Téma: čep zadní kyvné vidlice na kývačce
28.5.2016 v 11:50
Dobrý den prosím vás o radu můj čep je značně poškozen a budu kupovat nový je lepší s ocelovými pouzdry a nebo z mosaznými pouzdry . a jak ho tam mám vložit zpátky ven jsem ho vyklepal a zpátky ho mám nalisovat pod lisem a nebo znáte nějaký lepší zpúsob ? popř. vaše zkušenosti díky
1 reakcí na tento příspěvek čep zadní kyvné vidlice na kývačce
No, tak základní strojařská poučka praví, že nejlepší materiál pro spoře mazané uložení s rázy je cínový bronz a čep cementovaná a kalená ocel...
Pokud bys chtěl vůle, nekde sem to tady už psal - dal bych tak 0,002 průměru čepu...
Pokud je tam neco jiného, tak je to oběť "racionalizačních opatření", která v minulosti dokázala snížit kvalitu výrobků tak, že mnohdy šla do háje celá továrna...
Pro Draka - opotřebení uložení bronz - ocel - víc se ošudlí čep z tvrdé, cementované a kalené oceli než bronzové pouzdro .
Takže se mnohdy při opravách postupuje tak, že se (zalisované) pozdro vystruží a použije se větší čep...
Pokud je vymačkaný bronz, je ložisko navržené špatně (málo tuhý čep, nečistoty etc.).
Pokud bys chtěl vůle, nekde sem to tady už psal - dal bych tak 0,002 průměru čepu...
Pokud je tam neco jiného, tak je to oběť "racionalizačních opatření", která v minulosti dokázala snížit kvalitu výrobků tak, že mnohdy šla do háje celá továrna...
Pro Draka - opotřebení uložení bronz - ocel - víc se ošudlí čep z tvrdé, cementované a kalené oceli než bronzové pouzdro .
Takže se mnohdy při opravách postupuje tak, že se (zalisované) pozdro vystruží a použije se větší čep...
Pokud je vymačkaný bronz, je ložisko navržené špatně (málo tuhý čep, nečistoty etc.).
Neměřil bych čep, ale díru ve futrech a spočítal si vůli oproti neopotřebenému průměru čepu.
Když to nemáš čím změřit, strč do teho futra neopotřebenů část čepu a zkus, jestli se ten vakl podstatně nezmenší...
Jestli jo, stačilo by udělat nový čep. Kdyby nebyl na povrchu tvrdý (zkusí se pilníkem, pokud se pilník smekne a nezabere, je čep tvrdý), tak je to jednoduché.
Pokud by byly vůle dost v háji, existuje fígl, jak stáhnout díru u futer - vylisujů se ven, zvenku pocínujů a zalisujů zpátky. A zkusíš to s tým čepem znova.
Když bys byl úspěšný až moc, tak se to pocínování dá taky zeslabit a nebo na to šmirglem čep doladit...
Vylisovávání futer se ale musí udělat přípravkem, abys je nezmršil. Kladivem a trnem tak spolehlivě učiníš.
Přípravek je velejednoduchý - na jednu stranu oka kývačky opřeš kus trubky, na konce tehoto vynálezu dáš podložky patřičných průměrů a šroubem pouzro vytáhneš.
Posléze zalisovat ta pouzra podobným způsobem, na to stačí svěrák a kus rovného plechu na podložení čelisti svěráku u pouzdra.
Jestli vůbec netušíš, co sem napsal, bude lepší, když se obrátíš na někoho věci znalého.
Když to nemáš čím změřit, strč do teho futra neopotřebenů část čepu a zkus, jestli se ten vakl podstatně nezmenší...
Jestli jo, stačilo by udělat nový čep. Kdyby nebyl na povrchu tvrdý (zkusí se pilníkem, pokud se pilník smekne a nezabere, je čep tvrdý), tak je to jednoduché.
Pokud by byly vůle dost v háji, existuje fígl, jak stáhnout díru u futer - vylisujů se ven, zvenku pocínujů a zalisujů zpátky. A zkusíš to s tým čepem znova.
Když bys byl úspěšný až moc, tak se to pocínování dá taky zeslabit a nebo na to šmirglem čep doladit...
Vylisovávání futer se ale musí udělat přípravkem, abys je nezmršil. Kladivem a trnem tak spolehlivě učiníš.
Přípravek je velejednoduchý - na jednu stranu oka kývačky opřeš kus trubky, na konce tehoto vynálezu dáš podložky patřičných průměrů a šroubem pouzro vytáhneš.
Posléze zalisovat ta pouzra podobným způsobem, na to stačí svěrák a kus rovného plechu na podložení čelisti svěráku u pouzdra.
Jestli vůbec netušíš, co sem napsal, bude lepší, když se obrátíš na někoho věci znalého.
tak jako v práci mám i micrometr na díry takže to pude . a výrábět čep a potom kalit to snad lepší koupit nový a na těch krajích stejně mosí být vúle na mazivo ne ? a ty pouzdra na neopotřebováném prúměru vůle skoro nejde poznat . a ten cín ten jako na stranu kde není čep ale kde je kyvka čili venek pouzdra ? a ještě něco jak se dávájí pouzdra zpátky do kyvky protože to pod lisem nepude napadlo mě že bych tam dal závitovou tyč pouzdra a jak bych šruboval pouzdra by se vrátil tam kde mají být ? šlo by to ?
Futra tam možeš zpátky natahnůt nejakým šroubem, to se taky dělá. Ale dávej bacha, aby šlo hned zkraju rovně.
Ty máš enom pidisvěrák? Stovka York by měl stačit. Nebo nejaký strojní. Tam je výhoda, že pokud jsou čela pouzdra a díry rovné (kolmé k podélné ose), při lisování to jde pěkně rovně.
Kdyžs zkontroloval díru a našels minimální opotřebení, tak dej enom nový čep a je to.
Zkus eště, esli je vůbec kalený.
Bych se ani nedivil, kdyby nebyl...a všecko bylo z nejaké hlazenky (zastudena tažená tyč s úchylkami h9 - třeba)...
Jo, pocínuje se venek futer, aby se při zalisování víc stahlo. Když je potřeba...
Já si myslím, že , aby to bylo jednoduché, vyráběli čepy kyvky neosazené, průměr byl stejný.
Aby to z rámu nevypadlo, bylo to uprostřed zajištěné šroubem jak klika do dveří...
Takže pokud je neopotřebovaná část čepu v poudře dobrá (zkusils to?), chce to jen nový čep...
Naposledy editováno 06.06.2016 11:25:35
Ty máš enom pidisvěrák? Stovka York by měl stačit. Nebo nejaký strojní. Tam je výhoda, že pokud jsou čela pouzdra a díry rovné (kolmé k podélné ose), při lisování to jde pěkně rovně.
Kdyžs zkontroloval díru a našels minimální opotřebení, tak dej enom nový čep a je to.
Zkus eště, esli je vůbec kalený.
Bych se ani nedivil, kdyby nebyl...a všecko bylo z nejaké hlazenky (zastudena tažená tyč s úchylkami h9 - třeba)...
Jo, pocínuje se venek futer, aby se při zalisování víc stahlo. Když je potřeba...
Já si myslím, že , aby to bylo jednoduché, vyráběli čepy kyvky neosazené, průměr byl stejný.
Aby to z rámu nevypadlo, bylo to uprostřed zajištěné šroubem jak klika do dveří...
Takže pokud je neopotřebovaná část čepu v poudře dobrá (zkusils to?), chce to jen nový čep...
Naposledy editováno 06.06.2016 11:25:35
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
v čepu kyvné vidlice není dírka pro... ČZ 175/450, Jawa 175/356, ČZ 250/455, Jawa 125/355 | Jirk_K | 1 | 14.8.2023 v 16:12 Krautkopf |
ČZ 250/455 Písmená vo "VIN" na ráme ČZ 250/455 | hruso25 | 2 | 3.2.2023 v 18:21 hruso25 |
ČZ 250/455 ČZ 250/455, ČZ 250 sport | Tomkertis | 2 | 19.4.2022 v 15:49 Dolin |
Jawa 250 ČZ 250/455 | Tomkertis | 4 | 25.3.2022 v 06:16 libor600 |
Uložení hlavní a předlohové hřídele... ČZ 250/455 | Skwanky | 9 | 19.2.2022 v 20:55 hagrid.hagrid |