globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan paolo_novy Přidat reklamu

Téma: čep zadní kyvné vidlice na kývačce
28.5.2016 v 11:50
Dobrý den prosím vás o radu můj čep je značně poškozen a budu kupovat nový je lepší s ocelovými pouzdry a nebo z mosaznými pouzdry . a jak ho tam mám vložit zpátky ven jsem ho vyklepal a zpátky ho mám nalisovat pod lisem a nebo znáte nějaký lepší zpúsob ? popř. vaše zkušenosti díky

čep zadní kyvné vidlice na kývačce

28.5.2016 v 13:33 | Nahoru | #1
nalisovat a bronzová futra

čep zadní kyvné vidlice na kývačce

28.5.2016 v 17:39 | Nahoru | #2
Zdravim. Já nedávno kejvacku renovovat. A na kyvku jsem koupil set čepu s bronzovymi pouzdry ,novymi podlozkami s gumovými o-kroužky.Proti úniku oleje z mazání od motoru.

čep zadní kyvné vidlice na kývačce

30.5.2016 v 21:09 | Nahoru | #3
Nechci kolegům oponovat ale pouzdra jedině ocelolitina(oni soudruzi věděli proč tam nedávat bronz)
Bronzová se rychleji vymačkají,mám to vyzkoušeno.

čep zadní kyvné vidlice na kývačce

1.6.2016 v 06:55 | Nahoru | #4
ok díky za názory a taky jsem jsi myslel že spíš ocel

1 reakcí na tento příspěvek čep zadní kyvné vidlice na kývačce

1.6.2016 v 09:59 | Nahoru | #5
No, tak základní strojařská poučka praví, že nejlepší materiál pro spoře mazané uložení s rázy je cínový bronz a čep cementovaná a kalená ocel...
Pokud bys chtěl vůle, nekde sem to tady už psal - dal bych tak 0,002 průměru čepu...
Pokud je tam neco jiného, tak je to oběť "racionalizačních opatření", která v minulosti dokázala snížit kvalitu výrobků tak, že mnohdy šla do háje celá továrna...
Pro Draka - opotřebení uložení bronz - ocel - víc se ošudlí čep z tvrdé, cementované a kalené oceli než bronzové pouzdro .
Takže se mnohdy při opravách postupuje tak, že se (zalisované) pozdro vystruží a použije se větší čep...
Pokud je vymačkaný bronz, je ložisko navržené špatně (málo tuhý čep, nečistoty etc.).

(reakce na) čep zadní kyvné vidlice na kývačce

3.6.2016 v 19:23 | Nahoru | #6
Zdenalbenal> Dobrý den a múžu použít starý čep i z pozdry když se mi po měření ukázalo že je tam otlačení na čepu 0.012 mm bude to mít vúli nebo to bude dělat neplechu ?

čep zadní kyvné vidlice na kývačce

3.6.2016 v 19:24 | Nahoru | #7





viz foto jde to trochu viďet i pohledově

čep zadní kyvné vidlice na kývačce

3.6.2016 v 20:08 | Nahoru | #8
Neměřil bych čep, ale díru ve futrech a spočítal si vůli oproti neopotřebenému průměru čepu.
Když to nemáš čím změřit, strč do teho futra neopotřebenů část čepu a zkus, jestli se ten vakl podstatně nezmenší...
Jestli jo, stačilo by udělat nový čep. Kdyby nebyl na povrchu tvrdý (zkusí se pilníkem, pokud se pilník smekne a nezabere, je čep tvrdý), tak je to jednoduché.
Pokud by byly vůle dost v háji, existuje fígl, jak stáhnout díru u futer - vylisujů se ven, zvenku pocínujů a zalisujů zpátky. A zkusíš to s tým čepem znova.
Když bys byl úspěšný až moc, tak se to pocínování dá taky zeslabit a nebo na to šmirglem čep doladit...
Vylisovávání futer se ale musí udělat přípravkem, abys je nezmršil. Kladivem a trnem tak spolehlivě učiníš.
Přípravek je velejednoduchý - na jednu stranu oka kývačky opřeš kus trubky, na konce tehoto vynálezu dáš podložky patřičných průměrů a šroubem pouzro vytáhneš.
Posléze zalisovat ta pouzra podobným způsobem, na to stačí svěrák a kus rovného plechu na podložení čelisti svěráku u pouzdra.
Jestli vůbec netušíš, co sem napsal, bude lepší, když se obrátíš na někoho věci znalého.

čep zadní kyvné vidlice na kývačce

4.6.2016 v 12:56 | Nahoru | #9
tak jako v práci mám i micrometr na díry takže to pude . a výrábět čep a potom kalit to snad lepší koupit nový a na těch krajích stejně mosí být vúle na mazivo ne ? a ty pouzdra na neopotřebováném prúměru vůle skoro nejde poznat . a ten cín ten jako na stranu kde není čep ale kde je kyvka čili venek pouzdra ? a ještě něco jak se dávájí pouzdra zpátky do kyvky protože to pod lisem nepude napadlo mě že bych tam dal závitovou tyč pouzdra a jak bych šruboval pouzdra by se vrátil tam kde mají být ? šlo by to ?

čep zadní kyvné vidlice na kývačce

4.6.2016 v 13:05 | Nahoru | #10
a nebo nevím jestli se mi to vleze do svěráku

čep zadní kyvné vidlice na kývačce

6.6.2016 v 11:21 | Nahoru | #11
Futra tam možeš zpátky natahnůt nejakým šroubem, to se taky dělá. Ale dávej bacha, aby šlo hned zkraju rovně.
Ty máš enom pidisvěrák? Stovka York by měl stačit. Nebo nejaký strojní. Tam je výhoda, že pokud jsou čela pouzdra a díry rovné (kolmé k podélné ose), při lisování to jde pěkně rovně.
Kdyžs zkontroloval díru a našels minimální opotřebení, tak dej enom nový čep a je to.
Zkus eště, esli je vůbec kalený.
Bych se ani nedivil, kdyby nebyl...a všecko bylo z nejaké hlazenky (zastudena tažená tyč s úchylkami h9 - třeba)...
Jo, pocínuje se venek futer, aby se při zalisování víc stahlo. Když je potřeba...
Já si myslím, že , aby to bylo jednoduché, vyráběli čepy kyvky neosazené, průměr byl stejný.
Aby to z rámu nevypadlo, bylo to uprostřed zajištěné šroubem jak klika do dveří...
Takže pokud je neopotřebovaná část čepu v poudře dobrá (zkusils to?), chce to jen nový čep...

Naposledy editováno 06.06.2016 11:25:35
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
v čepu kyvné vidlice není dírka pro... ČZ 175/450, Jawa 175/356, ČZ 250/455, Jawa 125/355 Jirk_K 1 14.8.2023 v 16:12 Krautkopf
ČZ 250/455 Písmená vo "VIN" na ráme ČZ 250/455 hruso25 2 3.2.2023 v 18:21 hruso25
ČZ 250/455 ČZ 250/455, ČZ 250 sport Tomkertis 2 19.4.2022 v 15:49 Dolin
Jawa 250 ČZ 250/455 Tomkertis 4 25.3.2022 v 06:16 libor600
Uložení hlavní a předlohové hřídele... ČZ 250/455 Skwanky 9 19.2.2022 v 20:55 hagrid.hagrid

TOPlist