globalmoto_duben_nolan





Téma: Po prvý krát okruh
19.5.2016 v 00:12
Zdravim, precital som vela tem a prispevkov ohladne tohto problemu a stale nemam jasno tak zakladam toto vlakno. Chystam sa prvy krat na velky okruh (Slovakiaring 11.6) tak hladam rady. Plan je nalozit motorku do dodavky a zajazdit 2-3x 30min.
Zaujimalo by ma co sosebou, veci ako benzin, kompresor s meracom tlaku su samozrejmost. Chcel by som pocut rady od skusenejsich jazdcov ktory jazdia okruhy a ludi ktory nieco podobne uz absolvovali. Su nejake veci ktore je dobre s motorkou urobit pred navstevou okruhu ? Odmontovanie zrkadiel je samozrejmost takisto ako prelepenie svetiel. Zaujimal by ma nazor na prelepenie tachometru. Cital som tu nazory, ze niekto ho prelepuje aby ho hlava nebrzdila, ze ide o x km/h rychlejsie v istom useku ako minulu jazdu a potom sa clovek vosc sustredi na jazdu samotnu, odozvu od motorky podvozku a preumatik. Aky je vas nazor na to ?

Dalej riesim otazku pneu. Na motorke mam obute dunlop sportmax D210, dot rok 2011 najazd 3.000km. Pneu pri ostrejsej jazde v kopcoch a zakrutach nejavia znamky neistoty, naklody po okraj pneu su pocitovo iste. Jazdim tlaky podla manualu predok 2.5 zadok 2.9 fukane za studena. Ako je to na okruhu s cestnymi pneu? Je lepsie upustit ten tlak o nejake desatiny alebo pri prvych jazdach je to jedno? Predpokladam, ze na okruhu sa tlak v pneu zvacsi a v zadu bude kludne 3.2 (po jazde premeram samozrejme) a to sa mi zda sialene vela. Aky je vas nazor ?

Dalsia otazka je taktiez ohladne pneu. Zanedlho budem kupovat nove pneu (sada predok+zadok) a rozmyslam nad dunlop sportsmart 2 a dunlop roadsmart 3. O roadsmartoch som nedavno cital v novom motohouse aka je to skvela a podarena guma, ze jej nerobia problemy sportove vykony a taktiez sa nestrati pri zaciatkoch na okruhu. Na ceste jazdim v kopcoch kde su ostrejsie zakruty teda skor technicke useky (pezinska baba). Avsak problem je, ze najblizsi kopec mam 70km od domu po rovinkach, cize by som chcel 2 zmesovu pneu ktora nebude mat po par jazdach v strede plosku ale taktiez ma podrzi v zakrutach a zvladne obcasne navstevy okruhu (3-5x za rok na 3-4x 30min)

. Je mi jasne ze sportsmart 2 bude na sportovu jazdu urcite vhodnejsia volba, avsak ci to vyuzijem a ci by na tento ucel nepostacili roadsmart 3. Samozrejme, ze gumam ako sportsmart 2 clovek viac veri. Budem rad za kazdy prispevok k teme, kazdu radu.

Naposledy editováno 19.05.2016 09:49:15

Po prvý krát okruh

Skvělá odpověď, děkuji! 19.5.2016 v 03:43 | Nahoru | #1
doporučuji ti dělat odstavce, tenhle nekonečný blok textu ke čtení zrovna neláká

1 reakcí na tento příspěvek Po prvý krát okruh

19.5.2016 v 06:39 | Nahoru | #2
Já bych to zas až tak neprožíval když sem byl s Z750 v Brně,tak jen sklopil zrcátka a trošku ufoukl pneu.
Na tacho čučet nemusíš,já si aspoň že začátku snažil držet rychlost,než sem si trať "nečetl" tak abych nevyletěl hned ven. Na rovinkách s tím nakedem nezrychlíš, postupně v zatáčkách jedině.
Ale byl sem tak strašně nesvůj bez vědomí co mám za sebou,tak sem si stejně jedno zrcátko otočil tak,abych za sebou případně někoho viděl a mohl mu vyklidit pole(přijde mě bezpečnější kouknout do zrcátka než se otáčet za sebe) na cílovce,tam sem s max top speed 231km/h byl nejpomalejší.

Po prvý krát okruh

19.5.2016 v 06:43 | Nahoru | #3
Po prvé na okruh Ti stačí motorka a měřič tlaku pneu a nářadí Když jsem byl poprvé zajezdit v Brně, dojel jsem na okruh, upustil gumy, odmontoval zrcátka a víc jsem nepotřeboval. Nevím jak na slováči, ale v Brně je na okruhu i benzinka, takže kanystr zbytečnej.

Po prvý krát okruh

19.5.2016 v 07:54 | Nahoru | #4
Rozhodně nikomu neuhýbej, to je největší pi..a. Uhneš jednomu a druhýmu tam můžeš vět, kterýho si neviděl. Drž si stopu a zbytečně nemanévruj, oni si tě objedou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po prvý krát okruh

19.5.2016 v 07:58 | Nahoru | #5
COMATIK> jj mrkneš do špíglu a už jsi v kačeru (vůbec, zalepit, odmontovat a basta). 231km/h v Brně na cílovce není špatná rychlost (pokud teda nemáš zpřeházený převody a nejedeš real 200)

Michi.RR: přesně tak víc netřeba. V Brku mají i u benzínky kompresor s měřákem.

edm_0185: pokud pojedeš jen 2-3x jízdy nepotřebuješ v podstatě nic. Když jedu na volný (jezdím 2x20min bo kolik teď je), přijedu s moto, trošku ufouknu, doberu plnou a jedu se plácat

Po prvý krát okruh

19.5.2016 v 09:31 | Nahoru | #6
Především zkontroluj celkový technický stav motorky. Gumy už jsou hodně staré, ač se ti v provozu zdají OK, na okruhu tomu může být jinak. Být tebou, vyměním. Malý tip: Dunlop Sportmax Qualifier (supersportovní guma) se teď doprodává, seženeš sadu pod 4000,- ... Dovolí ti hodně ... Jen je třeba předem zavolat a zeptat se na DOT aby nebylo nějak na hraně, já sehnal méně jak rok a půl staré a vím, že je letos dojedu.
Co se tlaku v pneu týče, s tím já osobně nijak neexperimentuji (ani nikdo z mých přátel se kterými na okruh jezdím), ráno za studena přeměřím na továrnou požadované tlaky a víc to neřeším.
A co k jízdě.... Je třeba tam jet vyrovnaný s tím, že je možnost, že domů půjdeš po svých , když s tím budeš smířený a nebudeš na to myslet před každou zatáčkou, pojede se ti skvěle a náramně si to užiješ

Naposledy editováno 19.05.2016 09:34:34

Po prvý krát okruh

19.5.2016 v 09:35 | Nahoru | #7
Hlavně si v tom všem připravování najdi dost času, aby sis ten okruh předem prohlédl a věděl, do čeho jdeš. Ušetříš si tak dost času, až tam poprvé vjedeš.
Koukni se na onboard záběry, zapamatuj zatáčky. Na místě si to pak upravíš podle vlastních potřeb.

Naposledy editováno 19.05.2016 09:41:06

(reakce na) Po prvý krát okruh

19.5.2016 v 09:49 | Nahoru | #8
..Roko..> samo že tachometrovejch,v sérii
Mě teda vyhovovalo vědět,že se mi lepí někdo na prdel a bude co nevidět předjíždět.A člověk s tím tak trochu počítá a když ti tam pak vlítne do ideální stopy na hulvata,taky se nemusíš do zatáčky vejít,nebo zbytečně uhrábnout po brzdách
Píšu vědět,ne uhýbat a kličkovat jak zajíc.
Když tě dojede střelec,vždycky si najde skulinku,páč to zná,jak se potkají dva plašani,může bejt pruser,což na volných sem měl snad pokaždé smolíka na někoho takovýho

2 reakcí na tento příspěvek Po prvý krát okruh

19.5.2016 v 11:16 | Nahoru | #9
Drzanie vlastnej stopy som uz pocul, predpokladam, ze toto sa dozviem na skoleni takisto mi to hovorili znami ktory na okruhu uz boli. K tym gumam. Ano dot 2011 je naozaj uz stare avsak guma nema znamky popraskania ani neni tvrda na dotyk celkovo sa zda byt este OK. Na dodavke preto, lebo ak to tam nahodou polozim tak ju amm ako odviezt domov Myslite ze pneu na okruh prezut za nove ?
dik za tie odstavce upravene :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po prvý krát okruh

19.5.2016 v 11:42 | Nahoru | #10
edm_0185> To že guma není popraskaná nebo se ti zdá po stlačení rukou Ok, neznamená že Ok je. Gumy starší dvou let by se neměli prodávat, jen tak někdo si to z prstu nevycucal, má to své odůvodnění, guma ztrácí své kvality, přilnavost apod. Ty máš gumy staré 5 let, na okruhu guma dosahuje daleko větších teplot jak za běžného provozu, pere se s větší rychlostí ve větším náklonu. Pokud si chceš nechat moto otryskat v kačírku tak joo, nechej staré gumy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po prvý krát okruh

19.5.2016 v 11:49 | Nahoru | #11
Kaštanisko> dik za odpoved kde si kupoval/objednaval tie dunlopky ?

Po prvý krát okruh

19.5.2016 v 11:58 | Nahoru | #12
Comatik : 6ky SS tlačej kolem 240, mě blejd lehce přes 250 a s VTR se modlím +220 takže 230 na Zedovi je slušný skóre

edm: dostal jsem se neplánovaně na okruh po koupi VTR s 5let starýma Roadattackama a NIKDY v životě jsem se víc nebál, jako tehdy Ale byl to jen blok v hlavě, právě proto, že jsem se soustředil na to to, že mám starý šlupky, 4-5tý kolo už jsem jel na klid a sucho v trenkách a taky proto, že vždy, když jsem tam jel předtím s Blejdem, vždy jsem měl zrovna nově přezuto

Po prvý krát okruh

19.5.2016 v 12:15 | Nahoru | #13
Já bych to zas až tak neprožíval když sem byl s Z750 v Brně,tak jen sklopil zrcátka a trošku ufoukl pneu.
Na tacho čučet nemusíš,já si aspoň že začátku snažil držet rychlost,než sem si trať "nečetl" tak abych nevyletěl hned ven. Na rovinkách s tím nakedem nezrychlíš, postupně v zatáčkách jedině. togel sgp

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po prvý krát okruh

19.5.2016 v 12:30 | Nahoru | #14

edm_0185 píše: Kaštanisko> dik za odpoved kde si kupoval/objednaval tie dunlopky ?



Zde...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po prvý krát okruh

19.5.2016 v 14:24 | Nahoru | #15
edm_0185> Bridgestone BT003 - DOT 2011...hodně málo jetá a krásná guma...Most loni...krásná levá za Matadorem...žádný tahání za plyn...



NE, fakt se starou gumou na okruh nelez, i když je pěkná...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po prvý krát okruh

19.5.2016 v 14:37 | Nahoru | #16
WolfGSX-R> ale jako ustál si to pěkně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po prvý krát okruh

19.5.2016 v 14:58 | Nahoru | #17
WolfGSX-R> no asi by som letel k zemi

pani presvedcili ste ma, radsej ten okruh odlozim kym nebudu nove gumy
je este nieco, co je dobre urobit s motorkou pred okruhom? uvitam kazdu radu

(reakce na) Po prvý krát okruh

19.5.2016 v 16:14 | Nahoru | #18
edm_0185> zalepit tacho...a ideální jsou nahříváky, pak nemusíš první dvě kola kroužit než zahřeješ gumy...

Jinak to je potom vývoj podle toho jak často budeš na drom jezdit...dodávka, stan, stůl, židle, gril, naložený maso, pití, matrace na spaní, přenosná lednička a tak dál a dál...

(reakce na) Po prvý krát okruh

19.5.2016 v 16:15 | Nahoru | #19
Thunder> díky...ale pak jsem v depu vyklepával kaštánky...

1 reakcí na tento příspěvek Po prvý krát okruh

19.5.2016 v 18:21 | Nahoru | #20
Nevim cemu pomuze zalepit tacho, ale urcite je dobry zkratit plyn abys nemusel prehmatavat kdyz das plnej a taky je dobry zvysit stupacky abys neskrtal.

Nahrivaky se taky urcite hodej - nemusis zahrivat gumy v prvnim kole. Ono se to zda jak nic, ale v souctu to mas pak za celej den treba 5-6 kol, ktery jsi jel zbytecne pomalu.

Nevim jestli to jde na Z750 nebo co to mas, ale je dobry prehodit razeni tak, abys kopal vyssi rychlosti dolu - da se pak radit v zatacce a krasne se tam kopou vyssi kvalty bez spojky. Jen zatlacis, uberes plyn, zapadne kvalt a hned zas pridas (s normalnim razeni to samozrejme jde taky).

(reakce na) Po prvý krát okruh

20.5.2016 v 08:10 | Nahoru | #21
Franta.> zalepení tacho je samozřejmě indivindi věc...mě to prostě vadilo, že mě pořád svádělo se na tu rychlost koukat...tak jsem to zalepil a je mi líp... , teda ne že bych tím zrychlil...

A zkracovat plyn jsem nemusel, full gaaaaz moc často na tý mojí jebce nedávám...

Po prvý krát okruh

20.5.2016 v 11:57 | Nahoru | #22
Jestli můžu přidat svůj názor tak nespoléhej na měřák tlaku z pumpy nebo že ho bude mít soused či kamarád. Pokud nemáš pořiď si svůj kterej ani nebudeš vyndávat z bedny s nářadím při tvejch cestách na okruh a sice nebudeš vědět jestli je hodnota na něm kalibrově správná, ale budeš vědět že tvejch odzkoušenejch například 2,3 ti sedí a nebudeš muset spoléhat na to, že někomu to měří zcela stejně. Divil by ses, ale když sesbíráš měřáky po celém depu tak se často zejména ty za "lidovou cenu" rozcházejí. Samozřejmě že při prvním ježdění přesnou hodnotu nepoznáš, ale myslím si, že stejně jako jiní pokud přičichneš k jízdě na dromu, budeš se stále častěi vracet Jinak jak píše Wolf. Nahříváky jsou velice dobrej pomocník a pokud máš možnost si je od někoho alespoň pujčit tak neváhej. To samozřejmě poté vyžaduje potřebu mít k tomu i stojany. Pokud je nebudeš mít k dispozici musíš zezačátku treninku určitě opatrněji, lidí kteří to zahodili na studenou gumu je mrak. Stačí když se před Tebe dostane potenciální konkurent (díky kterýmu se chceš posunout dále). V tomto případě, že gumy nahříváš, tak se tlak měří na nahřátejch gumách až se ustálí. Jak se mají gumy foukat ti jistě někdo poradí. Každou radu vždy ber ale s rezervou, protože deset hlav, deset názorů.
Bez čeho ani na okruh nejezdi je tzv. "amerika", neboli stříbrná(někdy i černá) páska s tkaninou. Její využití nejen při motorsportu je neuvěřitelné Samozřejmě se nauč základní vlajky žlutá, zelená, modrá, červená a další. S tím tě ale snad agentura coby nováčka seznámí na rozpravě. Nepočítám že by si na okruh jel nedostatečně vybaven co se oblečení týče, ale pro jistotu nezapomeň na páteřák do kombinezy.

(reakce na) Po prvý krát okruh

20.5.2016 v 13:19 | Nahoru | #23

Kaštanisko píše: Zde...


hodně slušný ceny u některých pneu :) Dík za tip

Po prvý krát okruh

20.5.2016 v 17:35 | Nahoru | #24
Ahoj edm napis na motoride alebo mne ss je tam tema na skring ja som bol prvy krat pred cca 2 tyzdnami a bolo paradne v zakladnom skoleni ti vysvetlia zakladne veci, vlajky, celu trat kde si davat pozor a ide sa... treba si dat pozor na technicky stav moto ochranu seba a ostatnych + zdravy rozum a potom si to len uzijes :)

Po prvý krát okruh

20.5.2016 v 17:45 | Nahoru | #25
tak nahrievaky mat nebudem, neviem od koho by som ich pozical a vlastne urcite v najblizsej dobe neplanujem. merac tlaku v gumach mam profesoonalny, pouzivam ho uz dlhsiu dobu + mensi kompresor. Ako som pisal idem na dodavke tzn. neni proboem zobrat vybavu a vsetko v klude a pohodlii. S 2 kolami na zahriatie pneu ratam samozrejme. Nejdem ta pretekat chcem to vyskusat ocom to vlastne je, pretoze ma celkovo bavi jazdit jednu tu istu trasu (kopec) stale dokola a zlepsovat sa a co je lepsie miesto ako okruh? :) Americka paska je samozrejmost, uz jednu mam doma. chcem byt co najviac pripraveny na mecakane komplikacie, problemy ktore difam ze nenastanu samozrejme. Takze dakujem za vsetky rady co su tu popisane :) Som rad za kazdy jeden prispevok k teme Pani presvedcili ste ma s timi gumami. Co najskor ked mi to penazenka dovoli kupujem novu sadu. Bol som sa previezt po okoli a za hodinu 2x mi zadok necakane ustrelil v zakrute, ziadna palba mierny plyn na vyjazde... Na okruhu to snimi riskovat nebudem urcite

Po prvý krát okruh

25.5.2016 v 23:23 | Nahoru | #26
S gumami si sa dobre rozhodol to je to co ta spaja zo zemou cize no-1 a ked pojdes pojazdit ozvy sa ked budem alebo budeme moct pojdeme spolocne

Po prvý krát okruh

4.12.2020 v 20:31 | Nahoru | #27
you have a good plan
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist