bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: STK supersport s hlavním stojanem ??
 
29.4.2016 v 15:10
Zdravím.....nejprve bych chtěl uvést, že mam motocykl, který byl v roce 2004 dovezen z Kanady a přihlášen v ČR. Motocykl má vše dle evropských norem krom předního světla, které je bez homologace. Tuto informaci bych pochopil, ale zarazila mě ta informace, že údajně motocykl nemá hlavní stojan. Pan technik mi řekl, že dle evropských norem musí mít motocykl hlavní stojan nevyjímaje SS. Po mém překvapeni, sem se začal dohadovat, že na SS nema hlavni stojan co dělat. Bylo mi vysvětleno, že motocykly mají v TP od vydaní TP zapsanou vyjímku, že neobsahují hlavní stojan. Minulý týden jsem byl na STK s ducati monster 750 také bez hlavního stojanu a nebyl problém. Chytli se tedy technici faktu, že je motocykl dovezen? GSX-R je v ČR už 12 let a vystřídalo 4 majitele a teď budou problémy ? Po mém rozhořtění jsem kontaktoval dealera suzuki, který mi vyhledal motocykl dle VIN a divil se jako blázen, kde technici vzali nutnost hlavního stojanu. Dealerem Suzuki sem byl požádán o zjištění norem, kterými se řídí dotyčná technická kontrola a obrátí se na ministerstvo dopravy. Má někdo zkušenosti s tímto problémem ??????

Naposledy editováno 29.04.2016 15:35:31
Předchozí
1 2
Následující

STK supersport s hlavním stojanem ??

29.4.2016 v 15:54 | Nahoru | #1
Pan technik je idiot. Jeď jinam kde jsou normální lidi. Nebo jeď na stejnou stanici STK kde jsi byl a u vedoucího se dožaduj , vysvětlení. A taky mu navrhni ,aby si důkladně proškolil své zaměstnance.

STK supersport s hlavním stojanem ??

29.4.2016 v 16:08 | Nahoru | #2
Když pojedu jinak budu platit znovu sazbu nebo nějakou menší ?

STK supersport s hlavním stojanem ??

29.4.2016 v 16:13 | Nahoru | #3
A co by ten technik říkal třeba na horneta? Celé generace mají od roku 1998 z výroby pouze boční stojan. A že jich jezdí. Bych si rád technika i vedoucího poslechl. Proč by jsi jezdil jinam a ještě za to platil? Vrať se zpět na tu STK a nenech se odbýt.

Naposledy editováno 29.04.2016 16:18:31

STK supersport s hlavním stojanem ??

29.4.2016 v 16:31 | Nahoru | #4
ideální je tyhle slinty nahrát na telefon a postoupit dál v tomhle případě asi dekra?
Ale v tom prohlášení z STK máš proč Ti to neprošlo ne?
Stk není samozvanej správce pořádku ne?
Sakra já se furt jenom ptam:)

Naposledy editováno 29.04.2016 16:35:55

STK supersport s hlavním stojanem ??

29.4.2016 v 16:52 | Nahoru | #5
Naskenuj doklad od STK a odešli na DEKRU ať se vyjádří co zaměstnávají za idi...y.

STK supersport s hlavním stojanem ??

29.4.2016 v 17:04 | Nahoru | #6
Měl jsem 3 motorky, žádná hlavní stojan neměla. Na "čopry" se to snad ani nedělá, ne? Tady je vidět jací tam dělají "znalci"

STK supersport s hlavním stojanem ??

29.4.2016 v 17:12 | Nahoru | #7
Pánové, přidám svoji příhodu. Už jsem to psal i zde na foŕu...
Moje aprilka byla dovezena z Itálie předchozím majitelem a byla provedena dovozová kontrola na jisté STK ve Zlíně. Na té samé STK jsem dělal evidenčku cca rok po dovozu a nedostal jsem ji z důvodu špatných dat ve velkém TP!!!

Takže problémy s centrálním stojanem mě vůbec neudivují...

STK supersport s hlavním stojanem ??

29.4.2016 v 19:20 | Nahoru | #8
Jo a bude hur.... ale neco podobneho jsem zazil taky a po asi 20minutach hadky kdy jsem chtel videt normu krera tohle obsahuje dovolani se sefa stk me s kyselim ksichtem tu stk dali(moto mam v original stavu)

STK supersport s hlavním stojanem ??

29.4.2016 v 19:28 | Nahoru | #9
Jo, na GSX-R 1100 taky chtěli vidět hlavní stojan a nechtěli se nechat odbýt. Po pár minutách hádek však uznali, že na SS se jen horkotěžko bude cpát hlavní stojan.

STK supersport s hlavním stojanem ??

29.4.2016 v 19:56 | Nahoru | #10
múžeš mi napsat na které STK ti to řekli a popř. i jméno technika? Klidně i do zpráv.

STK supersport s hlavním stojanem ??

29.4.2016 v 20:02 | Nahoru | #11
Psota??

Naposledy editováno 29.04.2016 20:02:56

STK supersport s hlavním stojanem ??

29.4.2016 v 23:09 | Nahoru | #12
Pravdoláskaři jsou teď kde, ptám se já

Edit by Wampyre : Takže kdo má mašinu v pořádku, nemusí mít žádný strach.

Naposledy editováno 29.04.2016 23:13:15

2 reakcí na tento příspěvek STK supersport s hlavním stojanem ??

29.4.2016 v 23:16 | Nahoru | #13
Před nějakou dobou jsem to také řešil. Podle českých vyhlášek má mít každá motorka hlavní stojan. Pokud váží víc jak 150 kg provozní, má mít navíc ještě i pohotovostní stojan. Pokud z výroby nemá, měla by byt v TP zapsána výjimka.

STK supersport s hlavním stojanem ??

29.4.2016 v 23:49 | Nahoru | #14
Tvl to je bordel, já si snad budu muset ten stojan na guzzi dokoupit a snad ještě kryt na řetěz abych dal na kardan, protože bych se ani nedivil kdyby ho dle našich zákonů musela mít KAŽDÁ motorka..

(reakce na) STK supersport s hlavním stojanem ??

29.4.2016 v 23:56 | Nahoru | #15
vilemx> jojo Česko, křišťálově čístší už snad být nemůže...(co EU vymyslí, to znásobíme a dokurvíme...)

(Mam provozní přes 200 kg a vyjímku nemám, teď abych to kurva řešil...)

STK supersport s hlavním stojanem ??

30.4.2016 v 00:12 | Nahoru | #16
Ano, vyhláška je šitá na míru Jawám a podobným samohybům. Zákonodárce, resp. úředník na ministerstvu má za etalon vývoje péráka, co tan v kanceláři visí už 50 let na zdi. Takže pak jsou nepřípustné šikmé výfuky, krosové blatníky, jiné symboly na ovladačích a kontrolkách, než má Jawa, atd.

STK supersport s hlavním stojanem ??

30.4.2016 v 00:47 | Nahoru | #17
Pokuď ti to napsal do protokolu tak právník a úhrada škody.Proti byrokracii jedině byrokracií í

STK supersport s hlavním stojanem ??

30.4.2016 v 05:49 | Nahoru | #18
Debil.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK supersport s hlavním stojanem ??

30.4.2016 v 08:22 | Nahoru | #19

vilemx píše: Před nějakou dobou jsem to také řešil. Podle českých vyhlášek má mít každá motorka hlavní stojan. Pokud váží víc jak 150 kg provozní, má mít navíc ještě i pohotovostní stojan. Pokud z výroby nemá, měla by byt v TP zapsána výjimka.


Mohl bys toto obecné prohlášení prosím upřesnit tím, o jaké "české vyhlášky" přesně se jedná, když jsi to taky řešil, jak píšeš? Resp. konkrétně který předchozí právní předpis to takto určoval a ve kterém roce by tedy musela být schválena technická způsobilost, aby to tak bylo?

Podle mých informací je to takto: § 9 odst. 2 vyhl. č. 341/2014 Sb. - "Harmonizované technické požadavky pro silniční vozidla kategorie L, systémy, konstrukční části a samostatné technické celky určené pro tato vozidla jsou uvedeny v příloze č. 4 k této vyhlášce"
Příloha č.4: "Stojany - směrnice EU 2009/78/ES"
Směrnice 2009/78/ES třeba tu :
2. OBECNÉ POŽADAVKY
2.1 Všechna dvoukolová vozidla musí být vybavena alespoň jedním stojanem, který je udrží ve stálé poloze, jestliže vozidla stojí (např. při parkování) a nejsou přidržována v této poloze osobou nebo vnějšími prostředky. Vozidla se zdvojenými koly nemusí být vybavena stojany, ale musí splňovat požadavky bodu 6.2.2, jsou-li v parkovací poloze (parkovací brzda v činnosti).
2.2 Stojan musí být buď podpěrného, nebo středového, nebo obojího typu.

STK supersport s hlavním stojanem ??

30.4.2016 v 08:58 | Nahoru | #20
Docela by mě zajímalo, jak by to ti hňupi chtěli mít s hlavním stojanem na cruiserech vážících 350 kg . Včera se ve zprávách rozčiloval jeden starší chlap, že mu neuznali výfuky za 13000 . A taky třeba zrcátka (stejný mám taky já) to taky nechápu. Přece jde o plochu a né o nesmysl ve vyhlášce. Je zajímavý, že do teď všechno fachčilo v pohodě, pak nějakej debil vymyslí hovadinu o "homologaci" a většina z nás se stane nelegálama škrtem pera Už se moc těším, jak to budu všecko sundávat a pak zase dávat zpátky

STK supersport s hlavním stojanem ??

30.4.2016 v 09:19 | Nahoru | #21
Všechno je buzerace a honba za penězi protože homologacni výrobky jsou samozřejmě dražší.

(reakce na) STK supersport s hlavním stojanem ??

30.4.2016 v 09:39 | Nahoru | #22

vybouřená_mrkev píše: Mohl bys toto obecné prohlášení prosím upřesnit tím, o jaké "české vyhlášky" přesně se jedná, když jsi to taky řešil, jak píšeš? Resp. konkrétně který předchozí právní předpis to takto určoval a ve kterém roce by tedy musela být schválena technická způsobilost, aby to tak bylo?

Podle mých informací je to takto: § 9 odst. 2 vyhl. č. 341/2014 Sb. - "Harmonizované technické požadavky pro silniční vozidla kategorie L, systémy, konstrukční části a samostatné technické celky určené pro tato vozidla jsou uvedeny v příloze č. 4 k této vyhlášce"
Příloha č.4: "Stojany - směrnice EU 2009/78/ES"
Směrnice 2009/78/ES třeba tu :
2. OBECNÉ POŽADAVKY
2.1 Všechna dvoukolová vozidla musí být vybavena alespoň jedním stojanem, který je udrží ve stálé poloze, jestliže vozidla stojí (např. při parkování) a nejsou přidržována v této poloze osobou nebo vnějšími prostředky. Vozidla se zdvojenými koly nemusí být vybavena stojany, ale musí splňovat požadavky bodu 6.2.2, jsou-li v parkovací poloze (parkovací brzda v činnosti).
2.2 Stojan musí být buď podpěrného, nebo středového, nebo obojího typu.



Jako kdo kurva tohle vymejšlí a sepisuje? To jako bude za chvilku směrnice na to, jak má bejt rohlík posypanej kmínem? Jako že, v podélný rovině zrníčka za sebou s odstupem 3mm a příčně k tomu sůl? Opravdu, už aby se tenhle diktátorskej aparát v podobě EU rozpad, jinak se všichni poserem.

Edit:čeština

Naposledy editováno 30.04.2016 09:44:22

STK supersport s hlavním stojanem ??

30.4.2016 v 09:55 | Nahoru | #23
Mě by zajímalo z jakých předpisů STK vychází, to je vše v té 341/2014?
Nebo jsou k tomu další prováděcí vyhlášky apod.?
Co má teda jeden dělat když narazí na blba, stěžovat si na Dekre nebo jsou i jiné možnosti?

STK supersport s hlavním stojanem ??

30.4.2016 v 14:22 | Nahoru | #24
Na tech STK je koukam veselo

STK supersport s hlavním stojanem ??

30.4.2016 v 15:18 | Nahoru | #25
No pánové na takového kreténa narazíte i v Rokycanech na STK.Před pár lety jsme na Gsxr litru k3 museli vyměnit páčky,stupačky,blinkry, výfuk,nandat originál blatník,prostě celou mašinu do originálu....i když na ní všechno bylo homologované.a mašina vymazlená a v super tech.stavu.zřejmě tomu zmrdovi motorkář ojel starou,jinak si to nevysvětlim....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK supersport s hlavním stojanem ??

30.4.2016 v 22:21 | Nahoru | #26
vybouřená_mrkev> no už je to nějaký pátek, co jsem to musel řešit u dovozů. Popsané to bylo v ryze české vyhlášce, nikoliv v převzaté směrnici. Ted jde o to, zda tebou uvedená směrnice se vztahuje i na starší motorky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK supersport s hlavním stojanem ??

30.4.2016 v 22:54 | Nahoru | #27
vilemx> Technická způsobilost typu se schvaluje podle předpisů, platných v ten daný okamžik. Proto jsem se ptal, co to bylo za předpis, protože to bude platit jen pro ty motorky, jejichž technická způsobilost byla schválena podle toho předpisu. Pokud přijedeš na STK se Š100, taky ti nebudou vytýkat chybějící pásy vzadu.
Pokud se ta konkrétní motorka nikdy nevyráběla s hlavním stojanem a technická způsobilost tohoto typu byla takto schválena, pak to není problém toho vlastníka motorky, že si to není zaměstnanec STK schopen při pochybnostech zjistit. Osobně bych tam udělal zle, že by si to pamatovali ještě dlouho.

(reakce na) STK supersport s hlavním stojanem ??

30.4.2016 v 23:00 | Nahoru | #28
vybouřená_mrkev> Jo, taky jsem až po STK , když mi přišla publikace od Bc. Duška zjistil, že oboustranné blinkry v řídítkách, viditelné zpředu i zezadu, mohou být u motorek do roku výroby 2001 a já to blbec kvůli tomu blbci na STK předělával...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK supersport s hlavním stojanem ??

1.5.2016 v 12:45 | Nahoru | #29
vilemx> tak jsem si to schválně našel
vyhláška o schvalování 102/1995 (následné 341/2002 a 341/2014 už vycházely z eu předpisu)
http://www.zakonypro.../cs/1995-102/zneni-0

§ 78
(1) Dvoukolové motorové vozidlo musí být opatřeno stojánkem nebo jiným zařízením umožňujícím jeho bezpečné postavení. Vozidla, jejichž technická způsobilost byla schválena po 1. 1. 1985 a jejichž pohotovostní hmotnost je větší než 150 kg, musí být opatřena ještě pohotovostním stojánkem.



Pak níže u homologací tam píšou pro " stojánky " ještě předpis EHS 93/31 a v něm:
http://www.eurlex.cz...spx?celex=31993L0031

2.1 Všechna dvoukolová vozidla musí být vybavena alespoň jedním stojanem



Jak to dělali na stk v 90.letech s tím kvantem ojetých sportů ze zahraničí? Jestli pro zahraniční výrobce uznávali jen předpis EHS? Protože si nepamatuju, že by se hromadně domontovávalo (někam ani nejde), jako zadní mlhovka na auta.

Naposledy editováno 02.05.2016 09:07:40

(reakce na) STK supersport s hlavním stojanem ??

1.5.2016 v 20:02 | Nahoru | #30
bledemon> Super, děkuju. A teď se teda dostáváme k tomu, že dovezená byla ta vrána podle úvodního příspěvku v r.2004. Aby ji mohl první majitel v ČR přihlásit, musel mít technický protokol ze zkušební stanice a na základě toho mu v r. 2004 schválil příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností technickou způsobilost jednotlivě dovezeného vozidla. Bez hlavního stojanu. Tečka.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist