globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dobíjení
Vím, že už to tady několikrát proběhlo, ale přesto. Přestalo mi to dobíjet a šel jsem ihned po regulátoru. Při měření zjištěno 5-6V. Provedl jsem výměnu a vše vypadalo v pořádku. Měřením zjištěno 14,5 V. Velkou radost mi, ale zkazilo měření u baterie 12,3 V a při zatížení se světly to padalo pod 12V. Nemohu, ale stále přijít kde je chyba. Nemáte s tím někdo zkušenost?

Díky předem

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení

10.5.2016 v 17:57 | Nahoru | #1
Pokud na výstupu regulátoru (zpravidla červený drát, vede na hlavní pojistku a z té na (+) svorku baterky) je 14,5V, ale na baterce jen 12V, tak je přechodový odpor někde na cestě mezi reglerem a baterkou. Mohou být klidně zoxidované kontakty pojistky, nebo pojistka "načatá" a za chvíli se přeruší úplně. Nepamatuju si, jak je to konkrétně u Tenerky 660, ale hlavní pojistka zpravidla bývá na tělese relátka starteru.

(reakce na) Dobíjení

10.5.2016 v 19:23 | Nahoru | #2
J.M.K.> Tenerku mám cca 14 dní. Takže mé znalosti jsou minimální.
Jedna hlavní pojistka je u baterky a druhá je na ventilátor. Měřil jsem to i před pojistkou a stále to samé.
Bezradnost......
Určitě to bude kravina, ale jaká to fakt nevím. Díky za tip

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení

10.5.2016 v 19:37 | Nahoru | #3
Nastartuj a změř napětí mezi +polem regulátoru a +pólem baterie. A pak mezi -polem regulatoru a -polem baterie. Na větvy kde se doměříš napětí většího než pár mV bude přechodový odpor.
K.

(reakce na) Dobíjení

10.5.2016 v 19:53 | Nahoru | #4
K4m3n> Zkusím až zítra. Dám vědět. Díky

Dobíjení

11.5.2016 v 11:51 | Nahoru | #5
Jak psal K4m3n, v první řadě změřit ty napěťové úbytky na cestě mezi regulátorem a baterkou, ty prozradí přechodové odpory. A pokles napětí na baterce při zapnutí světel ( = zvýšení příkonu) tuplem naznačuje přítomnost přechodáku - napěťový úbytek na odporu se zvyšuje úměrně s protékajícím proudem (viz Ohmův zákon). Pak je třeba po oné cestě hledat - s největší pravděpodobností to bude zoxidovaný, vyhřátý, nebo uvolněný nějaký konektor.

Dobíjení

18.5.2016 v 20:10 | Nahoru | #6
Závada odstraněna. Hlavní problém byl opravdu v regulátoru napětí. A druhý v zoxidovaném kontaktu plus. Bylo to v kostce pod nádrží. Moc děkuji za typy k nalezení problému. Dokoupil jsem i kontrolku dobíjení ať mám klid a budu moci případný problém ihned řešit a nezůstal jako posledně na cestě.
Mám ještě, ale dotaz.
Při vypnutých světlech mi chodí dobíjení kolem 14,5 V. Při zapnutých světlech už jenom 13,6 V-12,3 V. . Často se mi stává , že mi kontrolka svítí. Mám takovou domněnku nevím jestli oprávněnou, ale nevím jestli to je tím, že mám v hlavních světlech žárovky 55W. Motorka je dovoz Itálie. Dočetl jsem se v manuálu, že tam používají 35W. Nejsem odborník, jenom uvažuji jestli třeba není slabší alternátor a nedává tolik proudu. Není to blbost? Máte s tím někdo zkušenost? Pak mě ještě napadlo si udělat přepínač na hlavní světla, že bych za dne svítil jenom levým světlem a případně v noci aktivoval obě. Když jsem odpojil jedno světlo, dobíjení přestalo svítit a zvýšilo se nad 13,8 V.

Dobíjení

Skvělá odpověď, děkuji! 18.5.2016 v 21:38 | Nahoru | #7
Podivej se do manualu jak vykony mas alternator. Pokud ma vetsi vykon nez spotrebice prikon, pak hledej chybu v kabelech. Nastartuj a vsechno zapni a zmer ubytky napeti na kazdym spoji mezi reglerem a baterkou. A taky na konektoru mezi reglerem a altikem, ale tam se hraje na stridave napeti.
A taky pozor na to, ze altik ma na volnobehu o dost nizsi vykon nez v otackach.

K.

Naposledy editováno 30.05.2016 20:28:00

Dobíjení

19.5.2016 v 11:48 | Nahoru | #8
To právě chce měřit napětí mezi výstupem regulátoru (zpravidla červený drát) a (+) svorkou baterky, zda tam nebude napěťový úbytek. Také je možné měřit mezi výstupem regleru a (-) svorkou baterky (nebo pláštěm motoru, prostě kdekoli na kostře) a pokud tentokrát na výstupu regleru proti kostře bude stále oněch cca 14.5V a napětí klesá až na baterce, tak to opět dokazuje přechodový odpor někde mezi reglerem a baterkou. Kdyby napětí klesalo už na regleru, tak je buď slabý alternátor (nebo přetížen příliš silnými žárovkami), nebo je vadná jedna fáze (to znamená ztrátu 1/3 výkonu) - to může být způsobeno jak vinutím, tak i závadou některé diody, nebo tyristoru v regleru, v lepším případě na kabeláži mezi alternátorem (přesněji řečeno zde je to třífázové magneto - úplně přesně synchronní alternátor s permanentními magnety v rotoru) a reglerem. Pak je záhodno provést "žárovkovou zkoušku" - popsána v tomto příspěvku - proudy ve všech třech fázích musejí být stejné, jinak je magneto vadné. Zrada je v tom, že toto nemusí být způsobeno nutně vadným vinutím, ale i mechanicky poškozenými pólovými nástavci, což pochopitelně měření odporu vinutí neprozradí.

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení

21.5.2016 v 00:08 | Nahoru | #9
Tak jak to dopadlo?
K

(reakce na) Dobíjení

23.5.2016 v 22:47 | Nahoru | #10
K4m3n> ještě jsem se k tomu nedostal. Stále v práci. Dám hned vědět

Dobíjení

30.5.2016 v 06:53 | Nahoru | #11
Porucha vyřešena. Jeden drát měl ještě jeden studený spoj.(+)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
MT-03 chcípá [1, 2, 3] Yamaha XTZ 660 Tenere, Yamaha XT 660 R, Yamaha MT-03... posoldikml 83 27.7.2021 v 23:29 Parkinsonn
Plastová nádoba nad startérem u Ten... Yamaha XTZ 660 Tenere, Yamaha XT 660 Z Tenere Dugajs 2 23.6.2021 v 20:48 Dugajs
svetlá Yamaha XTZ 660 Tenere fuchsotik 29 25.3.2021 v 18:02 fuchsotik
Yamaha tenere 660 vaří [1, 2, 3] Yamaha XTZ 660 Tenere PavelFru 61 9.1.2021 v 16:14 PavelFru
Boční stojánek Yamaha XTZ 660 Tenere, Yamaha XT 660 R, Yamaha MT-03... posoldikml 8 17.3.2020 v 23:33 Čurdajurda


TOPlist