebra motoru tak jich je tam 13(válec plus motor) a na kterekoliv fotce jiné 477 je tento počet stejný,takže uprava buď vybroušením nebo vložkou.
Naposledy editováno 07.06.2016 11:26:08
Jasan .
Všechny zmíněné motorky znám či jsem jezdil... tj. spíše tento "prototyp" beru ironicky .
Nerad bych se mýlil, ale jednoválce ze Strakonic (455, 475...) mají dost jinou i klikovku. Snad si dobře pamatuji, že mají větší průměry krajních čepů (stejné jako prasátko pod dynamostarterem), takže mají také jiné kartery (víčko gufera pod dynamem je použito ze skútra, tj minimálně s jinou roztečí uchycovacích štoubů). Navíc když si vzpomenu, jak je uložená klika na 477 (gufera z obou stran ložiska a mazání z převodovky), tak jsem celkem zvědav, jak by to tam i strakonický úderník všechno dostal .
Další věc, kterou bych rád viděl je hlava. Ta také potřebuje na provedení 250 jisté rozměrové úpravy...
(Jako poznámku uvedu, že si někdo udělal třeba skútra 250 ccm, nicméně tak, že implementoval celý motor, místo aby jej takto bastlil).
Asi jsem holt moc skeptický a o to více mě to zajímá .
2 reakcí na tento příspěvek ČZ 250/477??? Co si o tomto myslí odborná veřejnost?
O úpravě motoru na 250ccm se kdysi uvažovalo, ale zjistilo se že bez totálního překonstruování spodku je to nemožné a proto vznikla 485 jako laciná verze 250 čízy, i ta má ale motor proti 455 odlišný, ale úpravy jsou malé ohledně osové vzdálenosti výstupu. V tom má Vlasťák pro změnu pravdu.
Sofía: halvěn, má tato 477 zcela jiný způsob mazání ložisek kliky - z převodovky, takže gufera jsou uvnitř klikového prostoru a napravo i vně. klika se zaměnit nedá, byť vnější průměr setrváků by tam i vlezl..
Naposledy editováno 07.06.2016 21:57:13
pech. píše:
Sofía: halvěn, má tato 477 zcela jiný způsob mazání ložisek kliky - z převodovky, takže gufera jsou uvnitř klikového prostoru a napravo i vně. klika se zaměnit nedá, byť vnější průměr setrváků by tam i vlezl..
Však toto jsem psal i v tom svém předchozím příspěvku .
Jinak všeobecně souhlasím... dle mého názoru se do balení motoru 477 prostě 250ka válec nevleze tak jak tak (těch cca 200 asi jo...). Docela škoda, že tu s námi není ten, co to nabízí na netu... nebo se mýlím ?
Hycomat: 110-115 tacho to ukazovat bude ať dáš kolečko jakékoli, protože to měří od otáček hřídele převodovky a čísl0 110-115 na budíku odpovídá 4 + maximální otáčky motoru vždy, skutečná rychlost se pak podle sekundárního převodu liší - když dáš kolečko menší, ukazuje to více než skutečnost, když větší, tak méně... 110-115 tacho dělala i sériová 477, se standartním převodem 15-52 to ale reálně bylo tak bídně 110..
jinak MZ250 si s 200ccm upravenou čízou vytře prdel kdy si vzpomene... ona si totiž vytře prdel se vším ostatním co tu v její době bylo včetně j350, mz 250 jezdily velmi dobře..
1 reakcí na tento příspěvek ČZ 250/477??? Co si o tomto myslí odborná veřejnost?
Nutno uznat že rizumná doba pro konec výroby 477 a její náhradou mohl být tak rok cca 80, ne jí vzít, motor několika úpravami dokurvit a dělat to dalších deset let, pak tem motor dokurvit ještě více a připracvit o výkon natolik, že i kdy podvozek posledních čz180 je velmi dobrý, nikodo to nechtěl kvůli tomu že pro léta 70. byl celkem dobrý a uspokojivě výkonný obyčejný motor postupně pod tlakem hlukových norem a emisí změněn na svini lenivou....
Spotřeba 4-5l mi zázračná nepřijde... Nicméně jezdil jsem s tím svižně aby to odsejpalo, protože jízda stylem prd prd cililink se tomu motoru vůbec nelíbí, chce to prostě svoje otáčky, stejně jako 471, žádný stabilák z jawy .
Naposledy editováno 10.06.2016 17:21:30
pech. píše:
Spotřeba 4-5l mi zázračná nepřijde... Nicméně jezdil jsem s tím svižně aby to odsejpalo, protože jízda stylem prd prd cililink se tomu motoru vůbec nelíbí, chce to prostě svoje otáčky, stejně jako 471, žádný stabilák z jawy .
Tak nevím, ale co si vzpomínám tak přes 4 litry jsem se u čízy nikdy nedostal většinou se spotřeba držela okolo 3,5 litru, ale když docházel benzín, tak se dalo jet i za 3 litry na 100. S Mitem jezdí dcera za průměr 4,2 a ve dvou na 160 km trase poměrně ostré jízdy i kus dálnice (140 ve dvou jako nic a to není plnej) byl průměr 4,9.
Musím opět opakovat že mito je technologicky i parametrově zcela jiný svět, než 45 let stará obyčejná motorka, přestože ve své době byla velmi dobrá?
Naposledy editováno 30.12.2016 19:27:29
Já mám třeba rád dvoutakty, nicméně v dnešní době už mám stejně jen jednoho a jsou lidi co mne odsoudí za přechod z posilubky na velký čtyřtakt, stejně jako lidi, co mně odsoudí za to, proč jsem to neudělal dávno.... Udělal jsem to v době, kdy mi to začlo vycházet jako výhodné a taky to nikomu za každou cenu v úplně každém příspěvku necpu, jen v tématech o výběru mezi strojem českým a japonským zmiňuji, že jedním z důvodů byla i tristní kvalita dnešních ND v kombinaci s vyšším ročním nájezdem, daným denním provozem.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Prachovka krku řízení ČZ 175/477 | kpant | 2 | 10.3.2024 v 19:20 kokoška. |
CZ 175/477 nemá výkon ČZ 175/477, ČZ 175 | Dejvid55 | 3 | 2.2.2024 v 12:53 Kubeja |
Navaření držáku na kluzátk ČZ 175/477 | kpant | 1 | 30.1.2024 v 19:53 Drak1 |
Tryskání balotinou Praha a okolí ČZ 175/477 | kpant | 6 | 26.1.2024 v 18:17 assassin |
Prachovka kyvné vidlice ČZ 175/477 | kpant | 9 | 18.1.2024 v 13:06 milfordoj |