bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Romet Ogar 125
25.5.2016 v 22:00
Jsem první rok v důchodu a chtěl bych koupit motorku, nejraději 125 na občasné vyjížďky do okolí. Nechci skůtra s variátorem. Chci vědět názor uživatelů ROMET OGAR 125. Jsem v rozhodování, zda koupit nebo ne. Poraďte mi prosím. Děkuji

1 reakcí na tento příspěvek Romet Ogar 125

25.5.2016 v 23:06 | Nahoru | #1
Lepší bude poohlédnout se po známých motorkách, jako YBR125, nebo CBF125 (YBR bude "Ogaru" bližší), do terénu XT125. Dnešní Romety jsou čínské motorky, ty samé se třeba pod zn. Yuki prodávají v ČR (co si který dovozce objedná, takové barvy a nápisy výrobce na motorku pleskne). Motor je kopií motoru Honda XR125. U těchto motorek je to vždy sázka do loterie - záleží na tom, v které konkrétní čínské fabrice byly vyrobené a jak konkrétnímu dovozci záleží na kvalitě (od toho se pochopitelně odvíjí cena) - některé docela ujdou, jiné jsou katastrofa. A kor Polákům se moc věřit nedá, to je známá věc, už se to nejednou řešilo.
Osobně bych toto neriskoval, když za stejnou, ba častokrát i nižší cenu, se dá sehnat ojetá Yamaha YBR125 (pokud jsou v merku i vyjížďky do lesa, na houby, k vodě atd., bude možná lepší XT125, je ale vyšší, ale má stejný motor, jako YBR - shodné díly), která přitom (pokud se tedy nesežene kus po nějakém praseti) bude mnohem spolehlivější a člověk s ní nestráví víc času na dílně, jak na cestách.

Edit: Pochopitelně není třeba koukat jen po typech od Yamahy, v úvahu přichází i třeba i Suzuki GN125 (vzhledově nejspíš právě podle té jen ten "ogar" okopírovaný), nebo Kawasaki Eliminator 125. To vše jsou osvědčené a spolehlivé typy, snadná dostupnost dílů a pokud není motorka zrasovaná nezodpovědným majitelem, jsou prakticky bezporuchové.

Naposledy editováno 25.05.2016 23:17:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Romet Ogar 125

27.5.2016 v 13:46 | Nahoru | #2
J.M.K.> Děkuji za Váš názor. A jestli se mohu zeptat. Kdybych byl trochu usedlejší důchodce a smířil bych se s tím, že půjdu do nějaké 50tky (nechci už dvoutakt ) , tak máte nějaký návrh ? Víte, už nemám na to jezdit na motorce po Evropě. Já si potřebuji zajet na nákupy tak v rádiusu 100 km. Proto bych šel i do toho. Ale přeci jen mít omezení na 45 km/h a řadit na "2" v každém kopečku se mi zdá zase dost málo. Možná přečipovaná 50tka na 72ccm by mi vyhovovala. Na druhou stranu mám pár nenáročných přátel, kteří si tu Čínu koupili a jezdí bez problémů. Těch peněz, které bych na to chtěl vyčlenit moc nemám .
Děkuji Vám.
Juhas 200

Romet Ogar 125

27.5.2016 v 14:15 | Nahoru | #3
S 50-tkou se budeš trápit, v každém případě 125ccm. Na tom už se dá rozumně někam dojet.

Romet Ogar 125

27.5.2016 v 18:09 | Nahoru | #4
určitě doporučuji 125 4takt, měl jsem na popojížďky Honda Innova, spotřeba okolo 2L/100 km (někdy i méně) a když jsem ji rozvášnil tak tou stovkou jela taky (vážím 90 kg), padesátka bude zdechlina, osobně bych šel také radši do jetého japonce než nové číny

(reakce na) Romet Ogar 125

27.5.2016 v 23:50 | Nahoru | #5
Juhas200> V těch padesátkách je dneska dost mizerný výběr, na popojíždění na nákupy je teoreticky jen Jawa" "Betka", která je prezentována jako "nástupce babetty", ale to je učiněná drzost - dobrý je tam jen motor (jelikož je to kopie motoru Honda Monkey), ale zbytek je katastrofa - elektrika se sype, praskají špajchny v kolech, brzdy jsou, jako když nejsou, a stupačky se ohnou, nebo ulomí už jen převrácením mopedu na bok, někdy praskne i rám - zkrátka vše je poddimenzované a měkké. Natož šrouby - zažitým pravidlem u čínských motorek je hned po koupi všechny šrouby povyměňovat - jelikož ty originální z fabriky jsou snad z plastelíny. Takže Betku v žádném případě nebrat, je to někdy doslova o život, na tom jezdit. Občas se tento paskvil objeví i pod značkou "Kentoya" a cokoli od této "značky" (je to jen privátní značka českého importéra) je taktéž aušus.
Jinak nejde o žádné "přečipování" (tj. změnu programu v řídicí jednotce, která navíc v těchto případech je jednoduchá a nijak programovatelná není), ale v případě "z 50 na 72ccm" se jedná o výměnu válce, hlavy a pístu za sestavu s větším vrtáním, což u čtyřtaktu sice pak nevyžaduje takové přísné sladění sání a výfuku, jako u dvoutaktu, ale výkon to nijak razantně nezvýší a navíc se zvýší zatížení ojnice a kliky, které pak budou mít o dost sníženou životnost.

Takže na padesátku, kor ve čtyřtaktu, bych se rozhodně vykašlal koukal po 125ccm čtyřtaktu. Mívají 12 - 15 koní a to už malou, lehkou motorku dovede slušně rozpohybovat. Pokud to bude víceméně jen "ježdění pro rohlíky", tak ohledně pohodlí mně přijde nejlepší GN125, ovšem pokud se bude jednat o trasy kolem 100km (tady už 50ccm opravdu nepřichází v úvahu), tak spíš bude lepší a pohodlnější Eliminator 125, nebo Honda CA125 Rebel. Ta má navíc dvouválcový motor, takže má hladší průběh. Čínská kopie Rebela se u nás prodává jako "Yuki Tine125" a je to rovněž dost riziko - záleží na ročníku, u starších praskala nádrž v místě kohoutu, trhaly se šrouby, držící motor a hlavně vlivem vibrací často praskala žárovka v předním světle a byla tam Ba20d 35/35W, která se častokrát dost těžko shání, a motor při rychlosti nad 80km/h tak vibruje do stupaček, že je to jako mít nohy na vibrační brusce.. Takže Rebela raději též originál od Hondy. Rebel je navíc opravdu pohodlný, lehký a snadno ovladatelný jak za jízdy, tak při manipulaci na místě. Navíc spotřeba kolem 2l/100km. Padesátka, u které bude motor neustále přetěžován, bude paradoxně žrát více. Ještě je možnost Yamaha XV125, je též malá, lehká a pohodlná, navíc vidlicový motor má lepší zátah od spodu a lepší projev. Pokud Vaši přátelé jsou s čínskými motorkami spokojeni, mají zřejmě štěstí na povedené kusy a mohou si gratulovat a bouchnout šampus. Ale já osobně bych jakoukoli čínskou motorku skutečně neriskoval. Jsem mj. též v důchodce, takže pochopitelně peněz není tolik, bych je mohl přehazovat vidlemi - natož sypat do oprav a vyrychtovávání nedodělků na čínské motorce.

2 reakcí na tento příspěvek Romet Ogar 125

30.5.2016 v 09:29 | Nahoru | #6
Tady se prostě stále zapomíná na motorky Monkey, Gorilla, Dax a jim podobné. Mám padinku Monkey a po postupných předělávkách mi to jezdí 130 km(hod. Pohodlná jízda je kolem stovky. A stále je to padinka. Nemám problém s nějakýma šroubkama. JMK tady píše, že kit 72 ccm nezvýší výkon. No neví asi o čem píše a nebo prostě jen rád píše o svých představách. Takto upravený motor máme u Gorilly a s mým mladým to upaluje devadesátkou, když to byla padinka, tak to jelo stěží 55 a do kopce to ztrácelo dech. Já vážím 110 kilo a jede to se mnou osmdesát a kopce na trojáka v poho, u padinky dvojka a musel jsem to přemlouvat. Podívej se na můj profil a nebo mrkni na stránky Monkey klub
Tyhle motorky jsou prostě kult. Jsou jednoduché, skladné a funkční.
A s JMK souhlasím v jednom, že ty mopedy typu Betka od Yuki nebo Kentoyi jsou na prdlačku, opravdu nejsou konstrukčně dobře řešený.

(reakce na) Romet Ogar 125

1.6.2016 v 11:38 | Nahoru | #7
Kovboy> Vím, o čem píšu... co potkávám, tak málokdo si s tím dá pořádnou práci, akorát dá big bore kit, ale už tomu pořádně neuzpůsobí lauf a sání, takže pak si logicky moc nepomůže. Nehledě na to, že motorka pak neodpovídá TP, což může někdy zavánět malérem. A "Betka" je každopádně čínská pomsta, tam je skutečně dobrý jen motor, celý zbytek je katastrofa. 1000x lepší by bylo naroubovat motor Monkey na Babettu - jenže pak to zase v ČR dostávat na papíry.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Romet Ogar 125

1.6.2016 v 12:49 | Nahoru | #8

Kovboy píše: Tady se prostě stále zapomíná na motorky Monkey, Gorilla, Dax a jim podobné. Mám padinku Monkey a po postupných předělávkách mi to jezdí 130 km(hod. Pohodlná jízda je kolem stovky. ............



Na ty motorky se nezapomíná, ty jsou zkrátka jen nevhodné.
Tazatel nebude evidentně člověk, který by strávil zbytek života v garáži vrážením peněz do ladění 50ccm a i když jsou dnešní důchodci čupr, nebude pro ně jízda s kolenama za ušima zrovna příjemná.

Osobně bych to taky viděl na nějakou lehce jetou 125 CBF, nebo YBR atp. 50ccm ve 4t je hrozná zdechlina.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Romet Ogar 125

1.6.2016 v 21:45 | Nahoru | #9
fidlimydli> a kolik jsi jich jezdil a kolik kilometrů jsi na Monkey najezdil, že píšeš o nevhodnosti a kolenech za ušima. Vždyť to není vůbec pravda. Já měřím 185 cm a kolena za ušima nemám. Sedí se mi pohodlně. A jaké stálé ladění. Koupí lifana 50 ccm už od výrobce nakitovaného na 70 ccm a jezdí se. To že ladíme a jsme fandové ladiči je jiná věc. Kdo nechce ladit, nemusí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Romet Ogar 125

1.6.2016 v 23:39 | Nahoru | #10
Kovboy> To, že jsi nadšenec do Monkey (a proti čemuž nic nemám), neznamená, že je to skvělá motorka a vhodná pro všechny. Nejen, že jsem na ní nejel, ale ještě jsem ji ani neviděl v provozu a tato rozšířenost evidentně svědčí o jejích skvělých vlastnostech a obrovské užitné hodnotě. 2kw výkonu, jednosic, malinká kola, krátký rozvor jsou opravdu skvělá volba pro člověka, který chce jezdit na výlety. Důvod proč jezdit na takové motorce je jen jeden: Protože to jde.
Zkus mi říct alespoň jednu výhodu oproti doporučované YBR 125.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Romet Ogar 125

2.6.2016 v 15:57 | Nahoru | #11
fidlimydli> ten jednosic není pravidlo. třeba DAX je pro dva.
No a kolik toho procestoval třeba Ivo Kaštan na Gorile (a malej zrovna není) i cesta Jardy Šímy (toho tedy beru spíš s rezervou) - obojí ukazuje, že to nebude vyslovená tragédie na cestování.

Ad rozšířenost - moje soukromá teorie je, že v ČR se kupujou 50 a 125cc hlavně z řidičákový nouze, tzn vybíraj to teenageři, který by image minimotorky neunesli.

(reakce na) Romet Ogar 125

2.6.2016 v 16:10 | Nahoru | #12
callowsick> Ano, procestoval, jenže ne z důvodu, že je to tak skvělá motorka, ale z důvodu, který jsem uváděl výše: Protože to jde a jsou do toho nadšenci. Ze stejných důvodů cestují lidi na fichtlech a kdejakých vercích.
Je potřeba nezaměňovat: Jde to a Je to vhodné.
Nicméně pořád nevím v čem tkví ta nesporná výhoda minimotorky díky které bych měl dát přednost 50ccm hříčce techniků před normální 125.

Ad rozšířenost: Podívej se, kolik známých výrobců to dělá. To asi o něčem svědčí.

Romet Ogar 125

2.6.2016 v 16:25 | Nahoru | #13
Monkey a tady ty motorky jsou pecka, mně třeba pořád leží v hlavě T-Rex Ne každý ale chce být středem pozornosti, když někam vyjede.
Pokud bych měl radit zakladately - podíval bych se po hondě innova/vawe - to jsou takový moderní fichtli, co prd žerou a celkem jedou..

Romet Ogar 125

9.6.2016 v 16:04 | Nahoru | #14
Pánové, já jsem chtěl slyšet fundovanou odpověď ZDA NĚKDO máte motorku OGAR 125 a jaké s ní máte zkušenosti. Místo toho se dozvídám jen vychvalování vašich vlastních motorek a pohany všeho, co je čínské aniž by někdo řekl konkrétně něco o této motorce. Po Moravě těch OGARÚ jezdí celá řada a prý jsou bezproblémové!! Samozřejmě když na to budu mít peníze, koupím si motorku za 250 tisíc, ale já nejsem ochoten tolik peněz za to dát. Ani jsem zatím neslyšel jediný seriozní názor na zmíněnou motorku na tomto fóru. Jestli by mi měl postačit názor "mně čína přes práh nesmí" Tak promiňte, to není názor ale póza, která mi nic neřeší.
Všem Vám ale přesto děkuji. Diskuzi jsem začal a taky končím s tím, že mi vlastně nic nepřinesla.
Ahoj
Juhas 200

Naposledy editováno 09.06.2016 16:11:54

Romet Ogar 125

9.6.2016 v 18:04 | Nahoru | #15
K čínským motorkám mohu napsat, že máme již 9 let minicrosku z nejmoto.cz a dodnes bez problémů perfektně jezdí, jediný problém je v tom, že často netěsní ventil plovákové komory a přepadem teče benzín a palivový kohoutek též netěsní. To jsou ale jediné závady za celých 9 let, kdy na ní jezdila dcera a dnes jezdí syn. Od začátku provozováno pouze na V-power a plně syntetický olej Jaso FD v poměru 1:40.

Romet Ogar 125

29.7.2016 v 22:23 | Nahoru | #16
Tak Vážení. Koupil jsem ROMET OGAR 125 úplně nový. Mám najeto 650 km a mám následující zkušenosti.
Na motorce mám všechny důležité šrouby a matky poznačené fixem, abych sledoval, co se povolí. Kromě řetězu, který se povoluje díky tomu, že je nový jsem zatím nezaznamenal nic. Asi v ujetých 100 km praskl třmen spojkové páčky. Asi výrobní vada. Ale bacha na to. Celá spojková páčka včetně třmenu, který to drží na řidítkách je z té tvarohové hliníkové slitiny. Takže, pokud se Vám podaří motorku položit na tuto stranu, počítejte s tím, že Vám zůstane v ruce jen spojkové lanko.
Motor mezi 4000 - 6500 otáčkami velmi silně vibruje a pak se uklidní. Podle vyjádření výrobce to klikou prý není. No uvidíme. Napínák řetězu je také z tvarohu, takže se ztrhl závit a budu objednávat náhradní. Vyměnil jsem olej a docela to prospělo. Motor je vlastně licenční Honda-Monkey a kromě vybrací zatím bez problémů.
Je zde prosím někdo, s kým bych si mohl vyměňovat zkušenosti s touto motorkou. ? Nemám servisák, nevím ani pořádně kde co je ani jak se to seřizuje, neznám ani vůle ventilů - NIC. Tak v tomto ohledu je ROMET jaksi trochu pozadu a nevím co tají.
Díky JUHAS

Romet Ogar 125

31.7.2017 v 16:42 | Nahoru | #17
Zdar, já mám ten romet ogar 125 už dva roky najel jsem 4000km a neměl jsem žádný větší problémy. Roztavená objímka ve světle a upadlej výfuk. Za tu cenu je to dobrá motorka, ale holt je to čínská kvalita s tím je třeba počítat.

1 reakcí na tento příspěvek Romet Ogar 125

11.8.2017 v 19:16 | Nahoru | #18
Tak to já mám zkušenosti daleko horší. Motorka od samého začátku hrozně vibruje. Takže se uklepalo vše, co bylo možné.Začalo to upadlou páčkou spojky ve třmenu řidítek (slitina) Zadní blatník odrazka uletěla, zbyla jen díra a roztřepený konec blatníku. Vodorovná vzpěra předních vidlic praskla a půlka ulítla. Vše, co je z plastu se rozsypalo pravý zadní blinkr vytrhl díru v blatníku a upadl, takže to je na nový blatník o síle plechu jako konzerva sardinek .Přední blatník praskl nad vzpěrou jak papír, brzdová lampa uvnitř praskla v plastu a visí na jednom šroubu. Chromový kryt výfuku má v kolenu dva návarky se závitem - jeden ulít, takže kryt tam nemám. Těsnění mezi hlavou a výfukem tam vůbec nebylo jen kov na kov. a to mohu sakra pokračovat !!! Mám motorku 1 rok a dva měsíce má najeto 2800 km motor se uklidnil až když jsem dal větší přední rozetu ze 14ti na 16 zubů. To je pořeba delší řetěz, takže nový řetěz od Jawy. S dovozcem žádná dobrá domluva, není dokumentace a v čecháh žádný servis.
No zkrátka ROMETE to je opravdu motorkový průser a já dnes lituji, že jsem do toho vůbec šel. A to jezdím jen kolem komína. S tímhle bych se na delší cestu neodvážil. Přesto, že je moto v záruce stále do toho sypu jen peníze. Romety zde v Čechách neberou protiúčtem ani motobazary (třeba Rakovník) Asi vědí dobře proč. Chtěl jsem si opravit svůj názor na vše polské. Ale bohužel se nestalo.
VYHOZENÉ PENÍZE . Servis 0, dokumentace 0, jednání 0.

Naposledy editováno 14.08.2017 22:13:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Romet Ogar 125

12.9.2017 v 21:00 | Nahoru | #19
Juhas200> U jakýho dealera jsi moto pořídil? Reklamace neprošly? Měla by být ještě rok v záruce.

(reakce na) Romet Ogar 125

19.9.2017 v 22:33 | Nahoru | #20
uniperun> Jo zdravím Vás. Já jsem moto koupil přes Jiřího Vymyslického z Brna. Oni si říkají VPS Steel s.r.o.. Na moje náklady moto přivezl. Nemají v čechách kromě Brna žádný smluvní servis. Takže já jsem v západních čechách. On mi napsal , ať mu motorku přistavím k rteklamaci na vlastní náklady do Brna. Mezírka 775/1. A já vím přesně jak by to dopadlo. Řekli by , že jsem si to zavinil sám, opravili by to a mně by poslali tučnou fakturu za práci 350 Kč/hod plus materiál. Musel bych jí uhradit a pak bych si mohl pro svojí motorku v záruce na vlastní náklady přijet. Nakonec to dopadlo tak, že jsem si ND objednal, oni poslali a já zaplatil poštovné. No a co udělám ? Vyměním si to sám, nebo za to zaplatím zde v servisu v Žatci. Vypečenej panáček pan Vymyslický. No nakonec jsem tomu povedenému motocyklu vychytal zdá se všechny "blechy" takže teď jezdí. Má najeto 3500 km a díky mé trpělivosti a znalostí jezdí slušně. Maximálka 90 km/h, víc to nejede (možná z kopce). Nákup 22.600,-
a jsem tam skoro za 30.000,- Za tuto cenu bych koupil Yamahu IBR 125 5 let starou s 20.000 km najetými ale v parádním stavu. No za blbost se platí, ale na právníky nemám. Ačkoli dám krk za to, že bych to vyhrál.

1 reakcí na tento příspěvek Romet Ogar 125

14.3.2018 v 21:58 | Nahoru | #21
Mám 1,5 roku Romet Ogar 202 50ccm, najeto 5000km. Jezdím s ním i na delší výlety 100-150km a většinou ve dvou. Romet mě zatím nikde na cestě nezklamal, ale musím říci, že kvalita motoru je dosti mizerná. Ze spodní části odkapává olej, ale zatím jsem nezjistil přesně odkud. Přestal fungovat elektrický startér který se sice točí, ale nepohne s motorem, takže musím startovat nožní pákou. Taktéž je nepříjemné vypadávání jedničky při delším stoupání. Jinak co se týče rámu, zatím drží, nic nepraská ani se neláme. Chtěl jsem si opravit startér, ale je potřeba stahovák statoru, který ovšem nemám.
Romet jsem koupil přes pana Pavla Ševčíka z Brna, (bývalý motocyklový závodník), tem mi ale odmítl provádět servis, protože jsem neabsolvoval u něj garanční prohlídky. Sliboval jak jsou Romety kvalitní, nakonec má ještě web 1.moto, ovšem pravda je poněkud jiná. Na konci loňského roku bohužel zemřel.
Jsem taktéž důchodce a nyní jsem odkázán jen na sebe protože servis na tyto motocykly všichni nedělají a v okolí jsou opravny dosti vzdálené, Brno-Třebíč.

Romet Ogar 125

15.3.2018 v 14:04 | Nahoru | #22
vypadá to že celý problém asi je nevyvážená klikovka a ta rozklepe všechno a je otázka jestli to mají všechny tyhle motorky anebo zrovna blbej kus

(reakce na) Romet Ogar 125

22.3.2018 v 21:38 | Nahoru | #23
Pete41> Obdivuji Vaší odvahu na 50ccm moto jezdit ve dvou. Nevím, kolik ve dvou vážíte. Já mám tedy 125 ccm a ještě jsem dával dopředu větší rozetu aby to trochu jelo ale ve dvou bych tak možná jel tak do krámu na nákup a ne 150 km. Co se týče těch startérů. Vzhledem k tomu, že je to startér a zároveň dynamo tak se točí furt.Je to nejvíce namáhaná součástka motocyklu a jelikož je z číny, tak to nic nevydrží. To si raději u pana Ševčíka objednejte rovnou nový. To vypadávání jedničky by svědčilo o abnormálním namáhání převodovky díky jízdě ve dvou. To chce také měnit olej tak max po 2000 km a zásadně CASTROL, protože olej převodovky je zároveň olej motoru.
Shrnuto dohromady Romet je kombinace čínského šmejdu a polského šlendriánu. Podívejte se v okolí, zda tam nemáte nějakého motocyklového mechanika všeuměla. Já takového mám v Žatci. To by byla diskuze na dlouho. Zdravím Vás.

Romet Ogar 125

23.3.2018 v 11:26 | Nahoru | #24
u Rometa 50 není kombinovanej startér s dynamem, ne? startér je zvlášť, přístupnej zvenku a alternátor je v oleji pod víkem motoru. a mezi samotným startérem a motorem je volnoběžka, takže se za běhu motoru netočí.

často poruchová součástka je startovací relé, který může mít opálený kontakty a nepouští dost proudu - zkusil bych zapnout zapalování a propojit kontakty relé kombinačkama, jestli to s motorem otočí.

Romet Ogar 125

24.3.2018 v 16:53 | Nahoru | #25
Zdravím. Vypadá to že Romety znáte. Já mám Romet Ogar 125. Nemám od toho žádnou dokumentaci, ačkoli jsem jí po prodejci několikrát požadoval. a moto jsem kupoval nové. Má to mít licenční motor "Honda Monkey" A tak se ptám, jestli víte jak je to se startérem u tohoto motoru ? A nakonec vůbec s tímto motorem. Občasné nedocvaknutí dvojky způsobuje zastavení motorky jako by se vyplo zapalování. To nevím proč. O počátečních trablech jsem psal v mých předchozích příspěvcích. Budu rád, když mi napíšete Děkuji.

Romet Ogar 125

24.3.2018 v 17:15 | Nahoru | #26
Ogar 125 s motorem "Monkey" je takový:


startér je uložený nad motorem, pod karburátorem (lesklý váleček)


stisk tlačítka pustí proud do startovacího relé


v relé se aktivuje elektromagnet, přitáhne kovovou kotvu, která propojí kontakty mezi silnoproudým vedením (tlustý dráty vedoucí k matkám na relé :) ) a tím jde šťáva přímo z baterky do startéru.
Startér je obyč elektromotor s uhlíkama a na konci výstupní hřídelky má vyfrézovaný zuby, který trvale zabírají do ozubenýho protikola na klikový hřídeli. Aby startérem netočil nastartovanej motor, je součástí tohohle kola na klikovce volnoběžka, která v jednom směru zabírá, v druhým volně prokluzuje.

vypínání motoru při řazení dvojky - bezpečnostní prvek proti jízdě s vyklopeným boční stojánkem je čidlo na stojánku, který reaguje na jeho polohu. KDyž dojde zároveň k vyklopení stojánku a zařazení jakýkoli jiný rychlosti, než je neutrál, přeruší se zapalování.

takže bych hledal problém ve spínači stojánku - zkusil mu odpojit konektor, nebo naopak propojit kontakty v konektoru (některý se spínaj, některý rozpínaj).

Romet Ogar 125

24.3.2018 v 18:38 | Nahoru | #27
Problém nedocvaklé dvojky si myslím, že bočním stojánkem není. S vyklopeným se to ani nenastartuje vůbec. Toto se mi stává při jízdě . Jednička -rozjede se. Ddojka, pokud se nedokopne správně tak to zdechne. Ale je možné že s tím koncákem něco bude . Možná zavadím patou s boční stojan. Ale na druhou stranu bych to už neměl nastartovat, což se nestává. Pravda nestává se mi to často. Ten koncák je tam pitomě umístěný může na něj voda i bláto. Pokud myslíte jinak, napište mi. Díky

Romet Ogar 125

3.11.2019 v 06:37 | Nahoru | #28
Panové,docela mne překvapuje jak tady kydate hnuj na Romet.Jestli ono to nebude tim mezikusem mezi stupackama a riditkama...trosku si hrabnete do svedomi..ono,jak se ke stroji chovas,tak on ti to vrati...a verte,ze nic neni neznicitelne a nesmrtelne..to jen tak na uvod.Jsem uz starej chlap pred duchodem co se zacinal spinit od ,,smiru,, odmalicka cca v 10-12letech sroubovali jsme mozne a nemozne konstrukce z toho co jsme kde sehnali,pulka jawa pulka ciza retezy z kombajnu blatniky z patniku..no nase rocniky to znaji..a celej zivot jsem se motal kolem motoru takze jsem si rekl na stary kolena ze si udelam radost a poprve v zivote si koupim novou motorku a jelikoz tech korun taky moc nemam,stejne jako kolega Juhas200 tak jsem hledal a guglil a nasel jsem Romet...puvodne jsem chtel nejakou babetu,nebo pincka jen tak kolem komina...ale proste nebyly takze Romet a jelikoz chtela jezdit i moje draha polovicka co ma ridicak jen na 50tku tak jsem sel do Romet router ws 50,nebudu rozebirat z ceho je to poskladany to tady kazdej vi,ale...zavolal jsem,objednal jsem,s valcem 73ccm a za tri dny prijeli cinani do Hrušovan.To bylo v březnu 2018.Obe dve motorky jsem pomalicku zajel dle sveho nejlepsiho vedomi a svedomi absolvoval garancky u VPS brno u pana Vymyslickeho,timto mu dekuji a zdravim,a zacali jsme ,,cundrovat,,po svete,napred kolem komina a pak i dal a dal az i nejdal..Slovensko,Madarsko,Polsko,Nemecko,Rakousko..proste kolem dokola.Dneska maji ,,Kamčak,, a Žofka,, najeto pres 10.000km a za celou tu dobu jsem opavoval toto..CDI modul zapalovani 1x 140Kč..svička zapalovaci 3x..vypalena kostra v objimce svetlometu-Romet dodal zadarmo cely svetlo..a jednou po natankovani 100 okt.v rakousku zasrana tryska jak to rozpustilo ty biosracky z naseho benzinu..toď VSECHO...za dohromady cca 20.000km..oleje a ventily delam co 1500-2000 km jak to vyjde,jinak bezna udrzba,dotazeni sroubu,dofouknuti kol,retezovka...Toto mne presvedcilo a jako ,,pracovni,,motorku jsem si koupil Romet ADV 125 fi..pracovni,protoze na ni jezdim do prace cca 70 km denne..krasny lehoucky enduro s kuframa a neskutecnym podvozkem...tvrdim si rict ze je kdyz ne lepsi,tak na stejne urovni jako mam na Transalpu 650...a to je nejaka legenda...no a tak tada ta 125 ma taky uz pres 10.000km a na tom jsem nedelal jeste vubec NIC..olej,benzin,dofoukat luft v pneumatikach...tak co? jakej je Romet?? hmm?? za mne za ty penize docela dost muziky...a ta spotreba no comment. K servisu u pana Vymyslickeho muzu napsat jen to ,že jak on,tak i jeho mechanici,zdravim Bořika a Lukina mne vždy vysli vstric a svoji praci odvedli jak nejlip dovedli.DEKUJI.
Zdravi Kurtak-dobrodruh
p.s.v roce 2020 planujeme Hel,Malbork a tam ten vršek Polska kdyby nekdo chtel na 50/73ccm s nama.....

Romet Ogar 125

3.11.2019 v 10:13 | Nahoru | #29
Lepší volbou je Romet K125. Měl jsem ho, a byl to neúnavný a bezporuchový stroj.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
cvaknuti Romet Division 125 Honzíínek 2 18.8.2020 v 20:58 Honzíínek
Prodej motocyklu [1, 2] Romet Division 125, Romet Zetka 125/120 motorkarek123 34 27.1.2019 v 17:54 Massakra
Vyndání baterie z motocyklu Romet Division 125 motorkarek123 22 11.11.2018 v 20:50 prackarr
Sklouznuti motorky a ram v pohode Romet Division 125 motorkarek123 8 24.3.2018 v 13:25 fatman
Výměna rámu a ostatních dílu - cena... Romet Division 125 motorkarek123 22 9.3.2018 v 14:42 motorkarek123


TOPlist