1 reakcí na tento příspěvek Tunelové "vidění"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tunelové "vidění"
To je všecko.
A je fuk, jestli jedeš na motorce a nebo v autě.
Autor článku pouze upozornil na tento fakt s tím, že mnoho lidí (a diskuze jest toho důkazem) si to ani neuvědomí...
Jeden můj známý, tulák na kole, říká, že rychlost pohybu bicyklu je pro člověka jaksi mezní v tom, že dokáže jakž takž vnímat okolí, kudyma jede.
Proto na tom kole jezdí.
Je to podané trochu s humorem, ale pravda to je, protože člověčí tělo holt není stavěné na takové podmínky a tak se s tím vyrovnává po svém.
Při normání jízdě mi k vykrytí místa kam newidím slouží zrcátka,nebo jednoduše pohnu hlavou.
Tak to bylo myšleno i v tom článku, jen autor to nějak zveličil ve stylu TV Hovna
Třeba při pomalé jízdě obtížným terénem (trial).
Určitě taky dobře znáte hospodské výkřiky při fotbale - ty vole, přihraj mu, je volný!
On ten hráč toho volného nemusí totiž vůbec vnímat, proto se nacvičují "standardní situace" a všelijaké signály...zatímco divák má o situaci (téměř) dokonalý přehled.
Ten hospodský teda určitě .
A snad úplně nejextrémější příklad co mě napadá je sportovní střelba...tam střelec vnímá pouze mířidla a cíl...a přitom se vůbec nehýbe...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tunelové "vidění"
Protože kdybych to nevěděl, možu narazit do zdi.
Akorát těch sedmikrásek, broučků a všelijaké havěti na louce uvidím míň, než kdybych šel pěšky.
Nicméně je dobré řídit se radou starého pana Veřmiřovského: "Chlapče, až uvidíš z rybníka a z bramborového pole bramboračku a z telegrafních sloupů plot, uber."
ale spíš časem začne člověk dělat vše automaticky a má dost času na vše i ve 300, v tom článku hledaj problémy tam kde nejsou.
Většina motorkářů nezaviní nehodu v maximálce.
Naposledy editováno 25.05.2016 15:16:24
A to na okruhu kdýž jsem tam byl poprvé. Drtil jsem rovinku kousek za hranicí tunelové slepoty ( 130km/h ), předemnou prázdná dráha, v tom jsem zahájil brzdný manévr do ostré zákruty. Najednou, jak jse mě následkem zpomalení rozšířil zorný úhel, bylo kolem mě několik kolegů.
A já vůl si dodnes myslel že mě předjížděli .
A takovýhle dementi a jim podobní nám budou říkat co a jak máme dělat, popř. psát zákony, no bezva
Jen ten clanek na idnesu je debilne popsany a vysvetleny.
Nejde o to ze clovek nevidi. Jde o to ze tunelove nevnima a nereaguje na okolni podnety. A FOV vnimani se snizuje s rychlosti. A je to jako s piloty stihacky. Novacci jdou do bezvedomi pri 5G a cviceni piloti zvladno i 10G. S motorkari je to podobne
Naposledy editováno 25.05.2016 19:08:02
Kdežto na moto je zpravidla člověk nalepené u budíku ve strnulé poloze,kde i přilba dost brání v periférce.Takže se spíš fixuje pohledem do jednoho bodu před sebou
Nevěřím nikomu kdo říká že má stejně širokej rozhled při vysoký rychlosti stejně jako při nízký, je to blbost. A jestli to fakt dělá, dost riskuje.
Je teda pravda, že vnímavost vůči tomuhle jevu je individuální, takže to působí na různé lidi různě intenzivně při různých rychlostech, nicméně se jedná o fyziologický mechanismus "obrany" mozku + se tam do jisté míry uplatňuje i nedokrevnost mozku, která při vyšších rychlostech vzniká
Fakt je ale ten, že informace z toho článku jsou fakt velmi zavádějící
Capt.Orr píše: Zajímavý je, že dle autora to tunelový vidění ohrožuje motorkáře nejvíce. Jestli ke zúžení vnímání přistoupíme jako k prokázanému s úměrou k rychlosti, tak při stejné rychlosti musí mít stejný tunelový vidění řidič auta i motorky. Takže to vidím jak součást palebné přípravy na nějaký zpíčený selektivní zpřísnění, zejména pro čerstvý držitele áček.
Ale dobrá zpráva nakonec: Při nájezdu 50001km se mi periferní vidění údajně zase zlepší.
No není ten Budský kretén?
Přesně
A co se týče toho filmu... tam to tunelové vidění nabíhalo pouze Smokeovi a Kidovi, protože byli něco jako "vyvolení", je to spíš dramatický efekt, než skutečnost. Smoke, král Kali a Kid... no spoiler.
Naposledy editováno 26.05.2016 19:49:16