globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: V-Strom DL 650 sporadická strata výkonu
Mám V-Strom DL 650 r.v. 2007 (2sviečky na valec). Má najazdené 48tis. (zdravých) a začala mať taký vírus, že sporadicky raz za 200, 350, alebo 80 km stratí na pár sekúnd výkon a dusí motor. Vždy sa to stalo po ubratí plynu preradení a opätovnom pridaní plynu. Motor namiesto toho aby šiel do výkonu - zvädol a niekoľko sekúnd (3-6) sa resuscitoval.... samozrejme bez výkonu... dalo sa len zatlačiť spojku a snažiť sa ho rozdýchať plynom, pričom otáčky nepresiahli sotva 2500 tisíc km. Po resuscitácii či hľadaní seba samého motor ožil a šlapal zas ako by sa nič nestalo. Bol som s tým vo vrábloch v Styxe. Diagnostika neukázala nič, ale údajne je predpísaný servisný interval na výmenu palivovej hadičky medzi nádržou a čerpadlom na 4 roky - a že by to mohlo byť ono.... tak som ju dal za slabých 63 € vymeniť - s nádejou že bude kľud. O 210 km neskôr sa vírus ozval znova a na kruháči ma pri dvojke opäť dostala moja mašina do rozpakov.... vie mi niekto ROZUMNE poradiť kto mal podobnú skúsenosť s inak pomerne bezproblémovou motorkou - nemôžem jej nič vytknúť - sedí mi po každej stránke - len toto ma fakt dostáva do neistoty čo s tým....
Předchozí
1 2
Následující

V-Strom DL 650 sporadická strata výkonu

13.5.2016 v 08:46 | Nahoru | #1
Často odchází čínský snímač polohy klapky
Možná mrknout do nádrže zda není zanesené čerpadlo nějakým bordelem.

V-Strom DL 650 sporadická strata výkonu

13.5.2016 v 09:59 | Nahoru | #2
je to sporadická porucha.... bordel v nádrži nie je - čistá ako detská ritka po kúpaní.... :)

1 reakcí na tento příspěvek V-Strom DL 650 sporadická strata výkonu

13.5.2016 v 10:46 | Nahoru | #3
Mel jsem naprosto to stejne :) vymenen stp senzor polohy klapek a zatim je klid (asi 7000km) tak doufam ze to vydrzi :)

Naposledy editováno 13.05.2016 10:47:15

1 reakcí na tento příspěvek V-Strom DL 650 sporadická strata výkonu

13.5.2016 v 12:12 | Nahoru | #4
hadicka za 63 Euro? to je pozlatena?

(reakce na) V-Strom DL 650 sporadická strata výkonu

13.5.2016 v 12:35 | Nahoru | #5
Komorerth> 25 bola práca :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V-Strom DL 650 sporadická strata výkonu

13.5.2016 v 13:13 | Nahoru | #6
zabar> bolo to také sporadické ako som písal a prejavilo sa to len keď si stiahol plyn na nulu a znova pridal ?

V-Strom DL 650 sporadická strata výkonu

13.5.2016 v 15:22 | Nahoru | #7
Mal som podobný problém na malom strome K7 s tým rozdielom, že mne aj zdochýnal motor na voľnobehu po vyradení na križovatkách a tiež motor po ubratí plynu vynechával ako tebe. Mne pomohlo nastavenie TPS senzoru. Ja som mal čiarku pred COO na spodku nie v strede. Po nastavení na stred a aby pri cca 1800 otáčok skočila hore problém zmizol. Skús to nastaviť a nezabudni po nastavení odpojiť baterku na viac ako hodinu aby sa RJ resetovala a následne načítala nové nastavenie TPS SENZORU.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V-Strom DL 650 sporadická strata výkonu

13.5.2016 v 20:09 | Nahoru | #8

McQueen píše: zabar> bolo to také sporadické ako som písal a prejavilo sa to len keď si stiahol plyn na nulu a znova pridal ?

Ano presne tak jako pises, vetsinou pri podrazovani, dojezdy na krizovatku apod... A kdyz jsem moto zdechnul a nastartoval tak bylo po problemu na par km. Parkrat me to vypeklo ze jsem predjel na semaforech kolonu a pak se nemohl rozjet

sosraider píše: Skús to nastaviť a nezabudni po nastavení odpojiť baterku na viac ako hodinu aby sa RJ resetovala a následne načítala nové nastavenie TPS SENZORU.

A to se musi? (bez ironie)

edit: Je o tom myslim diskuze na vstromklub tak muzes pohledat. A delal mi to MATES od ml. Boelslavi - na nej kontakt urcite taky najdes na foru a myslim ze kdyz se ho zeptas tak urcite rad poradi

Naposledy editováno 13.05.2016 20:14:25

(reakce na) V-Strom DL 650 sporadická strata výkonu

Skvělá odpověď, děkuji! 13.5.2016 v 21:42 | Nahoru | #9
zabar> Neviem ci sa musi ale ked som tps nastavil a som neodpojil baterku tak moto neslo. Potom som sa docital na vstromklub.cz ze treba resetovat riadiacu jednotku s tym ze sa odpoji bateria na viac ako hodinu a potom si ona nacita nove nastavenie. Na vstromklube sa to riesilo. Teraz motor ide po nastaveni ako kvet nezdochyna drzi volnobeh nevynechava. Ospravedlnujem sa za pravopis ale pisem z mobilu.

1 reakcí na tento příspěvek V-Strom DL 650 sporadická strata výkonu

Skvělá odpověď, děkuji! 14.5.2016 v 06:47 | Nahoru | #10
Zabudol som dodať, že ja som TPS senzor pred nastavením stiahol z osky a som ho vystriekal kontaktolom. Myslím si, že samotné nastavenie senzoru nemá taký vplyv na chod motoru, minulú sezónu som celú odjazdil 13 tk s čiarkou pred COO na spodku, neriešil som to, motorka fungovala dobre aj tak, ale teraz sa už nedalo poriadne jazdiť tak to blblo.Mne už asi tiež senzor dožíva a či mu pomohlo to, že som ho nastriekal, alebo mu pomohlo nastavenie to neviem. Každopádne problém zmizol.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V-Strom DL 650 sporadická strata výkonu

16.5.2016 v 10:13 | Nahoru | #11
sosraider> ešte otázka ten senzor TPS je jeden alebo dva ks?

V-Strom DL 650 sporadická strata výkonu

16.5.2016 v 15:48 | Nahoru | #12
1

(reakce na) V-Strom DL 650 sporadická strata výkonu

17.5.2016 v 00:45 | Nahoru | #13
McQueen> Od modelu 2007 sú už dva senzory, ale nastavuje sa len ten zadný / spodný / . Potrebuješ bezpečnostný torx bit 25 a nádrž stačí pridvihnúť vzadu, nemusí sa odmontovať. Nastavuje sa na zohriatom motore. Potom daj vedieť ako si dopadol.

V-Strom DL 650 sporadická strata výkonu

12.8.2016 v 08:54 | Nahoru | #14
Kua chlapi.... tak som sa po dlhšej dobe rozhodol objednať TPS 86 € hoci každý servisák vraví že je vporiadku... budem ho mať do 8 dní vraj... motorka si robí čo chce - už sme skúsili navzájom prehodiť TPS-ká - keďže sú dva - tak po prehodení nejde vôbec.... ale robí to ešte jednu zvláštnu vec - po zapnutí zapaľovania - nacvrká pumpa benzín a je ticho - čo by bolo vporiadku ale keď sa pohne s plynom - asi 15 st. zacvrliká el.klapka či prívera či ako sa to volá a keď sa ide ďalej s plynom tak po ešte väčšom otvorení to urobí zas a celkovo do konca dráhy plynu asi 4x otázka je : je to normálne? a to isté robí keď sa pohýbe zväzkom káblikov pri TPS.... a CHECK kontrolka zaryto mlčí....

V-Strom DL 650 sporadická strata výkonu

12.8.2016 v 09:57 | Nahoru | #15
Moja otázka je či je normálne že nejaké servo niečo ovláda keď motor nebeží a je zapnuté zapaľovanie a len sa hýbe s plynom.... na iných Suzuki sme to nezistili (GSR, Intruder striekačka). stromček je verzia s katalyzátorom...

V-Strom DL 650 sporadická strata výkonu

12.8.2016 v 20:24 | Nahoru | #16
Mně dělá (nebo dělal) V Strom přesně to samý už přes dva roky. Rok 06 taky čtyř svíčkový. Na jaře nechán měsíc v servisu, diagnostika nic, kontrola instalace nic. Dělalo to dál. Před měsícem jsem se tedy rozjel k Matesovi (odborník na V Stromy v Luštěnicích z V Strom fora) , nalezeny a opraveny dva zoxidované kontakty ve svazku za chladičem. Dále se mu nelíbil zvuk na vstřikovací jednotce (asi servo nějaké) tak výměna za repasované. Zatím najeto 1600 km a bez závady. Ale je to ještě brzo říct že to bylo ono. Někdy 2 krát za 5 km, jindy za 500 a na jaře dokonce 2500 po prvním servisu. (asi tam s něčím nevědomky pohnuli co to způsobovalo). Kdyby jste to s určitostí našli dej vědět. Nejsme sami s touto závadou, vím už o 3 či 4 lidech.

Naposledy editováno 12.08.2016 20:26:32

V-Strom DL 650 sporadická strata výkonu

14.8.2016 v 08:16 | Nahoru | #17
Tak v piatok vecer sme vymenili TPS za novy kus a motorka je ako vymenena... Ziadne sklbanie pocas jazdy. Kultivovane reakcie na zmenu polohy plynu... Ale pozriem aj tip na zoxidovane konektory za chladicom vo zvazku, len by pomohol ak sa da blizssi popis... Zatial nabehanych cca 300km - to som maval cca 30x vypadok vykonu. Budem informovat dalej...

V-Strom DL 650 sporadická strata výkonu

15.8.2016 v 09:39 | Nahoru | #18
No tak predčasná radosť hoci je TPS nové.
Včera 14.8. som bol na otočku v Limbachu cca 170 km - tam pohodička 130-150 km/h... Nazad pred Sereďou jemné šklbnutie pri pohodovej rýchlosti 100 km/h mimo diaľnice.. žeby benzín natankovaný pri Limbachu v Slovnaft CS čo prerábali zapochodu?... v Nitre výpadky šklbanie motora.... ale brutal. potom zastávka na pumpe a smer Topoľčany ale pri Novákoch sa to už nedalo jazdiť.... smer Prievidza... o chvíľu svieti prvý krát CHECK a FI !!!! no konečne... snáď pomôže napichnutie na diagnostiku pohnúť sa ďalej.... ostáva asi 50 km domov..... búrka za chrbtom no a motorka ide akoby na 1/4 valca.... prehupnúť sa cez Handlovský kopec....prehupol... Skrátim to: kontrolka svietila viacmenej trvalo a to som za jazdy vypínal zapaľovanie a štartoval vo chvíľach keď už len šklbal a neakceleroval... domov som došiel potme ale suchý. Nasleduje hľadanie príčiny. Budem informovať, ale tiež mi to prichodí ako nejaký "zvláštny spoj" ktorý sa najmenej ozýval na 6.kvalte - v podstate to bol jediný rýchlostný stupeň na ktorom motorka nestrácala rýchlosť keď svietil CHECK

1 reakcí na tento příspěvek V-Strom DL 650 sporadická strata výkonu

15.8.2016 v 23:43 | Nahoru | #19
Tohle co popisuješ se mi nestalo. Nikdy se nerozsvítila žádná kontrolka ani F1. To co popisuješ v prvním příspěvku ale sedí přesně. Takže čidlo TPC byla asi slepá cesta. Co vím z diskuse tak za chladičem by měl být větší svazek vodičů (asi hlavní k přístrojové desce) přes konektor. Nevím přesně které Mates našel. Pošlu ti do SZ na Matese kontakt a zkus mu zavolat. Takhle to bude jak tichá pošta. Držím palce.

(reakce na) V-Strom DL 650 sporadická strata výkonu

16.8.2016 v 14:07 | Nahoru | #20
Jarda40>
Dnes vypísala riadiaca jednotka chyby C14. teda TPS.... nechal jednotku čo načítava senzory v motorke a šiel som sa previezť .... všetko šlo ako hodinkyu a po 5 km zase FI preblikuje a CHECK svieti.... diagnostika že chyba predného aj zadného TPS.... skúsili sme vymeniť vrchný TPS za ten čo sme predtým vymontovali z V-Stroma (hoci mal dobré hodnoty a zamenili za novokúpeny), potom to nastavil zmazal chyby a že to už nebude robiť.... spravil o 4 km znova.... FI C14 - čo je ani nie 5 dní starý TPS !!!! logicky mi z toho vyplýva problém napäťovej cesty - majú ju spoločnú predný i zadný TPS lebo dve veci sa naraz v tom istom čase nezvyknú pokaziť zvlášť ak je jedna čisto nová. Kamoš mi ešte ukázal čo mu to robilo keď pokýval konektorom na TPS - ešte nie novom - a sice len sa ho dotkol a začal cvrlikot príver ovládaných servami.... pri zapnutom zapaľovaníé - všetko mi ukazuje na konektor nastavovacieho TPS-ka už ani neviem čí to je ale ten zadný..... tak to idem rozobrať odpojiť a budem kývať drôtikmi až kým to nezačne robiť alebo kým ho nezlomím..... ;) počul som dnes už 3 story o konektoroch do kt. ide káblik ale vodivá dráha nieje..... :) musím to rozlúsknuť - a to je už objednaný druhý TPS senzor.... z Prahy.... ďaľších 86 € ale už to seriem.... bude do rezervy alebo ho predám.

1 reakcí na tento příspěvek V-Strom DL 650 sporadická strata výkonu

16.8.2016 v 15:25 | Nahoru | #21
Rozpoj konektor, profoukni ho tlakovzduchem a podle konstrukce zkus nějakým vhodným nástrojem (jehla, tenký šroubovák) napružit kontakty v samici. Kdyby byl nějak zaoxidovaný, očisti to mechanicky a ošetři to vhodným přípravkem na kontakty (něco jako Kontox, je toho dneska k dispozici mraky). Na 95% bude závada v konektoru, zbytek může být někde ulomený drát v izolaci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V-Strom DL 650 sporadická strata výkonu

16.8.2016 v 17:14 | Nahoru | #22
ynzha>
Presne touto cestou idem hladať chybu.
konektor - kontakty v samici napružiť - ak to pojde a ak nie, tak v samcovi pootočiť o 15 stupňov ´/- trolejbus - nebudem merať uhlomerom - ide o to, že vznikne skrutkovicový kontakt (asi som vymyslel nový názov kontaktu :) ) ktorý istotne nebude mať voči samici vlažný vzťah ale zahryzne sa.... ak to nie je samozrejme zlomený kábel - ale takúto úpravu kontaktov mi doporučil servisák čo opravuje motorky ako jednu z najefektívnejších opráv - ak nechcem meniť celú káblovačku - rozchodil tak slabé kontaktý konektora riadiacej jednotky suzuky štvorkolky v ktorej tiež v nemenovanom servise - o kt. som už písal vyššie- vymenili novú riadiacu jednotku ale problém sa ozval znova po krátkom čase.... a jednotka stará "ožila" .... hold žijeme v dobe kedy v servise zriedka niečo opravia, zato vymenia aj polovicu vecí..... málokto vie rozpoznať symptómy a "vyliečiť" chorobu v jej pravej príčine a nie jej dôsledky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V-Strom DL 650 sporadická strata výkonu

16.8.2016 v 17:45 | Nahoru | #23
McQueen> otáčet kontaktama je krátkodobé řešení!! Ten kontakt je konstruován obvykle pro plošný styk. Když se bude dotýkat hranou, bude mít větší přechodový odpor, ta ploška resp. hrana styku bude daleko víc namáhaná mechanicky při vibracích a v případě větších proudů i tepelně při průchodu proudu, dost rychle tam půjde do háje pokovení a budeš brzo tam co teď. Úplně nejlepší by bylo zjistit typ konektoru, sehnat kontakty a překrimpovat poškozené za nové.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V-Strom DL 650 sporadická strata výkonu

17.8.2016 v 06:15 | Nahoru | #24
ynzha>
nič v zlom ale hovoríme tu o prúde kt. prechádza TPS senzorom čo je potenciometer s hodnotou blízko 5 kOhm a nie o halogénovej žiarovke teda rádovo pár miliampérovom prúde - o zahrievaní a degradovaní kontaktu tu nemôže byť reč ani čisto hypoteticky..... ale ďakujem za názor. jasné že by bolo ideálne konektor vymeniť - no neviem či sa ho podarí zohnať.
A propo :
Chyba bola v zlom elektrickom spoji konektora TPS hoci bol riadne docvaknutý - stačilo ho mierne ale ozaj len jemnulinko potlačiť (konektor, nie kábliky) ku valcu motora a stratil kontakt - hneď sa rozcvrlikalo servo prívery a palička zo stredu displeja v dealer mode vystrelila mimo. Pomohlo napruženie kontaktov senzora TPS - s konektorom sa mi nepodarilo urobiť nič hoci snaha rozobrať ho bola veľká - došiel som po dutinky ktoré som nedokázal vybrať von z plastového telesa konektora. po jemnom ohnutí kontaktov TPS - pinzetou - a založení konektora problém zmizol. Ani po "lomcovaní " s konektorom sa kontakt s TPS neprerušil.

Doporučenie všetkým - nespoliehajte sa že niekto (servisák) alebo niečo (diagnostika v servise) je schopné vyriešiť čarovným prútikom váš problém s motorkou. Pomocnú ruku hľadajte na konci svojho ramena.... a nebáť sa skúšať hľadať tie najjednoduchšie príčiny.

veľa šťastných km !

(reakce na) V-Strom DL 650 sporadická strata výkonu

17.8.2016 v 06:20 | Nahoru | #25
McQueen>
OZAJ !

Ak by niekto potreboval čisto nový origo senzor TPS - nie ten čo som namontoval do motorky - ani ten čo som z nej demontoval - že pre istotu - ale včera po neúspešnom servise som v autodieloch objednal ešte jeden - že vymením aj sekundárny senzor aby som mal istotu - je na ceste zo "Stovežatej" - bude stáť 87 € po zľave od predajcu a bude aj s blokom - hold za poznanie sa platí niekedy dosť vysoká cena - kľudne sa ozvite - ale najskôr si skontrolujte konektory a káble ;)

2 reakcí na tento příspěvek V-Strom DL 650 sporadická strata výkonu

22.8.2016 v 21:06 | Nahoru | #26
Další zpráva. Od Matesovi opravy najeto 3050 km a zatím stále bez závad. Ještě je stále brzo říct , že je odstraněno ale vypadá to nadějně. Takže to muselo být buď v té vyměněné vstřikovací jednotce a nebo ty dva zoxidované konektory za chladičem co Mates našel. Abych věděl přesně které budu mu muset zavolat. :)

1 reakcí na tento příspěvek V-Strom DL 650 sporadická strata výkonu

26.8.2016 v 21:57 | Nahoru | #27
Už mám našľahaných viac než 2200 km od opravy konektora TPS a zatiaľ ani jedno šklbnutie. Som spokojný, škoda kúpených dvoch TPS z toho jeden som vymenil.... teda opäť stúpla motorka na cene :)

(reakce na) V-Strom DL 650 sporadická strata výkonu

27.8.2016 v 00:20 | Nahoru | #28

McQueen píše: Už mám našľahaných viac než 2200 km od opravy konektora TPS a zatiaľ ani jedno šklbnutie. Som spokojný, škoda kúpených dvoch TPS z toho jeden som vymenil.... teda opäť stúpla motorka na cene :)



Stejný příznaky závady ale rozdílný výsledky oprav. No uvidíme jak dál

1 reakcí na tento příspěvek V-Strom DL 650 sporadická strata výkonu

29.8.2016 v 18:50 | Nahoru | #29
Zdar chlapi, Jarda40 a McQueen

mam stejne se jevici problem:
- pri podrazovani z 3 na 2, nebo z 2 na 1, resp N obcas zdechne motor - nahodila chyba.
Poprve mne to trochu vylekalo pri 180 st zatacce smerem z kopce kdy se mi pri razeni z 2 na 1 zaseklo zadni kolo a chytl jsem smyk.
Nespadl jsem, ale chvilku jsem to rozdychaval a premyslel jak se mohl zastavit motor!
Neprisel jsem na nic - tak jsem jel dal, ale uz ne v takovem klidu.

Opakovalo se to a nepravidelne - bez schopnosti urcit zakonitost.

Predpokladam, ze zacit to mohlo ZAVADOU SNIMACE SPOJKY u leve packy na riditkach.
Vecer pred tim, nez se to projevilo poprve, jsem nemohl po beznem odstaveni moto znovu nastartovat.

Starter nezabral, svetla zhasinali jakoby pri skratu.

Po hledani jsem nakonec nasel vadny spinac spojky.
Po premosteni kontaktu slo motor nastartovat a tak jsem dalsi den odfrcel - a po cca 60 km se to projekvilo te zatacce zastavenim motoru.

Mozna je to zhoda nahod ... ted vymenim novy spinac spojky a projedu moto, jestli to zmizi...

Zatim jsem neregistroval na foru dizkuzi o strate vykonu - zastovavni behu motoru v souvislost s vadou spinace spojky ... mate nekdo zkusenost ?
dik

BTW: vycistil jsem konektory za chladicem hend na druhy den po objeveni se zavady ... spinac jsem novy jeste nemel - byl premosteny ... zavada zastavovani se motoru trvala dale...
So good luck

...Po ujeti cca 1500 km od vymeny spinace spojky a odpojeni centralni jednotky (na vic jak 1 hod) ted motor slape a vrka si na jednicku. Nikdy bych nemyslel, ze zkratovani jednoho spinace prinese takove problemy. ...

Tesim se na novou sezonu ... btw mozna zima bude mirna a vhodna na obcasne vyjizdky...

Naposledy editováno 06.10.2016 21:00:05

V-Strom DL 650 sporadická strata výkonu

29.8.2016 v 21:02 | Nahoru | #30
To vypadá na něco jiného. To nikdy nezdechlo tak aby se zastavilo kolo. Jak bylo popsáno výše, spíš to vypadalo jak když se dusí, nebo jede na jeden válec. Někdy se motor sám rozběhl a nebo na křižovatce při vymáčknutí spojky dodusil a chcípl. Ale po nastartování během vteřiny už zase běžel jako by nic.
Jinak já už mám od té opravy u Matese najeto 4000 km a zatím stále super. Vypadá že bylo odstraněno.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom Stromowner 23 16.2.2024 v 20:26 Edyk
Osadenie Air-boxu Dl-650 Vstrom 2014 Suzuki DL 650 V-Strom Bocik13 4 13.2.2024 v 16:49 Bocik13
Kompresní poměr vs prémiový benzín [1, 2, 3] Suzuki DL 650 V-Strom zahadnytajemny 72 23.1.2024 v 09:43 Krautkopf


TOPlist